Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2003, 16:33
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Glow schreef op 17-07-2003 @ 14:45:
Vraag ik me af waar je ergens zit.
New Hampshire. En nou moet ik bekennen dat ik in 1 van de rijkere staten zit, maar er zijn genoeg manieren om overal in het land succes te krijgen.

Citaat:
Glow schreef op 17-07-2003 @ 14:45:
Hoe heeft die groep het voorzichzelf verpest overigens?
Door onverantwoordelijk te zijn voor hun daden.
Oud 17-07-2003, 20:11
Verwijderd
[QUOTE]timbo85 schreef op 17-07-2003 @ 12:32:

ten eerste>zeg ik dat iedereen in communistische dingen moeten gaan lopen?nee maar veel mensen doen dat wel tip voor jou cursus begrijpend lezen

Nee, dat zeg ik ook niet. Die cursus mag je dus lekker zelf gaan volgen. Veel plezier! O, nog een tip: doe wat aan je spelling en interpunctie. Als je dan toch bezig bent.

ten tweede ik slaap niet slecht maar zie wel communistische spoken en dan ben ik de ghostbuster

Leuk voor je.

ten derde over die Afrikaanse en Chinese cultuur dan ga jij toch lekker met stokjes vreten

Dat doe ik liever dan de Big Spek van McDonald's eten.

Dat je geen enkel argument van mij weerlegt is nog tot daaraan toe, maar deze onzin kan je net zo goed niet posten.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 20:14
Verwijderd
[QUOTE]Anonymous John schreef op 17-07-2003 @ 14:41:

Ondergetekende is meerdere malen in Amerika geweest en woont daar momenteel sinds de afgelopen paar maanden, en heeft geobserveerd dat de mensen het daar IN HET ECHT nog (redelijk) goed hebben - met uitzondering van een groep die het voor zichzelf verpest heeft.

Kom je weleens in een grote stad?

Oftewel, ga zelf maar eens een jaar of 3 in Amerika wonen.

Moet je als Nederlander belasting betalen aan de Amerikaanse staat? Zo ja, dan pas ik daarvoor. Dat belastinggeld wordt toch maar verspild aan wapens. Power to the peaceful.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 21:01
Anonymous John
Citaat:
Che Guevara schreef op 17-07-2003 @ 21:14:
Kom je weleens in een grote stad?
Niet zo vaak, al ben ik in - of langs - meerdere grote steden geweest. Dat een deel van de mensen het daar minder goed hebben is zo, maar dat betekent niet dat de gemiddelde Amerikaan het zo slecht heeft.

Citaat:
Che Guevara schreef op 17-07-2003 @ 21:14:
Moet je als Nederlander belasting betalen aan de Amerikaanse staat? Zo ja, dan pas ik daarvoor. Dat belastinggeld wordt toch maar verspild aan wapens. Power to the peaceful.
Eerlijk gezegd weet ik dat niet, aangezien ik zowel de Nederlandse als Amerikaanse nationaliteit heb. Al zou ik er zelf niks op tegen hebben om federale belastingen te betalen.
Oud 17-07-2003, 21:13
Verwijderd
[QUOTE]Anonymous John schreef op 17-07-2003 @ 22:01:

Niet zo vaak, al ben ik in - of langs - meerdere grote steden geweest. Dat een deel van de mensen het daar minder goed hebben is zo, maar dat betekent niet dat de gemiddelde Amerikaan het zo slecht heeft.

Nee, dat beweer ik ook niet. Maar een (groot) aantal Amerikanen heeft het wel degelijk slecht, al dan niet door armoede of racisme. Maar de VS lijken deze mensen te willen wegmoffelen, net te willen doen of ze niet bestaan, om hun succestory zo mooi mogelijk te maken. Dàt is de aanval op de American Dream.

Eerlijk gezegd weet ik dat niet, aangezien ik zowel de Nederlandse als Amerikaanse nationaliteit heb. Al zou ik er zelf niks op tegen hebben om federale belastingen te betalen.

Ik wel Ik weet niet hoe het in de VS zit (iets staat me bij van een arrest met een Quaker, maar dat weet nare man vast wel), maar in Nederland mag je helaas niet weigeren een deel van de belasting te betalen omdat het in strijd is met je levensovertuiging.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Anonymous John schreef op 17-07-2003 @ 17:33:
New Hampshire. En nou moet ik bekennen dat ik in 1 van de rijkere staten zit, maar er zijn genoeg manieren om overal in het land succes te krijgen.

Door onverantwoordelijk te zijn voor hun daden.
Wees eens wat specifieker. Dit soort antwoorden heb ik echt een hekel aan.
Succes krijgen zijn zat manieren voor. Vooral als je het geluk hebt blank te zijn en al in een vrij welvarende omgeving oprgroeit. Opvallend dat een aanzienlijk deel van de zwarte bevolking in achterstandswijken woont en eigenlijk niet uit die positie vandaan komt. Toeval? Of hebben ze dat allemaal aanzichzelf te danken?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Glow schreef op 17-07-2003 @ 22:53:
Succes krijgen zijn zat manieren voor. Vooral als je het geluk hebt blank te zijn en al in een vrij welvarende omgeving oprgroeit. Opvallend dat een aanzienlijk deel van de zwarte bevolking in achterstandswijken woont en eigenlijk niet uit die positie vandaan komt. Toeval? Of hebben ze dat allemaal aanzichzelf te danken?
Ze hebben het aan zichzelf te danken. Negers zijn lui en dom, en bovendien... Oh wacht, retorische vraag...

Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Glow schreef op 17-07-2003 @ 22:53:
Serieus antwoord dan maar: Hoe bedoel je specifieker? we hebben het over een paar miljoen mensen, hij kan moeilijk het levensverhaal van allen gaan opnoemen. En komop, natuurlijk zijn er zat mensen daaronder die het aan zichzelf te danken hebben, maar ook genoeg die er niets aan kunnen doen. Nogal voorspelbaar dat dat de conclusie wordt.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Ertur schreef op 17-07-2003 @ 22:58:
Serieus antwoord dan maar: Hoe bedoel je specifieker? we hebben het over een paar miljoen mensen, hij kan moeilijk het levensverhaal van allen gaan opnoemen. En komop, natuurlijk zijn er zat mensen daaronder die het aan zichzelf te danken hebben, maar ook genoeg die er niets aan kunnen doen. Nogal voorspelbaar dat dat de conclusie wordt.
Tuurlijk zijn d'r idd mensen die het aan zichzelf te danken hebben.

Meneer zegt alleen dat de alle niet welvarenden het voor zichzelf verpest hebben door 'onverantwoordelijk te zijn voor hun daden'.

En daar slaat ie de plank volledig mis.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Glow schreef op 17-07-2003 @ 23:02:
Tuurlijk zijn d'r idd mensen die het aan zichzelf te danken hebben.

Meneer zegt alleen dat de alle niet welvarenden het voor zichzelf verpest hebben door 'onverantwoordelijk te zijn voor hun daden'.

En daar slaat ie de plank volledig mis.
Ik kan me niet voorstellen dat ie dat echt bedoelde. Maar hij zal zelf wel reageren, ik ga mijn koffers eens inpakken.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 00:22
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
duyvel schreef op 17-07-2003 @ 01:47:
misschien zit ik ernaast, maar ik prefereer uitleg boven sarcasme.
Je kunt het zelf makkelijk opzoeken, maar alla. De regel is als volgt: de maximumstraf is 20 jaar, óf levenslang. Levenslang is echt levenslang, alhoewel bij goed gedrag vervroegde vrijlating wel eens voorkomt. Maar dat per se na 20 jaar is is niet waar, noch dat levenslang niet echt kan worden gegeven.
Oud 18-07-2003, 00:25
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Anonymous John schreef op 17-07-2003 @ 17:33:
Ondergetekende heeft óók in de VS gewoont, en wel in het wat representatievere New Jersey. Nou is wat je zegt niet helemaal onwaar, maar het is veel te sterk gezegd om te beweren dat iedereen maar een eerlijke kans heeft om er iets van te maken in de VS, laat staan gelijke kansen. Dat dingen als Affirmative Action het niet beter maken laat onverlet dat er geen sprake is van sociale gelijkheid. Dat is echt een illusie.

Overigens, zelfs de rechtsen op D&D zullen dat met me eens zijn.
Oud 18-07-2003, 01:00
KBrink
KBrink is offline
Citaat:
Greenpeacegirl schreef op 17-07-2003 @ 12:48:
Ach loop naar de hel! of nee beter: loop naar Amerika.
Ga maar eens een jaar of 3 in amerika wonen en kijk eens om je heen hoe het er IN HET ECHT aan toe gaat, niet altijd dat 'american dream' plaatje. dan denk je er wel anders over
En onze 15 jarige snotneus weet hoe het er daar uit ziet, je mag later als je er zelf bent geweest en dus ervaring hebt en niet van horen zeggen meepraten, ok?

Voor het geval je daar al wel hebt gewoont, is het daar dan zo slecht, ligt denk ik aan locatie.
Bijvoorbeeld in New York, waar ze het zero tolerance beleid voeren voelde ik me overdag echt veilig op straat, s'nachts niet maar dat geld ook als ik in Amsterdam loop dus dat verschilt niet veel.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 01:44
Anonymous John
Clarificatie: Ik heb nooit willen bedoelen dat alles geweldig is in de VS. Genoeg dingen die mis zijn met mijn huidige woonland, mijn replies waren eerder bestemd om de volgende quote te discrediten:

Citaat:
Ach loop naar de hel! of nee beter: loop naar Amerika.
Ga maar eens een jaar of 3 in amerika wonen en kijk eens om je heen hoe het er IN HET ECHT aan toe gaat, niet altijd dat 'american dream' plaatje. dan denk je er wel anders over
--------------------------------------------------------------------------------

Citaat:
Succes krijgen zijn zat manieren voor. Vooral als je het geluk hebt blank te zijn en al in een vrij welvarende omgeving oprgroeit. Opvallend dat een aanzienlijk deel van de zwarte bevolking in achterstandswijken woont en eigenlijk niet uit die positie vandaan komt. Toeval? Of hebben ze dat allemaal aanzichzelf te danken
Ik ben nooit begonnen over de zwarte bevolking. Uiteraard heeft iemand die in een rijke omgeving opgroeit een grotere kans op financieel succes maar zelfs met een achterstand zou het nog mogelijk kunnen zijn om er wat van te maken.

En met onverantwoordelijkheid bedoelde ik op het gemiddelde white trash die bijv. zwanger raken als tieners en dan verwachten dat de staat hun geld geeft. Uiteraard heeft niet iedereen die het minder goed heeft het voor zichzelf verpest.

Citaat:
Ondergetekende heeft óók in de VS gewoont, en wel in het wat representatievere New Jersey. Nou is wat je zegt niet helemaal onwaar, maar het is veel te sterk gezegd om te beweren dat iedereen maar een eerlijke kans heeft om er iets van te maken in de VS, laat staan gelijke kansen. Dat dingen als Affirmative Action het niet beter maken laat onverlet dat er geen sprake is van sociale gelijkheid. Dat is echt een illusie
Zie bovenaan mijn post.

Citaat:
Overigens, zelfs de rechtsen op D&D zullen dat met me eens zijn
Ik kijk niet zo gauw in D&D, en als ik dat doe lurk ik voornamelijk. Wel leuk om te bedenken dat daar meerdere Nederlanders zijn

Laatst gewijzigd op 18-07-2003 om 01:47.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 02:16
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Anonymous John schreef op 18-07-2003 @ 02:44:
Ik kijk niet zo gauw in D&D, en als ik dat doe lurk ik voornamelijk. Wel leuk om te bedenken dat daar meerdere Nederlanders zijn
Ik ben mod van D&D zelfs
Oud 18-07-2003, 09:55
Verwijderd
[QUOTE]KBrink schreef op 18-07-2003 @ 02:00:

En onze 15 jarige snotneus weet hoe het er daar uit ziet, je mag later als je er zelf bent geweest en dus ervaring hebt en niet van horen zeggen meepraten, ok?

Oh, dus je mag alleen maar praten over zaken waar je ervaring mee hebt? Dan kan 90% van de discussies hier niet gevoerd worden, wijsneus.

Voor het geval je daar al wel hebt gewoont, is het daar dan zo slecht, ligt denk ik aan locatie.
Bijvoorbeeld in New York, waar ze het zero tolerance beleid voeren voelde ik me overdag echt veilig op straat, s'nachts niet maar dat geld ook als ik in Amsterdam loop dus dat verschilt niet veel.

Daar ging het niet om, het ging om The American Dream die niet zo mooi is als men ons wil doen geloven.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 10:45
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
[QUOTE]Che Guevara schreef op 17-07-2003 @ 21:11:
Citaat:
timbo85 schreef op 17-07-2003 @ 12:32:

ten eerste>zeg ik dat iedereen in communistische dingen moeten gaan lopen?nee maar veel mensen doen dat wel tip voor jou cursus begrijpend lezen

Nee, dat zeg ik ook niet. Die cursus mag je dus lekker zelf gaan volgen. Veel plezier! O, nog een tip: doe wat aan je spelling en interpunctie. Als je dan toch bezig bent.

ten tweede ik slaap niet slecht maar zie wel communistische spoken en dan ben ik de ghostbuster

Leuk voor je.

ten derde over die Afrikaanse en Chinese cultuur dan ga jij toch lekker met stokjes vreten

Dat doe ik liever dan de Big Spek van McDonald's eten.

Dat je geen enkel argument van mij weerlegt is nog tot daaraan toe, maar deze onzin kan je net zo goed niet posten.
dan ga je toch lekker in je eentje een oorlog voeren tegen de Amerikaanse petten en schoenen veel succes en laat me op de hoogte
Oud 18-07-2003, 10:49
Verwijderd
Citaat:
timbo85 schreef op 18-07-2003 @ 11:45:
dan ga je toch lekker in je eentje een oorlog voeren tegen de Amerikaanse petten en schoenen veel succes en laat me op de hoogte
Zal ik doen
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 11:21
Gatara
Gatara is offline
Republikein belt politie om Democraten te verwijderen

Uitgegeven: 19 juli 2003 09:59
Laatst gewijzigd: 19 juli 2003 11:18

WASHINGTON - De Republikeinse voorzitter van een Amerikaanse parlementaire commissie heeft vrijdag alle leden van de Democratische oppositie door de politie laten verwijderen uit een vergaderzaal.

De Democraten waren verbolgen over het feit dat zij te weinig tijd hadden gehad om een 91 pagina's lang wetsontwerp over pensioenhervorming te lezen. Na ruzie over de procedure trokken zij zich terug in een belendende bibliotheek. Bill Thomas, de voorzitter van de commissie, riep de politie om de Democraten te laten verwijderen.

Éénpartijstaat

Vervolgens werd de pensioenwet zonder de aanwezigheid van de Democraten aangenomen door de Republikeinse commissiemeerderheid. Democraten spraken op het tv-station CNN van machtsmisbruik en verweten de Republikeinen dat zij proberen een éénpartijstaat op te zetten.

Volgens de Republikeinen is de politie gebeld omdat de Democraat Stark de Republikein McInnis zou hebben bedreigd. In een reactie daarop wezen Democraten op het leeftijdsverschil tussen Stark (72) en McInnis (50).

nu.nl
Oud 19-07-2003, 15:09
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-07-2003 @ 12:21:
Vervolgens werd de pensioenwet zonder de aanwezigheid van de Democraten aangenomen door de Republikeinse commissiemeerderheid.
Dit is ronduit belachelijk. Eerst de democraten verwijderen en daarna een wetsontwerp aannemen
Oud 19-07-2003, 20:01
Aesar
Aesar is offline
het is idioot dat dat kan, hypocriet gedoe daar
Oud 19-07-2003, 20:39
Verwijderd
Rare jongens, die Amerikanen
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 20:41
naam onbekend
naam onbekend is offline
Ja, en dat is dan het land van 'freedom en democracy'
Oud 19-07-2003, 20:43
Le Teri Mai Ke
Le Teri Mai Ke is offline
het meest hypocriete land op aarde. kill the us goverment!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 20:45
Martian
Martian is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 19-07-2003 @ 16:09:
Dit is ronduit belachelijk. Eerst de democraten verwijderen en daarna een wetsontwerp aannemen
En dit soort dingen heb je niet aan zien komen? :/

Ik kan het niet vinden op CNN en BBC, een link naar het berichtje in het Engels zou zeer gewaardeerd worden.
Oud 20-07-2003, 20:05
Greenpeacegirl
Greenpeacegirl is offline
Citaat:
timbo85 schreef op 17-07-2003 @ 13:05:
ga op een bootje naar de noorpool ijsberen redden
zoiets ben ik ook van plan, wijsneus.
Oud 20-07-2003, 20:11
Greenpeacegirl
Citaat:
KBrink schreef op 18-07-2003 @ 02:00:

ik weet precies waar ik het over heb want ik heb er idd gewoont. en het gaat dus helemaal niet over veiligheid alleen, je hebt meer dingen waar je naar kijkt in de omgeving en ik praat over heel amerika en niet alleen over dat rottige stuk new-york waar ik gewoont heb. wie is hier open-minded zeg...
Oud 20-07-2003, 20:12
Greenpeacegirl
Citaat:
Che Guevara schreef op 18-07-2003 @ 11:49:
Zal ik doen
ik doe met je mee
Oud 20-07-2003, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Greenpeacegirl schreef op 20-07-2003 @ 21:12:
ik doe met je mee
Hoe meer zielen hoe meer vreugd
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 20:26
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Aesar schreef op 19-07-2003 @ 21:01:
het is idioot dat dat kan, hypocriet gedoe daar
Ik heb op C-Span het debat dat daarop volgde gehoord... echt hilarisch, een paar Representatives die elkaar zitten af te zeiken, wat ze helemaal niet kunnen... en dan probeert Norwood (R-GA) ineens het onderwerp te veranderen in "criminal illegal aliens", waarna er chaos uitbreekt
Oud 20-07-2003, 21:17
KBrink
KBrink is offline
Citaat:
Greenpeacegirl schreef op 20-07-2003 @ 21:11:
ik weet precies waar ik het over heb want ik heb er idd gewoont. en het gaat dus helemaal niet over veiligheid alleen, je hebt meer dingen waar je naar kijkt in de omgeving en ik praat over heel amerika en niet alleen over dat rottige stuk new-york waar ik gewoont heb. wie is hier open-minded zeg...
Waarom was het dan zo erg om in New York te wonen, en hoe lang heb je daar dan gewoont en in welke buurt?

En Che, ik zeg niet dat je altijd alles mee hebt moeten maken of wel dan, misschien toch een goed idee zo een begrijpend lezen cursusje, maar om een oordeel te vestigen waarover greenpeacegirl doet wel.
Mede omdat het zo ongenuanceerd is.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 21:28
Verwijderd
Citaat:
KBrink schreef op 20-07-2003 @ 22:17:
En Che, ik zeg niet dat je altijd alles mee hebt moeten maken of wel dan, misschien toch een goed idee zo een begrijpend lezen cursusje, maar om een oordeel te vestigen waarover greenpeacegirl doet wel.
Zo deed je het m.i. wel voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 22:33
Greenpeacegirl
Citaat:
Waarom was het dan zo erg om in New York te wonen, en hoe lang heb je daar dan gewoont en in welke buurt?

ik heb geen zin in te gaan op mijn persoonlijke ervaringen, sorry. ik hoop dat je dat kunt begrijpen
Oud 21-07-2003, 16:55
KBrink
KBrink is offline
Che: Ok mag ik dan vragen waar, ik heb het nog een keer gelezen maar ik heb het alleen over dit specifieke onderwerp.
Als je dat anders ziet begrijp ik dat niet misschien zou je een uitleg willen geven?

En greenpeacegirl, tuurlijk begrijp ik dat het te persoonlijk kan worden, dat je daar niet op in wil gaan is heel begrijpelijk.
Ik denk alleen wel dat je me misschien kan vertellen hoe lang je en waar je hebt gewoont daar.
Als dat te persoonlijk is dan bij voorbaat mijn excuus voor mijn doorzeuren.
Verder meer zou ik willen vragen om een klein tipje van de sluier op te lichten van wat daar dan is gebeurd ik bedoel alleen een richting van waarin ik moet denken, dan kan ik me namelijk in jou optiek verplaatsen.
wederom geld voor het laatste het daarboven staande.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 20:30
Go
Go is offline
De Amerikanen denken dat ze oppermachtig zijn. Ze zijn natuurlijk als de dood dat ze echt rekening moeten gaan houden met een regime dat het niet met ze eens is; Noord-Korea.
Het is een land waar je de macht kan kopen d.m.v. een enorme mediacampagne zodat ze zelfs de stem krijgen van die gekke Amerikanen die d'r alleen maar op achteruit gaan door die Republikeinen.
Je kan trouwens in Afrika de macht ook kopen maar dan is de macht wel nihiel.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 21:20
Verwijderd
Citaat:
KBrink schreef op 21-07-2003 @ 17:55:
Che: Ok mag ik dan vragen waar, ik heb het nog een keer gelezen maar ik heb het alleen over dit specifieke onderwerp.
Als je dat anders ziet begrijp ik dat niet misschien zou je een uitleg willen geven?
Ik begrijp wat je bedoelt.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 21:38
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
gerwin schreef op 21-07-2003 @ 21:30:
De Amerikanen denken dat ze oppermachtig zijn.
Fout. Ze zijn oppermachtig.
Oud 21-07-2003, 21:45
Burter
Burter is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 07-07-2003 @ 21:33:
ze zouden per direct hun bek een keer moeten dichthouden
Een afghaan voelt zich duidelijk aangesproken
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 21:48
Manus J. van Alles
Citaat:
McCaine schreef op 21-07-2003 @ 22:38:
Fout. Ze zijn oppermachtig.
Mwoah, niet helemaal. Wel bijna idd
Oud 21-07-2003, 21:54
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 21-07-2003 @ 22:48:
Naja, militair dan.
Oud 21-07-2003, 21:58
Greenpeacegirl
Citaat:
zullen we mijn eigen leven maar even overslaan? het zit nogal ingewikkeld in elkaar allemaal, dus laat maar... ok?
laten we zeggen dat ik gewoon een oordeel heb op alle algemene kennis die ik nu heb over amerika.
Oud 21-07-2003, 22:02
Greenpeacegirl
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 21-07-2003 @ 22:48:
ze zijn wel heel machtig, anders hadden ze toch bijvoorbeeld ook nooit zomaar een oorlog tegen Irak kunnen beginnen...
Oud 21-07-2003, 22:09
Manus J. van Alles
Citaat:
Greenpeacegirl schreef op 21-07-2003 @ 23:02:
ze zijn wel heel machtig, anders hadden ze toch bijvoorbeeld ook nooit zomaar een oorlog tegen Irak kunnen beginnen...
Ja, maar de internationale druk kon niet veel groter worden imo. Hier kwamen ze nog net mee weg.
Oud 21-07-2003, 22:14
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 21-07-2003 @ 23:09:
Ja, maar de internationale druk kon niet veel groter worden imo. Hier kwamen ze nog net mee weg.
Dat heb je goed gezien, denk ik. Dit was precies het maximum dat ze konden doen zonder echt serieus een breuk in de allianties te krijgen, en daar heeft noch de VS, noch de rest van het Westen zin in.
Oud 22-07-2003, 08:27
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Greenpeacegirl schreef op 21-07-2003 @ 23:02:
erm...kweenie...maar er zijn militair gezien toch wel 3 supermachten...k bedoel, als china of rusland had gezegd dat als ze irak zouden beschermen zou er geen oorlog gekomen zijn. en waarom is dr anders nog geen vredesmacht in tsetsenie?

dus..
Oud 22-07-2003, 10:44
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 21-07-2003 @ 23:14:
Dat heb je goed gezien, denk ik. Dit was precies het maximum dat ze konden doen zonder echt serieus een breuk in de allianties te krijgen, en daar heeft noch de VS, noch de rest van het Westen zin in.
Misschien hadden de VN en de EU wat meer druk uit kunnen oefenen...
Anyway, wat ik niet begrijp is dat de VS nu weigeren in te grijpen in Liberia. Ja, ze sturen een groepje soldaten om hun eigen ambassade te beschermen. Terwijl er ondertussen zeshonderd Liberiaanse burgers omgekomen zijn!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 16:51
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 22-07-2003 @ 11:44:
Anyway, wat ik niet begrijp is dat de VS nu weigeren in te grijpen in Liberia. Ja, ze sturen een groepje soldaten om hun eigen ambassade te beschermen. Terwijl er ondertussen zeshonderd Liberiaanse burgers omgekomen zijn!
Tsja, geen Amerikanen hè? Dus is het niet zo erg als ze bij bosjes omkomen...
Oud 22-07-2003, 21:09
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 22-07-2003 @ 11:44:
Tja, dat ligt natuurlijk voor de hand. Ik ben altijd, ook in de VS, tegenstander geweest van de in Amerika gangbare gedachte dat overheden uitsluitend de belangen van hun eigen burgers moeten dienen. Maar wat ik wèl begrijp en accepteer dat als men zowel de belangen van de burgers als van anderen wil dienen, zoals in Liberia, dat men dan begínt met de burgers te redden. Dat vind ik nog wel redelijk.
Oud 23-07-2003, 10:09
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
McCaine schreef op 21-07-2003 @ 22:54:
Naja, militair dan.
Zonder Israelische technologieen waren ze ook niet zo erg oppermachtig militair gezien

Qua manschappen...
Hoeveel militairen zijn er op 100 Amerikanen eigenlijk?
Oud 23-07-2003, 10:51
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 22-07-2003 @ 22:09:
Tja, dat ligt natuurlijk voor de hand. Ik ben altijd, ook in de VS, tegenstander geweest van de in Amerika gangbare gedachte dat overheden uitsluitend de belangen van hun eigen burgers moeten dienen. Maar wat ik wèl begrijp en accepteer dat als men zowel de belangen van de burgers als van anderen wil dienen, zoals in Liberia, dat men dan begínt met de burgers te redden. Dat vind ik nog wel redelijk.
Met de eigen burgers bedoel je, neem ik aan? Deze oorlog woedt al een tijdje, maar er is nog steeds niet ingegrepen. Ik vraag me af of de VS hetzelfde zou hebben gehandeld als deze oorlog zich zou afspelen in een Arabisch land, waarbij de rebellen moslim-fundamentalisten zouden zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten