Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2004, 12:41
.:: Chantal ::.
.:: Chantal ::. is offline
geeneen, knappe jongen die mij bang krijgt met een film
Oud 29-03-2004, 15:31
walter
walter is offline
toen ik op mn 8e/9e It had gezien vond ik m behoorlijk eng

Maar ik had ook alleen het 1e deel gezien
Als ik de film had afgekeken (dus inclusief het einde met die lijpe spin) had ik m probably een stuk minder eng gevonden, want jezus wat een kuteinde

laatst heb ik de ring gezien (amerikaanse en japanse) en ik vind de amerikaanse wel tamelijk eng. Niet op hte moment zelf, maar als je een beetje stoned bent en eraan gaat terugdenken: ai ai aii
Oud 29-03-2004, 16:49
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 28-03-2004 @ 01:07:
de dag voordat ik naar de basisschool ging, ik was dus vier ofzo, heb ik per ongeluk de 'bloedbel-uit-gootsteenputje-scene' van IT gezien. ik had al wat andere stukjes ervan gezien, want mijn vader dacht dat dat wel goed voor mijn ontwikkeling zou zijn... tsja.
ik heb nu dus ook een clowntrauma, ik heb er een regelrechte afkeer van en ik voel sterke haatgevoelens voor Bassie e.d.
ik weet nog wel dat ik tien ofzo was en naar het circus ging. komt er zo'n clown naar me toe van: ballonetje dit snoepje dat. ik denk: ja daaag! ik ken dat! dan sleur je me mee naar een diepe put waar ik never nooit meer uit kom, freak! dus ik sla die clown in zijn gezicht...
clowns en ik... geen goede combinatie
Ja het circus. Ik ook een keer toen ik naar het circus werd genomen. Stond er zo'n pipo bij de ingang die iedereen met schmink een rode neus gaf. Ik als kleine man wilde geen 'makeup' op mijn gezicht dus protesteerde ik. En die clown maar aandringen. Toen begon ik heel hard te bleren, nou toen mocht ik er wel in zonder schmink

Gek genoeg kan is bassie als uitzondering tolereren.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 16:50
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Citaat:
TheBuffster schreef op 29-03-2004 @ 13:41:
geeneen, knappe jongen die mij bang krijgt met een film
Mischien heb je nog nooit horror gekeken
Oud 29-03-2004, 16:55
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Ha the ring, daar schiet me nog wat van te binnen van toen we die in de bioscoop keken:
Hadden ze net die band gekeken en mijn vriendin en ik waren van plan naar elkaar te bellen via mobiel, zodat sommigen in de zaal zich de pleuris zouden schrikken. Dat hebben we uiteindelijk toch niet gedaan, want misschien dat er dan mensen boos zouden worden ofzo, maar het idee was wel geinig.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 16:57
Verwijderd
Ik vind mensen met mobiele telefoons in de bioscoop niet grappig.

edit: en al helemaal niet eng!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 17:13
CyWu
CyWu is offline
Citaat:
Knutselsmurfie schreef op 28-03-2004 @ 14:05:
Blair witch project (1)

Tot twee keer toe ben ik er misselijk van bangheid van geworden
Wij hebben blair witch gezien en dan zijn we gaan kamperen in een bos bij de oude vaart waar ik woon, en toen vertelden we van die horrorverhalen. creepy maar best wel cool.
Oud 29-03-2004, 17:15
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 29-03-2004 @ 17:57:

Ben jij effe stoer

Ik heb zelf ook een schurfthekel aan mensen die met mobieltjes tijdens de film aan het bellen zijn, maar goed uitzonderingen zijn er en daarnaast heb ik toch al niet zo'n hoge pet op van mijzelf...
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 17:18
Verwijderd
Of wat nog erger is: sms'en. En al helemaal als ze een kleurenbeeldscherm hebben ( )
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 17:33
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 29-03-2004 @ 18:18:
Of wat nog erger is: sms'en. En al helemaal als ze een kleurenbeeldscherm hebben ( )
Ja, ik doe het zelf bijna nooit omdat het voor mij te lang duurt en ik nog geen SMS duim heb leren ontwikkelen.

ONTOPIC: Iemand wilde the thing zien. Ik moet zeggen dat het wel een klassiekertje is, dus verwacht niet al te goeie special effects. Maar voor die tijd was het wel heel wat en ik vond het verhaal wel origineel dat ze op de noordpool (of antarctica -weet ik niet meer) zaten en het begon met die vent die die hond wilde neerschieten.
De scenes die mij het meest bijblijven zijn die met dat hoofd wat pootjes krijgt en m gaat peren (meer kan ik er niet over vertellen zonder te spoilen) en die van de reanimatie
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 19:55
Uice
Uice is offline
Citaat:
Juist. Ik ben er wel voor dat ze als ze gebeld worden er gewoon uitgetrapt worden.

Verder:

Stanley Kubrick's The Shining, John Carpenter's The Thing, George A Romero's Dawn of the Dead, Hideo Nakata's Ringu, William Friedkin's The Excorcist, Dario Argento's Susperia, Tobe Hooper's The Texas Chain Saw Massacre, Alfred Hitchcock's Psycho.

Is het toeval dat er van al deze films twee versies zijn of komen?
Oud 29-03-2004, 21:32
]{ing
]{ing is offline
goed lijstje juice. psycho natuurlijk.. morons
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 14:10
Orlygirl66
Orlygirl66 is offline
Citaat:

Ik vind die mensen egt heel irritant en dan gaan ze ook nog praten ook!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 16:07
ZIJ
ZIJ is offline
Hmm...

Vrijdag de Exorcist gekeken. Nahh... Tijdens de film moest ik eigenlijk wel lachen (behalve dat stukje -zoals eerder genoemd- dat ze op handen en voeten de trap af loopt... ohh! Dat was eeecht vaag eng!)

Maar 's nachts in bed... Ik kon er echt niet van slapen! De heletijd ging mijn bed op en neer en keek dat enge gezicht van die duivel en ook van dat meisje mij aan... Het wordt elke avond een beetje minder... Volgende week hoop ik dat slapen weer fijn en rustgevend is! Want ik ga zo laat mogelijk naar bed en sta zo vroeg mogelijk op, bwuhhh, de heletijd draait iemand zijn hoofd 360 graden rond.......

Verder vond ik the blair witch project echt belachelijk saai... en seven, silence of the lambs en red dragon erg goed... maaer niet eng.

Overigens wordt ik als ik alleen thuis ben toch wel bang. Al is het een julia roberts-film.... Ik ben wat dat betreft wel echt een miet!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 17:38
CyWu
CyWu is offline
Waarom zijn er zoveel die Ringu enger vinden dan The Ring, terwijl The Ring echt overduidelijk beter is (wat niet veel gebeurt, dat een Amerikaanse remake beter is)?
Oud 30-03-2004, 17:41
hasseltboy
hasseltboy is offline
Spice Girls the Movie
Oud 30-03-2004, 19:39
Orlygirl66
Orlygirl66 is offline
Ik was vreoger ook altijd bang voor clowns
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 21:54
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 30-03-2004 @ 18:41 :
Spice Girls the Movie
En nu we toch op die voet bezig zijn:
Ernest saves Christmas en Annie
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 00:38
legatus
legatus is offline
Citaat:
terwijl The Ring echt overduidelijk beter is (wat niet veel gebeurt, dat een Amerikaanse remake beter is)?
Leg eens uit, want ik blijf me erover verbazen. Wáárom is de remake beter. Omdat het verhaal fijngeprakt voor je is? Omdat de special effects duurder en ongepast surrealistischer zijn? Omdat je bij een hartaanval aanneemt dat het gezicht helemaal vervormd is en lijkt alsof het rot en je dit gelooft als moeder? Omdat de hele mythe van de videoband al snel de nek omgedraaid wordt? Omdat de snelle montage niet effectief wil worden? Omdat Samara al behoorlijk snel en vaak getoond wordt? Of simpelweg omdat het Amerikaans gesproken is?
Oud 01-04-2004, 11:43
Orlygirl66
Orlygirl66 is offline
Vraag het niet aan mij heb er niet echt verstand van
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 12:46
Uice
Uice is offline
Citaat:
CyWu schreef op 30-03-2004 @ 18:38 :
Waarom zijn er zoveel die Ringu enger vinden dan The Ring, terwijl The Ring echt overduidelijk beter is
\

Tja, het feit dat de Japanse versie velen malen beter is zit deze hele vraag wat tegen.
Oud 01-04-2004, 15:05
Orlygirl66
Orlygirl66 is offline
Citaat:
Juice schreef op 01-04-2004 @ 13:46 :
\

Tja, het feit dat de Japanse versie velen malen beter is zit deze hele vraag wat tegen.
Dat is ie ook ik vind die veeeeeeeel enger!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 18:08
CyWu
CyWu is offline
Citaat:
legatus schreef op 31-03-2004 @ 01:38 :
Leg eens uit, want ik blijf me erover verbazen. Wáárom is de remake beter. Omdat het verhaal fijngeprakt voor je is? Omdat de special effects duurder en ongepast surrealistischer zijn? Omdat je bij een hartaanval aanneemt dat het gezicht helemaal vervormd is en lijkt alsof het rot en je dit gelooft als moeder? Omdat de hele mythe van de videoband al snel de nek omgedraaid wordt? Omdat de snelle montage niet effectief wil worden? Omdat Samara al behoorlijk snel en vaak getoond wordt? Of simpelweg omdat het Amerikaans gesproken is?
wat een bullshit man. Het is niet omdat een film in Hollywood gemaakt is dat hij daarom zwak is of niet goed genoeg is ofzo, de special effects zijn inderdaad duurder, (ongepast surrealistischer? heb je The Ring wel gezien). En de betekenis van de videoband wordt misschien wel de nek omgedraaid maar uiteindelijk bekomen ze een beter resultaat. Het is niet omdat jij persoonlijk een Hollywood-hatende low budgetfilm lover bent dat daarom Ringu beter is. Er zullen genoeg mensen (die geen oogkleppen dragen) zijn die mijn mening delen. Of een film nu in Hollywood, Japan of in een kelder in Hongarije wordt gemaakt interesseerd mij niet. Blijkbaar heb jij iets tegen Hollywood.

Het enige goede aan Ringu is het idee. Japan was eerst en origineel, als Hollywood die namaakt, pech voor Japan want The Ring IS beter.
Oud 01-04-2004, 18:30
Verwijderd
Citaat:
CyWu schreef op 01-04-2004 @ 19:08 :
Tekst
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahaha
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 19:27
legatus
legatus is offline
Citaat:
ongepast surrealistischer? heb je The Ring wel gezien
Vliegen die van schermen komen? De droomscene met Samara?

Vanwaar ook al die scenès in het ziekenhuis en steeds herinnerd worden aan Samara. Het doet zoveel aan kracht in.

Citaat:
maar uiteindelijk bekomen ze een beter resultaat
Niet met je eens.

Citaat:
Blijkbaar heb jij iets tegen Hollywood.
Hollywood begrijpt het concept: "Less is more" niet.

Citaat:
Er zullen genoeg mensen (die geen oogkleppen dragen) zijn die mijn mening delen.
Verdorie, wat een goed argument! O wacht, ik ken ook genoeg mensen die het origineel boven de remake verkiezen.

Citaat:
Het is niet omdat jij persoonlijk een Hollywood-hatende low budgetfilm lover bent dat daarom Ringu beter is.
Inderdaad, niet alleen de montage is beter, daarbij vele malen effectiever in het origineel (beste voorbeeld is de scene waarin Sadako uit het scherm komt. Vergelijk die eens met de spanningsdodende herhaling waarin verschrikkelijk gesneden wordt), ook de belichting, geluidseffecten en personages maken het geheel indringender.

Citaat:
pech voor Japan want The Ring IS beter.
Niet dat het hoeft, maar je overtuigd me niet. als Hollywood een betere film maakt dan zal ik de eerste zijn die het toegeeft.

Vond je zeker de remake van "Texas Chainsaw Massacre" ook beter dan het origineel? Of niet?
Oud 01-04-2004, 19:39
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
legatus schreef op 01-04-2004 @ 20:27 :
Vliegen die van schermen komen? De droomscene met Samara?

Vanwaar ook al die scenès in het ziekenhuis en steeds herinnerd worden aan Samara. Het doet zoveel aan kracht in.

Niet met je eens.

Hollywood begrijpt het concept: "Less is more" niet.

Verdorie, wat een goed argument! O wacht, ik ken ook genoeg mensen die het origineel boven de remake verkiezen.

Inderdaad, niet alleen de montage is beter, daarbij vele malen effectiever in het origineel (beste voorbeeld is de scene waarin Sadako uit het scherm komt. Vergelijk die eens met de spanningsdodende herhaling waarin verschrikkelijk gesneden wordt), ook de belichting, geluidseffecten en personages maken het geheel indringender.

Niet dat het hoeft, maar je overtuigd me niet. als Hollywood een betere film maakt dan zal ik de eerste zijn die het toegeeft.

Vond je zeker de remake van "Texas Chainsaw Massacre" ook beter dan het origineel? Of niet?
*Hoort texas chainsaw massacre*
He? Wat!?
Zeg heeft die film dus nou ALWEER hetzelfde scenario als deel 1 en 2?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 20:01
allempie
allempie is offline
Ik heb trauma's gehad van Don't look now... wat een kutfilm is dat zeg! Vooral dat einde is niet leuk...
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 20:03
Uice
Uice is offline
Citaat:
CyWu schreef op 01-04-2004 @ 19:08 :
wat een bullshit man. Het is niet omdat een film in Hollywood gemaakt is dat hij daarom zwak is of niet goed genoeg is ofzo, de special effects zijn inderdaad duurder, (ongepast surrealistischer? heb je The Ring wel gezien). En de betekenis van de videoband wordt misschien wel de nek omgedraaid maar uiteindelijk bekomen ze een beter resultaat. Het is niet omdat jij persoonlijk een Hollywood-hatende low budgetfilm lover bent dat daarom Ringu beter is. Er zullen genoeg mensen (die geen oogkleppen dragen) zijn die mijn mening delen. Of een film nu in Hollywood, Japan of in een kelder in Hongarije wordt gemaakt interesseerd mij niet. Blijkbaar heb jij iets tegen Hollywood.

Het enige goede aan Ringu is het idee. Japan was eerst en origineel, als Hollywood die namaakt, pech voor Japan want The Ring IS beter.
Buiten dat het er bij mij en volgens mij de meeste horrorfans nooit in zal gaan, geef je nog steeds geen argumenten. Waarom vindt jij die remake beter?
Oud 01-04-2004, 20:07
M@rco
M@rco is offline
Ik weet nog dat ik als jochie van 8 ofzo IT keek. We waren op vakantie in een huisje ergens middenin de bossen... ik geloof dat ik een week lang overal clowns heb gezien.

Nu heb ik 'm overigens op DVD en vind ik 'm vooral grappig.
Oud 01-04-2004, 22:14
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
allempie schreef op 01-04-2004 @ 21:01 :
Ik heb trauma's gehad van Don't look now... wat een kutfilm is dat zeg! Vooral dat einde is niet leuk...
Waar gaat ie over dan dat ie zo eng is?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 22:22
allempie
allempie is offline
Over een stel dat net hun dochtertje veloren heeft (ze is verdronken) en daarom gaan ze naar Venetië en daar denkt die man steeds dat hij dat dochtertje ziet.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 22:24
TommytheCat
TommytheCat is offline
Citaat:
Sponstanietje schreef op 29-03-2004 @ 18:33 :

De scenes die mij het meest bijblijven zijn die met dat hoofd wat pootjes krijgt en m gaat peren (meer kan ik er niet over vertellen zonder te spoilen)
volgens mij heb ik die ook laatst een keer op een screenshot van Doom3 o.i.d. zien langskomen. Verder aardige film inderdaad, zeker voor zijn tijd

overigens vind ik films waarin de dreiging heerst, en niet weet wat er op de loer ligt o.i.d., enger dan de explicietere films.

Laatst gewijzigd op 01-04-2004 om 22:31.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 23:03
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Ik vind films met een zekere duistere sfeer altijd wel wat hebben. Is een specifieke sfeer die je niet zo vaak ziet met van die krasserige tekens in zwart wit en letters in fonttype roughedge. Ben ik tegen gekomen in:
Seven
The cube 1
Hellraiser (maar dan meer die giger stijl)
The ring
Darkcity (een beetje; vooral die kringeltjes die je in het begin ziet)

Ik vraag mij af wie dat soort sferen ook vindt.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 00:14
pillbox tales
pillbox tales is offline
IT, vroeger dan, vooral die reuzespin

(wat bezielde me, met mn poppen/clown-fobie :/)
Oud 03-04-2004, 15:10
Orlygirl66
Orlygirl66 is offline
VRoeger waren kinderen wel heel bang voor clowns en poppen! Volgens mij nu nog steeds
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 11:06
Lunae
Lunae is offline
Citaat:
lipglossnblack schreef op 21-03-2004 @ 21:48 :
the Ring
die vond ik niet zo eng... was alleen bang dat m'n tv zomaar aan zou gaan en ik hem niet meer uit zou kunnen krijgen

the sixth sense vond ik eigenlijk wel eng, maar die film is ook wel weer heel erg mooi.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 11:20
TwistedJunkie
TwistedJunkie is offline
Ik kan ABSOLUUT NIET tegen geestfilms en ik snap ook niet waarom ik dr dan ook heenkijk af en toe, mjaa...
Van "The Others" heb ik nog steeds nachtmerries (die oude man en vrouw en dat meisjuh *brr*) en van "What Lies Beneath" heb ik ook 3 weken niet kunnen slapuh.
Oud 04-04-2004, 11:22
TwistedJunkie
TwistedJunkie is offline
Citaat:
Inga schreef op 23-03-2004 @ 20:09 :
Jah What Lies Beneath was supernaar, maar misschien kwam dat ook doordat wij met z'n 9en (meisjes ja) lagen te gillen en in elkaars arm zaten te knijpen... Dan wordt het wat enger
hahaha ook al?? Mn beste vriendin was jarug en hield een feestjuh.....nou we waruh serieus met 11 mensen ant gilluh!
Oud 04-04-2004, 12:15
Orlygirl66
Orlygirl66 is offline
Het is altijd wel grappig als je met z n alle (zeker meisjes ) aan het gillen bent
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 12:25
.Pure
.Pure is offline
Ik heb ook IT gezien toen ik klein was, ik dacht ook 8 ofzo. Pff.. nog maanden nachtmerries van gehad.

Laatste film die ik echt eng vond was The Ring.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 12:45
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Blairwitch Project, maar eigenlijk alleen de eerste keer dat ik hem zag.
Oud 04-04-2004, 12:48
Orlygirl66
Orlygirl66 is offline
Citaat:
Bloss0m schreef op 04-04-2004 @ 13:25 :
Ik heb ook IT gezien toen ik klein was, ik dacht ook 8 ofzo. Pff.. nog maanden nachtmerries van gehad.

Laatste film die ik echt eng vond was The Ring.
Ik ook !!!!!
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 16:32
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Sooz schreef op 21-03-2004 @ 22:17 :
Toen ik klein was 'the Car' oid, een auto die een eigen leven ging lijden en mensen onderreed enzo

en What Lies Beneath is ook vreselijk eng
Was dat niet Christine?

De enige film die mij ooit nachtmerries heeft bezorgd is The Exorcist (ja mensen, zo schrijf je dat dus )
Oud 04-04-2004, 16:34
El Kim
El Kim is offline
En oja: The Thing is leuk
Vooral dat hoofd met poten
Oud 04-04-2004, 17:15
wiebenik
wiebenik is offline
IT! Die vond ik echt zo eng, ik was echt een tijdje bang in de badkamer!
Oud 04-04-2004, 17:21
Myuki
Myuki is offline
geen twijfel mogelijk: Sneeuwwitje en de zeven dwergen...
Oud 04-04-2004, 17:26
klaartje101
klaartje101 is offline
Ik vond het laatste stukje van Final destenation zeer onverwacht (dat ze onder de bus komt). En ik strok daar erg van.
De film Texas Chasing (schrijf ik dat goed?) {met die kettingzaag} had ook nare momenten brrr.

Maar Blair Witch is toch het engst.

Laatst gewijzigd op 04-04-2004 om 17:36.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 18:05
Uice
Uice is offline
Citaat:
klaartje101 schreef op 04-04-2004 @ 18:26 :
.
De film Texas Chasing (schrijf ik dat goed?) {met die kettingzaag}
The Texas Chainsaw Massacre neem ik aan.

Of de originele versie, The Texas Chain Saw Massacre (Chain en Saw los van elkaar), die staat in mijn lijstje van engste films. Remake vond ik niks.
Oud 05-04-2004, 08:09
Orlygirl66
Orlygirl66 is offline
Remake is meestal niks!!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 10:30
JEZUZZ
JEZUZZ is offline
Ze zeggen altijd dat the exorcist zo eng moet zijn, maar dat vond ik dus helemaal niet, zelfs niet toen ik hem in mijn eentje midden in de nacht zag.
Reageren

Regels voor berichten