Advertentie | |
|
![]() |
|
Ehm mezelf?
![]() En nee ik wilde niet een stoer ik-wil-me-lekker-niet-aan-de-regels-houden-iemand uithangen, maar ik was het serieus vergeten. Het was zo'n gewoonte geworden ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Hoe zit het eigenlijk met níet-overdekte perrons? daar mag je toch gewoon roken?
Ik voel me trouwens echt net een crimineel als ik een sigaret opsteek, steeds om me heen kijken of het wel mag, schrikken als ik een politieagent zie "mag ik hier nou wel of niet roken? mag ik hier nou wel of niet mijn peuk op de grond gooien?" blegh...door al die stress ga ik alleen nog maar meer roken ![]()
|
NOS Teletekst vandaag:
DRIEBERGEN De spoorwegpolitie heeft na 1 januari tussen de tien en de vijftien boetes uitgedeeld aan mensen die op het station hadden gerookt.Dat heeft het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) vandaag bekendgemaakt. Mensen die het rookverbod op stations overtreden krijgen de eerste twee weken van januari alleen een waarschuwing.Als zij dan alsnog blijven roken volgt een geldboete van 26 euro.Een waarschuwing is in de meeste gevallen voldoende. Reizigers houden zich over het algemeen goed aan het rookverbod.Op de overkapte perrons mag alleen bij de door de NS geplaatste rookpalen worden gerookt.
|
Verwijderd
|
Het is alleen niet heel duidelijk waar nu precies de grens van de rookzone ligt. Op de paal staat immers gewoon 'rookzone' zonder verdere aanduiding. Het is erg onduidelijk tot waar je nog precies met je peuk mag staan. Het zal mij niet verbazen als er binnenkort grote witte cirkels om die palen heen komen
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Nee, let ik eigenlijk niet op.
Ik weet trouwens niet of die regeling gaat helpen. Vind het eigenlijk belachelijk maar dat is omdat ik zelf geen last ondervind van rokers op het perron ondanks dat ik niet rook. Maar stel nou: iemand staat op een perron en kan niet roken dus op dat moment. Stapt-ie in de trein, mag diegene ook niet roken. Stapt-ie uit op het perron van zijn aankomst en daar mag hij ook niet roken. Oke, dan heb je in ieder geval minder gerookt als voorheen maar de verleiding naar een sigaret wordt dan veel groter. Je snakt dan steeds meer en langer naar een sigaret dus op de eerste plaats waar diegene komt waar je nog mag roken steekt diegene er eentje op. Dan heeft de regeling dus net geen nut. Je snakt dan juist meer naar een sigaret. Zelf vind ik de regeling dus ook belachelijk ondanks dat ik niet rook. In de trein kan ik me nog bij indenken (ondanks dat roken en niet-roken daar ook al gescheiden is! ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() alsof die sigarettenluchtrook etceterrra al het lucht heeft besmet en het overal stinkt, kom op zeg. overdrijven is ook een vak ![]() plus heb je een verschil gemerkt? volgens mij zijn er maar zelden mensen die zich aan die achterlijke regel houden dus er valt denk ik ook geen verschil te merken. maar goed bladieblaa |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Het verband tussen agressie in de trein en het controleren van de kaarten. basje | 89 | 19-05-2003 20:54 | |
Verhalen & Gedichten |
Meisjes uit Zwolle Ringmaster | 10 | 31-08-2001 17:06 | |
ARTistiek |
Meisjes uit Zwolle Ringmaster | 9 | 25-08-2001 18:55 |