Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik vind het echt een ontroerend en mooi nummer, en ik zie het ook niet als iets negatiefs dat Dinand het heeft uitgebracht. Kijk, als ze nu weer met half 'bekend Nederland' één of andere huichelclip zouden maken, was het een ander verhaal. Maar Dinand is haar echtgenoot. Dit zal wel zijn manier zijn om z'n verdriet te uiten.
|
![]() |
ik vind het begrijpelijk dat hij een nummer heeft geschreven. Ik denk dat ik hetzelfde had gedaan. Ik vind het echt niks te maken hebben met het opdringen van zijn verdriet aan anderen. Ik heb hem altijd een lul gevonden, maar ik heb wel respect voor hem...
||
Citaat:
||
Citaat:
dage bedankt zeit, da witte |
![]() |
|
Kan je je voorstellen dat ik dat nummer nu nog steeds niet gehoord heb?
![]() En tja, als ik de tekst zo lees denk ik eigenlijk meteen al: kan je niets beters bedenken. Wat wil je nou dan? Dinand zal best een hele vriendelijke knul zijn, maar het lijkt me sterk dat je binnen een paar dagen na overlijden van je vrouw een nummer kan schrijven, inzingen en spelen, en ook nog eens op de markt kan brengen... Dan lijkt het mij alsof hij het al een tijd had, maar nog geen gelegenheid had om het uit te brengen omdat het een speciale gelegenheid nodig heeft om een beetje aan te slaan. Het doel: oke, kankerfonds is altijd goed. Maar ook war-child, leverstichting, artsen zonder grenzen etc... Tja, je moet er dan toch 1 kiezen he? (was persoonlijk voor war-child gegaan maar dat terzijde) Maar ik zal er eens op gaan letten, wie weet zie ik em alsnog ooit voorbij komen.
|
Ik heb van de week nog een brief naar de tweede kamer gestuurd...
Hier staat ie: Geachte leden van de Tweede Kamer der Staten Generaal, Utrecht, 10 februari 2004 Ik spreek namens een aantal mensen dat het beste voorheeft met de Nederlandse muziek. Hoewel we erg blij zijn met het hedendaagse aanbod, hebben we toch een punt van zorg. De toekomst van de Nederlandse muziek staat onder druk. De band Kane wint steeds meer zieltjes met hun slappe aftreksels van U2 nummers, zeikballades en waar wij nog het meest van gruwen: lijkenpikkerij. De muzieksector doet van alles om het tij te keren. Verschillende mensen hebben al pogingen ondernomen om de band een halt toe te roepen maar zij hebben gefaald en deze sociaal geengageerde activisten werden door de leden van Kane afgeschilderd als 'vervelende dronken mannetjes'. U vergadert vandaag en morgen over onze toekomst. Over de nieuwe anti-Kanewet. Wij willen u, vanaf hier, oproepen om onze belangen én die van toekomstige artiesten, muzikanten, muziekauteurs, en bovenal mensen met gezond verstand in het oog te houden. Een goede anti-Kanewet. Van levensbelang voor de toekomst van Nederlandse muziek! Met vriendelijke groet, Jasper Joosse
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
Ik vind het liedje echt heel slecht. Gelukkig heb ik het nog maar 2 keer gehoord en op tv nog niet langs zien komen. Ik word door het liedje totaal niet geraakt zoals hij het brengt. Maarja, ik was al niet zo fan van Kane...M'n zusje: "dat zeg je toch niet!" Tuurlijk wel, eerlijk is eerlijk.
|
Ik maak me wel degelijk echt druk om de band Kane. Ik vind dat die band opgepakt, in een kamp gestopt en vergast zou moeten worden.
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Jeetje ze had kanker, jeetje ze is dood. Nou en? Er zijn heel wat belangrijkere en interessantere mensen dood gegaan aan kanker dan een domme derderangs 'actrice' (alsof Nederlanders kunnen acteren - op enkele uitzonderingen na). Al was ze doodgereden door een dronken vrachtwagenchauffeur die op de vlucht was voor de politie omdat hij net een kind ontvoerd had, ik lig er niet wakker van.
|
![]() |
Die brief
![]() ![]() ![]() Het lied is slecht, net als alles achter Kane.... Het idee hierachter [het lied] is PUUR commercie, het heeft meer te maken met het levendhouden van de naam Kane dan dat van Guusje. Als Dinand echt zo begaan was met de kankerbestrijding, had hij gewoon een paar ton overgemaakt van zijn al veel te fortuinlijke bankrekening en in stilte zijn verlies verwerkt. In plaats om van zijn aandacht te richten op het arme zoontje, duikt meneer gelijk maar weer de studio in en dat nog voor de begrafenis heeft plaatsgevonden. En dan is deze tekst nog alles waar hij kan op komen ook.... Misselijk gewoon om zo weer een gouden plaat, awards maar vooral geld binnen te halen... |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() En nu ga ik echt slapen. zo.
|
ik denk dat het nummer ook bedoeld is voor anderen die een vriend of familielid zijn verloren (aan kanker of iets anders)
maar idd er wordt wel gedaan alsof het overlijden van guusje erger is dan iemand die tot het "gewone volk"behoort....
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
JA! Heb em eindelijk gehoord op de radio! Nou, wat heb ik daar lang op mogen wachten. Maar achteraf had ik em net zo goed niet hoeven te horen... Sjonge wat een saai ding. Klinkt op misschien een hele vreemde manier zelfs een beetje vrolijk... En kreeg niet het idee dat het met gevoel gezongen werd, gewoon: he ik heb tekst, ik heb noten, lalalalala, klaar.
Nee, ik vond het HE-LE-MAAL niets.
||
Citaat:
Verder ben ik het eens met Milk. Gezeik om niks en een makkelijk excuus om weer tegen 'de commercie' aan te trappen.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
zelfs mn pa weet dat ze dood is, dus dan weet de rest van nederland het ook wel. ik vind het een beetje te snelle actie, en ik denk dat meneer woesthoff vanuit zijn eerste emoties gehandeld heeft, want het is bij mij in ieder geval zo dat als er iemand dood gaat, ik meteen allemaal dingen opschrijf en zwelg in zelfmedelijden. als ik hem was had ik gewoon eerst een maandje gewacht, en dan gekeken of ik het nog zo nodig vond om een liedje uit te brengen. over het liedje: drie keer niks. ik voel er echt geen enkele emotie bij, hoogstends verveling. damn those eyes heeft veel meer gevoel. maar dat is natuurlijk persoonlijk
|
Mooi dat iemand zich op deze manier uit en dat ook deelt met zijn publiek, daar ben je ook artiest voor. Zwaar voor hem dat dit niet de 1e x is. Dit is toch een soort van verwerking, al is het uitbrengen van een liedje dat je ook zal moeten zingen her en der telkens weer een confrontatie... Ook voor mensen die zichzelf hierin zullen herkennen.
|
als je fan bent van iets hoef je toch niet per se alles van die groep leuk te vinden?? of toch wel....
![]() ![]() ![]() maja, heb het gelukkig nog niet gehoord, amar met al die doden die worden herdacht en prinsesjes die worden geboren; hanog ook bij mijn dood de vlag uit en bij de geboorte van mijn familie moet er ook een munt geslagen worden oke, ik ben dronken en baldadig, maar blaaa....
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ik kan me voorstellen dat je in de dagen na het overlijden van je vrouw wel iets beters te doen hebt dan de studio induiken, een nummer tapen en je leed met de natie te delen.....
![]() t'is goed dat het kankerfonds er beter van wordt, maar dat nummer lag waarschijnlijk op de teksten na al wat langer klaar...
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Saaipate gaat opruimen *O* #1634 Verwijderd | 500 | 20-03-2012 15:26 | |
Muziek |
Kane+kanker the secret | 60 | 15-02-2005 18:10 | |
Muziek |
Wat hoor je nu dan? cha0s | 500 | 26-02-2004 15:18 |