Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2003, 23:22
Verwijderd
Voor Johan Stekelenburg heb ik ontzettend veel waardering. Dat meen ik echt. Er zijn maar weinig mensen die hun roeping zo serieus namen dat ze er altijd mee door zijn blijven gaan, ondanks een slopende vorm van kanker waarbij de dood onvermijdelijk zou zijn. Hij heeft gevochten zoals je dat maar weinig ziet.

Voor Marijnissen heb ik geen waardering. Het is zo enorm makkelijk om vanuit een underdog-positie, vanuit de oppositie, te roepen dat het allemaal zo onrechtvaardig en zo gemeen is, maar kom zelfs een met haalbare alternatieven.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2003, 07:25
Verwijderd
mensen die zich niet meteen gaan aanstellen als er iets vervelends gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 07:35
sexylexy
sexylexy is offline
-Albert Einstein
-Edison
-Bush
-uitvinder van de computer
-elvis presley
-martin luther
Oud 27-09-2003, 08:08
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-09-2003 @ 00:22:
Voor Marijnissen heb ik geen waardering. Het is zo enorm makkelijk om vanuit een underdog-positie, vanuit de oppositie, te roepen dat het allemaal zo onrechtvaardig en zo gemeen is, maar kom zelfs een met haalbare alternatieven.
De alternatieven van de SP zijn zeer zeker wel haalbaar. Lees het partijprogramma, geheel doorberekend door het CPB. Maar goed, deze discussie heb ik al zo'n 20.000 keer moeten voeren, en sommige mensen willen mij blijkbaar niet geloven.

Mijn waardering betreft vooral de manier waarop die man zich heeft opgewerkt. Van een eenvoudige worstendraaier tot een vooraanstaand politicus, doe het hem maar eens na. Om deze reden heb ik ook veel respect voor Wim Kok.

Overigens heb ik ook respect voor het feit dat hij 'vanuit de oppositie roept dat het allemaal zo onrechtvaardig en zo gemeen is'. Dat doet hij nu al negen jaar, en er is tot nu toe geen kabinet geweest dat zich er daadwerkelijk aan heeft gestoord. Toch gaat hij onvermoeibaar door. Respect.
Oud 27-09-2003, 08:34
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 23-09-2003 @ 19:51:
- Salvador Allende
Laatst was er nog een documentaire op tv, Andere Tijden. Dat ging over wat er toen allemaal in Chili was gebeurd. Voordat Allende zelfmoord had gepleegd tijdens de staatsgreep, ging het verschrikkelijk slecht met Chili onder zijn regeringsperiode.

Hoe kun je voor zo iemand respect hebben?

BTW, die Bernini heeft best wel een mooi beeld gemaakt.

Citaat:
naam onbekend schreef op 27-09-2003 @ 09:08:
De alternatieven van de SP zijn zeer zeker wel haalbaar. Lees het partijprogramma, geheel doorberekend door het CPB. Maar goed, deze discussie heb ik al zo'n 20.000 keer moeten voeren, en sommige mensen willen mij blijkbaar niet geloven.

Mijn waardering betreft vooral de manier waarop die man zich heeft opgewerkt. Van een eenvoudige worstendraaier tot een vooraanstaand politicus, doe het hem maar eens na. Om deze reden heb ik ook veel respect voor Wim Kok.
Ik ben dan ook wel links en pro-SP, maar soms heb ik mijn vraagtekens. De PvdA en Groenlinks hadden al een tegenbegroting doorgerekend, las ik in de krant. Voorzover ik weet heeft de SP nog niets. En dan was er laatst die kritiek op Moberg. Ze pakken hem er dan uit omdat hij op dat moment alle aandacht krijgt, maar ze laten de vele anderen met topinkomens buiten schot. Dan vraag ik me ook af waar ze zich mee bemoeien.

Maar als je het hebt over waardering voor de manier waarop hij zich heeft opgewerkt, dan ben ik het 100% met je eens.

Ik vraag me trouwens af waarom mensen respect op kunnen brengen voor Bush. Hij brak met het Kyoto akkoord. Zijn Afghanistan en Irak oorlogen kostten minstens 2x zoveel meer geld dan dat er voor de wederopbouw beschikbaar werd gemaakt. eerst negeerde hij de VN, en bij de wederopbouw hebben ze ze weer nodig. De Amerikanen hadden de Taliban zelfs gesteund, door ze wapens te geven om de Russen weg te jagen. Saddam Hussein hadden ze ook gesteund. en dan nu weer schreeuwen hoe de wrede regimes verwijderd zullen worden. Hij verlaagde de belasting, zorgde voor een torenhoge staatsschuld. Inmiddels zijn er verschrikkelijk veel werklozen, en de rijken worden bevoordeeld.

Laatst gewijzigd op 27-09-2003 om 08:50.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 08:54
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Ik heb respect voor:

- mensen die werk doen wat wij van ons leven nooit zouden willen doen. De vuilnisman bijvoorbeeld.
- mensen die in de (gehandicapten)zorg werken. het lijkt me een zware en vervelende baan.
- mensen die iets anders doen dan dat de massa doet, in positieve zin. Bijvoorbeeld het Israelische luchtmachtpersoneel dat geen aanslagen meer uit wou voeren op de palestijnen.
- mensen met wijsheid en intelligentie.
Oud 27-09-2003, 14:37
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 26-09-2003 @ 22:55:
Buitenlanders:
- Nelson Mandela
- Karl Marx
- Martin Luther King
Typisch, twee strijders voor gelijke rechten voor alle rassen en een iemand die zelf een behoorlijke racist was.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 14:42
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 27-09-2003 @ 09:34:
Ik vraag me trouwens af waarom mensen respect op kunnen brengen voor Bush. Hij brak met het Kyoto akkoord.
Dat akkoord is in tegenstelling tot wat jullie denken niet zaligmakend hoor. Voor de Amerikaanse economie was dat akkoord niet gunstig en omdat een president geacht word voor zijn volk op te komen deed hij wat gedaan moest worden.

Citaat:
Zijn Afghanistan en Irak oorlogen kostten minstens 2x zoveel meer geld dan dat er voor de wederopbouw beschikbaar werd gemaakt.
Hij had inderdaad wel wat meer geld mogen uitgeven.

Citaat:
eerst negeerde hij de VN, en bij de wederopbouw hebben ze ze weer nodig.
Hij negeerde de UN niet, hij had ze gewoon nog niet nodig en dat ze de UN bij de wederopbouw willen betrekken is juist hartstikke positief.

Citaat:
De Amerikanen hadden de Taliban zelfs gesteund, door ze wapens te geven om de Russen weg te jagen. Saddam Hussein hadden ze ook gesteund.
Wat heeft dat met Bush te maken?

Citaat:
en dan nu weer schreeuwen hoe de wrede regimes verwijderd zullen worden.
En dat doet hij ook nog.

Citaat:
Hij verlaagde de belasting, zorgde voor een torenhoge staatsschuld. Inmiddels zijn er verschrikkelijk veel werklozen, en de rijken worden bevoordeeld.
Ik vind het met die bevooroordeling van de rijken wel mee vallen hoor.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 15:02
FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
Ace*Dusty schreef op 26-09-2003 @ 11:52:
Ik heb respect voor mensen die ook respect voor mij hebben.
idd

Citaat:
- mensen die werk doen wat wij van ons leven nooit zouden willen doen. De vuilnisman bijvoorbeeld.
- mensen die in de (gehandicapten)zorg werken. het lijkt me een zware en vervelende baan.
en het cliché rijtje van ghandi, martin luther king, mandela, etc...
Oud 27-09-2003, 18:11
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Assasin schreef op 27-09-2003 @ 15:37:
Typisch, twee strijders voor gelijke rechten voor alle rassen en een iemand die zelf een behoorlijke racist was.
Mijn respect voor Karl Marx vloeit niet voort uit het feit dat hij racistisch is.
Oud 05-04-2004, 16:38
olijke otter
olijke otter is offline
degene die het wiel uitvond
Oud 05-04-2004, 16:44
Cruz
Cruz is offline
Nelson Mandela, Martin Luther King... maar vooral een (ouwe) goeie vriend van me! Hij is altijd gewoon echt zoals hij is, trekt zich niets aan van andermans mening, zal je nooit een streek flikken, is altijd eerlijk maar ook tactisch genoeg, hij is ontzettend intelligent.. kweenie, hij dwingt het respect gewoon af ofzo Zo iemand als hem kan ik alleen maar respecteren en waarderen! Om zijn karakter kan ik niet heen, hij springt er uit
Oud 05-04-2004, 19:39
Verwijderd
Citaat:
kissangel schreef op 24-09-2003 @ 10:07 :
Mijn mama stapte met een glimlach uit het leven. ( ik mis je)

En mijn vader omdat hij zo ontzettend sterk, liefdevol enbegripvol is in deze moeilijk tijd, zowel voor zichzelf als voor mij en mijn broer.

mijn broer omdat hij een goede broer is.

Loes
Mooi

en herkenbaar..

*knuffelt*
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 19:40
the spongeman
the spongeman is offline
Citaat:
Wasbeermeneer schreef op 05-04-2004 @ 17:38 :
degene die het wiel uitvond
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 20:01
Joostje
Joostje is offline
Morihei Ueshiba
Tatanka-Iyotanka
Al Hakim II

Om eens wat ongebruikelijke namen te noemen

(en john cale en lou reed)

Laatst gewijzigd op 05-04-2004 om 20:19.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten