Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2004, 16:22
Metal
Metal is offline
Ik krijg hierbij een beetje het gevoel dat dinand het ook een beetje doet voor zijn imago, want als je tegenwoordig toch in de muziek zit en je verliest een dierbare en je maakt daar geen liedje over, dan klopt er toch iets niet met je.....

Maarre, ik vind het liedje zowieso slecht, maar ik denk wel wel dat het een hit word, al is het alleen maar om al die media- aandacht enzo, heus niet omdat het zo'n geniaal liedje is.....
Oud 11-02-2004, 17:01
Redhair
Redhair is offline
Jezus al dat gezeik!
Waar houd Dinand van? ZINGEN. Wat is een goede manier om je gevoelens ergens in te gooien? ZINGEN! En dat hij de opbrengsten naar het kankerfonds doet vind ik ook goed. Waarom zou hij het voor zn imago doen? Hij heeft toch al een goede imago? Als dit zijn manier is om het te verwerken, als dit voor hem fijn is..PRIMA! Laat hem dan. Ik vind het een ontzettend mooi nummer. Ik kreeg er kippevel van. Laat hem, als hij dat wil doen.
Oud 12-02-2004, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Co schreef op 10-02-2004 @ 21:43:
i'll see
but still no answer on my question
Naam: Dinand Woesthoff
Volledige naam: Marco Frank Ferdinand

Naam: Guusje Nederhorst
Volledige naam: Barbara Augustine (Guusje)

Aan het eind van het nummer hoor je Guusje (onder haar naam Barbara) en Dinand (onder zijn naam Marco) elkaar het jawoord geven.
telegraaf.nl

geloof je het nu?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 13:50
*Cayenne*
*Cayenne* is offline
Ik vind het echt een ontroerend en mooi nummer, en ik zie het ook niet als iets negatiefs dat Dinand het heeft uitgebracht. Kijk, als ze nu weer met half 'bekend Nederland' één of andere huichelclip zouden maken, was het een ander verhaal. Maar Dinand is haar echtgenoot. Dit zal wel zijn manier zijn om z'n verdriet te uiten.
Oud 12-02-2004, 14:21
Rebirth Of Cool
Rebirth Of Cool is offline
ik vind het begrijpelijk dat hij een nummer heeft geschreven. Ik denk dat ik hetzelfde had gedaan. Ik vind het echt niks te maken hebben met het opdringen van zijn verdriet aan anderen. Ik heb hem altijd een lul gevonden, maar ik heb wel respect voor hem...
Oud 12-02-2004, 18:19
corduroy
corduroy is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 06-02-2004 @ 09:36:
Nou nou. Da's ook weer wat overdreven.

Anyways ik vind die Dinand een misselijke kerel. Kut van z'n vrouw, maar ik krijg een nare bijsmaak(eigenlijk alles wat hij doet) van dit nummer.
Oud 12-02-2004, 19:29
Co
Co is offline
Citaat:
CrazyMoon schreef op 12-02-2004 @ 13:48:
Naam: Dinand Woesthoff
Volledige naam: Marco Frank Ferdinand

Naam: Guusje Nederhorst
Volledige naam: Barbara Augustine (Guusje)

Aan het eind van het nummer hoor je Guusje (onder haar naam Barbara) en Dinand (onder zijn naam Marco) elkaar het jawoord geven.
telegraaf.nl

geloof je het nu?
nu kan ik weer lekker slapen
dage bedankt zeit, da witte
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 19:52
AngelLena
AngelLena is offline
Kan je je voorstellen dat ik dat nummer nu nog steeds niet gehoord heb?

En tja, als ik de tekst zo lees denk ik eigenlijk meteen al: kan je niets beters bedenken. Wat wil je nou dan? Dinand zal best een hele vriendelijke knul zijn, maar het lijkt me sterk dat je binnen een paar dagen na overlijden van je vrouw een nummer kan schrijven, inzingen en spelen, en ook nog eens op de markt kan brengen... Dan lijkt het mij alsof hij het al een tijd had, maar nog geen gelegenheid had om het uit te brengen omdat het een speciale gelegenheid nodig heeft om een beetje aan te slaan.

Het doel: oke, kankerfonds is altijd goed. Maar ook war-child, leverstichting, artsen zonder grenzen etc... Tja, je moet er dan toch 1 kiezen he? (was persoonlijk voor war-child gegaan maar dat terzijde)

Maar ik zal er eens op gaan letten, wie weet zie ik em alsnog ooit voorbij komen.
Oud 12-02-2004, 20:33
enema abortion
enema abortion is offline
Ik heb van de week nog een brief naar de tweede kamer gestuurd...

Hier staat ie:

Geachte leden van de Tweede Kamer der Staten Generaal,
Utrecht, 10 februari 2004

Ik spreek namens een aantal mensen dat het beste voorheeft met de Nederlandse muziek. Hoewel we erg blij zijn met het hedendaagse aanbod, hebben we toch een punt van zorg.

De toekomst van de Nederlandse muziek staat onder druk.
De band Kane wint steeds meer zieltjes met hun slappe aftreksels van U2 nummers, zeikballades en waar wij nog het meest van gruwen: lijkenpikkerij.
De muzieksector doet van alles om het tij te keren. Verschillende mensen hebben al pogingen ondernomen om de band een halt toe te roepen maar zij hebben gefaald en deze sociaal geengageerde activisten werden door de leden van Kane afgeschilderd als 'vervelende dronken mannetjes'.

U vergadert vandaag en morgen over onze toekomst. Over de nieuwe anti-Kanewet. Wij willen u, vanaf hier, oproepen om onze belangen én die van toekomstige artiesten, muzikanten, muziekauteurs, en bovenal mensen met gezond verstand in het oog te houden.

Een goede anti-Kanewet.
Van levensbelang voor de toekomst van Nederlandse muziek!

Met vriendelijke groet,

Jasper Joosse
Oud 12-02-2004, 20:47
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
enema abortion schreef op 12-02-2004 @ 21:33:
Ik heb van de week nog een brief naar de tweede kamer gestuurd...

Hier staat ie:

Geachte leden van de Tweede Kamer der Staten Generaal,
Utrecht, 10 februari 2004

Ik spreek namens een aantal mensen dat het beste voorheeft met de Nederlandse muziek. Hoewel we erg blij zijn met het hedendaagse aanbod, hebben we toch een punt van zorg.

De toekomst van de Nederlandse muziek staat onder druk.
De band Kane wint steeds meer zieltjes met hun slappe aftreksels van U2 nummers, zeikballades en waar wij nog het meest van gruwen: lijkenpikkerij.
De muzieksector doet van alles om het tij te keren. Verschillende mensen hebben al pogingen ondernomen om de band een halt toe te roepen maar zij hebben gefaald en deze sociaal geengageerde activisten werden door de leden van Kane afgeschilderd als 'vervelende dronken mannetjes'.

U vergadert vandaag en morgen over onze toekomst. Over de nieuwe anti-Kanewet. Wij willen u, vanaf hier, oproepen om onze belangen én die van toekomstige artiesten, muzikanten, muziekauteurs, en bovenal mensen met gezond verstand in het oog te houden.

Een goede anti-Kanewet.
Van levensbelang voor de toekomst van Nederlandse muziek!

Met vriendelijke groet,

Jasper Joosse
En jij denkt dat ze dit serieus nemen? Come on, dat lezen ze voor de helft, lachen zich dood en smijten em weg. Tenzij er 10.000 handtekeningen onder staan, maar ja, dat krijg je ok niet zo snel voor elkaar En dan nog kunnen ze er niets aan doen. Vrijheid van artistieke expressie noemt men dat.
Oud 12-02-2004, 20:55
enema abortion
Citaat:
AngelLena schreef op 12-02-2004 @ 21:47:
En jij denkt dat ze dit serieus nemen? Come on, dat lezen ze voor de helft, lachen zich dood en smijten em weg. Tenzij er 10.000 handtekeningen onder staan, maar ja, dat krijg je ok niet zo snel voor elkaar En dan nog kunnen ze er niets aan doen. Vrijheid van artistieke expressie noemt men dat.
En jij denkt dat ik die brief serieus gestuurd heb?
Oud 12-02-2004, 20:58
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
enema abortion schreef op 12-02-2004 @ 21:55:
En jij denkt dat ik die brief serieus gestuurd heb?
Zie meerdere mensen er toe in staat
Oud 12-02-2004, 21:01
enema abortion
Citaat:
AngelLena schreef op 12-02-2004 @ 21:58:
Zie meerdere mensen er toe in staat
Oftewel: ik heb niet zo goed opgelet toen de begrippen 'ironie' en 'sarcasme' tijdens de Nederlandse les behandeld werden.
Oud 12-02-2004, 21:02
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
enema abortion schreef op 12-02-2004 @ 22:01:
Oftewel: ik heb niet zo goed opgelet toen de begrippen 'ironie' en 'sarcasme' tijdens de Nederlandse les behandeld werden.
Zekers wel, gebruik ze dan ook regelmatig, maar hier heb je een paar van die lui zitten die zich dermate druk om dit soort dingen maken (en idd die begrippen niet zo goed kennen) dat ze zo'n brief serieus op zouden sturen Dat dan toch maar even behoeden snappie
Oud 12-02-2004, 21:04
Suziewafel
Suziewafel is offline
Ik vind het liedje echt heel slecht. Gelukkig heb ik het nog maar 2 keer gehoord en op tv nog niet langs zien komen. Ik word door het liedje totaal niet geraakt zoals hij het brengt. Maarja, ik was al niet zo fan van Kane...M'n zusje: "dat zeg je toch niet!" Tuurlijk wel, eerlijk is eerlijk.
Oud 12-02-2004, 21:05
enema abortion
Ik maak me wel degelijk echt druk om de band Kane. Ik vind dat die band opgepakt, in een kamp gestopt en vergast zou moeten worden.
Oud 12-02-2004, 21:11
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
enema abortion schreef op 12-02-2004 @ 22:05:
Ik maak me wel degelijk echt druk om de band Kane. Ik vind dat die band opgepakt, in een kamp gestopt en vergast zou moeten worden.
Dan moet je een brief naar Dinand hoogstpersoonlijk schrijven en daar je mening in zetten. Hahaha!!!
Oud 12-02-2004, 21:18
enema abortion
Citaat:
Suziewafel schreef op 12-02-2004 @ 22:04:
M'n zusje: "dat zeg je toch niet!" Tuurlijk wel, eerlijk is eerlijk.
En waarom ook niet? Als ik iemand voor zijn/haar dood kut vond dan vind ik dat na zijn/haar dood ook. Die hele Guusje Nederhorst kan me gestolen worden, ik ben niet zo'n LPF-sympathie-stemmer.
Jeetje ze had kanker, jeetje ze is dood. Nou en? Er zijn heel wat belangrijkere en interessantere mensen dood gegaan aan kanker dan een domme derderangs 'actrice' (alsof Nederlanders kunnen acteren - op enkele uitzonderingen na).
Al was ze doodgereden door een dronken vrachtwagenchauffeur die op de vlucht was voor de politie omdat hij net een kind ontvoerd had, ik lig er niet wakker van.
Oud 12-02-2004, 21:25
Thijs085
Thijs085 is offline
Die brief

Het lied is slecht, net als alles achter Kane....

Het idee hierachter [het lied] is PUUR commercie, het heeft meer te maken met het levendhouden van de naam Kane dan dat van Guusje.

Als Dinand echt zo begaan was met de kankerbestrijding, had hij gewoon een paar ton overgemaakt van zijn al veel te fortuinlijke bankrekening en in stilte zijn verlies verwerkt.

In plaats om van zijn aandacht te richten op het arme zoontje, duikt meneer gelijk maar weer de studio in en dat nog voor de begrafenis heeft plaatsgevonden.

En dan is deze tekst nog alles waar hij kan op komen ook....

Misselijk gewoon om zo weer een gouden plaat, awards maar vooral geld binnen te halen...
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 00:55
Metal
Metal is offline
Citaat:
enema abortion schreef op 12-02-2004 @ 22:05:

Citaat:
Enema Abortion schreef:
En waarom ook niet? Als ik iemand voor zijn/haar dood kut vond dan vind ik dat na zijn/haar dood ook. Die hele Guusje Nederhorst kan me gestolen worden, ik ben niet zo'n LPF-sympathie-stemmer.
Jeetje ze had kanker, jeetje ze is dood. Nou en? Er zijn heel wat belangrijkere en interessantere mensen dood gegaan aan kanker dan een domme derderangs 'actrice' (alsof Nederlanders kunnen acteren - op enkele uitzonderingen na).
Al was ze doodgereden door een dronken vrachtwagenchauffeur die op de vlucht was voor de politie omdat hij net een kind ontvoerd had, ik lig er niet wakker van.

En nu ga ik echt slapen.
zo.
Oud 13-02-2004, 09:15
Verwijderd
Ik vind het alleen zo jammer, dat het keihard door m'n strot word geknalt
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 11:05
bloemkool
bloemkool is offline
ik denk dat het nummer ook bedoeld is voor anderen die een vriend of familielid zijn verloren (aan kanker of iets anders)

maar idd er wordt wel gedaan alsof het overlijden van guusje erger is dan iemand die tot het "gewone volk"behoort....
Oud 13-02-2004, 14:08
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 12-02-2004 @ 20:52:
maar het lijkt me sterk dat je binnen een paar dagen na overlijden van je vrouw een nummer kan schrijven, inzingen en spelen, en ook nog eens op de markt kan brengen...
het nummer had hij al eerder geschreven en gezongen, voor hun trouwerij. Hij heeft hem nu opnieuw ingezongen en uitgebracht ter nagedachtenis aan Guusje.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Ceaunijntje schreef op 13-02-2004 @ 12:05:
maar idd er wordt wel gedaan alsof het overlijden van guusje erger is dan iemand die tot het "gewone volk"behoort....
Dat is dus helemaal niet zo. Ik snap de mensen niet die zo denken.. NEE je hoeft het niet te kopen, NEE je hoeft het niet mooi te vinden, NEE je hoeft Kane niet leuk te vinden, maar ga niet van die gare dingen als commercie en ze 'staat boven het volk' ed. roepen. Hij heeft het recht te rouwen zoals ie wil, hij is toevallig bekend, zij was dat ook, 1 + 1 = 2 dus het is logisch dat hij een plaatje uitbrengt. Maar ach, het zijn duidelijk de minder empatisch begaafde mensen die denken dat het alleen gaat om het feit dat ze actrice was..
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 19:15
NERD
NERD is offline
Citaat:
Milk schreef op 13-02-2004 @ 20:14:
Dat is dus helemaal niet zo. Ik snap de mensen niet die zo denken.. NEE je hoeft het niet te kopen, NEE je hoeft het niet mooi te vinden, NEE je hoeft Kane niet leuk te vinden, maar ga niet van die gare dingen als commercie en ze 'staat boven het volk' ed. roepen. Hij heeft het recht te rouwen zoals ie wil, hij is toevallig bekend, zij was dat ook, 1 + 1 = 2 dus het is logisch dat hij een plaatje uitbrengt. Maar ach, het zijn duidelijk de minder empatisch begaafde mensen die denken dat het alleen gaat om het feit dat ze actrice was..
Laat dit nu zo'n beetje de eerste zinvolle reply zijn in deze hele topic. Moest dat nu echt zo lang duren?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 10:40
Sjoerd
Sjoerd is offline
Mooi liedje, Mooi gebaar, Goed dat alle opbrengst naar de kankerstichting gaat.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 13:40
enema abortion
Citaat:
Milk schreef op 13-02-2004 @ 20:14:
Maar ach, het zijn duidelijk de minder empatisch begaafde mensen die denken dat het alleen gaat om het feit dat ze actrice was..
Gelukkig ben ik behoorlijk trots op mijn gebrek aan inlevingsvermogen.
Oud 14-02-2004, 17:47
Counterfeit
Counterfeit is offline
ik vin er geen zak aan
Oud 15-02-2004, 12:06
FireCracker
FireCracker is offline
best een mooi nummer , maar dat heeft bar weinig met het hele Guusje- drama te maken.
Oud 15-02-2004, 12:18
frozenfountain
frozenfountain is offline
Ik vind zijn stem niet prettig om naar te luisteren.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 13:21
AngelLena
AngelLena is offline
JA! Heb em eindelijk gehoord op de radio! Nou, wat heb ik daar lang op mogen wachten. Maar achteraf had ik em net zo goed niet hoeven te horen... Sjonge wat een saai ding. Klinkt op misschien een hele vreemde manier zelfs een beetje vrolijk... En kreeg niet het idee dat het met gevoel gezongen werd, gewoon: he ik heb tekst, ik heb noten, lalalalala, klaar.

Nee, ik vond het HE-LE-MAAL niets.
Oud 15-02-2004, 16:19
Nanaki
Nanaki is offline
Citaat:
Ridder schreef op 13-02-2004 @ 10:15:
Ik vind het alleen zo jammer, dat het keihard door m'n strot wordt geknald
Hm, dat ligt dan toch echt aan jezelf. Ik heb het tot nu toe nog geen enkele keer gehoord.

Verder ben ik het eens met Milk. Gezeik om niks en een makkelijk excuus om weer tegen 'de commercie' aan te trappen.
Oud 19-02-2004, 21:26
mooon
mooon is offline
ik vind t allemaal n beetje.. bla bla bla..
en dan zeggen mensen van jah.. dat is voor hem n goede manier het verdriet te verwerken.. maar ik bedoel als bij gewone (niet bekende mensen) iemand dood gaat krijgen die ook niet de kans een liedje uit te brengen met clip enz... toch
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 21:29
.boris
.boris is offline
Citaat:
mooon schreef op 19-02-2004 @ 22:26:
ik vind t allemaal n beetje.. bla bla bla..
en dan zeggen mensen van jah.. dat is voor hem n goede manier het verdriet te verwerken.. maar ik bedoel als bij gewone (niet bekende mensen) iemand dood gaat krijgen die ook niet de kans een liedje uit te brengen met clip enz... toch
jah...maar bij deze persoon kan er doormiddel van een liedje juist aandacht getrokken worden voor het hele kankerprobleem, de opbrengsten die van het nummer afkomen zullen niet enorm zijn maar ze zullen wel weer een steentje bijdragen...
Oud 19-02-2004, 21:33
Verwijderd
hij gebruikt zijn bekendheid dubbelop.
1: om zijn eigen verdriet te verwerken
2: om kanker onder de aandacht te brengen
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 21:36
mooon
mooon is offline
tjah oke.. de opbrengst gaat er misschien heen, maar he ziet aan de clip toch niet dat ze overleden is aan kanker? dus eeuhm vind ik niet echt dat je het daardoor onder de aandacht brengt.. dan moet je dat ook maar net weten van t nieuws ofzo...
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 21:37
.boris
.boris is offline
Citaat:
mooon schreef op 19-02-2004 @ 22:36:
tjah oke.. de opbrengst gaat er misschien heen, maar he ziet aan de clip toch niet dat ze overleden is aan kanker? dus eeuhm vind ik niet echt dat je het daardoor onder de aandacht brengt.. dan moet je dat ook maar net weten van t nieuws ofzo...
ok, maar ik neem aan dat op de single vermeld is waar de opbrengsten naar toegaan en daarnaast weet het grootste deel van de doelgroep voor deze single wel het een en ander over de dood van guusje
Oud 19-02-2004, 22:23
grandmommy
grandmommy is offline
zelfs mn pa weet dat ze dood is, dus dan weet de rest van nederland het ook wel. ik vind het een beetje te snelle actie, en ik denk dat meneer woesthoff vanuit zijn eerste emoties gehandeld heeft, want het is bij mij in ieder geval zo dat als er iemand dood gaat, ik meteen allemaal dingen opschrijf en zwelg in zelfmedelijden. als ik hem was had ik gewoon eerst een maandje gewacht, en dan gekeken of ik het nog zo nodig vond om een liedje uit te brengen. over het liedje: drie keer niks. ik voel er echt geen enkele emotie bij, hoogstends verveling. damn those eyes heeft veel meer gevoel. maar dat is natuurlijk persoonlijk
Oud 19-02-2004, 22:30
86dagreed
86dagreed is offline
ben ik dan godverdomme de enige die dat hele lied nog nooit gehoord heeft?

mijn mening betreffende dinand-verstandig staat al op pagina 2.
Oud 19-02-2004, 22:35
grandmommy
grandmommy is offline
ach, je mist niks, hoogstens een doodsaaie clip met ellenlang outtro...
Oud 20-02-2004, 09:35
Mabo
Mabo is offline
Mooi dat iemand zich op deze manier uit en dat ook deelt met zijn publiek, daar ben je ook artiest voor. Zwaar voor hem dat dit niet de 1e x is. Dit is toch een soort van verwerking, al is het uitbrengen van een liedje dat je ook zal moeten zingen her en der telkens weer een confrontatie... Ook voor mensen die zichzelf hierin zullen herkennen.
Oud 20-02-2004, 13:52
MysticRiver
MysticRiver is offline
mooi nummer en vind de bedoeling er achter ook goed. Heb het al genoeg gehoord. Ben trouwens sowieso kane fan dus....
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 02:14
funkypunk
funkypunk is offline
als je fan bent van iets hoef je toch niet per se alles van die groep leuk te vinden?? of toch wel.... dus........

maja, heb het gelukkig nog niet gehoord, amar met al die doden die worden herdacht en prinsesjes die worden geboren; hanog ook bij mijn dood de vlag uit en bij de geboorte van mijn familie moet er ook een munt geslagen worden

oke, ik ben dronken en baldadig, maar blaaa....
Oud 21-02-2004, 02:20
Verwijderd
Citaat:
funkypunk schreef op 21-02-2004 @ 03:14:
als je fan bent van iets hoef je toch niet per se alles van die groep leuk te vinden?? of toch wel.... dus........

maja, heb het gelukkig nog niet gehoord, amar met al die doden die worden herdacht en prinsesjes die worden geboren; hanog ook bij mijn dood de vlag uit en bij de geboorte van mijn familie moet er ook een munt geslagen worden

oke, ik ben dronken en baldadig, maar blaaa....
vechte?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 18:15
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
ik kan me voorstellen dat je in de dagen na het overlijden van je vrouw wel iets beters te doen hebt dan de studio induiken, een nummer tapen en je leed met de natie te delen.....

t'is goed dat het kankerfonds er beter van wordt, maar dat nummer lag waarschijnlijk op de teksten na al wat langer klaar...
Oud 21-02-2004, 18:16
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
en oh ja Friso: ik heb het ook nog niet gehoord
Oud 21-02-2004, 18:19
Paniccore
Paniccore is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef op 21-02-2004 @ 19:16:
en oh ja Friso: ik heb het ook nog niet gehoord
in welke grot leven jullie?
Oud 21-02-2004, 18:20
lovetear
lovetear is offline
Leuk voor het kankerfonds, maar slecht voor mijn oren.
Oud 21-02-2004, 18:45
Verwijderd
ik vind het een kut nummer,tis natuurlijk erg voor hem wat er gebeurt is maar verder heb ik met het nummer niks...
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 19:12
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Paranoid Android schreef op 21-02-2004 @ 19:19:
in welke grot leven jullie?
diegene waar de radio op Classic Rock en de TV niet op muziekzenders staat behalve op woensdagavond Geinteresseerd?
Reageren

Regels voor berichten