Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2002, 16:20
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PFP schreef:
Heeft hier iemand trouwens al zijn hele boek gelezen???
Ik besteed me geld aan nuttigere dingen dan zo een flopboek
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2002, 16:27
maantje_2
maantje_2 is offline
eens...
Oud 15-04-2002, 16:47
twiety
twiety is offline
Citaat:
maantje_2 schreef:

ja maar ik(en ik denk wij) vind(en) dat hij absurde dingen zegt

Voorbeelden?

en een beetje met de media speelt

En welke lijsttrekker doet dat nou niet?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 16:51
twiety
twiety is offline
Citaat:
maantje_2 schreef:

dat hij artikel 1 van de grondwet wil verwijderen
Is niet absurd, zeker niet als je weet wat hij er echt mee bedoelt: Vrijheid van meningsuiting is belangrijker dan het verbod op discriminatie, waarbij aanzetten tot geweld (hiertoe behoort ook iemand die een ander uitscheldt) nog steeds strafbaar blijft.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 17:05
twiety
twiety is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

mest in flats

Is practisch, niet absurd.

alle containers in rdam controleren
Is niet absurd. Kan volgens deskundigen snel gebeuren. Volgens andere deskundigen weer niet, maar laat maar 's wetenschappelijk onderzoeken wie gelijk heeft dan. Hoe dan ook, dit is niet absurd. Evenmin als het fouilleren van disco-bezoekers met een scan-apparaat.

geen extra uitgaven doen
De komende 2 jaar om druk op de sanering te zetten. Hierna wordt bekeken of er meer geld nodig is en zo ja hoeveel.

in slechte tijden moet je als overheid juist investeren!
want als je niet investeert= meer werkloosheid=meer uitkeringen= meeruitgaven overheid= minder belastingontvangsten overheid= overheid nog meer in problemen=spiraal naar beneden

Investeren in de goede zaken, na een saneringsperiode van 2 jaar om meer duidelijkheid te krijgen welke zaken dat zijn. Niet investeren in een club en ze 't maar laten uitzoeken wat ze met die poen doen.

terwijl

als je investeert= in bijv. bouw van een dam= werkgelegenheid=minder uitkeringen= meer belastingontvangsten= nog meer werkgelegenheid bij de staalbedrijven bijv.= werkg. bij de vervoersbedrijven= dat alles= meer ontvangsten voor overheid= langzame spiraal naar boven

Dus geef je je geld aan zaken die echt nodig zijn. Om de analogie even levend te houden: een dam tussen Breda en Eindhoven is niet iets waar men op zit te wachten. Ofwel: Kijk eerst of datgene waar je geld in stopt, echt nodig is. Verder a.d.h.v. dit voorbeeld: Saneren Is een dam de beste oplossing voor dit probleem? Kun je de grondstoffen van bestaande zaken halen? Is er werkelijk zoveel papierwerk nodig om die dam te kunnen bouwen etc. etc. Na een bepaalde tijd deze vragen uitgewerkt te hebben, investeer je dan in de evt. noodzakelijke (!) kosten.

zo

ZO!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 17:10
twiety
twiety is offline
Citaat:
PFP schreef:
Heeft hier iemand trouwens al zijn hele boek gelezen???
Ja, en ik heb er van genoten. En oplossingen genoeg te vinden!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 17:11
twiety
twiety is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

Ik besteed me geld aan nuttigere dingen dan zo een flopboek
Het is je volste recht om je jointje interessanter te vinden dan de toekomst van dit land.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 17:54
PFP
PFP is offline
Citaat:
twiety schreef:

Het is je volste recht om je jointje interessanter te vinden dan de toekomst van dit land.

Ik heb het boek trouwens ook gelezen en vond het erg gemakkelijk door te lezen! Een aanrader voor iedereen die denkt dat Pim Fortuyn staat voor rascisme!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 20:01
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
PFP schreef:

Ik heb het boek trouwens ook gelezen en vond het erg gemakkelijk door te lezen! Een aanrader voor iedereen die denkt dat Pim Fortuyn staat voor rascisme!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 20:02
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
twiety schreef:

Muahahah domme sukkel, dit bewijst maar weer eens hoe domme kortzichtige foute conclusies je trekt, je kent me niet eens dom mens, ik rook zelfs niet eens, dus kijk eerst maar naar jezelf ipv met superscheve zinnen te komen die nergens op slaan en dat weet je zelf ook best(mag ik dan hopen voor je!)
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 20:06
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PFP schreef:

Ja, misschien moet t maar als verplicht boek worden gelezen he in het onderwijs

Misschein dat hij dan volgens jou niet voor racisme staat, maar iig wel voor discriminatie en ook dat is fout.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 20:09
twiety
twiety is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

Muahahah domme sukkel, dit bewijst maar weer eens hoe domme kortzichtige foute conclusies je trekt, je kent me niet eens dom mens, ik rook zelfs niet eens, dus kijk eerst maar naar jezelf ipv met superscheve zinnen te komen die nergens op slaan en dat weet je zelf ook best(mag ik dan hopen voor je!)
Ten eerste was deze conclusie niet kortzichtig, maar aansporend. Het zou fijn zijn als je liet weten wat die 'nuttigere dingen' dan zijn waar jij je geld aan uitgeeft. Ik kan me namelijk niets nuttigers bedenken. Ten tweede ken ik overigens genoeg ensen die niet roken en wel blowen, dus ook dit slaat nergens op (maar dat is wel vaker met dingen die jij tikt). En ten slotte: Je mist m'n punt (weer, maar dat ben ik onderhand wel gewend): reageer op dingen waar je iets vanaf weet. Of probeer er achter te komen hoe het werkelijk zit d.m.v. dit forum. Roep niet zomaar vanalles. Je hoort genoeg klokken luiden, maar weet geen één klepel te hangen!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 20:12
twiety
twiety is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

Ja, misschien moet t maar als verplicht boek worden gelezen he in het onderwijs

Zou geen slecht plan zijn, maar iedereen moet zelf weten of hij het leest. Als ze maar niet denken te weten waar het over gaat zonder dat te doen!

Misschein dat hij dan volgens jou niet voor racisme staat, maar iig wel voor discriminatie en ook dat is fout.

Wie discrimineert hij dan? En op welke manier?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 20:17
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
twiety schreef:

Ten eerste was deze conclusie niet kortzichtig, maar aansporend. Het zou fijn zijn als je liet weten wat die 'nuttigere dingen' dan zijn waar jij je geld aan uitgeeft. Ik kan me namelijk niets nuttigers bedenken. Ten tweede ken ik overigens genoeg ensen die niet roken en wel blowen, dus ook dit slaat nergens op (maar dat is wel vaker met dingen die jij tikt). En ten slotte: Je mist m'n punt (weer, maar dat ben ik onderhand wel gewend): reageer op dingen waar je iets vanaf weet. Of probeer er achter te komen hoe het werkelijk zit d.m.v. dit forum. Roep niet zomaar vanalles. Je hoort genoeg klokken luiden, maar weet geen één klepel te hangen!
zo he wat een beschuldigingen

je zegt zelf al dat je genoeg mensen kent die blowen, nou en dan mi jervan beschuldigen dat ik blow ofzo, whaha, en bovendien zit ik te blowen ofzo omdat ik niet rook? whahaha
niets nuttigers bedenken? mens, wat doe jij in je leven dan wel niet?? er zijn toch wel belangrijkere dingen dan een boek hoor.

moet je horen wie t zegt, Jouw conclusie dat ik blow slaat wel ergens op? hahahaha

ach ja joh, ik ook hoor, reageer zelf op dingen waar je iets vanaf weet en kom niet met domme conclusies over mensen die je niet kent.

dat is dan pech he
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 20:19
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
twiety schreef:

alsof jij alle partijprogrammas hebt gelezen en wel weet waar je t over hebt als je over andere partijen praat, dus lul niet zo zwak.

pff, als jij niet ziet hoe hij discrimineert dan weet ik t ook niet meer hoor, bekijk t maar, misschien dat je er over een paar jaar achterkomt als die partij uit elkaar ligt
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 20:25
twiety
twiety is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

alsof jij alle partijprogrammas hebt gelezen en wel weet waar je t over hebt als je over andere partijen praat,

Inderdaad.

dus lul niet zo zwak.
En dat doe ik dus ook niet.

pff, als jij niet ziet hoe hij discrimineert dan weet ik t ook niet meer hoor, bekijk t maar, misschien dat je er over een paar jaar achterkomt als die partij uit elkaar ligt
Aha, dus je kan het niet uitleggen. Prima, mag je ook gewoon zeggen, hoor.

Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 20:29
twiety
twiety is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

je zegt zelf al dat je genoeg mensen kent die blowen, nou en dan mi jervan beschuldigen dat ik blow ofzo,

Nee hoor, ik beschuldig je niet. Ik heb niets tegen blowen. Dat was maar een voorbeeld als reactie op jouw loze statement.

whaha, en bovendien zit ik te blowen ofzo omdat ik niet rook? whahaha
Nee, maar zeggen dat je niet rookt wil niet zeggen dat je niet blowt.

niets nuttigers bedenken? mens, wat doe jij in je leven dan wel niet?? er zijn toch wel belangrijkere dingen dan een boek hoor.
Inderdaad, bijvoorbeeld de toekomst van dit land.

moet je horen wie t zegt, Jouw conclusie dat ik blow slaat wel ergens op? hahahaha
Tja, wat gij niet wilt wat u geschiedt, doe dat ook bij een ander niet.

ach ja joh, ik ook hoor, reageer zelf op dingen waar je iets vanaf weet en kom niet met domme conclusies over mensen die je niet kent.

dat is dan pech he

Ik reageer op dingen waar ik iets vanaf weet, i.t.t. sommige mensen hiero. En ik leer je steeds beter kennen, heb ik zo het idee.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 20:31
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
twiety schreef:

juist ja wat zit je nou vierkant te lullen, aangezien je reply's over standpunten van andere partijen voor geen ene meter kloppen

ik kan t wel uitleggen, de vraag is alleen of ik t wel wil voor jou, aangezien je toch tot nu toe nog zo scheel bent om dat niet gezien te hebben, heb ik me ernstige twijfels of het nut heeft
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 20:36
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
twiety schreef:
Dutchy15 schreef:

je zegt zelf al dat je genoeg mensen kent die blowen, nou en dan mi jervan beschuldigen dat ik blow ofzo,
Nee hoor, ik beschuldig je niet. Ik heb niets tegen blowen. Dat was maar een voorbeeld als reactie op jouw loze statement.

whaha, en bovendien zit ik te blowen ofzo omdat ik niet rook? whahaha
Nee, maar zeggen dat je niet rookt wil niet zeggen dat je niet blowt.

Inderdaad, bijvoorbeeld de toekomst van dit land.

Tja, wat gij niet wilt wat u geschiedt, doe dat ook bij een ander niet.

dat is dan pech he
Ik reageer op dingen waar ik iets vanaf weet, i.t.t. sommige mensen hiero. En ik leer je steeds beter kennen, heb ik zo het idee.

voorbeeld? proest, toennet was het nog een aansporing, daarvoor een beschuldiging en nu een voorbeeld? whaha

idd, dat zei ik ook niet, alleen jouw conclusie om te zeggen dat ik blow slaat totaal nergens op.

alsof jij t land regeert ofzo
live your life

ga je maar es afvragen wie ermee begon met die beschuldiging he

nu zeg je dus eigenlijk dat je iets van mij afweet, nou sorry, maar dan zit je behoorlijk mis, pech voor je
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 20:54
twiety
twiety is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
voorbeeld? proest, toennet was het nog een aansporing, daarvoor een beschuldiging en nu een voorbeeld? whaha

Eventjes voor de lezer die niet alles uit z'n verband rukt:
Beschuldiging: jij reageert op vanalles zonder dat je er wat vanaf weet.
Aansporing: als je 'dingen' noemt, zeg dan ook waar je het over hebt.
Voorbeeld: i.p.v. blowen had ik ook iets anders kunnen noemen, het ging mij erover dat je dingen niet specifieert.

idd, dat zei ik ook niet, alleen jouw conclusie om te zeggen dat ik blow slaat totaal nergens op.
Klopt. En daarmee wilde ik duidelijk maken dat jouw conclusies ook door onwetendheid nergens op slaan.

alsof jij t land regeert ofzo
Nee, en dat beweer ik ook niet. Ik vraag me af waarom jij wel.

live your life
Dat was ik zeker van plan.

ga je maar es afvragen wie ermee begon met die beschuldiging he
Jij. Misschien niet tegen mij, maar dan wel over Pim.

nu zeg je dus eigenlijk dat je iets van mij afweet, nou sorry, maar dan zit je behoorlijk mis, pech voor je
Uhm, laat ik 's een gok doen:
- Je lult om te lullen. Niet om er iets van te leren, iemand anders iets te leren of om een onderbouwde mening neer te zetten, gebaseerd op feiten.
- Je verdraait graag feiten om je gelijk te krijgen of om de aandacht van je ongelijkheid af te leiden.
- Jij hebt voor je alles hebt gehoord/gelezen een mening klaar over hoe iemand is. Dat is pas discriminatie!

QUOTE]Dutchy15 schreef:

juist ja wat zit je nou vierkant te lullen, aangezien je reply's over standpunten van andere partijen voor geen ene meter kloppen

Voorbeelden?

ik kan t wel uitleggen, de vraag is alleen of ik t wel wil voor jou, aangezien je toch tot nu toe nog zo scheel bent om dat niet gezien te hebben, heb ik me ernstige twijfels of het nut heeft [/QUOTE]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten