Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik ben van mening dat de 'breezertaal' nog wel aardig te lezen is als je er paar seconden naar kijkt ook voor mensen die het taaltje niet helemaal beheerzen. en breezertaal is nog maar een lichte vorm van dingen met tekens en andere letters opschrijven. Er bestaat ook een taal dat 1337 heet, dat is een taal onder de hardcore gamers. dat is nog een beetje erger dan de standaard breezertaal. Trouwens de normale chattaal van jah en goew enz vind ik niet echt storend op het internet, en als andere mensen dat wel vinden snap ik niet waarom. Ik denk namelijk dat de meeste mensen wel snappen wat ze bedoelen en zitten geen gekke tekens in dus is het ook niet irritand lezen. overigs wil ik nog een clan oprichten voor CS Contact via http://www.alltimes.info
Laatst gewijzigd op 21-03-2004 om 11:28. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
soroya is stukken leuker dan sortjuh ![]() niet mensen afzeiken op hun Nederlands, en het dan zelf erg fout doen he
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() dat je iemand 'goed nederlands wil leren typen' en dan zelf een van de ergste grammatica fouten maakt die er bestaat
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Op zich vind ik dat als er niemand mee lastig gevallen wordt, het gebruik van Breezertaal best toegelaten mag worden, als twee brezeers zo met elkaar willen praten: geen probleem. Als iemand op het forum een dergelijk taalegebruik bezigt dan kan ik me daar wel aan ergeren.
Afgelopen donderdag vroeg mijn zusje (14) of ik een paar opdrachten van school voor haar kon uitprinten. Tijdens het printen kwam ze even naast me zitten en vroeg ik haar waar de opdracht over ging. Daarbij heb ik dus de print-outs doorgelezen en wat ik daar zag, daar schrok ik van. Breezertaal in opdrachten voor school (vb: jah, enzoh, worduh, etc). Ik heb haar daarop aangesproken en er werd mij gezegd dat iedereen op school zo sprak en schreef. Opdrachten in Breezertaal worden door docenten aangenomen en er wordt wel een opmerking over geplaatst, maar er wordt niets aan gedaan om het tegen te gaan. Ik ben bang dat de jeugd van vandaag (sorry voor de generalisering) geen normaal AN meer kunnen schrijven. Het is wachten op het eerste opstel voor het eindexamen dat in Breezer is geschreven. Noem me ouderwets, maar ik denk dat scholen hier meer op zouden moeten letten, vooral scholen waar veel Breezermeisjes zitten (VMBO). |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Enquete Jongerentaal Fun4ever | 57 | 25-05-2005 23:41 | |
Verhalen & Gedichten |
Winnaar columnwedstrijd: De jeugd van tegenwoordig Esther | 49 | 10-03-2005 17:32 | |
Verhalen & Gedichten |
Columnwedstrijd: De jeugd van tegenwoordig Ieke | 0 | 06-02-2005 23:06 | |
De Kantine |
[gouweouwe]Wat staat er onder jouw ctrl+v? fractuur | 500 | 14-09-2004 19:15 | |
Psychologie |
Vooroordelen depressie Nijn* | 46 | 20-07-2004 22:25 |