Advertentie | |
|
![]() |
|
We hadden van die tijden dat verschillende dingen populair waren. Dan was het skate/rolschaatsseizoen, dan knikkerseizoen ect.
knikkeren, rolschaatsen, voetballen, annemariakoekoek, 2ehands (een of ander tikspel), flippo's, elastieken, schipper mag ik overvaren ( ![]() nog een soort tikspel op een bepaalde tegelgroep (mag alleen op de witte komen enzo), met het nieuwe klimrek hadden we ook een spelletje, hinkelen en ik zal er vast nog wel wat vergeten.
|
heeeeeel veel voetbal
stoplichtje verstoppertje LTS'en basketbal tikkertje voeten van de vloer (soort tikspel) knikkeren en flippo's in de zomer klimrek tikkertje heel veel wedstrijdjes (wie is het eerst aan de overkant, wie heeft als eerst een cirkel rond het veld gelopen, wie is het eerst op het klimrek etc) rolschaatsen elastieken was hier nooit zo in maar er waren wel een paar die het deden springtouwen Ik vergeet vast nog een boel
|
In groep 1 en 2 had ik een dictator in de klas. Dan moesten we met z'n allen een grote hut over het klimmerek maken. en dan was er een groepje die helmaal er in mocht zitten, een groepje mocht de wacht houden op de trap, en ik en nog een paar kinderen moesten er onder zitten.
![]() Maar je kon er niet tegenin gaan ''want zijn moeder werkte bij de gemeente''... Ik weet nog goed dat ik het bevel had gekregen om een schepje af te pakken, bij een groepje meisjes. Werden ze hardstikke boos en haalden ze de jufvrouw erbij... Moest ik naar binnen... ![]() Nu is de dictator een goede vriend van me geworden en zit hij hier ook op het forum. In groep 3, 4 en 5 was ik heel erg trots op me zelf. Ik met nog wat anderen hadden een tikspelletje bedacht, we noemden het ''monster & het aapje''' ![]() En daarna gingen we gewoon over op het voetballen. |
![]() |
|
heel in het begin:
zakdoekje leggen tikkertje verstoppertje koprollen (op die stangen idd) klimrek enz. en later: 1234567.. wie mag ik een kusje geven? kletsen rondjes lopen met overblijven mochten we: rolschaatsen, touwtje springen enz ![]()
|
In groep 1,2,3 speelden we altijd in de zandbak. We gingen dan zand "mengen" en "verkope" .. Ging iedereen altijd zitten zingen: hard zand te koop!.. Zacht zand te koop!!
ook als we bijv.tikkertje gingen doen, gingen we met zn allen in een rijtje over het schoolplein lopen en hard zingen: wie doet er mee met tikkertje?? wie doet er mee. ... enz verder knikkerden we altijd, flippo-den.. (oid) en later toen we ouder waren voetballen, touwtje springen en elastieken. |
![]() |
|
Wij deden altijd overlopertje of Chinese muur.
Dan stonden er een aantal in het midden als tikkers en de res moest dan overrennen en wie getikt werd moest meehelpen met tikken. Bij de Chinese muur moesten de gene die getikt werden zich als muur op gaan stellen in het midden, zodat je daar onderdoor moest op t laatst ![]()
|
|