Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2004, 15:13
tonissen
tonissen is offline
Citaat:
N4Poleon schreef op 05-04-2004 @ 11:57 :
Tijdreizen is theoretisch mogelijk, zowel in de toekomst als in het verleden, en hier zijn gnoeg theorien over te vinden. Niet opgeschreven door vreemde types die in witte huizen in een stil bos wonen en verzorgd worden door mannen in lange witte gewaden.

Nee, door serieuze hoogaanstaande wetenschappers. De redenen vermeld ik later, want die staan allemaal opgeschreven in mijn pc die thuis staat.
zet die redenen als je thuis bent er dan op!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2004, 13:10
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Ok maar hoe kun je naar de toekomst gaan als we de toekomst nog niet hebben meegemaakt?
Hoe kan die dan nu al bestaan?
En het verleden, dat is toch iets dat voorbij is.
Oud 10-04-2004, 16:20
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
The Crash Bash schreef op 10-04-2004 @ 14:10 :
Ok maar hoe kun je naar de toekomst gaan als we de toekomst nog niet hebben meegemaakt?
Hoe kan die dan nu al bestaan?
En het verleden, dat is toch iets dat voorbij is.
Hoe weten we dat zo zeker? Ik kan het me ook niet voorstellen dat er miljarden andere sannes zijn zeg maar, maar over het algemeen denk ik dat het feit dat wij ons iets niet kunnen voorstellen, niet automatisch betekend dat het niet mogenlijk is
Oud 13-04-2004, 16:55
The Crash Bash
Citaat:
SuperSanne schreef op 10-04-2004 @ 17:20 :
Hoe weten we dat zo zeker? Ik kan het me ook niet voorstellen dat er miljarden andere sannes zijn zeg maar, maar over het algemeen denk ik dat het feit dat wij ons iets niet kunnen voorstellen, niet automatisch betekend dat het niet mogenlijk is
Ja dat kan ook.

Allemaal ingewikkeld wel
Oud 14-04-2004, 11:13
Last_Mohican
Last_Mohican is offline
Citaat:
tonissen schreef op 06-04-2004 @ 16:13 :
zet die redenen als je thuis bent er dan op!

hmmm. het is nogal veel om uit te leggen: check dit: http://free.newspaperarchive.com/Sea...1E/ggmiYY4JA==

of:http://themaclellans.com/timetravel.html
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 13:06
Verwijderd
Citaat:
enilE schreef op 09-02-2004 @ 19:03 :
Ik denk niet dat t klopt want stel je dit eens voor:
- vader en moeder van hem hebben elkaar ontmoet omdat ze allebei aan t chatten waren op internet.
maar doordat hij nu terug is in de tijd gaat zijn moeder niet chatten omdat ze een interessant artikel over tijdreizen aan t lezen is.... wat hij heeft geschreven
hierdoor zijn zijn vader en moeder nooit met elkaar in contact gekomen en wordt hij dus nooit geboren!

Door hele kleine dingen kunnen er dus grote gevolgen zijn, en kan het dus zelfs gebeuren dat je dan niet geboren wordt!
beetje Back to the future jah...

je kan nu nog wel beetje gaan gissen wat mogelijk en niet mogelijk is..maar voordat de mensheid iets heeft gevonden zijn wij er denk ik niet meer....das dan weer jammer
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 13:48
Last_Mohican
Last_Mohican is offline
Volgens mij ligt het niet zo eenvoudig.

Iets kan niet veranderd worden als tijdreizende zich vestigt in deze tijd. Dan neem ik voor het gemak, John Titor. Het staat vast dat hij geboren wordt.(dat dat al in 1998 gebeurde laat ik ff achterwege). Het feit genomen dat verleden niet te veranderen is, zou erop moeten duiden dat wanneer hij terugreist naar deze tijd om te verhinderen dat hij geboren wordt (laten we daarvan uitgaan) het hem niet zal lukken. Ook al zal hij het klaarspelen dat zijn ouders elkaar NIET ontmoeten in een chatsessie, omdat Moeder dit aan het lezen is en Vader aan t chatten zou zijn met een ander, dan zou t zo moeten lopen dat hij , het kind van de vader en moeder toch geboren wordt. Dus dat zou betekenen dat hoe dan ook zijn ouders elkaar toch tegenkomen, al dan niet op internet, maar op een andere manier.
Hopelijk valt dit te begrijpen: Kortom: X en Y moeten samen combinatie Z vormen anders klopt het verleden niet meer, met zich meebrengend dat heden en toekomst ook anders zullen uitlopen.

Als ik naar 1924 reisde om daar te pleiten voor de werkelijke straf die Adolf Hitler zou moeten uitzitten, of dat ik hem vermoord, (als ik het al zou kunnen om tijd te reizen) dan nog zou de rechtscommisie niet naar mij luisteren en in geval B zou hij niet komen te overlijden en zou de Wereldoorlog toch nog plaatsvinden. Maar in het geval hij werkelijk dood zou zijn, zou het in de geschiedenis gegrift staan dat er hoe dan ook een andere wrede dictator opstaat, die hetzelfde uitvoert
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 16:01
Myris
Myris is offline
Citaat:
N4Poleon schreef op 14-04-2004 @ 14:48 :
Volgens mij ligt het niet zo eenvoudig.
*tekst*
Wat jij beschrijft is de bekende 'grootmoeder-paradox' (als je in het verleden je opa vermoordt, wat gebeurt er dan met jou?).

Maar ik denk dat John Titor geen tijdreiziger is, iedereen kan voorspellingen maken, pas als ze echt uitkomen geloof ik het. En met watwetenschappelijk research kun je al snel wat logisch verzinnen. Telkens als hij gevraagd word om dieper in te gaan op de technologie, wimpelt hij dat af met het feit dat hij geen natuurkundige is. (Ik denk dat zo'n apparaat zo ingewikkeld is dat het alleen door natuurkundigen gebruikt kan worden.)

Misschien dat het ooit in de verre toekomst nog wel mogelijk is om door de tijd te reizen (zowel vooruit als achteruit), maar voorlopig nog niet en al zeker niet in 2036.

Hij schrijft ook:
Citaat:
There is a civil war in the United States that starts in 2005. That conflict flares up and down for 10 years. In 2015, Russia launches a nuclear strike against the major cities in the United States (which is the "other side" of the civil war from my perspective), China and Europe. The United States counter attacks. The US cities are destroyed along with the AFE (American Federal Empire)...thus we (in the country) won. The European Union and China were also destroyed. Russia is now our largest trading partner and the Capitol of the US was moved to Omaha Nebraska.
Ik denk dat de mens tijdens die oorlog wel met iets anders bezig is dan met het mogelijk maken van tijdreizen. Het kostte Nederland al een aantal jaren om uit het slop van de 2e wereldoorlog te komen.
Oud 17-04-2004, 13:30
Rieno
Rieno is offline
Misschien een rare vraag hoor: Hoe kun je tijdreizen als het begrip tijd een verzinsel van de mens is?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 23:57
freakinaround
freakinaround is offline
ik heb in "phonebook of america" alle Titors opgezocht. Als je écht wilt weten of er een John Titor bestaat die nu onderhand 6 jaar is...kan je proberen om naar die mensen te gaan bellen. (16 resultaten). je moet echter wel betalen om achter adres/telefoonnummer te komen

dit is de site: http://www.peopledata.com/ en dan bij "last name" Titor doen. En als voornaam John ofzo..(dat krijgt toch geen resultaten..)

Mja, als je het écht wilt weten, kan je het er op wagen..hij is namelijk wel erg bekend geworden volgens mij..(ik heb eens gezocht met google)

(ja, ik verveelde me )
Oud 18-04-2004, 22:30
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Reel Big Nothin schreef op 17-04-2004 @ 14:30 :
Misschien een rare vraag hoor: Hoe kun je tijdreizen als het begrip tijd een verzinsel van de mens is?
Andere vraag: Waarom zouden we vastzitten in het heden als tijd niet bestaat?
Oud 19-04-2004, 14:57
X-Lisje-X
X-Lisje-X is offline
Citaat:
freakinaround schreef op 18-04-2004 @ 00:57 :
[B]ik heb in "phonebook of america" alle Titors opgezocht. Als je écht wilt weten of er een John Titor bestaat die nu onderhand 6 jaar is...kan je proberen om naar die mensen te gaan bellen. (16 resultaten). je moet echter wel betalen om achter adres/telefoonnummer te komen

dit is de site: http://www.peopledata.com/ en dan bij "last name" Titor doen. En als voornaam John ofzo..(dat krijgt toch geen resultaten..)
Je kan hem toch niet snel vinden, want
1. het is misschien niet zijn echte naam
2. hij is nu inmiddels 6, dus staat zijn vaders voornaam in het telefoonboek bij Titor, en niet de J van John, lijkt mij...

Ik geloof er trouwens niks van, er was namelijk een vraag van iemand: hebben ze nog planeten ontdekt? en hij zei: niet dat ik weet. Er is WEL een planeet ontdekt, ik weet de naam niet meer, en dat hij dat niet weet ookal is hij nu 6...
En hij zei over de Amerikaanse vlag dat de 50 sterren naar 5 zouden veranderen, en ik dacht toch echt dat het er inmiddels meer dan 50 waren
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 11:52
Miles
Miles is offline
Citaat:
X-Lisje-X schreef op 19-04-2004 @ 15:57 :
...En hij zei over de Amerikaanse vlag dat de 50 sterren naar 5 zouden veranderen, en ik dacht toch echt dat het er inmiddels meer dan 50 waren
Nee hoor, 't zijn er gewoon 50.
Oud 20-04-2004, 13:41
freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
X-Lisje-X schreef op 19-04-2004 @ 15:57 :
Je kan hem toch niet snel vinden, want
1. het is misschien niet zijn echte naam
2. hij is nu inmiddels 6, dus staat zijn vaders voornaam in het telefoonboek bij Titor, en niet de J van John, lijkt mij...

Ik geloof er trouwens niks van, er was namelijk een vraag van iemand: hebben ze nog planeten ontdekt? en hij zei: niet dat ik weet. Er is WEL een planeet ontdekt, ik weet de naam niet meer, en dat hij dat niet weet ookal is hij nu 6...
En hij zei over de Amerikaanse vlag dat de 50 sterren naar 5 zouden veranderen, en ik dacht toch echt dat het er inmiddels meer dan 50 waren
@ 2:

Citaat:
Oud 27-04-2004, 10:51
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
Reel Big Nothin schreef op 17-04-2004 @ 14:30 :
Geen rare vraag, maar het begrip tijd is geen verzinsel van de mens, maar het verloop van tijd en het veranderen van situaties zijn zaken die ook in de natuur gebeuren. Dus tijd is geen verzinsel van de mens, het vastleggen van tijd op een schaal (jeps, de klok waar je vandaag al wel een keer naar gekeken hebt) is wel een verzinsel van de mens. Net zoals de zomertijd en wintertijd, ook iets wat er zonder een slim persoon die bedacht dat als iedereen dat doet het makkelijker is en voordeel oplevert voor de hele groep die eraan meewerkt. Of tijdreizen mogelijk is weet ik niet, maar ik geloof er wel in. Je vraag is eigenlijk een beetje raar doordat tijd geen verzinsel van de mens is.
Oud 29-04-2004, 09:46
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
StijnSpoortNiet schreef op 27-04-2004 @ 11:51 :
Je vraag is eigenlijk een beetje raar doordat tijd geen verzinsel van de mens is.
waarbij jij aanneemt dat tijd ueberhaupt wel bestaat. Wie zegt dat tijd bestaat en het toch geen verzinsel is van de mens om verandingen toe te schrijven aan tijd(sverloop)?
Oud 24-05-2004, 20:22
JerryLowlife
JerryLowlife is offline
Zodra er ergens in de ruimte iets of iemand kan tijdreizen, zal er overal op elk moment alles tegelijk gebeuren wat mogelijk is.

Toch?

En aangezien nu niet alles gebeurt wat mogelijk is, zal nooit iemand kunnen tijdreizen omdat we dat dan nu wel zouden merken aan oneindig veel mannetjes met fototoestelletjes die onze cultuur komen bekijken.

(maar dan letterlijk oneindig, omdat elk mogelijke mannetje dan ook daadwerkelijk overal zal zijn)

Ha, ponder that one for a while.
Oud 04-06-2004, 18:01
david_again
david_again is offline
Da´s toevallig!!

Check dit dan eens, nog zo´n vreemd maar interessant verhaal>

Citaat:
Tijdreiziger gearresteerd
Federale onderzoekers hebben een bijzonder succesvolle handelaar op Wallstreet gearresteerd wegens mogelijke beursfraude. De man claimt een tijd-reiziger uit het jaar 2256 te zijn!

De 44-jaar-oude Andrew Carlssin blijft bij zijn oorspronkelijke, bizarre verklaring voor zijn geheimzinnig succes op de effectenbeurs.

"We geloven dit verhaal natuurlijk niet. Of de man is een gestoorde of pathologische leugenaar" zegt een insider van de onderzoekscommissie. " Maar feit blijft dat de man met een eerste investering van slechts 800 dollar, binnen 2 week een vermogen van meer dan 350 miljoen dollar had gemaakt. Steeds haalde de man zijn voordeel uit onverwachte bedrijfsontwikkelingen die zich voordeden op de beurs. Volgens beurshandelaars kan dit geen simpel geluk zijn geweest. De enorme winst binnen korte tijd is de reden dat de man verdacht werd van fraude.
Volledige artikel: HIERRRrr
Vond ik ook heel interessant!

David
www.Nieuws-Platform.nl
Oud 06-06-2004, 03:09
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
david_again schreef op 04-06-2004 @ 19:01 :
Da´s toevallig!!

Check dit dan eens, nog zo´n vreemd maar interessant verhaal>

Vond ik ook heel interessant!

David
www.Nieuws-Platform.nl
Je loopt een tijdje achter, het is namelijk een hoax.

http://www.snopes.com/humor/iftrue/insider.htm
Oud 06-06-2004, 05:34
Daevrem
Daevrem is offline
Tuurlijk zijn dat soort verhalen hoaxes. Niet omdat het niet kan maar omdat dit het internet is. Alle forwardemails zijn per definitie hoax-en. Alle andere rare verhalen die je ergens leest zijn per definitie heax-en. Een site zoals Fok.nl vertelt alleen met 1 april dat de verhalen die op hun site zijn verzonnen zijn. De rest van het jaar zie je nooit rectificaties. Soms kan ik binnen 5 minuten achterhalen dat het een hoax is.

Je bent echt een internetn00b (of echt dom) als je bij het zien van zulke artikelen niet gelijk denkt dat het een hoax is. Dus 'guilty until proven innocent'.

En anders had niet de SEC heb opgepakt. De tijdreispolitie waren vast veel sneller geweest. Die kunnen immers tijdreizen.

Citaat:
Nee hoor, 't zijn er gewoon 50.
Ze noemen al die kolonieen en eilandjes geen staten. Ik weet niet waar ze staatskundig onder vallen maar sommige eilanden hebben deels of volledig zelfbestuur. Het is niet zo dat de VS een extra ster aan hun vlag toe gaat voegen omdat ze Irak veroverd hebben

Laatst gewijzigd op 06-06-2004 om 05:38.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 16:45
david_again
david_again is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 06-06-2004 @ 04:09 :
Je loopt een tijdje achter, het is namelijk een hoax.

http://www.snopes.com/humor/iftrue/insider.htm
Tja, internet is niet betrouwbaar, dus waarom is die site wel te vertrouwen? Hoe het ook is, het blijft een leuk verhaal.
Oud 06-06-2004, 20:10
Daevrem
Daevrem is offline
Ten eerste, je kunt ze tegen elkaar wegschrijven en via Occams scheermes op de goede conclusie komen.

Of je kunt je afvragen waarom mensen verzonnen verhalen bedenken. Natuurlijk om te kijken hoeveel mensen ze in dat verhaal kunnen laten geloven. Dat gaat wel met wilde onzinverhalen en niet goed met saaie rectificaties van wilde onzinverhalen.

Dus de een heeft een heel sterk motief om de onwaarheid te spreken en de ander totaal geen. Wie spreekt er dan de waarheid?
Oud 06-06-2004, 22:07
Verwijderd
Citaat:
N4Poleon schreef op 14-04-2004 @ 12:13 :
hmmm. het is nogal veel om uit te leggen: check dit: http://free.newspaperarchive.com/Sea...1E/ggmiYY4JA==

of:http://themaclellans.com/timetravel.html
De eerste link doet het niet.

In de tweede staat de gamma-factor (time dilation factor) verkeerd.

Het moet niet tot de macht 1/2 zijn maar tot de macht -1/2.

Verder beweert Stephen Hawking in zijn boek waarnaar verwezen wordt (The Universe in a Nutshell) zelf dat tijdreizen onmogelijk is.

De relativiteit heeft het echter wel een aantal andere interessante dingen tot gevolg, die erg "vreemd" worden wanneer je limietgevallen bekijkt.

Bijvoorbeeld een leuk gedachtenexperiment waarbij je met de lichtsnelheid van de aarde af beweegt en vervolgens weer terug op aarde komt. Als je dit doet word je 0 seconden ouder, maar voor de waarnemer op aarde heb je er oneindig lang over gedaan. Je banksaldo zal dus ook oneindig hoog zijn door alle rente.

Het is overigens niet mogelijk voor een object met massa om met de lichtsnelheid te bewegen, maar het blijft een leuk gedachtenexperiment.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 23:21
Neoma
Neoma is offline
Citaat:
Verder beweert Stephen Hawking in zijn boek waarnaar verwezen wordt (The Universe in a Nutshell) zelf dat tijdreizen onmogelijk is.
Maar er zijn weer andere wetenschappers die denken dat het wel degelijk mogelijk is. Let wel: we hebben het hier over tijdreizen naar het verleden, tijdreizen naar de (verre) toekomst is sowieso mogelijk door je bv. met 0.9999..c voort te bewegen.
Oud 06-06-2004, 23:34
Daevrem
Daevrem is offline
Stephen Hawking is teruggekomen op z'n uitspraken. Ten minste, dat beweede iemand anders.
Oud 06-06-2004, 23:42
Neoma
Neoma is offline
Ik geloof niet dat hij ooit woorden heeft gebruikt als "tijdreizen is onmogelijk", maar voor zover ik weet gelooft Hawking nog steeds dat er een nog onbekend fundamenteel principe is dat terug in de tijd reizen verbiedt.
Oud 07-06-2004, 00:04
Daevrem
Daevrem is offline
Hij zei dat als tijdreizen mogelijk was er ook tijdreizigers hier moeten zijn. Niet echt een natuurkundig fundamenteel principe dus. Volgens mij heeft hij later gezegd dat met al die dimensies die string theorie voorspelt er een grote kans is dat tijdreizen toch mogelijk is.

Nu had ik dat argument van Stephen Hawkings zelf als kind ook bedacht (ik wil mezelf niet vergelijken met Hawkings, het is vast dom toeval dat ik tot die conclusie kwam) alleen stel dat er wel tijdreizigers zouden zijn. Wat zouden ze doen? Niet naar de buurs gaan of op sportuitslagen gaan gokken. Ik denk dat de meest gebruikte reden om te gaan tijdreizen het stoppen van andere tijdsreizigers is. Ookal splitsen de twee tijden zich op in twee verschillende tijden(om zo al die paradoxen op te lossen). Misschien dan mensen uit de toekomst graag een keer Elvis willen zien. Nou, dan komen ze gewoon, kopen een kaartje, gaan naar het optreden en gaan weer terug.

Er zijn genoeg redenen te bedenken om te zeggen dat wanneer er werkelijk tijdreizigers zouden zijn we niets van ze zouden merken. Stel je voor dat er elke dag duizenden tijdreizigers en dimesiereizigers kwamen uit allerlei verschillende soorten tijd en verschillende dimensies. Het zou een grote puinhoop worden, ook als onze tijd niet hun verleden wordt en dus hun toekomst veranderd. Onze toekomst wordt er wel door verneukt. Rede genoeg om het te reguleren.
Oud 07-06-2004, 18:11
Verwijderd
Ik moet het iets nuanceren, ja.

Ik heb The Universe in a Nutshell gelezen (de Nederlandse vertaling dan). Hierin stelt Hawking dat de kans dat een macroscopisch object ooit in de tijd zal kunnen reizen verwaarloosbaar klein is.

Hij stelt verder dat tijdreizen wel mogelijk is voor sub-atomaire deeltjes.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 18:59
Daevrem
Daevrem is offline
Aah, klinkt logisch. Daar wil ik het wel mee eens zijn.
Oud 07-06-2004, 23:05
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
david_again schreef op 06-06-2004 @ 17:45 :
Tja, internet is niet betrouwbaar, dus waarom is die site wel te vertrouwen? Hoe het ook is, het blijft een leuk verhaal.
Snopes is doorgaans zeer betrouwbaar. Bovendien citeren ze de Amerikaanse beursautoriteit SEC, terwijl de enige bron aangaande deze zogenaamde tijdreiziger een tabloid is, waarvan de schrijvers geen enkel bewijs leveren voor hun claims.
Oud 07-06-2004, 23:46
Daevrem
Daevrem is offline
Weekly World News doet bijna alleen maar aan fictief nieuws. Maar keer op keer zie je weer berichten die zij bedacht hebben in de normale media.

Je kunt ook alvast stemmen voor toekomstig nieuws:

bijv:

What could U.S. Immigration do to prevent illegal aliens from enteringthecountry?

A More border patrol guards
B Build the great wall of Mexico
C Space Missiles

Ze hadden ook ooit het nieuws "Satan Escapes from Hell, 13 Alaskan oil rig workers killed when the Devil roars out of control."

Er zijn wel meer nieuwsberichten op www.Nieuws-Platform.nl die van Weekly World News afkomen, en dat is jammer. Ze hadden een mooie bron voor wetenschappelijk nieuws in het nederland kunnen zijn.

Laatst gewijzigd op 08-06-2004 om 00:10.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 16:40
Ghost
Ghost is offline
Citaat:
farrar-misty schreef op 17-03-2004 @ 10:32 :
en nog eeeeen dingutjuh...
je hoeft niej egt briljant te zijn om dit te bedenken--zelfs k zou t kunnen duzz
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 14:21
Meartje
Meartje is offline
WOOOOOOHOOOOOW!!

MERCHANDISE & MEDIA!!
waar gaat dit heen....
dit is gewoon een leuk verzonnen verhaaltje waarvan er vast wel meerdere van zijn. (valt weinig op aan te vullen na al die posts van jullie hihi!)

GEGROET
Oud 13-07-2004, 20:18
°sparkling°
°sparkling° is offline
Het kan zo zijn, maar dan nog vind ik het niet logisch.
Al is er een John Titor die nu 6 is, dan nog hoeft het niet te betekenen dat hij werkelijk die John Titor is. Stel.
Ik besluit om me voor te doen als een tijdreiziger, als naam gebruik ik mijn 4 jarige zusje, (bv) Anna de Groot. Dat hoeft toch niet te betekenen dat ik haar werkelijk ben?!
En het lijkt mij juist dat je als tijdreiziger zo min mogelijk moet verstoren, anders klopt het verleden niet meer met het heden, toch?! Ja of het ligt aan mij..
Oud 28-07-2004, 23:44
Bart2002
Bart2002 is offline
"Why did you go to 1975?

(29) We need they system to "debug" various legacy computer programs in 2036. UNIX has a problem in 2038."

TIJDreiziger to the rescue! Ik durf er niet mijn hele vermogen
op te zetten, maar in 2038 weet niemand meer (behalve een
oude lul, mits nog in leven) wat UNIX ook al weer was.
Toekomstvoorspellingen getuigen meestal van een gebrek
aan fantasie.
Oud 28-07-2004, 23:55
Bart2002
Bart2002 is offline
En leer van onderstaand lijstje (de nieuwe 10 geboden).
Ik vraag me af wat de achterliggende redenen zijn om
dit te willen publiceren.

Can you tell us the foods that are unsafe now? Is there anything we can do to prepare for the war you are describing?

(40) I tried to consolidate your questions into a basic list. I hope this helps.

1. Do not eat or use products from any animal that is fed and eats parts of its own dead.

2. Do not kiss or have intimate relations with anyone you do not know.

3. Learn basic sanitation and water purification.

4. Be comfortable around firearms. Learn to shoot and clean a gun.

5. Get a good first aid kit and learn to use it.

6. Find 5 people within 100 miles that you trust with your life and stay in contact with them.

7. Get a copy of the US Constitution and read it.

8. Eat less.

9. Get a bicycle and two sets of spare tires. Ride it 10 miles a week.

10. Consider what you would bring with you if you had to leave your home in 10 min. and never return.
Oud 29-07-2004, 09:59
Daevrem
Daevrem is offline
Eerste 2, nieuwe ziekte?

De 3de is logisch. De 4de zelfverdediging. Nr5, ook logisch. Hetzelfde geld voor nr 6. Nummer 7 vind ik een beetje raar. Als er een burgeroorlog komt dan gelden die wetten toch niet vanzelfsprekend meer, zal we iets met amerikaanse patriotisme te maken hebben. De 8ste, mentaal wennen aan weinig eten, 9de enige practische transportmiddel. En de 10, effectief vluchten.

Maar ik geloof dat hele verhaal niet.
Oud 29-07-2004, 23:50
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Just Johan schreef op 10-12-2003 @ 09:23 :
Van de keerzijde bekeken kun je zeggen dat hij eigenlijk geen bewijs heeft gegeven en dat de overtuigingskracht slechts uitgaat van hoe realistisch hij het weet te brengen; iets wat door een intelligent iemand best gefaked zou kunnen worden.

leuk bedacht allemaal, maar als je voorspellingen maar veilig genoeg formuleerd. (zoals bij horoscopen bijv) dan is alles eigenlijk wel aannemelijk te maken.
Oud 30-07-2004, 09:07
A Narrator
A Narrator is offline
Moest Amerika rond deze tijd niet in een Burgeroorolog terechtgekomen zijn?
Ik denk dat tegen de tijd dat het 2005 is zijn Titor's voorspellingen al achterhaald.
Oud 21-09-2004, 11:08
Last_Mohican
Last_Mohican is offline
Ik denk zelf dat het mogelijk is.
Immers het onverstandigste en meest domme is te oordelen dat alles wat men niet zelf heeft gezien, niet kan.
Daarnaast tijdreizen is mogelijk binnen bepaalde freqs zegt HAwking in zijn A Brief history of Time, daarnaast zeggen ook veel andere wetenschappers dat he mogelijk is.

Bovendien: De voorspellingen van Titor hoeven niet perse geschreven woord te zijn, het kan ook cryptisch bedoeld zijn en dat een burgeroorlog niet perse burgeroorlog hoeft te betekenen. De nuchtere drooggestoppelde ouwe lullen zullen nu weer gaan zeiken dat dat geen concrete logica is,
maar er zijn zoveel tekenen die wijzen op de manier dat tijdreizen heel goed mogelijk is.
Oud 21-09-2004, 15:43
Daevrem
Daevrem is offline
Hawking zegt niret dat het mogelijk is. Hij zegt eerder het tegenovergestelde.

Verder is dit natuurlijk onzin, duh, dit is internet. En heeft de persoon allang toegegeven dat het om een hoax ging(de weet ik hoeveelste al).
Oud 21-09-2004, 19:14
Last_Mohican
Last_Mohican is offline
pech voor jou, kan mij t shcelen wat die vent allemaal leutert, het gaat mij om dem ogelijkheid en ik heb het boek ern og ns op nagelezen, lees eerst die boeken maar ns, grodnig door, en in HAwkings boek nogamaals Brief History of Time verklaart hij dat er mogelijkheden zijn dat het kan....
enne toegegeven heeft de man hetn og neit, want wie zegt dat de toegegevene hem (Titor) himself is, : I , tja, maar dat zal er wel niet helemaal ingaan, nee iemand lult wat en ik geloof het, daar komt het feitelijk op neer, maar is dat niet hetzelfde in jouw geval?
Oud 21-09-2004, 22:35
willypirate
willypirate is offline
Tis wel vreemd dat , de dimensie tijd , afgebogen of afgebroken kan worden in een zwartgat ergins in het universum. Als er "krachten" bestaan die dat kunnen , wie zegt dan dat het onmogelijk is dat tijd op een andere manier "bewerkt" kan worden. Wellicht weten we ooit hoe om te gaan met de diverse dimensies , en dus ook die van tijd?

Vind het eigenlijk best wel balen , dat ik nu leef , en niet in een tijd waarin de mensheid , fysiek , het universum wat dieper onderzoekt.
ps: (ben trouwens geen onderzoeker/wetenschapper , ik zou dus als toerist meemoeten )

Oud 25-09-2004, 11:11
Tooley
Tooley is offline
Citaat:
Dat mensen over de hele wereld het erover hebben en hij zelfs in gedrukte media wordt genoemd, laat goed zien wat voor geniale actie dit is. De persoon achter John Titor heeft zijn verhaal zo goed voor elkaar dat heel veel mensen niet kunnen nalaten om zich af te vragen: "Wat als het nou eens echt zo was?"

Ik hoop niet dat iemand zich hier dat ook daadwerkelijk afvraagt, want het is uiteraard een hoax. Zo blijken enkele van zijn bronnen met uitleg over tijdreizen gekopieerd te zijn uit een oude uitgave van Science Magazine. Erg doorzichtig, maar wel goed voorbereid. Je kunt overigens duidelijk zien dat het een hoax is aan de manier waarop Titor de discussie steeds verlegt naar de theorie over tijdreizen: daarin heeft hij dankzij zijn voorbereiding de meeste geloofwaardigheid te winnen. Bij alle andere gespreksonderwerpen die hij behandelt (bijv. opmerkingen over de oorlog in Irak) tref je een hoop zwakheden in zijn verhaal.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 18:40
The Crash Bash
Het kan wel zijn dat hij een echte tijdreiziger is, maar omdat het gewoon onlogisch lijkt voor ons is het niet dat het ook echt onmogelijk is he.
Wie zegt dat hij niet echt uit de toekomst is gekomen als het daar al is uitgevonden?
Als ik met een auto naar het jaar 1300 ofzo zou gaan en iemand zou mij zien, zouden de andere mensen zijn verklaring vast ook niet hebben geloofd.
Hetzelfdie hier.
Oud 28-10-2004, 07:23
DMC
DMC is offline
Citaat:
The Crash Bash schreef op 26-10-2004 @ 19:40 :
Het kan wel zijn dat hij een echte tijdreiziger is, maar omdat het gewoon onlogisch lijkt voor ons is het niet dat het ook echt onmogelijk is he.
OMG, zijn er nog mensen die hierin geloven? Kijk op een aantal websites over deze gast en dan wordt het voor jullie wel duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 21:04
The Crash Bash
Citaat:
DMC schreef op 28-10-2004 @ 08:23 :
OMG, zijn er nog mensen die hierin geloven? Kijk op een aantal websites over deze gast en dan wordt het voor jullie wel duidelijk.
Ik zeg niet dat ik die gast geloof, maar dat het mischien mogelijk is dat het later mogelijk is.
Reageren

Regels voor berichten