Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ze moeten maar gewoon lekker samen leren leven in dat land, zijn toch zat landen waar dat zo is? Waarom daar niet? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Om het gebied te bepalen, schrijf je gewoon een referendum uit, waar meer dan 50 % (of 66,7 %?) voor afscheiding is, krijg je een nieuw staat. Makkelijk zat.
||
![]() |
Citaat:
Ik ga morgen in NL een enquete houden onder allochtonen of ze hier een eigen stukje land willen, en als meer dan dehelft voorstemt dan krijgen we 't ook! ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Eenreferendum is een practische uitwerking hiervan. Citaat:
|
![]() |
in het midden-oosten kan niemand zomaar land claimen of je moet ... nadoen, maar daar hebben we het niet over.
als je kijkt naar koerdische kaarten kijkt hoort iran ook bij koerdistan. dat land bestaat niet en heeft nooit bestaan. elke keer is het kaartje anders. ik heb zelfs een gezien waar duitsland wes-koerdistan is omdat daar 400.000 koerden wonen ongeveer. in iran kunnen ze geen land claimen of ze moeten een oorlog tegen de perzen beginnen. ja de perzen ja. in dat land zijn de inwoners ook geen iraniers, maar perzen de meerderheid, je hebt koerden en ga zo maar door. zoals een van julliie zij ze moeten maar met elkaar leren leven, tenzij jullie WOIII willen hebben, want dat zit er dik in daar.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
ze moeten dezelfde taal spreken, dezelfde cultuur hebben, zich een groep voelen. Hmm, misschien zouden ze ook nog enige generaties in dat gebied moeten wonen. Daarnaast betwijfel ik of ze zich willen afscheiden.
||
![]() |
Citaat:
Hebben vaak een behoorlijk andere opvatting van het geloof en een verschillende cultuur. Ook voelen ze zich lang niet allemaal een groep. Hoeveel generaties ze hebben weet ik niet, iig een paar. En velen willen zich niet afscheiden, sommigen roepen alleen om een eigen land omdat ze dat als laatste middel zien om rechtvaardig behandeld te worden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
christelijk ook nog. erger kan haast niet. maar ik vind dat we maar moeten kappen, alhoewel ik uit het midden-oosten kom zeg ik dat het de raarste plek op aarde is.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En ja lekker een referendum, duhh, natuurlijk komt er dan Ja uit, zou ook zo zijn als je t hier onder allochtonen zou doen, wie wil nou niet even ZOMAAR een eigen landje erbij, relaxed toch ![]() |
![]() |
|
de Koerden willen graag onafhankelijkheid en dat komt omdat ze niet de mensenrechten toegewezen krijgen die waar ze recht op hebben.....
dat was al heel vroeger zo...als je bijvoorbeeld koerdisch praatte werd je opgepakt en in de cel gegooid en gemarteld....dus iedereen hield zijn mond maar...maar op een gegevne moment waren 4 vrienden het zat, want ze wilden gewoon hun eigen taal spreken en etc. 1 daarvan ken ik persoonlijk. en hij is gigantisch gemarteld omdat hij tegne de politie heeft gezegd: ik wil graag koerdisch praten, ik ben toch gewoon koerdisch? hij werd opgepakt, 50 dagen op zijn hurken zittend in de cel...en elke dag martelingen......en voor zn vrienden geldt t zelfde verhaal...Dus toen richtten ze de PKK op....met als bedoeling om dezelfde mensenrechten te krijgen als de Turken.....en dat liep in de hand en dat geven ze nu zelf ook toe, maar wat denk je als jij vrede vraagt en je krijgt een bom teruggestuurd, dan ga je weer verder met geweld (net zoals de Palestijnen en de Joden). op een gegeven moment hebben mensen er dus genoeg van, genoeg van de martelingen, genoeg van de ongelijkheid, genoeg van de discriminatie, genoeg van het land, en dan wil je onafhankelijkheid, en dat willen we nu nog steeds omdat we die mensenrechten nog steeds niet toegewezen gekregen hebben en dat is waar het om ging, en waar het uiteindelijk nog steeds om gaat......
||
Citaat:
||
Citaat:
de koerden bestaan uit een aantal van meer dan 40 miljoen mensen....dát noem ik een volk
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
4 miljoen verspreid in irak. 40 miljoen nou en? als je alle gebieden kijkt waar ze wonen en de ''anderen'' optelt kom je mischien op 80 miljoen. wil je die eruit trappen om een koerdisch land te maken???? in irak vind ik hte niet prettig als de koerden de baas worden over mijn volk daar. 40 miljoen, dat geeft al aan dat als er een koerdistan komt dat er gewoon een oorlog gaat uitbreken daar. en daarna gaan de rivaliserende pkk, kdp, puk elkaar afknallen.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
En nog een land volgens mij Daar veel koerden elkaar niet verstaan, behoorlijk verschillende opvattingen hebben, ze dan ook niet in stata zijn zelf een stabiel land te regeren zonder invloed van VS of terroristen die t land verkloten..... PKK KDP PUK idd en dan nog de gewone burger, tsja t zijn gewoon veel verschillende groepen, stabiel zal dat land nooit worden mocht t er komen. Niet alleen het eigen land, maar ook TUrkije bijv. zal dan onrustig worden, en de andere landen in de buurt waar Koerden leven. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ja, je kunt er toch voor zorgen dat ze gelijk behandeld worden? Een eigen land zal ook niet stabiel zijn, dan krijg je weer ruzies tussen groeperingen onderling, heb je nog geen gelijke behandeling, schiet niet op dan.. Gebeurt toch in zoveel landen... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nee, dan ben je dom bezig als je terug gaat slaan met egweld, want zo krijg je alleen maar doden aan beide kanten, zoals we hebben gezien. Palestijen/Joden zijn ook beide fout bezig. Wie zegt dat elke Koerd een eigen land wil? Ken er zat die gewoon van Turkije houden en als je er niet van houdt, moet je er ook maar niet naar toe gaan, geldt voor ieder mens. En ik moet toch zeggen dat t de laaste tijd sterk verbeterd is (iig in Turkije, die andere landen nog niet nee, klopt, moet ook gebeuren!) maar in Irak denkt een groepje Koerden al dat ze de baas van het land mogen spelen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
dus geen land en alles blijft rustig. hoe wil je die rust voor elkaar krijgen. hier in nederland doen ze het met praten en daar met kalashnikovs.
||
![]() |
Citaat:
Ze moeten maar leren door onderhandelingen en wetten etc. iedreen gelijk te behandelen, dan is er niks aan de hand en willen ze (op PKK-terroristen na) geen eigen land. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
wooo dat is het al daar heb je geen bewijs voor noch iets om dat aannemelijk te maken noch bewijs dat de mensenrechten van koerden op de korte termijn beter worden.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ze zijn er al mee begonnen, ze meoten wel, als ze in de EU willen. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En die willen ze niet, want ze willen op dit moment alleen maar een eigen land(de meesten) om gelijke rechten te krijgen. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Turken vs. Koerden buiten Turkije hookee | 58 | 20-11-2011 22:19 | |
Botsing Georgische en Ossetische troepen hhendrikxx | 500 | 02-10-2008 22:01 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Meest gesproken taal vla007 | 36 | 28-06-2004 22:10 | |
Opvolger PKK beëindigt bestand tosyali | 35 | 19-06-2004 16:08 | |
Turkije is wachten op EU beu! e r t a njunior | 114 | 26-02-2004 12:54 | |
Patriots terugtrekken uit Turkije? Insane Juggalo | 169 | 28-03-2003 18:40 |