Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2004, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 07-01-2004 @ 15:48:
Mm.. heeft heroine - om maar eens een voorbeeld te noemen - status?
Nee, maar cocaïne wel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2004, 15:14
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 06-01-2004 @ 21:35:
Ik dacht altijd dat je al rookte
Ik rook met enige regelmaat sigaren maar ik ben nog geen echte roker.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 07-01-2004 @ 16:14:
Ik rook met enige regelmaat sigaren maar ik ben nog geen echte roker.
Ik ook nog niet echt, maar het gaat wel die kant op
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 15:29
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-01-2004 @ 15:54:
Nee, maar cocaïne wel
In de VS weet ik van wel, maar hier valt dat toch mee?
Oud 07-01-2004, 16:17
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 07-01-2004 @ 16:24:
Ik ook nog niet echt, maar het gaat wel die kant op
Weest er trots op
Oud 07-01-2004, 17:11
Bluesummers
Bluesummers is offline
Citaat:
Gatara schreef op 07-01-2004 @ 15:48:
Mm.. heeft heroine - om maar eens een voorbeeld te noemen - status?
van die dure sigaren enzo wel..

k heb nog niemand gezien die rookt, maar k vind die wet overdreven. Rokers worden gewoon als een soort misdadigers behandeld, terwijl het echt niet zo heel schadelijk is: okee, als je rook in je gezicht krijgt is dat niet fijn, maar volgens mij is het pas echt schadelijk als iemand in je naaste omgeving rookt, dus dat je het elke dag binnenkrijgt, en die rookt in priveomgeving, en daar mag het weer. Zelf rook ik niet, maar dit vind ik allemaal wat overdreven..het is zo typisch weer anti iets zijn, eerst zijn we anti dikke mensen, dan zijn we weer pro eten en blaten we over 'die anoriaxiaveroorzakende popsterretjes', nu is roken weer taboe..en zoals iemand hier al zei, net als met de drooglegging bevorder je het alleen maar, stiekem doen, dat vinden ze stoer he..best veel mensen gaan sowieso roken omdat het stoer is.. nouja, ik denk niet dat deze wet echt veel zin heeft, alleen maar discussie en ruzie's op het station, en bovendien vind ik niet dat je rokers tot een soort tweederangs burgers mag maken..
Oud 07-01-2004, 18:13
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ehm mezelf?

En nee ik wilde niet een stoer ik-wil-me-lekker-niet-aan-de-regels-houden-iemand uithangen, maar ik was het serieus vergeten. Het was zo'n gewoonte geworden
Oud 08-01-2004, 15:46
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 05-01-2004 @ 21:38:
Ja, aardig wat mensen.

Ook zat er een te blowen in de trein, zaterdag. Was op de Schiphollijn, dus ik heb er echt niets van gezegd. Ik kijk wel uit.

En een ander, zo'n asosociaal kutwijf, zette d'r koffers en zoontje midden in de hal van de trein neer zodat niemand er nog langs kon en stak vervolgens een sigaret op.
op de schiphollijn zitten alleen maar van die aso's echt een kutlijn
Oud 08-01-2004, 15:53
miro
miro is offline
Jups op nieuwjaarsdag zaten er heel wat asociale mensen in de trein. Éen begon met roken, waarna nog 5 anderen. Daarna begonnen er ook nog 2 met blowen. Toen iemand er wat van zei ontstond er ook nog een vechtpartij
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 15:54
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
miro schreef op 08-01-2004 @ 16:53:
Jups op nieuwjaarsdag zaten er heel wat asociale mensen in de trein. Éen begon met roken, waarna nog 5 anderen. Daarna begonnen er ook nog 2 met blowen. Toen iemand er wat van zei ontstond er ook nog een vechtpartij
Ja, zo gaat dat. Associaal kuddevolk, dat is het.
Oud 08-01-2004, 17:01
Fortisi
Fortisi is offline
Hoe zit het eigenlijk met níet-overdekte perrons? daar mag je toch gewoon roken?

Ik voel me trouwens echt net een crimineel als ik een sigaret opsteek, steeds om me heen kijken of het wel mag, schrikken als ik een politieagent zie "mag ik hier nou wel of niet roken? mag ik hier nou wel of niet mijn peuk op de grond gooien?" blegh...door al die stress ga ik alleen nog maar meer roken
Oud 08-01-2004, 17:10
Boogie
Boogie is offline
NOS Teletekst vandaag:

DRIEBERGEN De spoorwegpolitie heeft na
1 januari tussen de tien en de vijftien
boetes uitgedeeld aan mensen die op het
station hadden gerookt.Dat heeft het
Korps Landelijke Politiediensten (KLPD)
vandaag bekendgemaakt.

Mensen die het rookverbod op stations
overtreden krijgen de eerste twee weken
van januari alleen een waarschuwing.Als
zij dan alsnog blijven roken volgt een
geldboete van 26 euro.Een waarschuwing
is in de meeste gevallen voldoende.

Reizigers houden zich over het algemeen
goed aan het rookverbod.Op de overkapte
perrons mag alleen bij de door de NS
geplaatste rookpalen worden gerookt.
Oud 08-01-2004, 17:15
cha0s
cha0s is offline
... en die rookpalen staan gewoon op het overkapte perron zelf. lekker ondoordacht.
Oud 08-01-2004, 17:17
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
dat is inderdaad wel retarded, met een beetje een briesje heeft toch iedereen er (potentieel) last van. maar ach.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 17:24
Verwijderd
Het is alleen niet heel duidelijk waar nu precies de grens van de rookzone ligt. Op de paal staat immers gewoon 'rookzone' zonder verdere aanduiding. Het is erg onduidelijk tot waar je nog precies met je peuk mag staan. Het zal mij niet verbazen als er binnenkort grote witte cirkels om die palen heen komen
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 17:26
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-01-2004 @ 18:24:
Het zal mij niet verbazen als er binnenkort grote witte cirkels om die palen heen komen
ik denk dat ik dan niet meer bij kom van 't lachen
Oud 08-01-2004, 17:28
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 08-01-2004 @ 18:26:
ik denk dat ik dan niet meer bij kom van 't lachen
haha dan kun je niet rokers uit de cirkel weren
Oud 09-01-2004, 01:18
Verwijderd
lijkt op dat spel van vroegâh, verklaar-de-oorlog
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 07:14
Tandpasta
Tandpasta is offline
Haha.
Oud 09-01-2004, 10:08
WolterB
WolterB is offline
nee, alleen in stationstunnel, maar weet neit of ej daar wel of niet mag roken
Oud 09-01-2004, 10:29
Verwijderd
ik vind het maar idioot dat het niet meer mag,
maar goed ik heb er niet opgelet op het station, maar er zullen er vast genoeg zijn die er gezellig lopen paffen,
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 10:42
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nee, let ik eigenlijk niet op.

Ik weet trouwens niet of die regeling gaat helpen. Vind het eigenlijk belachelijk maar dat is omdat ik zelf geen last ondervind van rokers op het perron ondanks dat ik niet rook. Maar stel nou: iemand staat op een perron en kan niet roken dus op dat moment. Stapt-ie in de trein, mag diegene ook niet roken. Stapt-ie uit op het perron van zijn aankomst en daar mag hij ook niet roken. Oke, dan heb je in ieder geval minder gerookt als voorheen maar de verleiding naar een sigaret wordt dan veel groter. Je snakt dan steeds meer en langer naar een sigaret dus op de eerste plaats waar diegene komt waar je nog mag roken steekt diegene er eentje op. Dan heeft de regeling dus net geen nut. Je snakt dan juist meer naar een sigaret.
Zelf vind ik de regeling dus ook belachelijk ondanks dat ik niet rook. In de trein kan ik me nog bij indenken (ondanks dat roken en niet-roken daar ook al gescheiden is! ) maar op het perron verbieden te roken vind ik toch vergaand. Het is toch wel de buitenlucht, dus de stank van rook valt dan best mee. Maar goed er zijn ook mensen die er anders over denken...
Oud 09-01-2004, 10:45
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 05-01-2004 @ 18:05:
laat mij nu eindelijk eens genieten van schone lucht ik vond het letterlijk een verademing. Wat een verschil!
mag ik even lachen..

alsof die sigarettenluchtrook etceterrra al het lucht heeft besmet en het overal stinkt, kom op zeg. overdrijven is ook een vak

plus heb je een verschil gemerkt? volgens mij zijn er maar zelden mensen die zich aan die achterlijke regel houden dus er valt denk ik ook geen verschil te merken. maar goed bladieblaa
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 11:32
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 08-01-2004 @ 18:24:
Het is alleen niet heel duidelijk waar nu precies de grens van de rookzone ligt. Op de paal staat immers gewoon 'rookzone' zonder verdere aanduiding. Het is erg onduidelijk tot waar je nog precies met je peuk mag staan. Het zal mij niet verbazen als er binnenkort grote witte cirkels om die palen heen komen
Stoer, als niet rokers binnen die cirkel komen, worden die dan ook beboet?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten