Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2003, 07:05
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Wat zou jij doen als je hele stad kapot geschoten was?
Verhuizen naar een andere stad.

Citaat:
je maar 2 uur per dag naar buiten mag?
Een flinke wandeling maken.

Citaat:
al je vrienden zich opgeblazen hebben of zijn vermoord?
Als zij ZICHZELF opblazen kiezen ze daar toch zelf voor daar hoef je geen medelijden mee te hebben hoor. En ja, ook vrienden van mij zijn vermoord ga nou niet hier de schijnheilige zielepiet uithangen.

Citaat:
je ouders half dood in het ziekenhuis liggen?
Wees blij dat ze nog half-levend zijn joh. Mijn vader is ook ziek. Hoor je mij klagen??

Citaat:
en al sinds dat je geboren bent iedereen je elke dag verteld dat als je jezelf opblaast je in de hemel komt??
Ik zou ze voor gek verklaren. Vragen waar in de Torah dat dan wel niet staat.

Citaat:
Als Israel wat aan de leefsituatie zou doen in de Palestijnse gebieden komen er ook wel veel minder zelfmoordaanslagen!!
Geloof je dit zelf?????
Waarom zou Israel überhaupt iets aan hun leefsituatie doen?
Het is toch 'een onafhankelijke staat'. Oh jah. Nee, daarvoor trekken ze wel aan de bel.
Het zou niets veranderen, want, zo staat er in het program van de PLO:
"Een eigen, onafhankelijke staat (Palestina), is enkel een tussenstap naar de vernietiging van de staat Israël"
En met dat excuus óók het Joodse volk.

Indonesia heeft in 1949 na 400 jaar Nederlandse overheersing het eigen land terug genomen.Zijn daarom de Indonesiërs fout ?
Zuid-Afrika heeft na 150 jaar blanke overheersing het eigen land teruggenomen, is Nelson Mandela nu een held of een terrorist ?
Israel, met een bestaansrecht van 5000 jaar, heeft na 800 jaar arabische overheersing in 1948 het eigen land teruggenomen...waarom veroordeel ook jij het Joodse volk ?
Vóór 1967 was er geen sprake van "Palestijnen" dat waren toen nog gewoon Arabieren, waarvan het meerendeel zich pas ná 1900 in Israel vestigden.
Jouw visie en die van een groot deel van de Nederlandse bevolking is dat nou gebasseerd op historische feiten of simpelweg antisemitisme ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2003, 07:28
maysa
maysa is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 16-05-2003 @ 19:00:
Terorrisme kun je niet weg nemen. Zolang israel bestaat zullen zij doorgaan met het vernietigen van onze staat, op hun manier.
[/B]
hum nu is het al julie land voor zover ik het me herinner zijn jullie nooit echt de rechtmatige eigenaars geweest en is dit de 'compensatie' die jullie kregen tegenover WOII maar ja daar hadden ze natuurlijk nie op gerekend dat er daar jawel mensen wonen en die mensen willen zoals alle mensen graag blijven leven waar ze leefden in hun huis op hun grond
maar door een stelletje zionisten is da ook al weer weg
moeten jullie nu ook al hekkens zetten ik bedoel het is voor sommige misschien een afschrikmiddel maar as je toch van plan bent je op te blazen kun je evengoed je leven riskeren om erover te kruipen wel leuk voor de rest van de bevolking die wel vrede wil en gewoon een stukje eigen grond en liefst gewoon niet in het spervuur willen komen maarja das zo belangrijk nie natuurlijk want alle palestijnen zijn slecht ja toch sim
Oud 17-05-2003, 07:47
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Ik heb niets tegen spelfoutjes of grammaticale foutjes maar dit is echt een tekst in de stijl van 'as ju nie gaat', erg vervelend in het lezen. Maar goed, ik zal er op in gaan voor deze keer.

Citaat:
hum nu is het al julie land voor zover ik het me herinner zijn jullie nooit echt de rechtmatige eigenaars geweest

Nee? En waarom niet? Kun je dat misschien ook even uitleggen voor de mensen die dat niet begrijpen? Ik herinner me dat de Joden al duizenden jaren in Eretz Israël wonen.

Citaat:
en is dit de 'compensatie' die jullie kregen tegenover WOII

Voor 6.000.000 onschuldige mensen? Dit was wel het minste wat ze konden doen.

Citaat:
maar ja daar hadden ze natuurlijk nie op gerekend dat er daar jawel mensen wonen

Goh, er woonden Joden en een enkele arabier.

Citaat:
en die mensen willen zoals alle mensen graag blijven leven waar ze leefden in hun huis op hun grond

Ja, dat zou ik ook graag willen, maar ja, mijn plaats werd door de arabieren in beslag genomen en omgedoopt tot Westbank (Westelijke Jordaanoever). Ga jij mijn huis terugeisen??

Citaat:
maar door een stelletje zionisten

Totáál niet generaliserend en kleinerend

Citaat:
maar door een stelletje zionisten is da ook al weer weg

Wat zielig nou, snik snik, meisje je bent echt fout bezig mijn handen jeuken.

Citaat:
moeten jullie nu ook al hekkens zetten

Helaas is het plaatsen van hekken nodig, om zo veel mogelijk veiligheid te creëeren.

Citaat:
maar as je toch van plan bent je op te blazen kun je evengoed je leven riskeren om erover te kruipen

Waarom ben je dan nog hier? Blaas je op!!
Kijk, als zij riskeren er overheen te klimmen worden ze gepakt door een paar stoere soldaten en zo worden tientallen onschuldige doden voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 08:17
maysa
maysa is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 17-05-2003 @ 08:47:
Ik heb niets tegen spelfoutjes of grammaticale foutjes maar dit is echt een tekst in de stijl van 'as ju nie gaat', erg vervelend in het lezen. Maar goed, ik zal er op in gaan voor deze keer.

Nee? En waarom niet? Kun je dat misschien ook even uitleggen voor de mensen die dat niet begrijpen? Ik herinner me dat de Joden al duizenden jaren in Eretz Israël wonen.

Ja, dat zou ik ook graag willen, maar ja, mijn plaats werd door de arabieren in beslag genomen en omgedoopt tot Westbank (Westelijke Jordaanoever). Ga jij mijn huis terugeisen??

Helaas is het plaatsen van hekken nodig, om zo veel mogelijk veiligheid te creëeren.

[
het spijt me als mijn taal te min voor jou is dan zal ik in het vervolg maar zo correct mogelijk spreken dat je daar in geen enkele wijze iets kunt over zeggen
ook al weet ik dat ik dat toch niet kan
als je veiligheid al moet creëeren door hekken is er iets goed fout met de samenleving
lijkt heel erg op de berlijnse muur maar ja ik mag niet snikken natuurlijk
ok er woonden misschien ook wel joden maar die zijn door de diaspora al lang geleden beginnen uitzwermen en ik bedoel nu niet dat er daar geen enkele jood meer woonde maar volgens mij was het overgrote deel daar ook wel arabier trouwens het is niet omdat er daar onschuldige slachtoffers zijn gevallen dat je opeens de toestemming krijgt om nu ook onschuldige slachtoffers te maken want die stoere soldaten zien natuurlijk wel het verschil tussen een terrorist en een gewone burger niet
ah nu heb je toch grond genoeg of wil nog je nog natuurlijk want nog niet het hele beloofde land is van de joden
het is niet omdat er iets in de Torah staat over beloofde land en dergelijke dat je dit zo letterlijk moet interpreteren hoor
tja jij mag zielig vinden daar heb ik geen problemen mee
dit is maar mijn mening
Oud 17-05-2003, 08:40
Taeke
Taeke is offline
Citaat:
maysa schreef op 17-05-2003 @ 09:17:
het spijt me als mijn taal te min voor jou is dan zal ik in het vervolg maar zo correct mogelijk spreken dat je daar in geen enkele wijze iets kunt over zeggen
als je veiligheid al moet creëeren door hekken is er iets goed fout met de samenleving
ok er woonden misschien ook wel joden maar die zijn door de diaspora al lang geleden beginnen uitzwermen en ik bedoel nu niet dat er daar geen enkele jood meer woonde maar volgens mij was het overgrote deel daar ook wel arabier trouwens het is niet omdat er daar onschuldige slachtoffers zijn gevallen dat je opeens de toestemming krijgt om nu ook onschuldige slachtoffers te maken want die stoere soldaten zien natuurlijk wel het verschil tussen een terrorist en een gewone burger niet
ah nu heb je toch grond genoeg of wil nog je nog natuurlijk want nog niet het hele beloofde land is van de joden
het is niet omdat er iets in de Torah staat over beloofde land en dergelijke dat je dit zo letterlijk moet interpreteren hoor
dit is maar mijn mening
Gebruik eens wat punten, hoofdletters, enz. dan is het veel beter te lezen.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 08:45
maysa
maysa is offline
Citaat:
EdHunter schreef op 17-05-2003 @ 09:40:
Gebruik eens wat punten, hoofdletters, enz. dan is het veel beter te lezen.
Tja, ik hou niet zo van interpunctie.
Oud 17-05-2003, 09:14
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
maysa schreef op 17-05-2003 @ 09:17:
dit is maar mijn mening
gaap
ja ik vind ook dat van ja nee en toch wel niet nou ja zeg ja dat kan en natuurlijk
nee ben niet gek hoor ga maar lekker door van die lekker ellenlange zinnen zonder enige opbouw ja nee echt ja echt

jouw niveau
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 10:00
poesiefox
poesiefox is offline
Je bedoelt echt in de letterlijke zin een hek, een afrastering? Paar meter hoog, en ook nog ingegraven tegen tunnels, met prikkeldraad en wachttorens met zoeklichten? Rondom heel Israel, het land van de joden?

Wow, nou nog een poort in het midden met Arbeit macht frei erboven en je hebt de natte droom van Eichmann te pakken. Heel Israel omgetoverd een groot concentratiekamp.

Wil je dat?
Oud 17-05-2003, 10:10
Alexander
Alexander is offline
Hmmm.. Mijns inziens zijn hier drie probleemgroepen:

1. Zionistische extremisten, die niets liever zien dat Israël uit zijn as herrijst en weer enorm groot wordt. Ze lijken helaas tot nu toe wel enige invloed te hebben op Sharon en zijn regering. Ze vermoorden trouwens ook gematigde Israëlische leiders (remember Rabin, anyone? )
2. De PLO, een dicatoriale partij met aan het hoofd een oude man die vermoedelijk niet helemaal meer bij de tijd is
3. Organisaties als Hamas en Jihad, helaas ook met een vrij grote invloed op de PLO en de 'sponsors' van de zelfmoordaanslagen.

Deze drie 'groepen' verzieken daar alle pogingen tot vrede. SimShalom, je kunt wel het bestaan van Palestijns grondgebied ontkennen, maar feit is dat er Palestijnen zijn. Ze hebben zich daar nu eenmaal al een tijdje gevestigd, en zullen dat ook blijven doen. Volkeren laten zich nu eenmaal niet makkelijk bestrijden, en toch uitgerekend jij (en heel Europa) zou dat moeten weten. Em misschien is dat maar goed ook! En bovendien: door deze draconische maatregelen zal de Palestijnse bevolking zich nog meer vernederd voelen (en dat kun je je wellicht ook wel voorstellen). Gevolg is, dat ze de boodschap van Hamas beter gaan begrijpen. En dan is er dus meer steun voor deze terroristische groep! Dus Israël snijdt zichzelf in de vingers. Als zelfs het machtigste land ter wereld zichzelf niet kan beschermen tegen terrorisme, zou Sharon en de zijnen het wel lukken? Er wordt een schijnveiligheid gecreëerd, en dat bevalt me niets.
Oplossing is vredesonderhandelingen en het volgen van de routekaart. Met de komst van een zelfstandige Palestijnse staat wordt de Palestijnse bevolking steeds gelukkiger en zal de steun voor Hamas en dergelijke organisaties wegvallen. Deze zullen dus steeds beter bestreden kunnen worden en uiteindelijk ophouden te bestaan.
Maar blinde haat en je blindstaren op deze extremisten, heeft geen enkele zin...
Oud 17-05-2003, 10:32
Verwijderd
[QUOTE]SimShalom schreef op 17-05-2003 @ 08:47:

In de Bijbel worden nog wel andere volkeren dan de volgelingen van Mozes genoemd. Als je zo gehecht bent aan een heilig boek kan ik je er wel aan herinneren dat de joden de dood van Jezus Christus goedkeurden. Pas nadat hij gestorven was zagen ze de macht van God in. Zie je wat er gebeurt als je zo letterlijk heilige boeken interpreteert?

Hoeveel Palestijnse doden hebben de Israëliërs nu al op hun naam staan?

Palestina was Brits gebied.

What about de kolonies van de Israëliërs in Palestijns gebied?

Als je begrip wilt kweken voor je standpunten moet je niet op deze manier discussiëren.

Ik heb al uitgelegd dat hekken plaatsen op korte termijn een oplossing lijkt te zijn, maar op lange termijn het absoluut niet is.

Waarom ben je dan nog hier? Blaas je op!!
Kijk, als zij riskeren er overheen te klimmen worden ze gepakt door een paar stoere soldaten en zo worden tientallen onschuldige doden voorkomen.

Misschien houden ze er niet zo van in een soort kampen opgesloten te worden. De nazi's dachten precies zo over joden in concentratiekampen, is dat niet vreemd?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 10:35
Verwijderd
Citaat:
Alexander schreef op 17-05-2003 @ 11:10:
*goed verhaal*
Dat heb ik al zo vaak aangegeven, maar SimShalom reageert daar nooit op.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 09:47
sexy adriaan
sexy adriaan is offline
Sim Sholom is gewoon een beetje een naief meisje. Iedereen die een beetje een gezond vetsand heeft zou zien dat de Palijsten gelijk hebben.
Elke zelfmoordactie die de Palestijnen plegen is toaal te rechtvaardigen. De Israeliers lokken gewoon alles uit met hun debiele tactiek.
Dus......
Denk eens een keertje na meisje
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 10:22
Martian
Martian is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 17-05-2003 @ 11:35:
Dat heb ik al zo vaak aangegeven, maar SimShalom reageert daar nooit op.
Ik ook
Oud 19-05-2003, 19:01
Jostradamus
Jostradamus is offline
Sexy adriaan u re the man!! tuurlijk komt het door de Israelies. Ze hebben blijkbaar niets geleerd van wat de Duitsers hen in de 2e Wereldoolog aandeden, want ze doen nu exact hetzelfde met de Palestijnen. De Palestijen hebben toch zeker die 600.000.000 joden niet vermoord?? dat hebben de Duitsers gedaan!!! De joden hadden recht op een eigen staat, dat is waar, maar we hadden ze beter Duitsland kunnen geven.
Thug 4 Life!!!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 19:08
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Jostradamus schreef op 19-05-2003 @ 20:01:
Sexy adriaan u re the man!! tuurlijk komt het door de Israelies. Ze hebben blijkbaar niets geleerd van wat de Duitsers hen in de 2e Wereldoolog aandeden, want ze doen nu exact hetzelfde met de Palestijnen. De Palestijen hebben toch zeker die 600.000.000 joden niet vermoord?? dat hebben de Duitsers gedaan!!! De joden hadden recht op een eigen staat, dat is waar, maar we hadden ze beter Duitsland kunnen geven.
Thug 4 Life!!!
Meen je dit serieus??
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 19:10
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Jostradamus schreef op 19-05-2003 @ 20:01:

Thug 4 Life!!!
Wat heeft dit voor een nut
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 19:19
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Assasin schreef op 19-05-2003 @ 20:10:
Wat heeft dit voor een nut
zoiets

Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 19:55
Jostradamus
Jostradamus is offline
of ik het meen?? tuurlijk!! als de joden beweren dat ze uit zelfverdediging muren optrekken en de palestijnen ophitsen en vernederen moeten ze het zelf weten, maar de waarheid mag best gezegd worden. als ze een oorlog willen (en zo noemen ze het ook) dan kunnen ze dr een krijgen, maar dan moeten ze niet zo onschuldig en gekwest doen alz er sclachtoffers vallen! En trouwens, israel zou allang niet meer bestaan als "pappa"Amerika ze niet continu internationaal een hand boven het hoofd houdt, en ze als het ware toestemming geeft voor het wangedrag van de Israelies.
en dat "thug" gedoe is maar een soort van handtekening, daar is verder niets mee bedoeld, o waarde lezers van dit Forum.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten