Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2003, 19:14
Black Dragon
Black Dragon is offline
Hey,

Kennen jullie deze film?
Hij schijnt op 19 maart uit te komen op dvd (als het niet alweer is uitgesteld).

Ik heb deze film ooit al eens gezien, toen was het als miniserie op veronica/yorin.

Wie kent hem, wat vonden jullie ervan en gaan jullie em ook kopen?

Ik zeker wel! Het was 1 van de engste films die ik ooit gezien heb, maar tevens ook een lachwekkende, met die clown, maar nu ik van die clown weer een foto heb gezien, ziet ie er gemener uit dan in mn herinneringen voorkwam
Oud 10-03-2003, 19:19
FireCracker
FireCracker is offline
clowns. brr... eng.. ik ben zo al doodsbang voor ze, moeten ze nog aan het moorden slaan ook.. nee, die ga ik zeker niet kopen
Oud 10-03-2003, 19:22
Uice
Uice is offline
Tim Curry is eng als Pennywise the Dancing Clown, maar behalve dat is er weinig angstaanjagends te zien. De andere gedaantes van It waren ook eerder lachwekkend.
Oud 10-03-2003, 19:23
Verwijderd
geloof dat ik die ook wel eng vond ja
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 19:32
Verwijderd
Als het die film was die meestal in 2 delen was...

Het 1e deel vond ik mooi, het 2e deel is ook erg lang cool, maar het heeft een belachelijk eind met een hoog kinderboekengehalte.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 19:33
*gaapt*
*gaapt* is offline
toen ik 8 was ging ik em bij iemand thuis kijken. ik vond em doodeng en na een half uur hebben we hem uitgezet.
toen moest ik in mn eentje naar huis lopen, toen was het al aan het schemeren. het was maar 2 straten lopen, maar toch, vond ik niet zo leuk
Oud 10-03-2003, 19:34
Qimm
Qimm is offline
hmmmz ik vind de film niet zo boeiend, tis wel leuk... maar niet eng (voor mij dan) Boek schijnt wel erg goed te wezen!
Oud 10-03-2003, 19:36
Uice
Uice is offline
Citaat:
Qimm schreef op 10-03-2003 @ 20:34:
hmmmz ik vind de film niet zo boeiend, tis wel leuk... maar niet eng (voor mij dan) Boek schijnt wel erg goed te wezen!
Idd. Zit wel vol met ranzige scenes en pedoseks.
Oud 10-03-2003, 19:38
Black Dragon
Black Dragon is offline
Citaat:
Morridin schreef op 10-03-2003 @ 20:32:
maar het heeft een belachelijk eind met een hoog kinderboekengehalte.
Ja, het eind vond ik ook een stuk minder, dat was toch met een grote spin ofzo?

Maar er zaten echt goede dingen in, zoals in het riool toen zo'n kwajongen in zo'n kleine pijp/buis werd getrokken

Ik kan me er niet echt veel meer van herinneren en had het eerste deel ook voor een stuk gemist, maar het zal niet lang meer duren voordat ik de film weer kan kijken

Zal mn zus ook blij mee zijn, die vond em dood eng
Oud 10-03-2003, 19:45
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Juice schreef op 10-03-2003 @ 19:36:
Idd. Zit wel vol met ranzige scenes en pedoseks.
dat is het enige leuke eraan XD

nee ik vind het wel een leuke film, maar niet eng!
Oud 10-03-2003, 20:02
Sven
Sven is offline
Toen ik em voor het eerst zag was ik nog best jong, vond em echt verschrikkelijk eng Dacht dat die clown elk moment uit mn doucheputje kon komen

Als ik em nu terugkijk vind het het vooral een leuke film, helemaal niet eng
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 20:42
Vlooienband
Vlooienband is offline
Oh, die heb ik gezien! Dat was een lieve film.
Met dat mes was stoer!
("You will die at midnight" oid. En dan middernacht: KILL! )
Oud 10-03-2003, 21:04
Verwijderd
Ik weet niet meer precies hoe ik de film vond... nogal een teleurstelling, na het boek, geloof ik. Die clown heeft me wel bang gemaakt toen de reclame's ervoor op tv waren en ik nog erg klein was. Toen ik de film zelf zag, vond ik het helemaal niet echt eng meer.
Nee, dan het boek. Dat is wél eng, en goed ook. Dat hele mystieke gedeelte aan het eind is helemaal weggelaten in de film, wát It precies is (behalve dan een ruimtewezen) en hoe ze hem kunnen verslaan (vastbijten in zijn tong en raadsels vertellen) is helemaal weg...
*schudt hoofd* Ik hou niet zo van verfilmingen.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 21:06
miro
miro is offline
Ik was geloof ik een van de enige mensen die m niet eng vond en m eigenlijk ook niet zo heel leuk vond. Maar ik vind m leuk om op tv te zien ofzo ik zou m nooit kopen.

Laatst gewijzigd op 10-03-2003 om 21:25.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 21:06
Freshh~
Freshh~ is offline
*Ik hou niet zo van CLown's ... ieuw, ik heb er jarenlang nachtmerries gehad van die film..*
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 21:08
S
S is offline
Ik vond het een toffe film, maar ik koop hem denk ik niet op DVD.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 21:21
Verwijderd
Ik moest na het zien van de volledige film in een keer ontzettend nodig plassen (echt zo nodig dat het zeer deed), maar ik durfde niet naar de wc te gaan . 'K was ook nog maar 8 ofzo.

PS: ben uiteindelijk wel geweest, de wc en de wasbak angstvallig in de gaten houdend...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 21:27
Verwijderd
Als je de 4-delige mini-serie bedoelt (soms 2 tegelijk uitgezonden), dan ja, dat is een geweldige film naar mijn mening.
Zeker de eerste twee delen over de kinderen is heel goed, de delen met hun als volwassenen vond ik wat minder sterk.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 21:30
Verwijderd
Ik heb em helaas nog nooit gezien, maar ik heb altijd al een pesthekel gehad aan clowns, die film zal het misschien nog erger maken
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 21:38
Black Dragon
Black Dragon is offline
Citaat:
DutchECK schreef op 10-03-2003 @ 22:21:

PS: ben uiteindelijk wel geweest, de wc en de wasbak angstvallig in de gaten houdend...
*herkenning*
Oud 10-03-2003, 21:41
Black Dragon
Black Dragon is offline
Citaat:
Nehalennios schreef op 10-03-2003 @ 22:27:
Als je de 4-delige mini-serie bedoelt (soms 2 tegelijk uitgezonden), dan ja, dat is een geweldige film naar mijn mening.
Zeker de eerste twee delen over de kinderen is heel goed, de delen met hun als volwassenen vond ik wat minder sterk.
Zover ik weet was het eerste gedeelte op een zaterdag uitgezonden en kwam de rest (iets van 3 of 4 delen) de week erna achter elkaar.

Het eerste gedeelte met die kinderen was zeker goed en ook toen iedereen weer bij elkaar kwam, met al hun trauma's weer naar boven komend Wat wel grappig was was dat die clown op hun weg naar elkaar toe weer allemaal ongein uithaalde. Dit was meer grappig dan eng, het enge gedeelte was vond ik vooral aan het begin, daarna werd het meer grappig!
Oud 10-03-2003, 23:49
poesiefox
poesiefox is offline
Nou ken ik zo'n beetje alle Stephen King boeken, en vooral het oudere werk is echt eng, dan durf je je bedlampje dus niet uit te doen...Maar It vond ik zo gekunsteld en zo ongeloofwaardig, dat de film ook alleen maar slecht kan zijn.

Wel goed: Salem's Lot, Pet Cemetary, firestarter, dead zone, shining etc.Cujo.
Oud 11-03-2003, 00:06
Verwijderd
Vroeger vond ik de film best eng, maar toen ik m later weer een keer terugzag vond ik het wel heel erg slap geacteerd...Ik heb het boek nooit gelezen () maar die lijkt me stukken beter.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 00:30
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
ik weet nog dat ik het begin geniaal en het eind ronduit lachwekkend vond
Oud 11-03-2003, 06:27
ZHAzha
ZHAzha is offline
Jarenlang nachtmerrie's gehad.. en nu moet ik als ik snachts niet kan slapen niet aan IT denken

Maar idd het boek was veel beter.
Oud 11-03-2003, 07:30
Anonymous John
Anonymous John is offline
SPOILERS

Het boek eindigde ook beter met Derry die door een storm werdt getroffen, en was ook veel duisterder met materiaal dat niet geschikt was voor een mini serie
Oud 11-03-2003, 08:26
Verwijderd
Ik dacht al, want ik hoor altijd dat King erge horrorverhalen schrijft(met hier en daar een drama) en ik vond het al vreemd dat deze film niet echt eng was in vergelijking met bv the shining.

Tommyknockers was ook wel geinig, maar niet enorm eng.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 09:12
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 11-03-2003 @ 09:26:
Ik dacht al, want ik hoor altijd dat King erge horrorverhalen schrijft(met hier en daar een drama) en ik vond het al vreemd dat deze film niet echt eng was in vergelijking met bv the shining.

Tommyknockers was ook wel geinig, maar niet enorm eng.
Ik vond Tommyknockers wel eng in het begin... het einde was weer niks. The Shining vond ik ook niks, als een van de weinigen... veel te langdradig om eng te zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 09:15
Verwijderd
Citaat:
Black Dragon schreef op 10-03-2003 @ 22:38:
*herkenning*
Ja, ik vond putjes ook altijd eng... en op de wc gaan zitten *grinnikt* Heb er eigenlijk nooit aan gedacht dat dat wel eens van het boek kon komen. Misschien had ik niet zo jong al horror moeten lezen
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 09:16
<(-_-)>
<(-_-)> is offline
ik vond het wel een spannende film, steeds dat enge ballonetje brrrr.. alleen jammer dat hij in 4 delen kwam.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 09:23
G.T.C.
G.T.C. is offline
ohhhh, ik vind Stephen King zo geweldig ! De boeken zijn echt gruwelijk eng, en ook 'it' vond ik (sommige stukjes nog steeds) ontzettend eng. Ik vond het ook een meesterlijke film, maar waar de film mij zo ongeloofelijk teleurstelde, is wanneer bij het einde die domme spin komt. Ik had, of iets anders gehad, wat er een beetje realistisch uitzag en niet zo'n 'power rangers achtig - bad guy figuur'. Of gewoon een open einde. Dat het lekker mysterieus bleef. Dan had je zeker als klein kind nog kunnnen denken van; NEeehh, hij leeft dus nog. Misschien komt ie nu wel naar mijn huis?!?!
Oud 11-03-2003, 09:29
<(-_-)>
<(-_-)> is offline
stephen king is ook super goed
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 09:36
Verwijderd
Citaat:
G.T.C. schreef op 11-03-2003 @ 10:23:
ohhhh, ik vind Stephen King zo geweldig ! De boeken zijn echt gruwelijk eng, en ook 'it' vond ik (sommige stukjes nog steeds) ontzettend eng. Ik vond het ook een meesterlijke film, maar waar de film mij zo ongeloofelijk teleurstelde, is wanneer bij het einde die domme spin komt. Ik had, of iets anders gehad, wat er een beetje realistisch uitzag en niet zo'n 'power rangers achtig - bad guy figuur'. Of gewoon een open einde. Dat het lekker mysterieus bleef. Dan had je zeker als klein kind nog kunnnen denken van; NEeehh, hij leeft dus nog. Misschien komt ie nu wel naar mijn huis?!?!
Ik had op het eind ook zoiets van ´GoGo power rangers!´
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 09:44
Verwijderd
En dat terwijl die spin in het boek zo cool is.... *diepe zucht*
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 11:49
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 11-03-2003 @ 10:15:
Ja, ik vond putjes ook altijd eng... en op de wc gaan zitten *grinnikt* Heb er eigenlijk nooit aan gedacht dat dat wel eens van het boek kon komen. Misschien had ik niet zo jong al horror moeten lezen
Ik was al lang blij dat ik een jongetje was
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 12:38
Daangerous
Daangerous is offline
I'm every nightmare you've ever had. I'm your worst dream come true. I'm everything you ever were afraid of.

Pennywise rules, Tim Curry, is een meesterlijke acteur

Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 13:47
Orsino*
Orsino* is offline
*schrik* Enge foto's...
Ik vond It toen ik hem keek niet eng, maar daarna zag ik een maand lang steeds dat hoofd overal opduiken, brr.. En ik heb het boek niet gelezen maar ik kan best geloven dat die veel beter is, want dat eind in de film is echt niks (met dat spin-ding).
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 14:12
Verwijderd
Met die scherpe tanden vind ik hem een stuk enger.

En clowns waren nooit meer leuk nadat ik die voorstukjes had gezien
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 14:16
Xanandu
Xanandu is offline
Ah, wat zal ik zeggen... het tandenpoetsen is er een stuk spannender op geworden
Oud 11-03-2003, 14:53
Uice
Uice is offline
Citaat:
Anonymous John schreef op 11-03-2003 @ 08:30:
SPOILERS

Het boek eindigde ook beter met Derry die door een storm werdt getroffen, en was ook veel duisterder met materiaal dat niet geschikt was voor een mini serie
Een kinderhoofdje dat afgerukt wordt en een meisje van tien dat door al haar vriendjes gepaald wordt is idd niet echt Amerikaans tv materiaal, maar een echte film in plaats va neen minserie zou dan ook beter zijn geweest, waar dan weer een uncut version van zou komen.
Oud 11-03-2003, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 11-03-2003 @ 15:53:
Een kinderhoofdje dat afgerukt wordt en een meisje van tien dat door al haar vriendjes gepaald wordt is idd niet echt Amerikaans tv materiaal, maar een echte film in plaats va neen minserie zou dan ook beter zijn geweest, waar dan weer een uncut version van zou komen.
Meisje van 11 Beter lezen

En er IS ook een film. Ik heb iig een film gezien en geen mini-serie.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 16:50
Chill
Chill is offline
it heb ik voor t eerst gezien toen ik 9 was ofzow, echt dikke nachtmerries aan over gehouden.
maarre die film is wel geinig, maar ik heb m zovaak gezien, ik ken hem bijna uit mn hoofd.

THEY FLOAT, THEY ALL FLOAT DOWN HERE
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 16:50
Verwijderd
Ja, een film die altjd in 2 delen werd uitgezonden.

Maar misschien is er idd een tv-serie van gemaakt. Van The Shining was een paar maanden geleden ook een miniserie op tv.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 17:08
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
ik krijg nog steeds de rillingen wanneer ik die clown zie

en ja, het einde was best slap, ik had wel wat spectaculairders verwacht.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 17:21
WolterB
WolterB is offline
ik vind het zelf één van de beste enge films die ik ooit heb gezien, laatst in de vakantie heb ik m weer gekeken nadat ik m 5 jaar niet had gezien, want we hebben m laatst op VHS gekocht.
Het blijft een enge film, maar ook zitten er stukje in waar ik wel om kan lachen en er zitten ook voldoende 'ontroerende' momenten in.
Ik vind het een echte topfilm, eentje die heel moeilijk is te overtreffen in zijn genre.
Oud 11-03-2003, 17:44
Verwijderd
Ik vind het ook een goeie film. Alhoewel het boek beter is, maar dat heb ik met bijna alle boeken van Stephen King (is fan en heeft bijna alle boeken )
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 17:49
Gandalf
Gandalf is offline
op zich vind ik het wel een goede film maar als je het boek gelezen hebt voldoet hij niet gouw aan je verwachtingen.. (teminste bij mij niet!!)
Oud 11-03-2003, 19:37
Martijn
Martijn is offline
Heb pas de video voor 5 euro bij FRS gekocht
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 20:05
Uice
Uice is offline
Citaat:
Morgan schreef op 11-03-2003 @ 17:12:
Meisje van 11 Beter lezen
Dat was een typfout!

Citaat:
En er IS ook een film. Ik heb iig een film gezien en geen mini-serie.
De minserie is ook op één video verkrijgbaar. Volgens mij is er nooit een echte film geweest.
Zie je daarin wel het Adrian Melon stuk en de melaatse?
Oud 11-03-2003, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 11-03-2003 @ 21:05:
[B]Dat was een typfout!

De minserie is ook op één video verkrijgbaar. Volgens mij is er nooit een echte film geweest.
Zie je daarin wel het Adrian Melon stuk en de melaatse?
Dat herinner ik me niet meer....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten