Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2003, 18:47
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
loempia addict schreef op 29-09-2003 @ 09:51:
in de tijd van follow the leader en issues vond ik ze best leuk, af en toe. untouchables vond ik echt een kutcd, maar misschien dat deze beter word.
Mee eens! In de tijd van Follow the leader en issues luisterde ik het ook nog

Live is het goed, maar erg saai en ik ben nou ook niet echt een nu-metalaar
Oud 21-11-2003, 22:12
Verwijderd
Citaat:
my-number-666 schreef op 21-11-2003 @ 16:04:
de nieuwe album komt de 25ste uit
teminste dat stond in de nieuwsbrief!!!
Jup, hij zou de 25e uitkomen. Maar het album was weer uitgelekt via internet, dus heeft korn beslote om er 21 nov van te maken. Beter toch , ik had alleen vandaag nog geen tijd om hem te halen, ga ik morgen doen
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 23:27
Unique Clone
Unique Clone is offline
Citaat:
flippow schreef op 21-11-2003 @ 23:12:
Jup, hij zou de 25e uitkomen. Maar het album was weer uitgelekt via internet, dus heeft korn beslote om er 21 nov van te maken. Beter toch , ik had alleen vandaag nog geen tijd om hem te halen, ga ik morgen doen
Nu al halen??
Ik moet hem eerst nog een paar keer luisteren (ik heb hem al gedownload) voordat ik hem ga halen, tenminste als het de moeite waard is.
Je weet tenslotte nooit met Korn...........
Ik vond Follow the Leader en Issues trouwens de slechtste CD's van Korn ooit!
Korn en Live is Peachy waren de beste.
Untouchables...?....... achja....... wat moet ik daarvan denken, paar keer luisteren en het verveeld al.

De nieuwe single is wel vet, meer naar de oude richting vind ik en stukken beter dan Did my Time........ das wel een zeiknummer.
Oud 22-11-2003, 13:09
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Silveria schreef op 15-11-2003 @ 19:57:
Nee, dit nummer stond op de eerste demo (Neidermeyers Mind). Dat was dus voor het debuut album met Need To. Dat refrein hebben ze dus ook gebruikt voor Need To.

Nu hebben ze besloten Alive opnieuw op te nemen en TALITM te zetten
ook meegedaan aan de prijsvraag?
Oud 22-11-2003, 13:40
Verwijderd
Ik vind de 1e 4 albums super (Follow The Leader iets minder), maar untouchables vond ik echt een stom album.

Ik heb trouwens T.A.L.I.T.M net gekocht. En voor zover ik hem al heb geluisterd (5 nummers ^ - ^) vind ik hem stukken beter dan Untouchables! En bij Free Record Shop issie maar 15.99 Euro.
Vrij weinig geld vind ik, voor een net uitgebrachte CD met bonus DVD (!!) Hij is zeker de moeite waard, naar mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 13:41
mixtape
mixtape is offline
Citaat:
flippow schreef op 22-11-2003 @ 14:40:
En bij Free Record Shop issie maar 15.99 Euro.
Vrij weinig geld vind ik, voor een net uitgebrachte CD met bonus DVD (!!) Hij is zeker de moeite waard, naar mijn mening.
GVD waarom heb ik er 22.99 voor betaald!?!?
Oud 22-11-2003, 13:43
Verwijderd
Ik zag hem bij een winkeltje waar ze normaal alle cd's veel goedkoper verkopen dan bij Free Record Shop ook voor 23 eur.

Echt zonde joh! Misschien kan je hem nog ruilen?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 13:45
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
flippow schreef op 22-11-2003 @ 14:40:
Ik vind de 1e 4 albums super (Follow The Leader iets minder), maar untouchables vond ik echt een stom album.

Ik heb trouwens T.A.L.I.T.M net gekocht. En voor zover ik hem al heb geluisterd (5 nummers ^ - ^) vind ik hem stukken beter dan Untouchables! En bij Free Record Shop issie maar 15.99 Euro.
W8 dus je vond Issues beter als Untouchables?

ok
Oud 22-11-2003, 13:46
mixtape
mixtape is offline
Citaat:
flippow schreef op 22-11-2003 @ 14:43:
Ik zag hem bij een winkeltje waar ze normaal alle cd's veel goedkoper verkopen dan bij Free Record Shop ook voor 23 eur.

Echt zonde joh! Misschien kan je hem nog ruilen?
Hmm najah, dat is het nadeel als je niet kan wachten en je 'm bij de eerste de beste winkel koopt die 'm heeft.
Maar serieus, dit had ik niet verwacht van de FRS!

Maar ja, lekker boeiend. Tis geen miskoop ofzo.
Oud 22-11-2003, 13:46
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 22-11-2003 @ 14:45:
W8 dus je vond Issues beter als Untouchables?

ok
ik ook Steve. Ik vind Issues ook beter dan Untouchables, maar as usual: smaken versjkillen na.
Oud 22-11-2003, 13:47
Verwijderd
Ja, ik vond Issues leuker dan untouchables. Jij niet?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Silveria schreef op 22-11-2003 @ 14:46:

Maar ja, lekker boeiend. Tis geen miskoop ofzo.
Zeker niet
Ik heb gewoon mazzel gehad dat ik eerst naar FRS ben gegaan, want anders had ik hem allang bij dat andere winkeltje gehaald omdat die normaal goedkoper zijn....
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 13:55
Stevill
Stevill is offline
Smaken verschillen niet, ze zijn gewoon schaars Len
Oud 22-11-2003, 13:56
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 22-11-2003 @ 14:55:
Smaken verschillen niet, ze zijn gewoon schaars Len
apekop. niks mis met Untouchables, maar Issues doet me meer.
Oud 22-11-2003, 14:05
Verwijderd
Op een of andere manier vind ik Jon teveel "zingen" op Untouchables.....
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 20:14
Uice
Uice is offline
Net TALITM in huis gehaald... klinkt lekker. Weer eens wat stevigers en Y'All want a single zou ik dolgraag eens live zien
Oud 22-11-2003, 22:17
nofx-girl
nofx-girl is offline
ik vind de cd untouchables (als ik het al goed schrijf) een stuk slechter dan hun vorige cd's
ik vond gewoon issues super...
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 22-11-2003 @ 21:14:
Net TALITM in huis gehaald... klinkt lekker. Weer eens wat stevigers en Y'All want a single zou ik dolgraag eens live zien
MTV mag heel wat weg*piepen* als ze die gaan uitbrengen Lijkt me idd erg coel live
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 22:35
Insatiable
Insatiable is offline
net gekocht... hmm zeer goed... issuses is m'n favo denk ik..
untouchables was ook goed....
Oud 22-11-2003, 22:44
Verwijderd
Hmm de smaken over Untouchables zijn nogal verdeeld.....

Gelukkig maar dat smaak verschilt....
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 22:47
Verwijderd
By The Way, ff iets anders over koRn....

Welke video vinden jullie het leukst?
(ja sorry dat ik het in deze topic doe maar anders zijn er 2 koRntopics tegelijk en dat wil nog wel eens verwarrend werken)

Ikzelf vind Clown errug leuk
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 19:32
Uice
Uice is offline
Citaat:
Insatiable schreef op 22-11-2003 @ 23:35:
untouchables was ook goed....
eindelijk iemand die het snapt

Ik zelf vind de eerste toch veruit de beste.
Oud 23-11-2003, 19:33
Uice
Uice is offline
Citaat:
flippow schreef op 22-11-2003 @ 23:47:
By The Way, ff iets anders over koRn....

Welke video vinden jullie het leukst?
(ja sorry dat ik het in deze topic doe maar anders zijn er 2 koRntopics tegelijk en dat wil nog wel eens verwarrend werken)

Ikzelf vind Clown errug leuk
Ik heb alleen Thoughtless, Freak on a Leash, Got the Life, Did my time en Right now gezien... vind vooral die eerste drie gaaf
Oud 23-11-2003, 20:47
abandon17
abandon17 is offline
nou ik heb em al en hij rulezz had em al voordat hij uit was
Oud 23-11-2003, 20:56
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef op 22-11-2003 @ 14:56:
apekop. niks mis met Untouchables, maar Issues doet me meer.

Hap
Issues is wel ok alleen niet urenlang te luisteren ofja dat wel alleen hij verveelt me eerder dan menig ander korn album.
Oud 23-11-2003, 21:11
Fade of Light
Fade of Light is offline
de roddel ging ook ooit (zwaremetalen.com) dat korn "god of emptiness" van morbid angel zou coveren...tis toch niet zo ver gekomen he, nu ze ook one van metallica coveren?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 21:16
Verwijderd
Ja, maar One hadden ze gecovered voor mtvICON, niet gewoon voor de lol (ja okay, ook voor de lol, maar vooral omdat ze gevraagd waren) en dat is bij dat nummer van Morbid Angel nou niet echt het geval he...
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 21:23
Fade of Light
Fade of Light is offline
weet ik veel, ik vraag het, omdat ik het niet weet...ik volg korn niet het zou alleen een schande zijn als ze god of emptiness ten schande leggen, dat kan die jonathan davis nooit goed nadoen
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 21:46
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 23-11-2003 @ 22:23:
weet ik veel, ik vraag het, omdat ik het niet weet...ik volg korn niet het zou alleen een schande zijn als ze god of emptiness ten schande leggen, dat kan die jonathan davis nooit goed nadoen
Leuk lapje bullshit heb je geplaatst jongen, covers zijn over het algemeen mooier als er een andere manier van spelen of ziongen bij komt kijken het geeft vaak een extra dimensie.
Daarbij komt ook wtf heb je het over schande de enige schande zou zijn als ze zich uberhaubt gaan verlagen door zulke nummers te coveren, dit zeg ik makkelijk maar ik besef gelukkig wel dat het mijn smaak is
Oud 23-11-2003, 22:00
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 23-11-2003 @ 22:46:
Leuk lapje bullshit heb je geplaatst jongen, covers zijn over het algemeen mooier als er een andere manier van spelen of ziongen bij komt kijken het geeft vaak een extra dimensie.
Daarbij komt ook wtf heb je het over schande de enige schande zou zijn als ze zich uberhaubt gaan verlagen door zulke nummers te coveren, dit zeg ik makkelijk maar ik besef gelukkig wel dat het mijn smaak is
Steve, je moet je ff beseffen dat Korn in de eerste plaats hun riffs voor hun eerste album allemaal van Morbid Angel gejat heeft. Dat hebben ze zelf toegegeven, alleen hebben ze er meer een groove in gegooid.
Oud 23-11-2003, 22:30
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef op 23-11-2003 @ 23:00:
Steve, je moet je ff beseffen dat Korn in de eerste plaats hun riffs voor hun eerste album allemaal van Morbid Angel gejat heeft. Dat hebben ze zelf toegegeven, alleen hebben ze er meer een groove in gegooid.
Euhm doe ik dat niet dan?
Legosteentjes zijn ook lelijk maar je kunt er mooie dingen mee bouwen.
Kortom regelrecht gapwerk(ookwel inspiratie genoemd ) vind ik nog heel wat anders dan covers.
De muziek die korn schrijft en speelt is eigenlijk een hoop schijt maar daar weten ze door uitmuntende samenhang wel een mooi werkje van te kneden.
Oud 23-11-2003, 22:46
ShadowX
ShadowX is offline
1. Er schijnt een band te zijn in Drenthe die jaren geleden, bij een opdtreden van KoRn, een demo van hun band op het podium gooide.
2. Op de nieuwe cd van KoRn zit in een nummer, een stuk wat een exact kopie is van een stuk uit een nummer van eerder genoemde band uit Drenthe.

Volgt u het nog?

Ze gaan geld en erkenning eisen in een rechtzaak.
Oud 23-11-2003, 23:43
Verwijderd
Citaat:
ShadowX schreef op 23-11-2003 @ 23:46:
1. Er schijnt een band te zijn in Drenthe die jaren geleden, bij een opdtreden van KoRn, een demo van hun band op het podium gooide.
2. Op de nieuwe cd van KoRn zit in een nummer, een stuk wat een exact kopie is van een stuk uit een nummer van eerder genoemde band uit Drenthe.

Volgt u het nog?

skik
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 08:08
ShadowX
ShadowX is offline
Helaas. Zal naam nog wel eens posten; op dit moment laat mijn geheugen me in de steek. (maadagochtend?)
Oud 24-11-2003, 09:03
mixtape
mixtape is offline
Citaat:
ShadowX schreef op 23-11-2003 @ 23:46:

Volgt u het nog?

Als ze geen copyright hebben dan kunnen ze niks beginnen? En nou ben ik wel benieuwd welk nummer dat zou zijn.
Oud 24-11-2003, 09:08
ShadowX
ShadowX is offline
Hebben ze dus wel. Meer info over welk stuk nou precies uit welk nummer, volgt zsm.
Oud 24-11-2003, 09:48
mixtape
mixtape is offline
Citaat:
ShadowX schreef op 24-11-2003 @ 10:08:
Hebben ze dus wel. Meer info over welk stuk nou precies uit welk nummer, volgt zsm.
Het kan natuurlijk ook toeval zijn. Ik weet niet hoe ingewikkeld dat stuk is, maar als het een standaard riff is dan kan het ook gewoon toeval zijn dat het er op lijkt. Of misschien onbewust.

Want je zegt dat ze die demo jaren geleden gegeven hebben. Zou Korn echt na al die jaren die demo weer oppakken, luisteren en denken van 'ja dat gebruiken we!'
Oud 24-11-2003, 09:52
ShadowX
ShadowX is offline
Het schijnt exact hetzelfde te zijn. Een band heeft vaak nog oude ideeen liggen voor nummers die ze dan weer oppakken bij het maken van een nieuwe cd.
Oud 25-11-2003, 08:32
Verwijderd
Ik vind de cd beter dan de laatste cd's die ze gemaakt hebben,
beetje in de oude 'echte' korn stijl..
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 15:39
Carn
Carn is offline
ach, sommige riffs lijken gewoon op elkaar

Fear Factory - Linchpin
Pantera - Drag the waters

het "lijkt", dus is het gejat?
Oud 25-11-2003, 15:46
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Carn schreef op 25-11-2003 @ 16:39:
ach, sommige riffs lijken gewoon op elkaar

Fear Factory - Linchpin
Pantera - Drag the waters

het "lijkt", dus is het gejat?
Ik lijk blijkbaar op Tim van Di-rect

Ben ik nu gejat?
Oud 27-11-2003, 11:42
Verwijderd
OFF-topic: coele nieuwe ave silveria!!
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 11:49
86dagreed
86dagreed is offline
KORN's "Take A Look In The Mirror" has sold 96,074 copies in the U.S. in its first, shortened week on the streets, landing the album at No. 19 on next week's The Billboard 200 chart, according to the figures released by Nielsen SoundScan.

"Take a Look in the Mirror", originally due in stores on Nov. 25, had its release date bumped up to Nov. 21 after the group learned that the set had been leaked to the Internet by an "unknown source," according to a press release.

The band decided to move up the release date in part because the quality of the version leaked to the Internet was sub par, according to the statement.

KORN's last album, "Untouchables", moved 434,000 copies back in June 2002, while their fourth full-length effort, "Issues", shifted 583,785 units in November 1999

tja.
welkom in 2002
je kan niet meer dezelfde kloteteksten maken op dezelfde riffs.
aardig voor 2 albums.
Oud 27-11-2003, 11:50
Verwijderd
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 25-11-2003 @ 16:46:
Ik lijk blijkbaar op Tim van Di-rect

Ben ik nu gejat?
ja en zo lang di-rect het losgeld niet aan biep betaald blijf je gejat
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 15:50
staindrulez
staindrulez is offline
not interested..
Oud 27-11-2003, 22:58
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
eXo schreef op 27-11-2003 @ 12:50:
ja en zo lang di-rect het losgeld niet aan biep betaald blijf je gejat
Help me ff herinneren de volgende keer dat we meeten ik je ogen via je aars uit je kop zuig
Oud 30-11-2003, 22:27
Escapism
Escapism is offline
iemand de recensie in de oor gelezen?
Oud 01-12-2003, 08:41
mainsupreme
mainsupreme is offline
ik moet hem maasr eens gaan luisteren, maarja mijn smaak is behoorlijk veranderd, maar misschien wat sentimenten uit me vroege adolocentenperiode
Oud 01-12-2003, 10:12
mixtape
mixtape is offline
Citaat:
Escapism schreef op 30-11-2003 @ 23:27:
iemand de recensie in de oor gelezen?
nee, vertel?
Oud 01-12-2003, 14:14
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Silveria schreef op 01-12-2003 @ 11:12:
nee, vertel?
omdat ik nog nooit zo'n lekekre recensie gelezen heb zal ik em ff overtypen:

Korn - take a look in the mirror

'het was gewoon tijd voor ons om terug te keren, te hervinden wie we zijn.' aldus korn-zanger jonathan davis elders in deze OOR. Het is in het geval van Korn maar tijd voor één ding: definitief afgeserveerd worden. Ik geef gaarne een voorzet: Take A Look In The Mirror is een lompe, eenvormige, meelijwekkende, onaangename, stupide plaat, gemaakt door een club pijnlijk arrogante stripfiguren onder leiding van de Vader Aller Karikaturen: een zelfdzaam bekrompen en kinderlijk denkend, door wagonladingen coke aangetast papkind dat, na zes Korn-albums, nog steeds niets anders kan dan quasi-verongelijkt brullen over hoezeer hij word gepiepeld, getraumatiseerd, genaaid, gehaat, gepijnigd, geterroriseerd en gewantrouwd. En dat terwijl het er ten tijde van Untouchables (2002) nog zo hoopvol uitzag. Korns vijfde cd was weliswaar een bombastische aangelegenheid, maar bood ook avontuur en een ontluikende hang naar fraaie melodieën. Take a look in the mirror slacht alle mooie verwachtingspatronen meedogenloos af. Hier en daar (Here It Comes Again, de single Did My Time) glinstert nog een fraaie melodie tussen het gebulder, maar voor de rest is het hufterigheid alom, en dan ook nog van een zeldzaam kinderacgtig en provocatief niveau. De woorden fuck en hate zitten - letterlijk - in álle songs, de karakteristieke gitaar/bas-structuren klinken platter en routineuzer dan ooit en die zogenaamde middelvinger naar de platenfirma (Y'all Want A Single) is dusdanig simplistisch uitgewerkt dat ie als illustratief mag gelden voor de beklagenswaardige staat waain Korn anno 2003 verkeert. Zielig plaatje.
Reageren

Regels voor berichten