Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
@ Asassin:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Eerst word een deel van Palestina weggenomen, en daar word ook nog gelijk misbruik van gemaakt door zich gelijk helemaal af te scheiden. |
![]() |
||
Citaat:
Van de NOS: Oprichting van de staat Israël Omdat in 1948 het Britse mandaat over Palestina afloopt, roepen de pas opgerichte Verenigde Naties een speciale commissie in het leven die zich moet buigen over de toekomst van het gebied. De United Nations Special Commission on Palestine (UNSCOP) komt met een verdelingsplan met een joodse en een Arabische staat. De verdeling van het land is in overeenstemming met de verdeling van de bevolkingsgroepen. De voor zowel joden als moslims heilige stad Jeruzalem komt volgens het plan onder internationaal toezicht. De VN neemt het voorstel over als resolutie 181. De Arabieren weigeren het plan echter te accepteren. Zij stellen dat hun aanspraken op heel Palestina onaantastbaar zijn en dat genoegdoening voor het leed dat de joden was aangedaan in de oorlog maar in Europa moet worden gegeven. Op 14 mei 1948, een dag voordat het Britse mandaat over Palestina afloopt, roept David Ben Gurion de staat Israël uit in het gebied dat door de VN aan de joden is toebedacht. De VS en de Sovjet-Unie erkennen Israël onmiddellijk. De Arabieren juist niet. Ze vallen direct aan. Aan de oorlog die erop volgt, houdt Israël veel meer land over dan volgens het VN-plan de bedoeling is. --------------------------- Dus de Palestijnen accepteerden het hun aangeboden land niet. |
![]() |
|
![]() |
Excuseer me voor deze storing. Maar Palestina is en was nooi teen land. Palestina is een gebied die deze naam kreeg na de Bar-Kochba opstand, door de Romneinen gewonnen. En van een Palestijns volk heb ik nog nooit gehoord... Wel kun je stellen dat ze in het gebied woonden, weliswaar onder nederige omstandigheden. Dus dat de Israeli's kwamen, was voor hen een zegen. Punt uit.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Maar laten we erover ophouden, volgens mij redeneren we in een cirkel. Jullie kunnen mij niet overtuigen, en ik jullie niet. Dus latenw e het opgeven ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Theo van Gogh doodgeschoten deel II Chimera | 500 | 02-11-2004 15:57 | |
[uitzending Buitenhof] Hij heeft gelijk. SSER | 124 | 01-04-2004 13:30 | |
Seksualiteit |
even terugkomen op... Abu JahJah | 6 | 27-07-2003 20:50 | |
De standpunten van Abu JahJah SSER | 24 | 30-06-2003 19:01 | |
AEL, een gevaarlijke partij? Fortuynist | 314 | 04-04-2003 12:31 | |
Jahjah legt intens onbehagen Marokkaanse jongeren bloot BiL@L | 65 | 13-03-2003 21:31 |