Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
spring dan maar gelijk van t balkon... rokers...dát zijn pas domme sloebers...get a life |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Wat een slechte conclusie uit een goed stukje tekst. feit; Wanneer je rookt vergroot je de kans op ziektes. Maar feitelijk alles wat je doet vergroot de kans op ziektes, wanneer je leeft vermenigvuldigen je cellen zich, ook wel groei genoemd. Wanneer dit gebeurt maak je die cel een klein beetje stuk. Gelukkig is het geweldige lichaam hier op voorbereid en heeft het een beveiliging. Een soort van staartje dat deze klap opvangt en dat kleiner wordt iedere keer dat de cel opnieuw gecopiëerd word. Wanneer een cel dus zo oud is dat dit "staartje" kapot is werkt hij niet meer. damn wat wilde ik nou zeggen... iig. alleen het bestaan vernietigd je zijn al. Sporten, in de zon lopen, eten, drinken, maar ook roken, dingen die mensen doen zorgen voor schade in het menselijk lichaam. En jij wil nou gaan zeggen dat mensen met bijv borstkanker voorrang zouden moeten hebben op mensen met longkanker ! Alleen omdat we van longkanker al een aantoonbare EVENTUELE MEDE- oorzaak hebben gevonden. Wat als nou over 20 jaar blijkt dat junkfood toch niet 100% veilig was en zorgt voor mutaties in het borstweefsel. Wil je dan die mensen die al een ziekte hebben gaan straffen voor wat ze in hun verleden hebben gedaan ? voor iets wat toen misschien nog niet als schadelijk werd gezien? En zijn alle verslavingen niet slecht? Een mens leeft nou eenmaal met een aaneensluiting van verslavingen..... Sorry, misschien begrijp ik je verkeerd, of beredeneer ik zelf niet helemaal correct, maar persoonlijk vond ik dat je een kut-opmerking maakte. Mijn moeder is aan longkanker overleden, en had in haar verleden gerookt, maar was gestopt. got a bit carried away. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kortom, jij bent een niet cool en vervelend met de massa meelopend (ja, de meeste mensen roken niet) geval. So get a life, smoke a cigar ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Alleen waren die heel goedkoop, dus echt veel heb ik niet bijgedragen ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Of het cool is of niet hangt totaal van de persoon af. Bij sommige mensen past het gewoon. Bij bepaalde vrouwen vind ik het zelfs aantrekkelijk. Het heeft iets elgants.
![]() Ik word persoonlijk strontziek van de "niet-roken-is-de-norm-revolutie". Het dagelijks leven is überhaupt slecht voor je. Denk aan het verkeer, de miljarden liters alcohol die wij met z'n allen wegtanken en al die lekkere sausjes bij het eten. Ik heb trouwens nog nooit gerookt (en zal dat ook nooit doen) voor de mensen die nu willen opwerpen dat ik als een roker spreek. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Roken is niet cool en is ook niet gezelliger..
Ik snap niet waarom er mensen zijn die dat denken.. Mensen beginnen eht niet aan hun eerste hijs en denken van "Ja, dit is lekker" en zijn ook niet direct verslaafd oid. Het begint volgens mij altijd gewoon met "stoer doen".. Van mij mag iedereen roken, heb er weinig last van maar van mij hoeft het niet. Het is trouwens ook een echte afknapper als een meisje dat doet, en jongens meuren meestal een uur in de wind als ze roken.. |
![]() |
|
![]() |
#1: "Roken is dom!!!" Rokers zijn echt niet allemaal zwakzinnig... we kunnen zelf wel beslissen of we willen roken, of bijvoorbeeld onwijs ongezond willen eten, willen autorijden, veel willen drinken, etc.
#2: "Het is zo naar voor niet-rokers!!!" Ja, en dat eeuwige "Roken is slecht voor je, en dat gaan we eens lekker IEDEREEN verbieden" gezever is niet irritant??? #3: "Rokers zijn meelopers" Niet in mijn ogen... In mijn ogen zijn de meelopers de mensen die de overheidsidealen die ze vanaf de basisschool ingegoten hebben gekregen en daar dogmatisch aan vasthouden de meelopers! #4: "Het is dom om ergens verslaafd aan te zijn" Tja, daar kun je je eigen mening over hebben, maar niet alle rokers zijn verslaafd... Wanneer ik het gevoel heb dat ik niet meer zonder een sigaretje kan, laat ik ze weer een tijd liggen, en pak ik het later wel weer op, gewoon omdat ik weiger verslaafd te zijn aan iets... Ja... ik rook dus... En dat dat mij niet sterk zou maken... pff... dat zal wel, ik geloof dat ik met mijn vrijwel veganistische levensstijl al meer dan genoeg bewijs.... Ik laat dus echt mijn lekkere sigaartjes niet staan omdat de slimme grote mensen van de overheid, die ik zo bewonder, dat niet goed vinden... BAH... *Gezeik*
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
en Tja... ik vind roken helemaal niet zo slecht voor mij, even een sigaartje opsteken brengt een moment van rust en genot in je dag... Je hoort je hele leven maar hoe slecht roken is, maar er zitten toch echt twee kanten aan het verhaal... Ik kies er misschien voor om mijn genot uit met mate roken te halen, waar anderen dat misschien uit het eten van een lekker stuk vlees halen... iets waar ik dan weer principieel tegen ben... dat zijn gewoon persoonlijke keuzes, om elkaar daar nou op aan te gaan vallen, lijkt me niet opbouwend....
|
Roken zuigt wel, bij hebben bij Manicure eventjes gekeken naar een rokerslong en een niet-rokers long, is dus echt wel walgelijk. Zefls de rokers vonden het verschrikkelijk, maar ze blijven wel lekker verder doen
![]() ![]() Tjah, roken is voor niets goed, je vermagerd er zelfs niet van en alle fabeltjes rond roken zijn toch niet waar, overlaatst nog heel artikel over geleze, roken is dus voor niets goed, er zijn alleen maar nadelen. Valt het op dat ik niet-roker ben ? ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Het was erg lekker ![]()
|
Verwijderd
|
Het kutte is gewoon dat je een verslaving creëert. Zodra je verslaafd ben en je stopt met roken ga je je kut voelen etc. Dat probeer ik te vermijden want da's gewoon kut. Verder vind ik het wel chill om in het weekend af en toe 'n shaggie te draaien gewoon voor de gezelligheid of om de tijd de doden. En rook ik natuurlijk met enige regelmaat de nodige groene plantjes.
Maar een echte rookverslaving opbouwen zie ik absoluut niet zitten, veel te duur ook. Een tevreden roker is geen onruststoker zeggen rokers. Nou een tevreden niet-roker is ook geen onruststoker ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Dusss ![]()
|
Roken is niet cool, het is slecht voor je en slecht voor je omgeving. Bovendien stinkt het en kost het te veel geld (eigenlijk niet mijn probleem).
![]() Af en toe rook ik ook wel eens een sigaret (een keer in de 2 maanden ofzo), omdat het gezellig is en ik vind het af en toe wel lekker. |
![]() |
||
Citaat:
Wist je trouwens dat de sigarettenindustrie nicotine toevoegt aan sigaretten, om de consument verslaafd te maken? Best vals..
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Bovendien is de discussie over de lichamelijke afhankelijkheid van sigaretten ook in de wetenschap nog in volle gang. Ik ben zelf geneigd te zeggen dat het geen lichamelijke verslaving is. Bij een alcoholist is het duidelijk, die kan niet functioneren zonder alcohol. Als hij niet drinkt wordt hij lichamelijk ziek. Dat wordt ook steeds erger naarmate hij langer niet drinkt. Een verstokte roker die stopt met roken heeft één of twee dagen even een helse tijd, maar daarna is de échte, lichamelijke afhankelijkheid (niet het bed uit kunnen komen zonder een peukie) eigenlijk al over. Het is dan nog vooral een sociale verslaving. Trein tien minuutjes verslaving, even een sigaretje. Sigaretje bij de koffie, na het eten, etc. Verveling is denk ik de grootste hinderpaal die je moet overwinnen als je wilt stoppen (en ja ik spreek uit ervaring ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |