Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2003, 15:13
Susanne
Susanne is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 18-11-2003 @ 15:59:
Nu vindt Noé je vast stoer!
Ja ik heb 'r gebombadeerd tot m'n nieuwe idool! Maar ssst.
Oud 18-11-2003, 16:36
marieke_temp
marieke_temp is offline
om op het onderwerp terug te komen
bont is gewoon lelijk
en echt bont is al helemaal
Oud 18-11-2003, 16:58
Daan
Daan is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 18-11-2003 @ 14:03:
't is weer rode spuitbussen tijd.
De bontwinkel in Amsterdam op de Heilige weg is failliet.
Ik meld het maar even, want het is natuurlijk wel heel sneu als je uit de andere kant van het land komt om tot de conclusie te komen dat er geen bontwinkels meer zijn.

Laatst gewijzigd op 18-11-2003 om 17:02.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 17:00
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
kakker4life schreef op 18-11-2003 @ 17:58:

Erg mooi, natuurlijk
Oud 18-11-2003, 17:00
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Sluw schreef op 15-11-2003 @ 20:49:
Zo is het wel erg zielig idd, als je ze aftekent als knuffelbeestjes.
Het zijn gewoon dieren die wij kunnen gebruiken voor hun vlees, huid, vacht etc. Ik vind wel dat bont exclusief moet blijven, de jacht en slachting moet in de gaten gehouden worden.
Verder heb ik geen problemen met bont.
Ah, dus dan mag iemand jou ook ''gebruiken'' voor je vlees/huid/vacht? (uiteraard blijft dit exclusief.) Je mag geen 'nee' zeggen, want dat kan een dier ook niet.
Oud 18-11-2003, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Pannekoeketrut schreef op 18-11-2003 @ 14:08:
Jawel hoor, me rat zei laatst tegen me: "God Irene, wat vind ik het fijn dat jij mij heb gered van slangenvoer"

"ach, geen dank" zei ik en ik zette hem op me nek

Ik snap ook nog steeds niet dat er geen aparte ruimtes zijn voor leeuwen en zeebra's enzo. Stel dat de natuur zijn werk doet, het zou een regelrechte ramp zijn!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 17:25
Verwijderd
Citaat:
freakjuh schreef op 18-11-2003 @ 15:10:
Het gaat er meer om hoe je het vroeg, en hoe zij er op reageerde. Je vraagt er zelf om, dat alles weggehaald wordt, doe nou niet alsof je onschuldig ontopic bezig was.

@ Pannekoektrut: ga er niet zo op in!
Ik weet dat ik offtopic was, maar je hebt ook posts van mij verwijderd die wel ontopic waren.
En de manier waarop ik het vroeg is kenmerkend voor mij, dat heeft niks met deze discussie te maken.
We vinden niet allemaal alles lievig ende hip!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 17:53
Ijke
Ijke is offline
hoevaak hebben we dit onderwerp wel niet gehad....
Oud 18-11-2003, 18:05
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Ijke schreef op 18-11-2003 @ 18:53:
hoevaak hebben we dit onderwerp wel niet gehad....
Niet zo heel erg vaak hoor.. Maar ja wat weet een lifestyle n00b als jij daar nou van
Oud 18-11-2003, 18:22
maupydos
maupydos is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 18-11-2003 @ 19:05:
Niet zo heel erg vaak hoor.. Maar ja wat weet een lifestyle n00b als jij daar nou van
Oud 18-11-2003, 18:52
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Ijke
Lid

strafcorner
Lid

Lifestyle n00b?
(met het aantal posts wel, oke, maar verder..?)
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 18:59
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 18-11-2003 @ 19:52:
Ijke
Lid

strafcorner
Lid

Lifestyle n00b?
(met het aantal posts wel, oke, maar verder..?)
Check mijn oudste account eens: de wijze jodokus

En ok dan is zij nog eerder, maar met 56 post ben je toch echt een n00b
Oud 18-11-2003, 19:44
saartjeh
saartjeh is offline
Citaat:
Vice schreef op 15-11-2003 @ 20:24:
Bont vind ik niet mooi

Ik draag wel leer.
vind ook nie mooi en bes wel zielig
leer vink wel mooi, had laatst nog iemand aangeraden om leer te dragen

Laatst gewijzigd op 18-11-2003 om 19:48.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 20:07
Ramble On
Ramble On is offline
Ik ben tegen bont, eet geen vlees en vis en draag geen leer.
Oud 19-11-2003, 12:12
maupydos
maupydos is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 18-11-2003 @ 21:07:
Ik ben tegen bont, eet geen vlees en vis en draag geen leer.
wow
Oud 19-11-2003, 12:17
Nebuchadnezzar
Nebuchadnezzar is offline
Citaat:
kakker4life schreef op 18-11-2003 @ 16:58:
Ik meld het maar even, want het is natuurlijk wel heel sneu als je uit de andere kant van het land komt om tot de conclusie te komen dat er geen bontwinkels meer zijn.
kun je beter ff bellen voor je zon stuk voor niks gaat reizen
winkels kunnen altijd dicht of gesloten zijn
Oud 19-11-2003, 12:35
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
maupydos schreef op 19-11-2003 @ 13:12:
wow
Das nog niks ik ben veganist
Oud 19-11-2003, 12:53
pillbox tales
pillbox tales is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 19-11-2003 @ 13:35:
wat is voor jou het probleem met melk etc?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 13:20
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
pillbox tales schreef op 19-11-2003 @ 13:53:
wat is voor jou het probleem met melk etc?
nou laten we melk eens nemen als voorbeeld: Wil een koe melk blijven geven dan moet zij elk jaar een kind werpen (om de melkproductie op een goed peil te houden) deze koetjes worden vaak weer rechtreeks door verkocht aan de vleesboertjes... Verder kan een koe normaal gesproken een leeftijd bereiken van 20 jaar, echter worden melkkoeien op ongeveer 5 jarige leeftijd doorverkocht aan de slager omdat zij dan economisch niet meer aantrekkelijk zijn... dan hebben we het nog niet eens over motieven als: Dat ieder dier in vrijheid dient te leven, en de vaak erbarmelijke leefomstandigheden van deze dieren....
Oud 19-11-2003, 13:22
Reneetje
Reneetje is offline
bont vind ik heel erg mooi, alleen niet mooi genoeg om er die dieren voor af te slachten. als er nu koeienbont bestond had ik er minder moeite mee gehad omdat die koeien ook nog voor andere doeleinden gebruikt (kunnen) worden, en dat heb ik bij nerts of zeedieren ed nog nooit gehoord.
Oud 19-11-2003, 13:25
Verwijderd
Citaat:
strafcorner schreef op 19-11-2003 @ 14:20:
nou laten we melk eens nemen als voorbeeld: Wil een koe melk blijven geven dan moet zij elk jaar een kind werpen (om de melkproductie op een goed peil te houden) deze koetjes worden vaak weer rechtreeks door verkocht aan de vleesboertjes... Verder kan een koe normaal gesproken een leeftijd bereiken van 20 jaar, echter worden melkkoeien op ongeveer 5 jarige leeftijd doorverkocht aan de slager omdat zij dan economisch niet meer aantrekkelijk zijn... dan hebben we het nog niet eens over motieven als: Dat ieder dier in vrijheid dient te leven, en de vaak erbarmelijke leefomstandigheden van deze dieren....
Misschien een hele domme vraag, maar waar zie jij ooit een koe in vrijheid leven?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 13:35
Reneetje
Reneetje is offline
Citaat:
Noé schreef op 19-11-2003 @ 14:25:
Misschien een hele domme vraag, maar waar zie jij ooit een koe in vrijheid leven?
spelbreker, laat hem z'n fantasie toch hebben!
Oud 19-11-2003, 13:35
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Noé schreef op 19-11-2003 @ 14:25:
Ik realiseer mij dat dat hier niet kan, maar ik ben principieel tegen het houden en uitbuiten van dieren.
Oud 19-11-2003, 13:36
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Reneetje schreef op 19-11-2003 @ 14:35:
wat ben jij lollig joh!
Oud 19-11-2003, 13:39
Verwijderd
Citaat:
strafcorner schreef op 19-11-2003 @ 14:35:
Ik realiseer mij dat dat hier niet kan, maar ik ben principieel tegen het houden en uitbuiten van dieren.
Maar gebruik je dan ook geen medicijnen enzo?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 13:41
Vinceeyy
Vinceeyy is offline
de vacht wisselt gewoon van dier.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 13:48
Reneetje
Reneetje is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 19-11-2003 @ 14:36:
wat ben jij lollig joh!
jeetje zag heb je een slag van de rolleyes molen gehad of iets in die trant?
Oud 19-11-2003, 14:10
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Noé schreef op 19-11-2003 @ 14:39:
Maar gebruik je dan ook geen medicijnen enzo?
heel af en toe, en ja de meeste medicijnen zijn ooit op dieren getest... Dit vind ik dan ook zeer spijtig, maar hier preveleert mijn eigen gezondheid.. Veganisme is een streven naar altruisme, niet meer dan een streven, ik leef voorzover ik mijzelf daar bij niet schaad zonder dat dieren daarvoor hoeven te lijden... Overigens zijn dierproeven lang niet altijd betrouwbaar en zijn er vele alternatieven... Ik hoop dan ook dat men steeds vaker zal overstappen op deze alternatieven...
Oud 19-11-2003, 14:10
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Reneetje schreef op 19-11-2003 @ 14:48:
jeetje zag heb je een slag van de rolleyes molen gehad of iets in die trant?
Oud 19-11-2003, 15:36
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Citaat:
Reneetje schreef op 19-11-2003 @ 14:35:
ondanks je sig,
vind ik jou wel een typische vleeseter die zich bewust is van zn schuld
Oud 19-11-2003, 15:59
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 19-11-2003 @ 15:10:
heel af en toe, en ja de meeste medicijnen zijn ooit op dieren getest... Dit vind ik dan ook zeer spijtig, maar hier preveleert mijn eigen gezondheid.. Veganisme is een streven naar altruisme, niet meer dan een streven, ik leef voorzover ik mijzelf daar bij niet schaad zonder dat dieren daarvoor hoeven te lijden... Overigens zijn dierproeven lang niet altijd betrouwbaar en zijn er vele alternatieven... Ik hoop dan ook dat men steeds vaker zal overstappen op deze alternatieven...
respect daarvoor
Oud 19-11-2003, 17:41
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 19-11-2003 @ 13:35:
Ik ga tenminste de goede kant op...
Oud 21-11-2003, 21:19
maupydos
maupydos is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 19-11-2003 @ 18:41:
Ik ga tenminste de goede kant op...
wow!!!
Oud 21-11-2003, 21:27
maupydos
maupydos is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 19-11-2003 @ 15:10:
Je draagt ook kleding........ hoe zit dat dan? schapen vinden het ook niet fantastich om keihard op de grond te worden gesmeten en dan bruut van hun vacht bestolen te worden...gebeurt veel in australie en new zeeland! Dat dier heeft recht op een vrij leven.....een plant leeft ook...katoenplant, word ook leeg geplukt, en sterft daardoor! wat vind je daar dan van??
Oud 21-11-2003, 21:57
Verwijderd
Citaat:
kakker4life schreef op 17-11-2003 @ 07:51:
Ik zag laatst een konijnenbontspijkerjas van PaulSmith.
Dat is toch wel mooi.
ik houd nietzo van spijkerjasjes gecombineerd met bont
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 23:03
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Citaat:
maupydos schreef op 21-11-2003 @ 22:27:
een plant leeft ook...katoenplant, word ook leeg geplukt, en sterft daardoor! wat vind je daar dan van??
je weet volgens mij heel goed
dat planten geen emoties hebben (ze hebben geen centraal zenuwstelsel).
overigens wat ik van je heb gequote, is typisch onzekere onzinpraat omdat je je irriteert aan veganisten/vegetariers die je bewust maken van je schuld.

bovendien draagt de gast die je bekritiseert in zn geheel geen schapenwollen, maar katoenen kleding.

Laatst gewijzigd op 21-11-2003 om 23:07.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 23:30
Verwijderd
Citaat:
Shah of Blah schreef op 22-11-2003 @ 00:03:
overigens wat ik van je heb gequote, is typisch onzekere onzinpraat omdat je je irriteert aan veganisten/vegetariers die je bewust maken van je schuld.
Ik weet dat je het niet tegen mij hebt, maar in het algemeen zijn het juist vegetariërs en veganisten die mij proberen een onterecht schuldgevoel aan te praten. En daarom heb ik een schurfthekel aan ze. Dat misplaatste morele superioriteitsgevoel van die gasten komt me werkelijk de strot uit.

Ik hoef de sig van strafcorner maar te citeren ('Live and let live') om duidelijk te maken dat ik vind dat jullie vega's moeten opdonderen en geen mensen moeten lastigvallen die overtuigd zijn van wat ze doen. Ik eet vlees en gebruik dierlijke produkten omdat ik dat gerechtvaardigd vind, dat is zo subjectief als de pest, het zijn míjn standaarden, als een vegan mij probeert wijs te maken dat het naar zogenaamd objectieve standaarden niet door de beugel kan, dan getuigt dat van een grenzeloze arrogantie en domheid.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 02:01
Verwijderd
Neem nare man zijn uitspraak, haal alle scherpe randjes eraf en je hebt mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 02:05
DutchGirl
DutchGirl is offline
Citaat:
maupydos schreef op 21-11-2003 @ 22:27:
Je draagt ook kleding........ hoe zit dat dan? schapen vinden het ook niet fantastich om keihard op de grond te worden gesmeten en dan bruut van hun vacht bestolen te worden...
draag jij een winterjas in de zomer?
Oud 22-11-2003, 15:34
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-11-2003 @ 00:30:
Ik weet dat je het niet tegen mij hebt, maar in het algemeen zijn het juist vegetariërs en veganisten die mij proberen een onterecht schuldgevoel aan te praten. En daarom heb ik een schurfthekel aan ze. Dat misplaatste morele superioriteitsgevoel van die gasten komt me werkelijk de strot uit.

Ik hoef de sig van strafcorner maar te citeren ('Live and let live') om duidelijk te maken dat ik vind dat jullie vega's moeten opdonderen en geen mensen moeten lastigvallen die overtuigd zijn van wat ze doen. Ik eet vlees en gebruik dierlijke produkten omdat ik dat gerechtvaardigd vind, dat is zo subjectief als de pest, het zijn míjn standaarden, als een vegan mij probeert wijs te maken dat het naar zogenaamd objectieve standaarden niet door de beugel kan, dan getuigt dat van een grenzeloze arrogantie en domheid.
ik ben echt geen die-hard vegan priester, ik heb een sig en ik ga in op discussies... ik ga ze echter nooit zelf aan... Ik laat in principe iedereen doen wat hij of zij doen wil. Ik heb echter wel een grondige antiepathie jegens vleeseters. En natuurlijk geloof ik dat ik een beter mens ben, dan de mensen die wel vleeseten, maar dat lijkt mij niet meer dan logisch. Waarom zou ik anders veganist zijn?
Oud 23-11-2003, 14:55
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
Noé schreef op 16-11-2003 @ 18:37:
Vlees eten en bont dragen vind ik iets totaal verschillends.
Het zit in de natuur van de mens dat mensen vlees eten.
Dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven, met enkele uitzonderingen. (vegetariërs)
Dieren eten ook andere dieren, mijn poes at gister een duif!
Ik vind ook dat er een groot verschil zit tussen bijvoorbeeld groeneweg vlees, en bio industrie vlees.
Daar betaal ik ook graag wat meer voor.
Bont zou ik nooit kopen en dragen, omdat ik het zielig vind ja.
Leer vind ik weer een ander verhaal, omdat je van bijvoorbeeld een koe of een varken ook het vlees gebruikt.
Een bontjas is een luxe product en zeehonden steak heb ik nog nooit gezien, vandaar dat ik het onzin vind om speciaal dieren te fokken en dood te maken, alleen om er mooier van te worden.
mensen zijn van oorsprong vegetarisch, maar hebben zich aangeleerd om vlees te eten.

Maar ik zou geen bont dragen. Vind het niet mooi. En ik zou sowieso geen echt bont kopen want dat vind ik zielig en onrechtvaardig.
Oud 23-11-2003, 15:13
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 23-11-2003 @ 15:55:
mensen zijn van oorsprong vegetarisch, maar hebben zich aangeleerd om vlees te eten.

Dat is helaas niet waar, mensen zijn van oorsprong omnivoor.
Oud 23-11-2003, 17:21
maupydos
maupydos is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 23-11-2003 @ 16:13:
Dat is helaas niet waar, mensen zijn van oorsprong omnivoor.
dat is waar, mensen die geen vlees willen eten eten dat dan maar lekker niet en mensen die dat wel doen eten dat lekker wel!!!
Oud 23-11-2003, 17:23
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
maupydos schreef op 23-11-2003 @ 18:21:
dat is waar, mensen die geen vlees willen eten eten dat dan maar lekker niet en mensen die dat wel doen eten dat lekker wel!!!
Ja doe maar lekker egoistisch.
Oud 23-11-2003, 18:34
maupydos
maupydos is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 23-11-2003 @ 18:23:
Ja doe maar lekker egoistisch.

Oud 23-11-2003, 18:53
MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 19-11-2003 @ 14:20:

Maar gaat dat met biologische melk ook zo?
Oud 23-11-2003, 18:53
Divina Flor
Divina Flor is offline
Is het niet zo dat een koe 10 kilo graan moet eten om 1 kilo vlees te produceren? (zo'n soort verhouding)
Wat dat betreft zou het veel logischer zijn graan te eten in plaats van vlees.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 19:03
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 23-11-2003 @ 19:53:

Maar gaat dat met biologische melk ook zo?
Ja
Oud 23-11-2003, 19:05
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 23-11-2003 @ 19:53:
Is het niet zo dat een koe 10 kilo graan moet eten om 1 kilo vlees te produceren? (zo'n soort verhouding)
Wat dat betreft zou het veel logischer zijn graan te eten in plaats van vlees.
Voor het gemak zet ik hier even een stuk tekst afkomstig van http://www.veganintel.org neer:

Ongeveer 800 miljoen mensen – zowat een zesde van de bevolking uit de derde wereld – zijn ondervoed, waaronder 200 miljoen kinderen. Elk jaar sterven meer dan 6 miljoen kinderen aan de gevolgen van ondervoeding. De hongerdood slaat elke 3,6 seconden toe.
Ondertussen leven 1,3 miljard runderen, 0,9 miljard varkens, 1,8 miljard schapen en geiten, en 14,1 miljard kippen van ongeveer 76% van alle landbouwgrond op onze planeet. Bovendien wordt gemiddeld 44% van alle graangewassen in de wereld gebruikt als veevoeder. Globaal gezien neemt de teelt van veevoedergewassen (andere dan grassen) ongeveer een kwart van alle beschikbare akkerland in. Op deze gronden kan in vele gevallen plantaardig voedsel voor menselijke consumptie verbouwd worden.
Aangezien een plantaardig voedingspatroon doorgaans efficiënter is, want gemiddeld kost de productie van 1 kilo vlees(waren) 14,7 x meer energie dan de productie van een kilo plantaardige voeding, kan het veganisme een grote rol spelen in de oplossing van het wereldvoedselprobleem. Doordat een veganist minder graan nodig heeft (in de vorm van dierlijk voedsel) is er minder vraag naar graan. Tegelijkertijd neemt het aanbod toe, doordat er minder graan verspild wordt aan veevoer en doordat een deel van het weiland omgezet kan worden in akkerland. Doordat het aanbod stijgt, daalt de prijs van het graan, waardoor er niet alleen meer graan is, maar er ook een lagere prijs is.
Van dezelfde oppervlakte landbouwgrond waarvan 1 persoon met een 'standaarddieet' (met vlees) kan worden gevoed, kunnen 3-7 vegetariërs of 12-20 veganisten leven.
“Degenen die zeggen dat ze om het welzijn van mensen geven … zouden voor die reden alleen al vegetariers moeten worden. Zo zou de hoeveelheid graan om de mensen overal te voeden toenemen … Verder, omdat een vegetarisch dieet goedkoper is dan een dieet met vlees, zouden ze meer geld overhouden dat ze kunnen gebruiken om de armen te voeden, de populatiegroei te verminderen of wat voor sociaal of politiek doel waarvan ze denken dat het het belangrijkst is. Als niet-vegetariers zeggen dat “mensenproblemen eerst komen”, kan ik het niet helpen dat ik me afvraag wat het precies is dat ze doen voor mensen, door door te gaan met de verspillende, wrede exploitatie van dieren.”

- Peter Singer Animal Liberation, 1990 -

De vleesproductie in Nederland kost jaarlijks 450 tot 500 miljoen dieren het leven. 70% daarvan wordt geëxporteerd. Dit vlees komt niet altijd terecht bij de mensen die het nodig hebben, want elke dag sterven er op de wereld zo'n 40.000 kinderen aan ondervoeding. Er is voldoende voedsel op de wereld om ook deze kinderen te voeden.
Oud 23-11-2003, 19:10
Rock'nrollSjon
Rock'nrollSjon is offline
Yee @ jaap

[Marije]
Reageren

Regels voor berichten