Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2003, 18:55
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Prea|K schreef op 15-09-2003 @ 18:19:
Zoals jij beredeneert geloof je nergens in, rofl wat doe je nog in Nederland btw?
Denk dat chaos niet in grenzen gelooft.
Lijkt me een behoorlijk nuchter en ver vooruitdenkend geloof met die technologische ontwikkelingen van deze dagen.
Oud 15-09-2003, 19:02
Prea|K
Prea|K is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-09-2003 @ 19:53:
Ja leuk. Vechten voor je vaderland wanneer de Amerikanen Scheveningen gaan binnenvallen om hun eerste oorlogsmisdadiger die vervolgd wordt door het ICC te bevrijden!!!

www.hogerhand.nl
Nou noem je ook een zeer goed voorbeeld op, omg.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 19:08
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Prea|K schreef op 15-09-2003 @ 20:02:
Nou noem je ook een zeer goed voorbeeld op, omg.
Verklaar je nader?
Oud 15-09-2003, 19:10
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-09-2003 @ 19:55:
Denk dat chaos niet in grenzen gelooft.
had alleen geen zin om 'r nog langer serieus op in te gaan :$
Oud 15-09-2003, 19:12
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 15-09-2003 @ 20:10:
had alleen geen zin om 'r nog langer serieus op in te gaan :$
hehe, ik had die zin nog een keer gelezen en als je even geen persoon achter chaos ziet, maar het woord chaos klopt t ook
Oud 15-09-2003, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Prea|K schreef op 15-09-2003 @ 17:17:
Waarom hebben we dan landen, waarom hebben we dan eigen talen, waarom hebben we dan een eigen cultuur opgebouwt, waarom hebben we dan vijanden en bondgenoten? Klopt voor geen reet wat je allemaal zit te lullen, je zou dus ook niet meevechten (dienstplicht) mocht Nederland ooit nog een keer in oorlog raken, lekkere volksgenoot ben jij dan. Stakker.
Die verdwijnen allemaal, de wereld wordt one global village. De EU is een mooi voorbeeld daarvan. Ik zou trouwens niet vechten voor m'n land, wel voor m'n idealen. Als Nederland zou staan voor vrijheid, gelijkheid, en naastenliefde ben ik je man.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 23:15
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 15-09-2003 @ 22:45:
Als Nederland zou staan voor vrijheid, gelijkheid, en naastenliefde ben ik je man.
Dat propageert de VS toch continu?
Oud 16-09-2003, 08:54
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 16-09-2003 @ 00:15:
Dat propageert de VS toch continu?
Propageren is wat anders dan het in de praktijk brengen.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 09:40
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 16-09-2003 @ 09:54:
Propageren is wat anders dan het in de praktijk brengen.

Maar hoe weet je dat een land dat zegt daarvoor te strijden t later ook in de praktijk gaat brengen?

En in hoeverre moeten we die vrijheid dan zien? Is t immers niet zo dat waar mijn vrijheid onbeperkt is, ik de vrijheid van anderen beperk?
Oud 16-09-2003, 09:52
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Prea|K schreef op 15-09-2003 @ 19:40:
little nemo, bijna alle oorlogen zijn door godsdienst ontstaan, dus begin nou niet te lullen over Nationalisme. grappig dat je Communisme niet opnoemt.
nou, wo I en II niet, de oorlogen in de tijd van napoleon niet, de oorlogen tijdens de kolonisatie niet (behalve die van de spanjaarden, daar was geloof wel een motief) dus dat is niet waar
daarnaast vind ik het 'communisme' zoals deze in de warschauact landen bestond één van de slechtste systemen ooit en ben ik zeker geen aanhanger van het stalinisme/leninisme.

maar belangrijker: in principe is er geen verschil tussen nationalisme en geloof; in beide gevallen zijn aanhangers ervan overtuigd dat zij boven andere mensen staan; in het ene geval zijn dat alle mensen die niet tot een bepaald volk/ras horen, in het andere alle mensen die niet aanhanger zijn van een bepaalde godsdienst.
de amerikanen vinden dat hun volk het beste is en door god uitverkoren en dat zij de wereld moete redden, net zoals moslim-fundamentalisten in de jihad geloven. ik zie hier geen verschil tussen; het enige belangrijke punt van verschil, is dat de amerikaanse normen en waarden enigszinds (!) overeenkomen met de onze; de manier waarop zij deze echter aan andere landen op willen dringen is van een geheel andere orde.
Oud 16-09-2003, 11:24
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Prea|K schreef op 15-09-2003 @ 17:17:
je zou dus ook niet meevechten (dienstplicht) mocht Nederland ooit nog een keer in oorlog raken, lekkere volksgenoot ben jij dan. Stakker.

primitieveling....mensen dwingen om mee te vechten...dat is pas zielig
Oud 16-09-2003, 20:07
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Mensen gaan elke dag dood of worden vermoord, soms een enkeling, soms massaal bij aanslagen. Het is natuurlijk jammer. Of het nou Nederlanders of Amerikanen zijn, het maakt mij niets uit. Als het iemand uit mijn dichte omgving is zou ik dat waarschijnlijk wat dieper betreuren, maar het is nutteloos om er bij stil te staan. Het leven gaat door en de doden herdenken heeft voor mij wienig nut.

Het valt me trouwens wel op dat er bij de aanslag op het WTC wat extra aandacht werd besteed aan die ene Nederlander, alsof de rest iets minder belangrijk is. Begrijpelijk, maar toch vind ik het egoïstisch.
Oud 16-09-2003, 20:39
Prea|K
Prea|K is offline
Citaat:
birthmark schreef op 16-09-2003 @ 12:24:
primitieveling....mensen dwingen om mee te vechten...dat is pas zielig
Neuh, maar als er oorlog is en iedereen wordt opgeroepen en je moet meevechten dan vind ik dat je de plicht hebt om dat ook daadwerkelijk te doen en je niet te verschuilen achter iets. Niks primitieveling, tis gewoon zwak verstoppen achter je eigen mening.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 21:23
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Prea|K schreef op 16-09-2003 @ 21:39:
Neuh, maar als er oorlog is en iedereen wordt opgeroepen en je moet meevechten dan vind ik dat je de plicht hebt om dat ook daadwerkelijk te doen en je niet te verschuilen achter iets. Niks primitieveling, tis gewoon zwak verstoppen achter je eigen mening.
Als ik wordt opgeroepen voor de dienstplicht zet ik waarschijnlijk een ongeluk in scène zodat ik mijn been breek. Sommige dingen moet je mensen niet toe dwingen.
Oud 17-09-2003, 08:04
Verwijderd
Citaat:
Waarom is het zwak als je je eigen mening hebt en daar ook achter staat?
Ik vind het zwakker als je dan toch toegeeft of als je je laat 'indoctrineren' door de 'verplichting'. Gzd heeft Nederland voor zo ver ik weet op dit moment geen dienstplicht (goed, wat niet is kan nog komen, maar op dit moment is het niet ter sprake).
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 09:30
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
wie bepaald dat ik trots moet zijn op mijn land?

als mijn regering dat bepaald is er sowieso geen reden meer om trots te zijn
Oud 17-09-2003, 10:05
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
...want dat is ook echt een realistisch scenario ja
Oud 17-09-2003, 16:46
Prea|K
Prea|K is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-09-2003 @ 09:04:
Waarom is het zwak als je je eigen mening hebt en daar ook achter staat?
Ik vind het zwakker als je dan toch toegeeft of als je je laat 'indoctrineren' door de 'verplichting'. Gzd heeft Nederland voor zo ver ik weet op dit moment geen dienstplicht (goed, wat niet is kan nog komen, maar op dit moment is het niet ter sprake).
Dienstplicht is helemaal niet zo'n slecht idee, vooraal met de jongeren generatie van tegenwoordig, de 'nintendo/patat-generatie' waar ik zelf ook aan meedoe, jongeren conditie en een gezond lichaam laten opbouwen is niet eens zo' slecht, bovendien leert men ook nog eens discipline opbouwen, iets wat veel jongeren ontgaat in deze tijden.

Het nadeel is natuurlijk dat je kan worden opgeroepen, maar wat hoogstwaarschijnlijk niet vaak zal voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 16-09-2003 @ 10:40:

Maar hoe weet je dat een land dat zegt daarvoor te strijden t later ook in de praktijk gaat brengen?

En in hoeverre moeten we die vrijheid dan zien? Is t immers niet zo dat waar mijn vrijheid onbeperkt is, ik de vrijheid van anderen beperk?
Dat weet je pas als ze hun woorden omzetten in daden. Toegegeven, de Amerikanen hebben de Taliban en Saddam verdreven en op die manier de inwoners van resp. Afghanistan en Irak hun vrijheid teruggegeven. Echter, ze ontnemen net zo makkelijk mensen hun vrijheid door dictators aan de macht te helpen en te houden (Chili, Guatemala, Afghanistan, Cambodja, diverse Afrikaanse landen).
Daarnaast, in The Land of the Free staan diverse fundamentele vrijheden onder druk (vrijheid van meningsuiting bijv.).
Vrijheid moet je m.i. dan zien als democratie, niet in de zin van de vrijheid om een mens te laten doen wat hij/zij zelf wil.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Prea|K schreef op 17-09-2003 @ 17:46:
Dienstplicht is helemaal niet zo'n slecht idee, vooraal met de jongeren generatie van tegenwoordig, de 'nintendo/patat-generatie' waar ik zelf ook aan meedoe, jongeren conditie en een gezond lichaam laten opbouwen is niet eens zo' slecht, bovendien leert men ook nog eens discipline opbouwen, iets wat veel jongeren ontgaat in deze tijden.

Het nadeel is natuurlijk dat je kan worden opgeroepen, maar wat hoogstwaarschijnlijk niet vaak zal voorkomen.
Die jeugd van tegenwoordig ook Ik zou het vertikken in dienst te gaan, ik ben overtuigd pacifist. Een sociale dienstplicht zou dan een beter idee zijn, maar ik zou daar dan weer geen plicht van maken maar bepaalde privileges tegenover stellen (bijv. extra stufi, of korting).
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 18:48
Lienielovestim
Lienielovestim is offline
Tzal dan wel aan mij liggen, maar ik had echt het haar recht overeind op mijn armen staan, toen ze al die namen opnoemden.

Denk dat het de eerste 5 jaar nog jaarlijks herdacht wordt, en dat er dan tegen die tijd wel weer iets nieuws is gebeurd...
Reageren

Regels voor berichten