Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Geen idee, ik maak me daar nooit schuldig aan
||
Citaat:
12 + 19 = 31 Euh ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar je zei dat iedereen muziek kan maken. Dat is wat anders dan het idee van muzikaliteit in je naar boven te halen.
|
Ik speel inmiddels ongeveer 8 jaar dwarsfluit, waarvan ik 7 jaar les heb gehad. Daar ben ik mee gestopt omdat ik met school erbij geen tijd had om veel te oefenen voor het C examen en om dan wel door te gaan met les vond ik een beetje zinloos... Ook erg duur!
Dus nou houd ik het op orkest. Speel nog maar 1 keer in de week ![]() Ow ja. En ik speel voor school een beetje bas en drum.. ![]() Is wel heel leuk, moet 't alleen nog es echt leren...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder vind ik jouw eerste opmerking nogal arrogant, dus ben ik wel benieuwd hoe jij het er zelf vanaf zou brengen. |
![]() |
|
![]() |
Van het lijstje dat ik eerder in dit topic poste wil ik de trompet verwijderen, heb het de afgelopen carnaval weer eens geprobeerd, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat die trompetmondstukjes veel te klein voor mij zijn, ik kreeg er nog geen halve toonladder uit
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik speel ong 10/11 jr piano, en ook ong 4/5 jr Fagot. (En owee als iemand weer vraagt wat dat is... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() De fagot is een houten blaasinstrument met een dubbelriet. Dit is een dubbelgebogen stuk riet (vandaar de naam dubbelriet-instrument) waar de lucht doorheen wordt geblazen. Het fagotriet wordt rechtstreeks op een gebogen metalen staafje (de "S") geplaatst. De fagot is de bas van de houtblazerssectie in een orkest. Om geluid uit het instrument te krijgen, moet je net zoals bij de hobo, lucht door het riet blazen. Hierdoor breng je het riet in trilling. Zo ontstaat een toon. Kleppen zorgen ervoor dat de gaten, die in de buis van het instrument zijn geboord, afgesloten kunnen worden. Door het indrukken of loslaten van deze kleppen, kun je op dit instrument verschillende tonen maken. De naam fagot komt oorspronkelijk uit de Italiaanse taal (fagotto = bundel). Omdat het instrument een lengte heeft van bijna 3 meter, hebben de bouwers het dubbelgevouwen. Vandaar de naam bundel. (jaja, van internet gehaald) Of te wel: Een KACHELPIJP... ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik heb echter nog een vraagje, er bestaat bij mijn weten toch een nog lager dubbelriet dan de fagot, de zogenaamde contrafagot, nietwaar? Die heeft namelijk ooit eens bij ons in de harmonie meegespeelt in een of ander concourswerk geloof ik. En wat dat laatste betreft, ik vind kachelpijp altijd zo denigrerend klinken (al klopt het natuurlijk wel) ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
klarinet: 13/14 jaar (maar nu al iets van een jaar niet meer gespeeld
![]() fagot: 2 of 3 jaar (in een ver verleden) saxofoon: 6 maanden (in een ver verleden) blokfluit heb ik mezelf ooit aangeleerd en keyboard moest ik op school spelen en ik heb een jaar of wat (5 ofzo?) in een kinderkoor gezeten ![]() Ooit wil ik nog eens basklarinet, cello, contrafagot en/of schuiftrombone leren spelen...maar goed, eerst maar weer eens geld en zin om veel te oefenen enz. krijgen... ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Trombone (en ook cello) is wel moeilijker dan veel andere instrumenten, denk ik, 't is voor een groot deel afhankelijk van je gehoor of je de goede noten speelt of niet. Dit speelt bij fagot ook wel een vrij grote rol, bij klarinet en saxofoon een wat mindere. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Cello lijkt me wel lastiger, ik heb wel eens contrabas geprobeerd, maar dat is echt lastig om daar precies de juiste handpositie te plaatsen. Edit: tiepvaudje Laatst gewijzigd op 26-02-2004 om 22:10. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bij een blaas instrument zoals trombone en trompet zijn er ook wel technieken, en trukjes, maar die leer je in het algemeen vrij snel, terwijl daar bij strijkers toch wat meer tijd overheen gaat |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
ARTistiek |
Speel jij binnenkort in het Koninklijk Concertgebouw? Tuvalu Media | 1 | 21-07-2014 21:41 | |
Films, TV & Radio |
Speel jij binnenkort in het Koninklijk Concertgebouw? Tuvalu Media | 2 | 21-07-2014 21:37 | |
Vrije tijd |
Speel jij binnenkort in het Koninklijk Concertgebouw? Tuvalu Media | 1 | 21-07-2014 20:06 | |
Muziek |
Speel jij binnenkort in het Koninklijk Concertgebouw? Tuvalu Media | 0 | 21-07-2014 15:01 | |
Psychologie |
Elke avond enorm waardeloos voelen Noeleke | 32 | 28-07-2010 13:27 | |
Muziek |
Jij in een band? MONEY-CAT | 28 | 31-05-2006 15:02 |