Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2003, 23:29
poesiefox
poesiefox is offline
Het betrof een zekere ArieP. en daarbij had onze knaap de audacity om te informeren of ik soms ongesteld moest worden of gewoon in een pesthumeur was.

Een dergelijke vraagstelling cq commentaar op mijn antwoord aan Arie P. betreffende diens uiterlijke verschijning, is sindsdien op diverse fora en ook per PM herhaald.

Ik heb dus ook een minstens zo nijdig Pee Emmetje teruggestuurd, maar toen lag meneer al op een oor...
Oud 18-05-2003, 23:58
MickeyV
MickeyV is offline
Ik vrees dat ik je wel enigszins, maar niet helemaal volg.

Maar goed, we dwalen af.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 00:04
MickeyV
MickeyV is offline
Oh, zo. Ik heb even de vrijheid genomen om te kijken naar jouw geposte berichten, en daar vond ik een ArieP, etc. Ja, hmm. Merkwaardige zaken........
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 00:06
MickeyV
MickeyV is offline
Nee maar! Wat een perversiteiten, zelfs ex ore van onze wellevende Evito! Tsk tsk. "Seks met een lilliputter"??? "Hoe vaak ben jij geil"??? Niet bepaald hooggestemde materie. Foei toch, Evito.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 08:50
Evito
Evito is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 19-05-2003 @ 01:06:
Nee maar! Wat een perversiteiten, zelfs ex ore van onze wellevende Evito! Tsk tsk. "Seks met een lilliputter"??? "Hoe vaak ben jij geil"??? Niet bepaald hooggestemde materie. Foei toch, Evito.
Haha, ja. Ik moet toegeven dat dat soort topics zelfs de nutteloosheid zelf in nutteloosheid overstijgt. Dat eerste leek me een goede vraagstelling, aangezien op Liefde en Relatie stond dat veel mensen het een vies idee vonden, waar ik het natuurlijk niet mee eens was. Dat tweede omdat ik dat zelf nooit ben. Zie je; ik probeer nog enigszins een ethische discussie op gang te brengen op de minder hooggestemde fora.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 12:31
poesiefox
poesiefox is offline
Ethische discussie? Jong, jij hebt het gepresteerd om het niveau op seksualiteit zo omlaag te halen dat er zelfs vanuit België, het moederland van Dutroux, dus ik bedoel maar, geprotesteerd werd.

Op liefde en relatie heb je een braaksoap geproduceerd waar zelfs ik mij niet meer verwaardig er nog op te antwoorden, en ik ben een en al depravity, dat moge bekend worden verondersteld.

Aan het peil van De Kantine kon toch al niemand zich meer een buil vallen, dat lag toch al ver beneden NAP. Dachten we, want toen nam jij je kleine kleuterbroertje mee en werd een historisch nieuw dieptepunt bereikt.

Wat zullen we onze forumnar missen....een standbeeld, ik stem voor een virtueel standbeeld, zonder hoofd natuurlijk.
Oud 20-05-2003, 11:58
MickeyV
MickeyV is offline
O turpitudinem depravitatemque!

Maar goed, niettemin een nobel streven. Treurig dat binnenkort de verloedering weer toe zal slaan.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 13:14
poesiefox
poesiefox is offline
Nee, ik nok al af op 28 mei, want dan ben ik jarig en dan ben ik te oud geworden voor het forum, en dan is er alvast één depraved individual minder, dus dat weegt er weer tegenop.

De viering zal overigens pas met hemelvaartsdag plaatsvinden.
Oud 20-05-2003, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Anarchychick schreef op 13-05-2003 @ 19:20:
*meldt*

(en nu?)
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 11:29
VoRaZ
VoRaZ is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 19-05-2003 @ 13:31:
Ethische discussie? Jong, jij hebt het gepresteerd om het niveau op seksualiteit zo omlaag te halen dat er zelfs vanuit België, het moederland van Dutroux, dus ik bedoel maar, geprotesteerd werd.
hahahahaha, subtiel...

en ik me afvragen waarom belgen nederlanders haten.
Oud 21-05-2003, 13:53
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 19-05-2003 @ 13:31:
Ik word liever niet geassocieerd met Dutroux, thx.....
Enneuh, checkt eerst ff uw eigen hoogstaande niveau, voor een ander te bekritiseren, want het getuigt van niet te veel intelligentie.

jammer dat ik dat stukje nu net moest lezen van je, want ik vond uw andere replies wel zinnig ...
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 13:54
Verwijderd
Citaat:
VoRaZ schreef op 21-05-2003 @ 12:29:
hahahahaha, subtiel...

en ik me afvragen waarom belgen nederlanders haten.

Belgen haten de Nederlanders niet.
Natuurlijk wordt er wel eens een flauwe grap over jullie gemaakt, maar dat doen we ook met de Fransen, Chinezen, Afrikanen.....
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 14:57
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
phensic schreef op 21-05-2003 @ 14:53:
Ik word liever niet geassocieerd met Dutroux, thx.....
Enneuh, checkt eerst ff uw eigen hoogstaande niveau, voor een ander te bekritiseren, want het getuigt van niet te veel intelligentie.

jammer dat ik dat stukje nu net moest lezen van je, want ik vond uw andere replies wel zinnig ...
Och lieverd, het was ook grappig ironisch bedoeld. De pot verwijt de ketel. En hij meent zijn perversiteiten evenmin als ik.

Ik zeg niet voor niets dat hij een standbeeld verdient!
Oud 21-05-2003, 16:15
VoRaZ
VoRaZ is offline
Citaat:
phensic schreef op 21-05-2003 @ 14:54:
Belgen haten de Nederlanders niet.
Natuurlijk wordt er wel eens een flauwe grap over jullie gemaakt, maar dat doen we ook met de Fransen, Chinezen, Afrikanen.....
Dacht dat ik dat ergens gehoord had...
Ik had het overigens niet over de moppen hoor
Oud 21-05-2003, 21:02
duifeltje
duifeltje is offline
*check* ik verenig me mee *check*
Oud 22-05-2003, 21:06
MickeyV
MickeyV is offline
Nee! poesiefox! U gaat eveneens heen! Edoch, ik betuig mijn leedwezen ten aanzien uwer ijlings voorschrijdenden jaren.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 10:49
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 22-05-2003 @ 22:06:
Nee! poesiefox! U gaat eveneens heen! Edoch, ik betuig mijn leedwezen ten aanzien uwer ijlings voorschrijdenden jaren.
Ik prefereer de zaken vanuit een ietwat optimistischer perspectief te beschouwen. Inderdaad zou de oppervlakkige toeschouwer mijn reeds vergevorderde leeftijd als een treurig fenomeen kunnen opvatten. Er resten mij nog zo weinig mooie jaren, is zijn opvatting.

Echter, een wat diepzinniger aangelegde ziel zou daarentegen kunnen redeneren dat al zo veel mooie jaren mij vergund zijn geweest, en dat bovendien geldt dat een statistische levensverwachting nog geen garantie inhoudt dat deze leeftijd ook daadwerkelijk gehaald gaat worden.

Mijn dertig jaren zijn een onomkeerbaar feit, terwijl jullie 18 jarige broekies nog maar moeten afwachten of jullie niet op een kwaaie dag ergens in 2004 onder de tram zullen lopen, hiermede jullie prille leventje in de kiem smorend.

Hetgeen niet wegneemt dat mijn verjaardag weliswaar met de nodige festiviteiten omkleed zal worden, maar dat de nadering van de eerste rimpels, grijze haren en vetkwabben, kortom de tekenen van lichamelijk verval, bij voorbaat de zonnigheid van den 28sten mei overschaduwt.

Kortom: I hate thirty!
Oud 23-05-2003, 11:03
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 23-05-2003 @ 11:49:
de nadering van de eerste rimpels, grijze haren en vetkwabben, kortom de tekenen van lichamelijk verval
Ik prefereer mijn zich gestaag vermeerderende aantal
grijze haren te zien als een teken van wijsheid.

*uitgestoken tong als van een buitengewoon vervelend
kind in plaats van zo een schaamteloos blijmoedige smiley*
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 15:24
MickeyV
MickeyV is offline
18? Kom nou, ook ik ben al aan het degenereren. 20 en 3/4 !
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 15:31
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 23-05-2003 @ 16:24:
18? Kom nou, ook ik ben al aan het degenereren. 20 en 3/4 !
Ik bedoelde natuurlijk met het getal 18 slechts een gemidelde aan te geven.

Jij bent al een ouwe sok, natuurlijk.
Oud 23-05-2003, 16:12
kristalkane
kristalkane is offline
heey, ik vind gewoon dat iedereen moet eten wat die wil en als iemand vlees heel lekker vind moet die dat vooral eten. Ik ben zelf wel vegetarier omdat ik het gewoon sneu vind voor die beesten, maar wie ben ik om te zeggen dat heel nederland maar vegetarier moet worden? tsja...ieder zijn mening toch? xus
Oud 23-05-2003, 16:56
MickeyV
MickeyV is offline
Inderdaad, poesie.

Kristal, dat is natuurlijk geen manier van denken. Immers, iets is verwerpelijk of niet. Daarmee is niet gezegd, dat mijn of jouw of wiens taxatie dan ook van een en ander onwedersprekelijk als juist aangemerkt moet worden, maar dat wanneer een dergelijke waardering gesubstantiëerd is en bovendien nauwelijks wordt weerlegd (of dat pogingen daartoe als niet-concludent gequalificeerd [ik houd van archaïsche spelling] moeten worden), dat die beoordeling voor juist gehouden moet worden en dat hij die zich daarmee nochtans niet kan verenigen zonder aan te voeren waarom niet (veronderstellende dus, dat hij tot refutatie niet in staat is), nu toch die beoordeling vooralsnog voor juist gehouden moet worden, in beginsel beschouwd kan worden als irrationeel, wat onder omstandigheden eveneens kan leiden tot qualificaties als dom, stupide, rücksichtlos, verwerpelijk sujet (een moordenaar bv., die het er niet mee eens is dat mensen doodschoppen onetisch is), etc.

Als dus de situatie zo is (en dat is zij), dat niet valt in te zien waarom het nodeloos doden van dieren niet onetisch/verwerpelijk/abject/aberratief is, dan is hij die dat toch doet, een verwerpelijk sujet! En dat is dan geen mening. Dank u.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 20:42
poesiefox
poesiefox is offline
Onwedersprekelijk is een germanisme. De correcte nederlandse term is onweerlegbaar. Dat geldt ook voor irrefutabel, dat is een anglicisme.
Oud 23-05-2003, 21:25
MickeyV
MickeyV is offline
"Meerdere" is ook een germanisme, maar daar klaagt niemand over. Derhalve: geldig Nederlands! Overigens betwijfel ik de juistheid van uw ethymologische beschouwing over het adjectief "irrefutabel" (een woord dat ik in die vorm niet heb gebruikt!). De vorm duidt eerder op een gallicisme. Bovendien, als wij nog grondiger traceren, bevinden wij dat het woord uit het Latijn stamt. "Refutare". Opgemerkt kan verder worden dat telkens als u meent dat een woord uit het Engels komt, de mogelijkheid geenszins denkbeeldig is (waar hebben we deze uitdrukking eerder gelezen? ) dat u de herkomst beter in het Latijn zoekt. Deswege!: legt u allen toe op de studie des Latijns! Ik beveel de volgende boeken, in diepgang naar courante maatstaven onovertroffen, aan (ik hoop dat waarde Evito eveneens leest. Hij mag dan de studie klassieke talen ten faveure van een andere nederleggen, dat neemt niet weg dat het raadzaam is de studie zelfstandig voort te zetten) aan hem of haar die bereids enigermate gevorderd is (zo niet: Prisma's Grammatica Latijn kan hem of haar ten nutte strekken):

Latin Grammar , B. L. Gildersleeve en G. Lodge, herdruk uit 189x (exacte jaartal is mij ontschoten. Dit boek heeft het karakter van een alomvattend referentiewerk)

New Latin Syntax , E. C. Woodcock, herdruk uit 195x (idem, doch dit is geenszins een referentieboek, maar een grondige behandeling van de syntaxis, welke ten opzichte van voornoemd werk als supplementoir, doch onmisbaar, te beschouwen is)
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 00:24
poesiefox
poesiefox is offline
*Geeft aaitje over slim bolletje*

Ja hoor, wat ben je weer geweldig.

Ik weet dat de romeinen ooit Brittania hebben veroverd, maar veel van de friese stam is nog bewaard gebleven. Het is niet voor niets dat engels ons nederlanders zo gemakkelijk afgaat, onze talen hebben dezelfde bron.

De fransen daarentegen hebben een romaanse stam, net als de spanjaarden, en natuurlijk de italianen.

Ach, bij machte zijn om italiaans spreken, wat moet dat een genoegen zijn. Al die gewldige films, die je zonder ondertiteling kunt volgen...

( ik haat het als ik een taal niet spreek. Ben ooit aan deens begonnen, maar dat viel toch tegen)
Oud 24-05-2003, 10:29
kristalkane
kristalkane is offline
euhhh..ok....geen idee wat je allemaal probeert te zeggen hoor....maar het zal wel ergens op slaan.... ...en tuurlijk vind ik dat iedereen voor die beesten op moet komen, maar het is me wel duidelijk gemaakt dat je anderen je eigen mening niet op kan leggen( ja, ik vind nog steeds dat het je mening is)..mensen nemen het je dat niet in dank af...maar goed...
Oud 24-05-2003, 11:13
MickeyV
MickeyV is offline
Dank u, dank u. Ik geloof dat je gelijk hebt dat Engels ten dele aan het Nederlands (meer nog, zoals je zei, het Fries) verwant is, maar het is niettemin geen Germaanse taal, zoals dus het Nederlands, het Duits (joh), Deens, Noors en Zweeds.

Maar, hoe dan ook, de woordenschat van het Engels is, grosso modo, voor 70 % uit Latinismen opgebouwd. Heus waar.

Trouwens, als je eenmaal een Latijnse basis hebt gelegd, zou je moeten ondervinden dat een taal als het Italiaans je een stuk gemakkelijker af gaat. Wist u trouwens, dat het Spaans meer op het Latijn lijkt dan het Italiaans?

Kristal, misschien moet je even met Evito praten. Die jongen is meer een visionair dan ik.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 12:13
poesiefox
poesiefox is offline
Frans spreken schijnt ook al te helpen, maar dan nog trap je in allerlei valkuilen, aldus mijn vloeibaar frans sprekende schoonvader die aan italiaans begonnen is. En ja, uit sommige ondertitelingen kun je de latijnse stam of het franse equivalent wel herkennen, maar het gaat zo snel, dat italiaanse geratel , dat het al snel een brij wordt.

Hoe heerlijk toch om kind te zijn en een taal vanzelf op te pikken. Ik denk nu aan Antonio, een schattig half italiaans kleutertje dat ik ken, hij noemt mij Pina (dus geen Pien, sic), en hij spreekt italiaans met het toscaanse accent van zijn vaders familie.

Zei ik schattig? Maak er maar aanbiddelijk van. Alle juffen op school zijn wezenloos van hem, en het is een geboren charmeur. Dat schijnt-ie van pa te hebben. En even lui ook.

Italianen? Hopeloos. Alleen in Italië zie je jongens van twaalf, dertien nog hulpeloos om zich heen kijken omdat hun schoenveter los is geraakt, en alleen daar is er altijd wel een wildvreemde mevrouw die de bambino uit de brand redt en hem even weer vaststrikt....
Oud 24-05-2003, 13:09
MickeyV
MickeyV is offline
Verhuis naar Rome. =)
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 13:13
REIE
REIE is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 24-05-2003 @ 12:13:
Dank u, dank u. Ik geloof dat je gelijk hebt dat Engels ten dele aan het Nederlands (meer nog, zoals je zei, het Fries) verwant is, maar het is niettemin geen Germaanse taal, zoals dus het Nederlands, het Duits (joh), Deens, Noors en Zweeds.

Maar, hoe dan ook, de woordenschat van het Engels is, grosso modo, voor 70 % uit Latinismen opgebouwd. Heus waar.
Jouw Nederlands ook

Er zijn overigens nog Keltische woorden in het Engels zoals whisky, keen, trouser. Het Engels heeft zelfs Nederlandse leenwoorden als caboose, kombuis, en schooner, schoener. Overigens trof ik in Karel en Elegast het woordje knijf aan, waarmee men toen een mes mee aanduidde. In het Engels spreekt men nog steeds van knive .
Als je naar de geschiedenis van (Groot) Britanië kijkt kun je makkelijk aanduiden wanneer de uitheemse talen norm werden.
De Angelen en de Saksen veroverde Engeland rond de 5de eeuw en de Fransen hadden enkele eeuwen later grote invloeden in Engeland. Elk bracht zo hun taal mee. Ook de Vikingen brachtten woorden als sky en egg mee.
@MickeyV, Latijn en Grieks vallen toch ook onder de Indogermaanse talen?

Laatst gewijzigd op 24-05-2003 om 13:22.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 13:44
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 24-05-2003 @ 14:09:
Verhuis naar Rome. =)
En daar trouwen met een italiaan en zelf halve italiaanse charmeurtjes krijgen, die allemaal hun mamma aanbidden!
Oud 24-05-2003, 15:25
MickeyV
MickeyV is offline
REIE, tenzij ik dwaal, is de hypothese (let wel: het is een goed werkbare veronderstelling, die echter geenszins bewezen is of dat ooit zal worden) zo, dat men uitgaat van een taal, zoals je zei Indo-Germaans, waaruit alle overige ontsprongen zijn, van het Sankriet tot het Latijn. Werkbaar, omdat zij de soms opmerkelijke overeenkomsten (vooral van lexicale aard) tussen bepaalde talen die in geografisch ver uit elkaar gelegen gebieden worden gesproken verklaart. Drs. Hus noemt in zijn Grammatica Latijn het woord "moeder". In het Sanskriet "matar". De overeenkomstige woorden in andere, ons meer bekende talen, laten zich indenken.

Poesie, ik wens je veel plezier.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 16:04
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 24-05-2003 @ 12:13:
On the contrary, het is wèl een Germaanse taal. Zoek maar op in je Bosatlas.
Oud 24-05-2003, 16:05
McCaine
McCaine is offline
Het zou overigens prettig zijn las dit enigzins ontopic bleef, of moet ik het splitsen? Zeg het maar.
Oud 24-05-2003, 17:55
REIE
REIE is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 24-05-2003 @ 16:25:
REIE, tenzij ik dwaal, is de hypothese (let wel: het is een goed werkbare veronderstelling, die echter geenszins bewezen is of dat ooit zal worden) zo, dat men uitgaat van een taal, zoals je zei Indo-Germaans, waaruit alle overige ontsprongen zijn, van het Sankriet tot het Latijn. Werkbaar, omdat zij de soms opmerkelijke overeenkomsten (vooral van lexicale aard) tussen bepaalde talen die in geografisch ver uit elkaar gelegen gebieden worden gesproken verklaart. Drs. Hus noemt in zijn Grammatica Latijn het woord "moeder". In het Sanskriet "matar". De overeenkomstige woorden in andere, ons meer bekende talen, laten zich indenken.
Indiërs horen ook bij het Europide ras, dus taal en ras zijn in zekere zin verbonden, doorheen de geschiedenis en tussen geografische grenzen.
Ik denk wel dat vroeger de talen minder verweven waren. De Romeinen noemden immers die onbeschaafde volken naar de rauwe klanken van hun taal: barbaren. Nu spreken wij, de afstammelingen van die barbaren met een taal waarin je meer en meer dingen kan herkennen van Latijnse oorsprong. (met een omweg door het Engels.)
Vergeet ook niet dat als je gewoon Engels spreekt je veel minder woorden gebruikte met Latijnse oorsprong dan in schrijftaal.
Oud 24-05-2003, 18:02
Kreeziee85
Kreeziee85 is offline
*Groet*

Hoi hoi, benk ook weer
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 20:08
MickeyV
MickeyV is offline
McCaine, ik heb zo even geen Bosatlas voorhanden, maar als het daar in staat, dan zal dat wel zo zijn. Dan zat Mickey er is goed naast. Leuk hè.

Splitsen lijkt me overigens niet nodig. Zo lang niemand er last van ondervindt, dat wij ons wat buiten de grenzen van het onderwerp bewegen, nopen de omstandigheden daar geenszins toe.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 20:11
MickeyV
MickeyV is offline
Vergeet ook niet dat als je gewoon Engels spreekt je veel minder woorden gebruikte met Latijnse oorsprong dan in schrijftaal.

REIE, dat zal allicht waar zijn, zeker, maar zelfs dan, zelfs dan...
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 21:35
Verwijderd
al 5 jaar lacto-ovo-vegetarier
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten