Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Weet niet, ik heb alleen dit nog onthouden (ergens rond januari 2003) maar denk niet de molukkers... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ja, gelukkig gaat t steeds beter ja ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
.........................? Dat gebraak over marokkanen en turken hiero klopt geen reet van! Welke generatie hebben jullie het nu weer over....? Volgens mij de eerste? Want de 2/3 generatie is gewoon nederlands! Look at me...Ik kan niet eens arabisch! Bullshit ook altijd over marokkanen en turken word er echt stront ziek van!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Turkije ligt in Eurazie en Marokko in afrika, is gewoon heel anders. Wordt er dan ook schijtziek van als mensen daar geen onderscheid in weten te maken, alsof alle allochtonen maar tot 1 groep behoren. |
![]() |
|
![]() |
Oja, en dan moet er ook nog onderscheid in generaties gemaakt worden, wat vrijwel ook nooit gebeurd.
Ik bedoel de 1e generatie kan idd vaak slecht nederlands, maar de 2e en 3e enzo die kunnen vaak beter nederlands dan hun 'eigen' taal, want zij zijn nou eenmaal hier opgegroeid en datmaakt een enorm verschil met hun ouders. Ze zijn gewoon meer nederlands dan 'allochtoons' te noemen. Ik zelf kan redelijk goed turks, maar dat komt bijv. omdat mijn vader op de basisschool turks les gaf tot vorig jaar en ik dus ook les van m heb gehad, 2 uurtjes per week ofzo. Maar als ik in Turkije ben zien ze me net zo goed als allochtoon, aangezien ik in NL ben opgegroeid en beter Nederlands enzo kan, ik ben gewoon heel anders dan een echte turk daar. Dus eigenlijk hoor je nergens thuis, beetje grof gezegd ![]() |
![]() |
|
Het nederlandse integratie beleid is een tijdbom die binnenkort of over enkele jaren gaat ontploffen. Als iemand als fortuyn bijna premier was geworden alleen maar omdat hij daadwerkelijk zei wat de meeste nederlanders denken dan heb je al een aardige indicatie over hoe een groot deel van de nederlanders over allochtonen denken. naar mijn mening komt er een tijd dat we een soort nederlandse kkk krijgen ofzo of er komt een partij ala vlaams blok met veel zetels de 2de kamer binnen.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
www.koerswijziging.nl |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Sorry, can't help it. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Jullie: - komen het vaakst met politie in aanraking - plegen meer diefstallen, vernielingen etc. - gaan vaker naar de dokter - leven van een uitkering en betalen geen belasting - volgen opleidingen op kosten van de staat |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
-klopt, klein deel -boeie, die betaal je toch -werken ook en betalen dus wel belasting -doen heel veel mensen |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
- komen het vaakst met politie in aanraking - plegen meer diefstallen, vernielingen etc. - gaan vaker naar de dokter - leven van een uitkering en betalen geen belasting - volgen opleidingen op kosten van de staat Vervolg op punt 1 (komen het vaakst met politie in aanraking ) : dit is dus een grote leugen. In percentage plegen de meeste marokanen KLEINE diefstalletjes. Als je kijkt naar hollanders, die stelen de grote dingen. Vorige week jatte een hollander gewoon een dvd-speler en niemsnd had het in de gaten. Punt 2 (plegen meer diefstallen, vernielingen etc.): zie punt 1 Punt 3 (gaan vaker naar de dokter): Dit komt door de hollanders die al het zware werk aan de marokanen gaven. Ze moesten zware stenen op hun rug tillen en ten tweedde de marokanen betaalde toen die tijd ook belasting en ziekenfonds. Als een hollander niet meer kan werken dan is het niet erg maar als het een marokaan is dan profiteerd hij volgens jullie meteen van de AOW. Punt 4 (leven van een uitkering en betalen geen belasting ): zie punt 3 Punt 5 (volgen opleidingen op kosten van de staat ): Logisch, als jullie onze vaders slecht uitbetalen omdat ze al het vieze werk doen dan is het jullie eigen schuld. Zo zie je maar weer, het is niet onze schuld. Jullie hebben ons leven als het ware bepaald
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
- De LPF heeft als nieuw partijtje heel veel overheidsgeld gekregen. - De hele Pim-poppenkast van beveiliging e.d. en de praaloptocht doot Nederland heeft ook veel overheidsgeld gekost. - De LPF heeft meer uitkeringsgerechtigden als aanhang dan alle andere partijen (onderzoekje verkiezingen vorig jaar, heb zo nu even geen bron, sorry). Dus ga jij asjeblieft niet zeuren over dat beetje geld wat er aan de inburgering van de nieuwe Nederlander wordt besteed. |
![]() |
||
Citaat:
- De overheid heeft Pim helemaal niet beveiligd, dat betaalde hij zelf. Pas na zijn dood zijn ze zich achter hun oren gaan krabben en kwamen ze met geld voor beveiliging over de brug. - De LPF heeft ook veel nieuwe rijken als aanhang, dus dat compenseert elkaar. Beter dan een partij als de PvdA, die een complete burgermannetjes en ambtenaren aanhang hebben. Buitenlanders kosten ons veel meer en zijn eerder een last, dan een lust. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als jij betere integratie wilt zal de overheid veel meer geld moeten uitgeven dan nu t geval is, echt een lachertje nu. Paar papiertjes die ze kopieren, wat pen en leraartjes en thats it, ja lekkere integratie krijg je zo. Want hoe meer geld je aan ze besteed, hoe een betere baan ze krijgen wat de overheid weer meer oplevert. t is eerdre een investering dan een kostenpost. |
![]() |
|
Het spijt me zeer dat ik dit moet zeggen, maar voor de media aandacht aan marokanen begon te besteden had ik al een hekel aan ze door persoonlijke ervaringen. Toen was er nog een of andere taboe om er iets van te zeggen, want dat was "discriminatie"... discriminatie mijn aars
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Nee, t is een feit dat Marokkanen vooral bij de kleinere dingen betrokken zijn of bij t uitvoeren van de verboden dingen en de andere groepen in de samenleving vaak op een hogere ''plaats' zitten in t criminele circuit. Dus marokkanen zijn de uitvoerders zeg maar ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
hehehehehehe ![]() ![]() ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
De grootste fout die de Nederlandse overheid heeft gemaakt is gastarbeiders naar nederland halen. Ze hadden van te voren kunnen bedenken dat het gigantische cultuur botsingen zou opleveren. Om daarna gezinshereniging toe te passen is helemaal waanzinnig: laat die mensen met hun kennis het land terug opbouwen, zodat ze geen reden meer hebben weg te moeten trekken uit de streek waar ze zijn opgegroeid.
Een voorbeeld van een botsing in de cultuur is de oog om oog tand om tand instelling die niet heerst in Nederland, maar wel onder de allochtone bevolking, wat je bijvoorbeeld terug ziet bij onderlinge ruzies bij Turkse gezinnen (bloedvergelding heet dat ofzo?). Verder heb ik zo mijn ideeen erover dat de mensen die weg zijn getrokken uit hun vaderland om gastarbeider in een vreemd land te worden toch niet uit de hogere sociale klassen van hun eigen land kwamen. Was dit het geval, dan waren ze thuis gebleven. Nederland importeerde dus problemen. Wat misschien ook bijdraagt en het grote aantal probleemgevallen in de nakomelingen met betrekking tot de criminaliteit, Een multiculturele samenleving werkt niet, ik ben sta hier zeer negatief tegenover. Ik hou er juist van dat alle mensen open tegen elkaar spreken, en zich niet terugtrekken in kleine groeperingen. Wanneer ik klaar ben met mijn studie verhuis ik ook gelijk uit dit land. Nu kun je dit misschien hypocriet vinden klinken en mij als gastarbeider zien, maar ik ga naar een land waar ik KAN integreren en ik denk daar BEWUST over na. Dus ik ga niet naar Saoudi-Arabie, om maar eens een voorbeeld te geven. En degene die nu komt met het argument dat er geen eten was en dat daarom mensen gastarbeider zijn geworden, moet eens goed om zich heen kijken naar alle dieren die je kan fokken en gewassen die je kan planten. Geld was toen het motief, bah. Ik denk dus dat de boel hier compleet vergald is en dat er altijd domme mensen zullen blijven van beide kanten die de problematiek niet begrijpen, waardoor het probleem nooit opgelost zal worden. Integreren alsjeblieft probeer het maar als je het niet lukt neem ik het de 3de generatie niet kwalijk. Net zoals je het een gehandicapte niet kwalijk neemt dat hij kwielt. |
![]() |
|||||||
![]() |
Na t lezen van deze tekst kreeg ik een beetje een gedachte van ''zozo, meneertje denkt dat hij alles goed doet/weet''.
Citaat:
Wat dat 2e betreft ben ik t een beetje met je eens, want die kennis die ze dan hebben soms niet voldoende is om in eigen land verder te gaan, omdat daar weer veel andere dingen ontbreken die je nodig hebt om je taak goed te kunnen uitvoeren. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Jij scheert iedereen over 1 kam, alsof iedereen zich terugtrekt en niemand open tegen elkaar praat, das niet waar, in tegendeel: de meerderheid die heeft goede contacten met andere 'groeperingen' Citaat:
Citaat:
Hoezo neem je het de 3E generatie niet kwalijk ![]() Laatst gewijzigd op 06-06-2003 om 12:53. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Om kort in te gaan op atje zijn comment: Je hebt het bijvoorbeeld over dat 3de generatie het beste geintegreerd is. Ooit wel eens van de onvrede in Nederland gehoord ten op zichte van het integratie beleid ![]() Citaat:
Gastarbeiders zijn uit zichzelf vertrokken vanwege het geld en binnen gehaald in Nederland vanwege het geld (de economie). Beide redenen zijn zwaar slecht en wegen niet op tegen de maatschappelijke nadelen die hierdoor ondervonden worden, door beide partijen. |
![]() |
||
Citaat:
Maar dit word de eerste keer dat ik een reactie ga opgeven tegen jou mening. Ik heb precies het zelfde! Maar ben alleen niet eens met het laatste zin. Waarom? Ik zelf ben geboren en getogen in Nederland.Ik zit op school in Nederland ik heb bijbaantjes in Nederland.Kortom ik ben Nederlander.En helaas kan ik geen Arabisch lezen of schrijven. Maar mijn ouders zijn een andere geval. Die zijn opgegroeid in Marokko.Kunnen Arabisch lezen en schrijven.Hebben gewerkt in Marokko. Dus Marokkaans. Het enige verschil is tussen een ras echte Hollander en ik onze verschil tussen kleurtje. En dat zegt voor mij niet veel.Misschien voor andere wel...? Maar ik kijk nooit zo gauw naar uiterlijk. Stel:Ik heb een eigen Elektra bedrijf.En heb een Nederlander maar met Surinaams afkomst die wilt solliciteren.En heb een Ras echte Nederlander die ook wilt solliciteren.Dan maak ik er echt geen verschil in om huidskleur...of iets dergelijks.Ik kijk als eerst naar de kwaliteiten.Want als die Surinamer meer geld opbeurt voor mij.Neem ik hem. Dus afkomst van iemand schilt mij echt allemaal geen flikker.En snap in principe ook niet waarom sommige mensen zo toch denken. En wat ik nog steeds niet snap.Waarom sommige mensen altijd geneigd zijn een hele groepering te beschuldigen.Dat zie je constant. Ik ken genoeg 2e generaties die perfect Nederlands spreken.Zoals mijn vader! ![]() Dus atje85..... Ik ben Nederlander...en mij maakt het geen fli**er uit hoe mensen over mij denken! Want ik win of verlies er niks mee!!! Zolang die enge mensen maar opgerot blijven van me ![]() MJ Peace and weed =All we need
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hans Janmaat. Goed politcus en vooruitziener of Zwart schaap en rascist? Verwijderd | 217 | 25-12-2008 02:48 | |
Ayaan Hirsi Ali Sjied No Clue | 69 | 30-12-2003 18:43 | |
integratie van de Marokkanen batisimon | 134 | 07-12-2002 16:34 | |
Kut-Marokkanen Miss_Maroc | 254 | 23-11-2002 00:57 | |
plannen minister Nawijn NN | 251 | 13-09-2002 14:15 | |
Pim Fortuyn -> verkiezingen met eigen lijst Verwijderd | 132 | 15-03-2002 22:40 |