|
|
Bekijk resultaten poll: Een eeuwige vraag!? Wat was er het eerst: de kip of het ei? | |||
De kip |
![]() ![]() ![]() ![]() |
67 | 55.37% |
Het ei |
35 | 28.93% |
Overige |
19 | 15.70% |
Aantal stemmers: 121. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Als je in God gelooft, dan was het ei eerder.
En als je in de evolutietheorie gelooft, dan hangt het er maar net vanaf wat je een kippenei vindt. Is het een ei dat uit een kip komt, of een ei waaruit een kip (of kippenkuiken) komt? In het eerste geval was de kip eerder, omdat die dan dus blijkbaar uit een voorganger-van-de-kip-ei kwam. In het tweede geval is het ei eerder, omdat er eerst een ei is en dan een kip en als je het ei waar een kip uitkomt kippenei noemt, dan was dat er dus eerder. Wat Negrotiator zei dus ![]()
|
ja, maar als je uitgaat van een 'eerdere' soort vogel, waar de kip uit ontstaan is, dan hou je hetzelfde probleem.
- vogels leggen eieren - vogels komen uit eieren dit geld niet alleen voor kippen, maar voor alle vogels ! dus ook voor de 'voorvader-vogel' van de huidige kip ! dus zo verplaats je het probleem !
||
Citaat:
Wat was er eerder: het ei, of het dier dat normaal gesproken uit zo'n ei komt? In dat geval zou ik het écht niet weten...
||
Citaat:
Dat is simpel genoeg als de kip eerder was: de kip komt uit het ei als het ei eerder was: de kip legt het ei Dus dan is er maar één oplossing; een vogel-soort is gemuteerd tot een kip. De vogel legde een ei, en uit dat ei kwam de eerste kip. Wáár we de definitie van 'KIP' leggen, kan niemand zeggen Maar nu is het dus de vraag, is een ei ván een vogel wáár de eerste kip in zit een vogel-ei, of een kippen-ei? Indien het een vogel-ei is, het ei is immers afkomstig van een vogel, dan had je eerst een ei, en daaruit kwam de kip Indien het een kippen-ei is, omdat er een kip uit het ei kwam, is het ei eerder Dus is de vraag; Noemen zo'n ei een KIPPEN-EI of een VOGEL-EI?!
||
Citaat:
Zo'n ei noem ik geen kippenei, louter omdat er een wezen inzit dat aan de eigenschappen 'kip' voldoet. Voici, mijn punt.
|
willen de gelovige hier, ik respecteer jullie mening,
met onderbouwing komen niet zo van god/allah heeft dus hoezo heeft hij dat waar haal je dat uit zijn er bewijzen (al is deze vraag al reeds te beantwoorden)
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
"wat was er eerst : een vogel of een ei ?". door te zeggen dat de kip ontstaan is door evolutie uit een andere vogel los je nl. nog niet de vraag op wat er nou éérst was : de vogel of het ei ? tenslotte kan ook éérst het ei er geweest zijn (volgens de gelovigen onder ons), omdat God/Allah (die twee zijn btw. niet hetzelfde) het ei geschapen kan hebben, zodat er een kip geboren werd.
||
Citaat:
jij zegt 'de natuur heeft dus', ik zeg 'god heeft dus' en weer iemand anders zeg 'en allah heeft dus'. da's hetzelfde. De evoluthietheorie is gewoon een geloof voor atheisten (jeweetwel, niet-gelovigen).
||
Citaat:
||
Citaat:
er is ook geen bewijsvoor de oerknal, maar en zijn wel sterke aanwijzingen, als stofdeeltjes draaien in luchtledigheid,onstaat er een magnetisch veld dat in het midden sterker magnetisme betreft, dit is aan te tonen met een wetenschappelijk expiriment, door dit sterkere magnetisme worden stofdeeltjes naar het centrum getrokken, en imploderen op een gegeven moment, dit is terug te zien in het proces hoe een ster c.q. sterrenstelsel ontstaat, ik wil hiermee niet zeggen dat de oerknal theorie op totale waarheid berust, maar dat het wel beter te bewijzen is als een god, want dan vraag ik je: als god bestond voor het leven op aard, is god dan een schim in ziel? wat is het
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik denk dus dat God de Oerknal veroorzaakte. jouw uitleg over de oerknal klinkt goed, maar : waardoor ontstond magnetisme ? Waardoor ontstonden die deeltjes ? Waardoor ontstond het luchtledige ? Was er eerst niks ? Waar begon de tijd ? Is Wiske het vriendinnetje van Suske ? (en ik hou met mijn theorie het probleem : waar komt God vandaan ? Ik zou zeggen, uit de MCDonalds, waar hij de BigMac schiep. En God zag dat het goed was.)
||
Citaat:
|
ff ontopic: staat een kip niet gewoon gelijk aan een ei
aangezien de kip eiwitten en kalk voor het ei maakt, en het ei een omhulsel is van een nieuwe kip wat zou betekenen dat het dus hetzelfde is en er dus geen eerste is
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het is ooit uitgezocht namelijk. Een kippenei kan géén kippenei genoemd worden, als het niet door een kip gelegd is.
||
![]() |
Citaat:
we zijn eruit, slotjeh ![]() o en nog even voor de gelovigen, god bestaat niet ![]() |
![]() |
||
Citaat:
dan zou de vraag gelijk staan aan: wat was er eerder, de moeder of de baby wat uiteraard een onzin vraag is omdat het gelijk staat aan elkaar oftewel kip n ei zijn het zelfde soort, dus 1 dus geen eerste geen laatste hoe een kip is ontstaan is een ander verhaal
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
als we met ontzettend domme uitspraken, ontsproten aan jouw minuscule brein dat niet in staat is om verder te denken dan de grenzen van jouw eigen beleveniswereld, gaan smijten ken ik d'r ook nog wel een paar. Dus Gods bestaat niet : bewijs dat eens, dan ! en bewijs dan meteen maar hoe alles ontstaan is. (en nee, de evolutietheorie is precies dat : en theorie, die nog nooit bewezen is en nooit bewezen kan worden.)
||
Citaat:
Dan nog, de meeste reptielen komen toch ook uit eieren ? (toch ? Kweeniezeker). Dan kun je je dus afvragen : wat was er eerst, het reptiel of het reptiel-ei. DIT IS PROBLEEMVERSCHUIVING ! STELLETJE POLITICI !
||
![]() |
Citaat:
je bent echt een true believer. ![]() maargoed, als je later dood bent kom je er toch wel achter dat ik gelijk had ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(en ja, reptielen komen inderdaad allemaal uit eieren, voor zo ver bekend) |
![]() |
|
Ok, laten we de vraag verplaatsen...wat was er eerder, het ei als mutatie van een zoogdier waaruit een dier kwam dat later ook eieren ging leggen of het dier dat eerst zoogdier was dat later pas eieren ging leggen?
Als nu de vogel van het reptiel komt en het reptiel van de vis en de vis van kleinere waterdiertjes die ook eieren leggen en die weer van bacteriën...werd een bacterie van eerst een ei-leggende bacterie die daarmee ei-leggende waterdiertjes voortbracht of werd een bacterie dan eerst een waterdiertje dat zich eerst nog deelde als een bacterie en pas later eieren ging voortbrengen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En bacteriën werden eerst plantjes, en toen pas diertjes ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |