Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik pakte 160 acres (account overgenomen rond de 1.5k dus een redelijk attack).
Een gozer van 1.3k suicide op mij en breekt mij niet... dus niet elke defence bezwijkt na een attack ![]() En je hebt vast een goede province maar je kan niet echt alles goed doen. Overal een beetje tussenin |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik: 2000 acres Dwarf, 1300 honor hij: 1500 acres, Ha, Count 1 TM, 168 acres en 517 honor rijken ![]() bottomfeeding + honorraping ![]()
|
Verwijderd
|
The Province of XXXXX XXXXXXXX (XX:XX)
[http://www.utopiatemple.com Angel v1.53 Beta] Utopian Date: May 7th, YR7 RL Date: February 9th, 2004 (12:00 GMT) Ruler Name: The Heroic Sir Darq Personality & Race: The War Hero, Undead Land: 1,758 Acres Money: 1,100,877gc (44,161gc raw daily income) Food: 152 bushels Runes: 1,531 runes Population: 48,836 citizens (27.78 per Acre) Peasants: 15,495 (100% Employed) Content: build: 86.7-98.7%, tax: 2.85-2.99gc Trade Balance: -650,982gc (0% tax rate) Networth: 383,806 (218.32 per Acre) Thieves+Wizards+Science Networth: 77,803gc Soldiers: 0 (63% estimated draft rate) Skeletons: 2,105 (8,420 offense points) Zombies: 346 (1,384 defense points) Ghouls: 24,383 (146,298 offense / 170,681 defense) War-Horses: 7,650 (up to 7,650 additional offense) Prisoners: 272 (816 offense) Total Modified Offense: 163,184 (92.82 per Acre) Practical (10% elites): 28,407 (16.16 per Acre) Total Defense: 172,065 (97.88 per Acre) Practical (90% elites): 154,999 (88.17 per Acre) Thieves: 3,921 (2.23 per Acre / 100% Stealth) Wizards: 2,586 (1.47 per Acre / 65% Mana) Crystal-Ball on your province will show: Max. Possible Thieves/Wizards: 11,788 (6.71 / Acre) Estimated Thieves Number: 5,894 (3.35 per Acre) Estimated Wizards Number: 1,768 (1.01 per Acre) Buildings: 1,394gc to build, 790gc to raze Away bonus: 77,475gc (12h) / 232,425gc (20h) 1. Homes: 171 (9.7%) 2. Training Grounds: 187 (10.6%) 3. Armouries: 180 (10.2%) 4. Banks: 367 (20.9%) 5. Guilds: 193 (11%) 6. Towers: 66 (3.8%) 7. Watchtowers: 272 (15.5%) 8. Stables: 102 (5.8%) 9. Libraries: 192 (10.9%) 10. Dungeons: 28 (1.6%) ** Effects Summary (Known Science Only) ** +22.4% Income (255,262 points) -32% Building Time (159,030 points) +7% Population Limits (101,590 points) +22.3% Food Production (73,568 points) +5.6% Military Strength (179,864 points) +32.2% Thievery Effectiveness (143,641 points) +37.6% Magic Effectiveness (196,290 points) Al met al beste een goedlopende province. Beetje jammer dat mijn science nog behoorlijk suckt, en een attacker met een NPA van 218 schreeuwt natuurlijk om meer acres. Maar in een fakewar is het lastig groeien, dus over een paar dagen gaat 't lekker tetteren worden in èchte wars ![]() Laatst gewijzigd op 09-02-2004 om 12:23. |
![]() |
|
Wij zitten nu in war waar alle vijandelijke attackers nogal klein zijn...
Gaat een grote kaffer van ons (halfling rogue A/T... blech) SUICIDEN op KLEINTJES.... - ik zit ondertussen met 70 DPA thuis T/M's (met 80% req offense) te conquesten... maar dat baat niet, daar gaat de meter ![]() note: ik krijg (als general) meer land van conquest op die grote T/M dan ik krijg met double-tap op kleine attacker
Laatst gewijzigd op 09-02-2004 om 19:15. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() alleen jammer dat je er geen honor van krijgt... hoewel ik er als orc niet zoveel van profiteer als ik elites thuis houdt ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
ik heb ongeveer 12-15% elite doden, en ik run 15%hosps maar we zijn nu beetje aan 't kijken naar conversion. Als je bijvoorbeeld 9k elites en 6k off specs stuurt, is conversion ongeveer gelijk aan losses... en m'n dpa zuigt. Ik heb met elites out 48 raw dpa, dan komt er zo'n 14.5% war sci en 10% forts bij, dus grofweg 60 dpa het is voornamelijk wachten op een undead semi-suicider, of beetje bottomfeeden, of conquest... dat de undeads geen elite-losses hebben weegt vooral in langere wars zwaarder mee
||
Citaat:
(geheimpje: als je 0.5% rax hebt is je attacktime gelijk een uur minder ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() nja, bonus is eenzijdig en je hebt een lager max income maar daar moet je pas wakker van liggen met 33% of meer homes. De bonus van andere gebouwen is VAKER goed te gebruiken dan homes en daarom zouden ze dan slecht zijn. Ik gebruikte ze vorige age als orc, zo'n 15% meestal. Die dump je later voor schools... maar na een sci-pump kwam ik in war met avians die mij (was toen geen monarch) toen echt enorm hebben zitten learnen na wat NS. Avian Rogues, ik heb uitgerekend dat ze slechtere combinatie zijn dan orc rogue en halfling rogue (A/T <-- erg belangrijk detail hier ![]() Maar die vians wisten toch best vaak een learn attack te doen... ![]()
|
ik speelde mijn eerste age orc, de fireballs etc hebben nu een permanente haat tegen T/M's in mijn kop gebrand
![]() THEY - MUST - DIE ik vier feestjes als er AW op ze is gedaan, massacre al helemaal ![]() mooiste was die T/M die we een keer 6x massacre-den ![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nee? nou dan ![]() Je kan veel beter andere bonusses gebruiken maarja.. ieder zn eigen speelstijl... |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik kom ook wel eens orcs tegen met een goede t/m defence, ze bestaan wel maar zijn wel een beetje zeldzaam volgens mij ![]() Waar ik me nou ook aan erger is dat van de 10 hostiles die we nu declaren op WoL er 9 gepeaceblocked worden.. Dat komt er dus op neer dat het gemiddeld zon 7 hostiles duurt voordat we eindelijk war hebben, op BF was en op genesis is dat altijd veel minder... Weet iemand hoe dit komt? ps. het is niet zo dat we op hele kleine kingdoms declaren, meestal zijn de targets even groot of iets groter dan wij en hebben een iets lagere nw/a
||
![]() |
Citaat:
houdt 't meeste wel tegen ![]() ![]()
|
Wij hadden ook een blocking-spree van 6 blocks gehad.
Ik denk omdat het te makkelijk en te logische is. Je kunt 1x per 36 uur peaceblocken... iemand declared op je die sterker is. Je peaceblocked en gaat op zoek naar iemand die zwakker is, waarom zou je dat niet doen?
||
Citaat:
2. Een orc met ~1 raw WPA en ~2 raw TPA doet het beter dan 1 met adequate t/m-defense. Voor elke 1 mod TPA kan je 18 raw OPA krijgen... (1 mod TPA = 2 raw TPA --> 2 ogres per acre = 18 raw offense per acre) Als orc moet je slechts zorgen dat de normale vijandelijke attackers je niet kunnen thieven & spellen. T/M's moet je massacren of zien te negeren ![]()
Laatst gewijzigd op 13-02-2004 om 19:26. |
![]() |
||
Citaat:
Ik moet ook zeggen dat er meestal maar weinig gemassacred wordt in een hostile(/war), terwijl dat juist een oplossing voor het probleem van de t/m's zou kunnen zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
De vernieuwing bij genesis: Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ik ben undead general nu, maar eigenlijk had ik human merch moeten kiezen. Er zit best wel een kans in dat dat investment-gebeuren overpowered is. Stel je schools werken 40% meer, dan heb je zieke science als human ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Human
+30% income +25% science maximum ----- +50% Spell Costs -5% Max Population 20% Failure on Spells ----- 6/6 (7/6) elite - $1100 Avian -25% Attack Time (+100% Elite Gains) Immune to Enemy Forts Immune to Ambush Attack ----- +10% Military Costs Cannot Use War Horses ----- 7/4 elite - $800 Quick Feet = -25% attack time Elite is beter Forts, leuk, tot 11% offense bonus... maar de avian moet voor zelfde defense 50% meer troepen thuislaten = veel minder offense Elite gains & prijs is oh zo ruim gecompenseerd door income bonus.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
En Avian is inderdaad zo'n verneukt ras
![]() Ik ga op genesis undead en faery proberen... Beide war hero. Undead proberen te overdraften tot 75%... Full elite defense, veel off specs voor offense. Faery eerst honor verzamelen, later groeien ![]()
|
![]() |
|
|