Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nee, het is allemaal vlees dit en dat. Daarnaast bepaal je dat het onzin is, waarop basseer je dat?
|
![]() |
ik ben vegetariėr, mijn ouders zijn vegetariėrs, mijn ex is vegetariėr en nog een hoop goede vrienden zijn vegetariėrs...
ik ben het nu zo'n 7 jaar, en ik heb nog NOOIT gedacht van "oeh ik mis vlees"... en volgens mij geld dat ook voor al mijn kennissen die vegetariėr zijn. ik heb er nooit moeite mee gehad. |
![]() |
|
Ik werd het in groep 7 ofzo (zo'n 5 jaar geleden dus). Dat was toen omdat ik het superzielig vond voor de dieren ('k heb nu ook wel andere standpunten). Ik wilde al eerder vegetariėr worden toen maar iedereen zei: "dat beest is nu toch al dood, het is zonde als je het niet opeet, want dan is hij voor niks doodgegaan". (stom argument!)
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Sociaal vegetarier, tsja, maar dan zou je ook sociale mensen tegenover je moeten hebben. Maar zijn de mensen die vlees eten wel sociaal genoeg? Dat is iig een vraag die je ook kan stellen. Ik ga niet demonstratief vlees van tafel halen ofzo. Hier thuis ben ik dan veganist tegenover een full-time vlees eter en 3 normale vleeseters. Ik vind het niet echt prettig aan tafel en ben blij als ik uit huis ben. Ik hoef niet perse te respecteren dat men vlees eet. Ik accepteer wel het feit dat men het eet.
|
ik probeer mijn omgeving ook echt wle minder vlees te laten eten. Ik snap al die bekerende christenen nu eigenlijk ook pas echt
![]() Ik denk gewoon dat de wereld beter zou zijn zonder al dat dierenleed, en daarom doe ik mijn uiterste best om iedereen in te laten zien dat je gewoon zo min mogelijk dierlijke producten moet gebruiken.
||||
Citaat:
Citaat:
Natuurlijk bepaald iedereen dat zelf, ik geef gewoon mijn mening. Citaat:
Ik ken zelf geen vlees etende mensen die vlees gaan opdringen aan vegetariers. Dat zou ronduit puberaal zijn. Net zo puberaal als mensen die gaan gillen als je vlees eet ![]()
Laatst gewijzigd op 21-02-2004 om 16:01. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en wat ik zelf onzin en geen onzin vind dat maak ik altijd zelf wel uit. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Ja, dat begrijp ik. Maar zeggen dat de vegetariers (sommige) het van de daken schreeuwen is eigenlijk onvolledig verwoord. Oftewel het is een sellectieve zin. Als je beiden bekijkt, dan zal het niet veel uitmaken. In mijn ervaring is dat vleeseters toch deffensief gaan doen. 9 op de 10 keer dat ik zeg dat ik veganist ben (voorheen vegetarier), dan gaan de vleeseters hun gedrag proberen goed te praten of gaan ze vertellen hoe lekker vlees wel niet is enzo. Echter dat men een keer gewoon 'ok' zegt, dat doet men niet. Citaat:
Ik kan ook wel genoeg dingen als onzin afstempelen, maar ik zal graag alles wat ik onzin vind toelichten. Anders zou het een waardeloos geheel zijn.
||||
![]() |
Citaat:
Dat kan. Als je in de omgeving dingen ziet ga je denken of je sluit je ogen. En het is ook net in welke omgeving zit. Een strenge opvoeding bepaald niet perse dat je na op jezelf wonen dan los komt, maar het kan wel. Er zijn kortom vele wegen. Citaat:
De houding van sommige vegetariers/veganisten kan ook negatief zijn. Dat ben ik met je eens. Maar ik draai het ook om om te laten zien dat ook 'vleeseters' zo zijn, zodat het niet constant is dat vegetariers altijd opdringen ofzo. Maar overtuigingen die worden opgedrongen vind ik helemaal niks. Ik zie graag dat mensen wel een eigen keus hebben. Geloof vind ik zeer slecht. Maar opdringen is een groot woord. Het kan zijn dat mensen constant mensen onder druk zetten en dat lijkt me niet de manier. Echter een keer ofzo wat zeggen over het eetgedrag vind ik geen opdringen. Maar ergens is het woord voor ieder persoonlijk anders. Citaat:
Ik zie het genoeg. Door te zeggen 'maar vlees is lekker' enzo, dan is dat al een vorm van opdringen. Maar zoals ik zeg lig dat persoonlijk. Ik heb er geen problemen mee, want ik heb ook wel echte argumenten voor hun. Maar voor 'nieuwe vegetariers' kan het wel opdringerig zijn als 'vleeseters' dat constant lopen te zeggen.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Maar waarom zou ik me niet druk maken? Als niemand misverstanden e.d. aankaart, dan komen we ook nergens he.
||
![]() |
Citaat:
Maar kom af en toe even langs ![]() Maar dat 'heftigheid', dat is gewoon omdat het hier gaat over vegetarisme en dat is toch wel een onderwerp die me trekt. Ik beantwoord gewoon vragen hier of geef informatie. Niks mis mee toch?
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als ik een kip was zou ik dat wel willen, de ruimte hebben, beschermd worden, makkelijk eten vinden, beschutting vinden als het takkeweer is. Met koeien hetzelfde verhaal.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
dat je vegatarier ben is hartstikke leuk voor je, maar ik kan me echt ergeren aan mensen die denken dat ze iedereen over moeten halen enzo....al die veggiepraat.. oke ''onzin'' is misschien een verkeerd woord. maar je begrijpt me wel denk ik. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het is op zich wel zo dat bijvoorbeeld nooit iemand in een restaurant 'gewoon' een vegetarisch gerecht besteld. Ze moeten er altijd bij zeggen 'Ja, ik ben vegetarier, al sinds mijn vijftiende, en daarom neem ik een vegetarisch gerecht', of 'Ik ben geen vegetarier, maar ik eet gewoon niet altijd vlees, want ja, twee mensen die minder vlees eten zijn samen net zo goed als één vegetarier he, dus daarom neem ik een vegetarisch gerecht". Nooit zeggen ze gewoon "Ja, deze graag, nummer 31"
Ik ook niet trouwens, ik grijp elke gelegenheid aan om op te scheppen over mijn grenzeloze goedheid van het 'vleesverminderaar'schap ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Wat ik vervelend vind is dat, als mensen ontdekken dat je geen vlees of vis eet ( dan praat ik vooral over situaties waarin je ouders praten met andere volwassenen en dan laten vallen dat hun dochter geen vlees en vis eet, dat die andere 'volwassenen' je dan soms beginnen aan te vallen en afdoen als 'naief' en 'extremistisch' en me het vuur aan de schenen leggen, terwijl ik hun keuze om wel vlees te eten, toch ook respecteer en hen toch ook die vrije keuze laat ... (maar gewoon stiekem hoop dat ze op een dag tot inzicht zullen komen)
Onlangs toen de moeder van mijn beste vriendin me 'extremistisch' noemde, voelde ik me echt rot. Net of ik een Talibanstrijder was die de wereld kapot maak, terwijl dat juist het laatste is wat ik zou willen
|
![]() |
Dan kan je toch terug gooien dat het extremer is om mee te werken aan:
- dierenmisbruik - grote slachtingen - leed - milieuvervuiling - mensenleed - etc. En dat jij minder aan deze dingen meedoet? Maar idd gaan mensen je 'aanvallen'. Verschijnlijk omdat ze drommels goed weten dat ze verkeerd bezig zijn en dus zijn ze defensief over hun levenswijze.
||
Citaat:
Tegenwoordig ga ik dergelijk discussies gewoon liever uit de weg en laat ik hen liever in hun waanideeen, iig toch mensen die té overtuigd zijn van hun standpunt en aanvallen voor ze ook maar willen luisteren naar de redenen waarom je die beslissing hebt genomen. Ik denk dat het bij sommige mensen gewoon geen zin heeft, eens iets vastgeroest doorheen de jaren blijken zelfs de hardnekkigste stoffen de roest niet meer weg te krijgen... I have a dream ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Maar goed, even ontopic ![]() Ik was 12, zat in groep 8 en ik wilde geen vlees meer eten. Ik heb toen een half jaar 'geminderd' met vlees eten (voor mn moeder), maar ik voelde me daar nog steeds niet goed bij en mijn goede voornemen van 2000 was om helemaal te stoppen met vlees eten. Gedaan en voila. Het argument 'Ik vind vlees gewoon lekker' vind ik ook heel erg zwak... Het gaat hier wel om levens! Het is, overdreven gesteld, gewoon hetzelfde als een moordenaar die zegt 'ik krijg gewoon een kick van moorden!'. En daarbij, als je sterk genoeg in je principes staat dan ben je bereid om offers te doen. En eigenlijk zie ik het niet als een offer, maar als iets wat ik graag en met vreugde doe. Ik probeer mezelf te weerhouden van bekeringsgedrag, maar omdat het echt een onderwerp is dat me heel erg raakt (bio-industrie en al wat daar mee te maken heeft) kan ik nogal eens heel fel reageren. Ook als een vriendin van me iets gaat halen en dan op het woord 'worstenbroodje' uitkomt zeg ik "Niet liever een appelflap?" Ik denk dat dit nog wel tolereerbaar bekeringsgedrag is.. Het is logisch dat je graag wil dat mensen leven volgens de regels waarvan jij denkt dat ze 'goed' zijn. ik vind echter wel dat mensen ook hun eigen keuzes mogen maken. Ik sta hiervoor en ik zal het zeker uitdragen, maar kiezen ze iets anders dan is dat zo. Wel moeilijk vind ik het als ik zou moeten koken voor mensen die geen vegetarier zijn... Of een relatie met een vleeseter hebben. Daar ben ik nog niet over uit.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik vind dat mensen 'gewoon' vlees mogen eten, de mens staat bovenaan de voedselketen en waarom zouden mensen niet kunnen doen wat die dieren zelf ook doen?
misschien niet zo een fantastisch argument maar het is wel hoe ik erover denk.... Ik heb er zelf geen problemen mee als mensen vegetarier zijn, als zij dat willen vind ik eht prima. Ik ga ze ook niet opdringen om vlees te eten.
|||
![]() |
Citaat:
Een vraagje, hoe kan je weten dat je bovenaan staat in deze voedselketen? Ik geloof dat als je dood gaat dat je dan ook opgegeten word. Daarnaast kan je ook bij het in de natuur zijn dood gaan door een leeuw of je word geveld door een virus. Dus in hoeverre kan je dan zeggen dat de mens bovenaan staat? Kortom de mens staat IN de voedselketen. Citaat:
De mens is kortom niet harmonieus bezig, wat dus betekent dat er er zwakken gepakt worden en niet ook sterken en ook niet meer dan nodig enzo. De vroegere indianenstammen hadden dat door en leefden dan ook wat beter (veel beter) dan wat de mens nu doet. De vraag waarom de mensen niet kunnen doen wat dieren zelf ook doen is eigenlijk een slechte vraag. Het enige wat overeenkomstig is lijkt mij is dat er vlees van een dier word gegeten. De rest niet. Daarnaast kan je het vlees ook nog onderscheiden, want de mens creeert zelf de kwaliteit van het vlees, oftewel vol hormonen, vitaminen, mineralen oid.
|
4 jaar geleden
![]() kga ff kijken waar ik neer heb gezet en dan voeg k ff wat links toe waar prcies staat van het hoe en waarom ![]() maar kvin nie dat je mensen per sé moet overhalen ofzow, t blijft toch de eigen keuze van mensen, hoe un-fair dat misschien ook klinkt Over waarom geen veganist: http://forum.scholieren.com/showthre...88#post7877488 Over vleesvervangers: http://forum.scholieren.com/showthre...30#post6798830 Over mijn vegetarier geschiedenis: http://forum.scholieren.com/showthre...02#post5858302 Over betekenis veganist: http://forum.scholieren.com/showthre...17#post5736817 tot nu toe laat ik het hier ff bij
Laatst gewijzigd op 02-03-2004 om 19:58. |
![]() |
|
Ik heb al de posts niet gelezen, want het waren er te veel, maar ik wil toch nog reageren.
Ik ben vegetariėr doordat ik een beugel had en daar al de vieze vezels en zo bleven inhangen. Het klinkt mss stom, maar dat was wel de aanzet. Ik bestudeer nogal mijn eten en het zag me er niet al te gezond uit. Later kwamen de reden zoals het leed van de dieren in hun miserabele leventje er ook bij. Bekeer niemand, want als ze dit niet zelf beslissen zullen ze dit toch niet volhouden. Je kan wel positieve dingen vertellen, maar dan ook wel niet non-stop. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Tjsa, ik vind vlees gewoon een lekker product. Het argument van ik vind het zielig voor de dieren gaat nergens over, misschien dat je dat zelf vindt maar dat moet je dan lekker voorjezelf houden en niet gebruiken in de strijd om mensen over te halen om vegetarier te worden + dat het onze natuur is.
Natuurlijk valt de bio-industrie niet goed te praten en moeten er vele dingen veranderd worden om dat enigzins acceptabel te maken, maar ik vind dat iedereen voor zichzelf moet weten of hij of zij vlees eet. Daarbij hoeft niemand mij te vertellen of dat al dan niet goed voor me is, er zitten vele goede stoffen in vlees dus mensen die met argumenten aankomen van eeeeeeeh het is slecht alstjeblieft houd je mond. Wat voorbeelden: Vitamines Vlees is een belangrijke bron van met name vitamine B1, B6, B12 en D. Mineralen: ijzer en zink: Vlees is een belangrijke bron van zink. Het bevat niet alleen veel zink, zink uit vlees wordt, net als ijzer, veel beter opgenomen uit dierlijke producten dan uit plantaardige producten. Vegetariėrs lopen hierdoor een groter risico op een tekort aan zink. <----- let op deze zin. Eiwitten Eiwitten zijn belangrijk voor onder andere de opbouw van onze organen, botten, spieren en zenuwstelsel. Vetten Vetten zijn stoffen die het lichaam energie leveren om te kunnen functioneren. Cholesterol Cholesterol is een vetachtige stof die het lichaam in kleine hoeveelheden goed kan gebruiken. Een voeding die niet meer dan 300 milligram cholesterol bevat is dan ook een goede voeding. Koolhydraten Koolhydraten is de verzamelnaam voor zetmeel en suikers. Ze spelen een belangrijke rol als energieleverancier. Nou fijne info allemaal, voor de mensen die vegetarier zijn of nog erger veganist. Heb een fijn leven en doe wat nuttigs met deze info en brabbel niet als een onthutsde bio-puber. Laatst gewijzigd op 03-03-2004 om 09:57. |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
'Ik vind het zielig' en 'ik vind vlees lekker' zijn argumenten (als je dat zo mag noemen) van het zelfde niveau. Meestal niet onderbouwd met goede argumenten om het wel te doen of niet te doen. Echter ik kan wel wat meer zeggen dan 'ik vind het zielig'. En dat kunnen de meeste vegetariers of veganisten ook wel. Echter merk ik bij de vleeseters dat ze vaak niet verder komen dan 'ik vind het lekker'. En dat vind ik fout. Lekker vinden moet geen criterium zijn voor het aanhouden van leed en verkeerde manier van vergaren. Dat is hetzelfde als de meeste mensen ook doen is om luxe producten of kleding kopen, waarvan ze weten dat het toch wel fout zit ermee. Maar ja die vinden 'kleding lekker zitten'. Terwijl kinderen misbruikt worden ervoor. Dus zeg je 'ik vind vlees lekker' kom dan wel met wat beters aan dan dat. Citaat:
Zo verbetert de wereld natuurlijk nooit. Dus ga dan op zijn minst over op diervriendelijkere en milieuvriendelijkere alternatieven. Jij mag zelf weten of je vlees eet of niet. Mag een dier dan ook voor zich zelf weten of deze wel in die industrie wil zitten? Citaat:
Men moet gemiddeld 100 gram per dag eten. Maar dat doet men niet. Nu eet bijna de gemiddelde nederlander ongeveer 90 kilo vlees per jaar. Het voedingscentrum adviseert +/-30. Wat dus neer komt dat men te veel eet. Dus als je deze conclusie moet trekken, dan word er dus 3 keer zoveel gegeten, wat dus slecht is. Dus dat zou ook betekenen dat er 3 keer zoveel vee in de schuren zit. Daarnaast kan je bij sommige stoffen in vlees ook nog kanttekeningen maken, omdat meestal de combinatie die de mensen met vlees eten ook niet altijd bevorderend is voor de opname. Vlees staat ook genoeg bekend als verhoger van cholestrol. En vele ziekten word gerelateerd aan stoffen uit dierlijke producten. Melk is zeker niet gezond (en niet natuurlijk). Zie: http://www.notmilk.com/ Conclusie is eigenlijk dat verschillende dieten gezond kunnen zijn zolang alles met mate word gegeten en zeker zeer belangrijk is de variatie van het eten voor een betere opname. Citaat:
En biologisch groenten bevat meer vitaminen en mineralen dan gewone groente. Doe je ook wat nuttigs met de informatie die ik hier altijd geef?
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||||
![]() |
Citaat:
Tuurlijk geeft iets voldoening als eten. Maar het gaat mij om of je ook het niet kan nemen vanwege principiele redenen. Zeggen dat iets lekker is, is m.i. geen argument om het wel te eten. Het is een reden om het te kunnen eten. Dat is verschillend dus. Citaat:
![]() Onbewust zijn de meeste mensen bezig met het bekeren. Niet alleen naar levenstijl, maar ook naar mening. Dat heet discussieren. In mijn ervaring weet ik dat ik als veganist (en vroeger vegetarier) steeds door vleeseters werd aangesproken. 9 op de 10 keer waren het vleeseters die maar een beetje opdringering begonnen met zichzelf te verdedigen en maar steeds over dat vlees lekker is etc. Ze probeerden mij over te halen om weer vlees te eten enzo. Die 1 op de 10 keer was het een vleeseter, die zich schuldig voelde over dat deze vlees at. En maar kwam met dat ze scharreleieren namen of dat ze niet altijd vlees eten (terwijl ze gewoon worstjes zaten te eten enzo). Iedereen is toch wel bezig met 'bekeren' zoals je zegt. Citaat:
![]() Waarom denk je dat? Daarnaast waarom geef je dan niet zelf het voorbeeld? Dat het niet helpt is een reden dat mensen vaak zeiden. Echter waren er een aantal die dachten dat het wel hielp en zo zijn er toch vele veranderingen geweest in het verleden. Denk aan meer vrouwenrechten of rechten voor mensen met andere huidskleur. Er waren toen ook personen die zeiden dat het toch niet helpt. En zie nu dat er verbeteringen zijn. En je kan ook al helpen door het eten van biologisch vlees. Die sector moet gestimuleerd worden, zodat straks men inziet dat die sector beter is. Citaat:
Citaat:
Echter is plantaardig wel vaak gezonder uitgewezen. Ze gaan niet zo snel namelijk dierlijk vet aanbevelen. Zie de nadruk van plantaardig vet/olie eens op vele verpakkingen. De hartstichting enzo, die bevelen ook vaak plantaardige dingen aan. Echter lijkt het mij iig goed als men in mate eet en gevarieerd. En denk dat diverse dieten goed zijn op die manier. Citaat:
- gezondheid: vele onderzoeken zeggen dat het vegetarisch dieet zeer gezond is. Dit vanwege de mate van de stoffen. In vlees zit dan bepaalde vetten die ongezond zijn, terwijl dat niet bij de plantaardige bronnen zit. etc. - dieren: je vind het onjuist dat de mens dieren op zo een verschrikkelijke manier houd -> bioindustrie. Je vind dat dieren niet geslacht hoeven te worden voor jou. etc. Gem. vegetarier red 84 dieren per jaar. 700.000 vegetariers in NL * 84 =... - milieu: bioindustrie zorgt voor veel uitstoot van gassen, verontreinigen de bodem en het water. Ook de visserij zorgt voor overbevissing, schade aan de zee(bodem), dood van bijvangst, etc. Plus dat er meer nodig is voor het vee, dan eruit komt. - mens: het wereldvoedselprobleem. Er gaat dus meer voedsel in dan er uit komt. Als je het vee mindert kan er meer voedsel beschikbaar komen voor armere mensen. Volgens een gegeven kunnen 6 miljoen mensen gevoed worden als in de VS 10% minder vlees word gegeten. Dat kan al 1 afrikaans land zijn. De VN kwam in een rapport dat er 2 maal zoveel voedsel word geproduceert dan nodig, dus in principe kan iedereen wel gevoed word. Echter gaat er de helft al naar het vee toe (graan/soja/..). - religieus: Vanwege je geloof dat je vegetarier bent. Denk aan boeddisten (waar het meer benadrukt word). Daarnaast ook christenen. Bij de 7e Dags Adventisme (?) schijnen er vele vegetariers te zijn. Maar er zijn ook christelijke vegetariers bonden te vinden. Ook hinoeisme kent ze. En ook heb je een kleine groep vegetariers/veganisten in de moslimwereld. - spiritueel/filosofisch: Misschien kan dat ook een beetje bij religie horen. Door na te denken over het leven kan je tot de conclusie komen dat het eten van dieren onjuist is. Zo kan je denken aan bekende filosofen uit het verleden die tot die conclusie waren gekomen. Denk aan bv. Albert Schweizer, Socrates, Plato,.. Maar het kan ook spiritueler. Als men denkt aan energiestromen, waarin positieve en negatieve te vinden zijn. Kan men zien dat iets wat op verschrikkelijke wijze dood is gegaan dat deze negatieve energie bevat. En daarom dat niet eet. Of dat je gewoon op je instinct/intuitie vertrouwd en je hart zegt dan NEE tegen het eten van vlees. En dan nog die nieuwe van de beugel ![]() Maar als je vlees wilt eten en de bioindustrie niks vind, lijkt het me toch logisch dat men dan biologisch vlees eet. Hoewel dat natuurlijk ook niet zo super is, is het denk toch beter dan bioindustrie. Waar je NEE tegen zegt, dat moet je dan ook gewoon niet doen of aan meewerken.
|
![]() |
Waarom en wanneer ben ik vegetariėr geworden? Nou, heel makkelijk. Toen ik ongeveer een jaar of 6 was, ben ik steeds minder vlees gaan eten. Ik vond (en vind ) het namelijk zielig voor de dieren. Omdat ik vlees wel lekker vond, at ik wel nog af en toe vlees (voornamelijk hamburgers etc). Maar toen ik ontdekte wat de bio-industrie was, wilde ik dat ook niet meer. Zon 3 jaar geleden heb ik besloten om helemaal geen vlees meer te eten. Dat is nu nog steeds het geval.
Helaas komt het 'mijn vrienden/ familie snappen/ accepteren het niet' verhaal me bekend voor. Mijn moeder is heel lief en mn zusje is zelf vegetariėr, dus die vinden het goed. Maar een hele goede vriendin van me vindt het maar dom, en mn familie vindt het maar onzin. Niet leuk dus. En dan nog even over veganisme. Ik heb hier vaak aan gedacht. maar ik heb besloten dat ik het niet erg vind om dierlijke producten te gebruiken, mits deze op een diervriendelijke manier zijn geproduceerd. Helaas geeft dit nogal wat problemen. Ik wil eigenlijk alleen nog maar biologische producten eten (dus bilogische melk, kaas, pasta, mayonaise, brood, snoep...., alles dus). Maar mn moeder wil dit niet, het is te duur (helaas heeft ze gelijk). Toch wil ik proberen zoveel mogelijk diervriendelijk te eten (ook al betekent dat dat ik zelf moet gaan betalen). Daarom wil ik graag wat info over veganisme. Wat mag je wel/niet eten? Waar koop ik biologische producten en wat kosten ze? Heeft iemand nog tips hoe ik dit kan oplossen of wat dan ook. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Tsja dat is dus lastig omdat niks diervriendelijk te noemen is. Citaat:
zie mijn productendatabase: www.vegantastic.nl (dat geeft iig al een groot gedeelte aan producten weer). Kijk op het veganistenforum: www.veganisme.org Of op vegetariersforum: www.vegatopia.com Of plantaardige recepten enzo op: www.lekkerplantaardig.nl Er is voor veganisten overal wel een soort te vinden die plantaardig is. Je moet soms alleen wat meer informeren en wat ingredientenlijstjes lezen. Citaat:
Of je kan kijken of er een natuurwinkel in de buurt zit: www.denatuurwinkel.com Daar hebben ze alles biologisch en veel vegetarische/veganistische producten.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Mijn vrienden d8en eerst dat ik het niet vol zou houden omdat ik volgens hun altijd veel vlees at, maar ze hebben er geen commentaar op... Mijn beste vriend is zelf vegetarier en hij + fam. hebben mij deels laten beseffen dat vlees niet nodig is... Een van me beste vriendinnen vindt me dom ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
vegetarisch en slachter?!? Ui | 117 | 12-03-2005 18:50 | |
Lifestyle |
Nieuw Vegetarisme/Veganisme Topic Verwijderd | 374 | 15-02-2004 17:50 | |