Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Geloof in een hoger wezen is in deze symboliek totaal irrelevant. Het doet er niet toe of je gelooft in jahwe of niet, zijn leer wordt er niet minder echt van. Overigens ben ik absoluut niet tegen religie. ik ben geen Atheïst en kan me totaal niet vinden in de atheïstische denkwijze. Wel ben ik van mening dat het tijd wordt dat we nieuwe goden gaan vereren. De cultus van Dionysos acht ik nog steeds de hoogste religie die de westerse beschaving heeft gekend. De Goddelijke Hoogmoed. |
![]() |
||
Citaat:
-De definitie van 'Heiden' is bij de forummers kennelijk ook verschillend, jij bedoelt naar ik aanneem de ketters in het algemeen- |
![]() |
||
Citaat:
let op dat je het niet over één kam gaat scheren. Ze zullen vast niet allemaal zoals Fleed Admiral zijn ![]() En dat de schuld grotendeels bij de beslissing van de geallieerden ligt is al lang duidelijk. Zij hebben immers Palestina aan de Joden gegeven (1948?) ter vergoeding van het leed (niet dat ik dit leed wil ontkennen) dat hen tijdens de WOII is aangedaan. Het stomme is dat toen geen, maar dan ook echt nul komma nul, rekening is gehouden met het volk dat daar destijds woonde. Maar eigenlijk zijn dit soort grappen al eeuwen aan de gang Rwanda; Hutu's & Tutsi's. En de grote, in dit geval westers georienteerde, trekken meestal aan het langste eind. Goed, nu ga ik ophouden met spul naar boven halen dat ik dacht verdronken te hebben.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Een ketter lijkt me iemand die een soort van anti-christelijke propaganda verspreidt. Maar hier ben ik niet echt in thuis.
||
Citaat:
1 lid van een geloofsgemeenschap dat leerstellingen aanhangt die door geloofsgenoten worden afgekeurd => dwaalgeest ket·te·ren (onov.ww.) 1 hevig tekeergaan => vloeken ket·te·rij (de ~ (v.), ~en) 1 leer die afwijkt van de rechtzinnige geloofsleer => dwaalleer, heresie 2 afwijking in de leer op het gebied van wetenschap of kunst ket·ters (bn.) 1 afwijkend van de rechtzinnige geloofsleer => onrechtzinnig |
![]() |
||
Citaat:
Waarom zou Satan voor verandering staan (en dan neem ik gelijk maar de term 'vernieuwing' erbij)? En waarom zou Jahwe dan het conservatisme inhouden?
||
Citaat:
blaat, zinloze discussie eigenlijk.... Maarjah, bij gebrek aan beter
||
![]() |
Citaat:
Wat betreft Dionysos, hij was de god van de wijn, de vruchtbaarheid, de extase. Ik beschouw de cultus van Dionysos als het hoogtepunt van de verering van het leven van de oude Grieken. "waar baseer je dit op? Waarom zou Satan voor verandering staan (en dan neem ik gelijk maar de term 'vernieuwing' erbij)? En waarom zou Jahwe dan het conservatisme inhouden" Dit baseer ik op mijn intuïtie en gezond verstand. En het tweede gedeelte van je vraag lijkt me toch vanzelfsprekend. De behouden moraal van het christendom acht de driften verwerpelijk. Sex, extase, razernij: het zijn zaken die jahwe verafshuwd. Deze behouden christelijke moraal acht ik niet slechts conservatief, door de geschiedenis heen is gebleken dat het keer op keer de ontwikkeling van het menselijk ras heeft TEGENGEWERKT in plaats van bevorderd. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Het lijkt me niet dat een God van wijn en extase deze zaken kan doen bevorderen.
Laatst gewijzigd op 29-03-2004 om 16:10. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
In de visie van hatefukk kan ik me erg goed vinden, het gene wat ik in mijn leven het meest probeer te berijken is gelukzaligheid of "exstase" hoe je het ook noemen wilt en dan niet alleen korte termijn bevrediging natuurlijk, ook op de lange termijn. Ik denk dat dit een natuurlijk iets is voor de mens in het algemeen en religie werkt dit inderdaad vaak tegen heb ik het gevoel. Maar wat ik dan absoluut niet begrijp,(black)metal is toch niet echt een muziek die dit gevoel uitstraalt, ik luister de laatste tijd best veel metal omdat ik het gewoon goede muziek vind, maar juist dat "ongelukkige" gevoel wat het zo uitstraalt komt dan niet overeen met hoe ik me voel omdat ik wel gewoon gelukkig ben en wil zijn, wat is er dan toch zo aantrekkelijk aan een muziek die een gevoel van haast depressie uit straalt als het natuurlijk zou zijn om geluk na te streven?
![]() ![]() En eht argument dat het tot denken aan zet of dat de lusiteraars veel denken en daardoor dus een pessimistische visie krijgen gaat niet logischerwijs op natuurlijk, er zijn zat mensen die veel denken en niet alleen maar slechte kanten van dingen zien, ik ben zelf gek op veel denken en bijvoorbeeld filosofie maar dit maakt mij niet meteen een pessimist hoor. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
de·ca·den·tie (de ~ (v.)) 1 geleidelijk verval 2 overdreven zucht naar genot, naar het schone trouwens, 'veel denken' zegt niks over het niveau van het denken. |
![]() |
||
Citaat:
Ja, ik ben het ook wel met je eens hoor, maar over mijne eigen niveau van denken maak ik me gelukkig geen zorgen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Of je nou gelooft of niet, zodra je godheden e.d. in de mond neemt ken je die persoon/symboliek een veel hogere waarde toe, waarmee je een zinloze hierarchie creeërt in je leven waar je weinig tot niets aan hebt, al vereer je de geweldigste god die je maar kan bedenken of kan terugvinden in mythologieën en folklore. Ideeën en denkwijzen zijn niet meer dan dat. Bovendien spreken goden nogal weinig aangezien ze niet bestaan of geen zin hebben om met ons te praten enzo, dus heb je op den duur een achterhaalde leer.
Laatst gewijzigd op 30-03-2004 om 08:37. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
"Euh, hier raak je me kwijt. Waar hèb je 't over? Satan symbool voor drijvende kracht genaamd leven? Wat is God, de Christelijke variant in tegenstelling tot Satan, dan wel niet, wanneer ik jouw verhaal doortrek? En wat is tegenwerkende kracht? Zelfkwelling? Mijn hemel." Heheh, ik verwoorde het wat apart inderdaad, teveel geblowd waarschijnlijk. Laat ik het wat concreter stellen: Zelfkwelling is een van de belangrijkste fundamenten van het christendom. De onthouding van aardse genotten ten behoeve van een 'hogere wereld' en de fundamentele zondigheid van de mens zijn de centrale thema's van het christendom. Het christendom predikt een afkeer van het leven en verheerlijkt de dood. Je kunt het ook lettelijker opvatten: door de geschiedenis heen heeft het christendom de ontwikkeling van de westerse samenleving structureel tegengewerkt. Het christendom is de voornaamste reden dat men zich in de middeleeuwen heeft afgekeerd van de verkregen wijsheid van de klassieke wereld en tot op heden werkt het wetenschappelijke en culturele ontwikkelingen tegen. Hier zet ik het satanisme tegenover. Hier is ook een symbolische basis voor terug te vinden in de bijbel zelf, de duivel die weigert zich te onderwerpen aan jahwe's gezag en de vrijheid opeist. De cultus van Dionysos zet ik hier tegenover omdat, in tegenstelling tot het christendom, Dionysos de aardse genotten vereert en zich er in volledige extase op stort. Als reactie op chipmonk, Dionysos heeft niets met geluk an sich te maken maar met het leven. Het is een volmondig ja zeggen tegen het leven in al zijn aspecten. En daar horen ook de diepste putten van ellende bij. Afschrikwekkendheid was een belangrijk aspect van de cultus van Dionysos. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Houdt je mentale vervuiling bij je kerel. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik heb jou nooit horen zeggen dat je iets had tegen Amerikaanse hamburgerketens als MD. Wel jammer. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
Verwijderd
|
Misschien zou je het wel worden als je je gaat realiseren wat er allemaal met die dunne laag marketing en kapitaal-omzet gepaard gaat. Als je alleen al kijkt naar de de manier waarop voedsel (vlees o.a.) op zo'n kunstmatige manier "geproduceerd" wordt.
De "hamburgers" die je bij de McDonalds krijgt bestaan hooguit voor een 10% aan vlees. Het vlees dat er al inzit komt uit zogenaamde "afval-koeien", ofterwijl koeien die hun hele leven lang geexploiteerd zijn voor melken/bezwangeren/geen idee wat nog meer, en te oud en doorleefd zijn voor een "fatsoenlijke" biefstuk. De corporaties die achter deze vlees-distrubutie zitten voeren hun kalven met hormonen waardoor ze dus kunstmatig groeien, des te eerder dat ze melk geven of gebruikt kunnen worden door de slager. McDonalds an sich mijd ik, omdat het zowiezo een keten is die in het kader staat van omzet en het bedriegen van klanten in vele vormen. Ik weet niet precies wat je betalen moet voor zo'n achterlijk en schamel menu, maar volgensmij komt dat neer op zo'n 6 euro? Indirect steun je daarmee een wereld compleet gebasseerd op kapitalisme. Haar waarden zijn nu al erg relatief aan omzet en het tijd/geld-principe, maar hoe meer je geld in hun schoot werpt, hoe minder authentieke waarden er bewaard blijven. 't Zelfde idee geld voor een heleboel bedrijven trouwens. (lees; Snackbars, frisdrank-producenten (ik kan me een zeker product herrineren wat ooit begonnen is met een drankje waaraan mensen lichamelijk verslaafd werden; dit alleen om de omzet), sportschoen-producenten e.v.a.) |
![]() |
||
Citaat:
Kapitalisme is ook niet verkeerd vind ik, daarom heb ik geen moeite om het te steunen. Wat betreft de koeien die hiervoor worden gehouden, daar kunnen wij al helemaal niets aan doen. In andere landen gaan ze gewoon een stuk slechter om met dieren dan hier in Nederland. Leuke verscholen swastika heb je trouwens in je avatar. ![]()
||
Citaat:
Ik heb het over Amerikanisering, kapitalisme en het respectloos omgaan met dieren en natuur. oftewel: zie de post van Ulfheidin, eindelijk iemand die snapt hoe het in elkaar zit. Laatst gewijzigd op 31-03-2004 om 13:23. |
![]() |
|
DEADLOCKED schreef op 31-03-2004 @ 13:56 :
Dat zal allemaal wel zo zijn, maar ik ben niet van plan dat te veranderen. Als ik het lekker vind om een hamburger daar te eten dan doe ik dat, tevens zou ik in mijn eentje geen verschil maken voor MD. Decadente aap! Dat laatste is ook het domste argument om mee te komen, natuurlijk kan 1 individu (zonder geweld) weinig verschil maken, maar verenigd in een goed georganiseerde groep wel. Dat onverantwoordelijke gedrag van 99% van de mensen begint me nu aardig de keel uit te hangen. Wat betreft de koeien die hiervoor worden gehouden, daar kunnen wij al helemaal niets aan doen. In andere landen gaan ze gewoon een stuk slechter om met dieren dan hier in Nederland. 'Wij' niet nee? Ooit wel eens van politiek op Europees niveau(vomit) gehoord? Via die (volgens mijn mening ook verderfelijke, maar dat terzijde) weg kan verschil worden gemaakt in bijvoorbeeld die achterlijke bananenlanden waar ze alles doen voor geld en dus dieren (bio industrie) en natuur (massaal kappen van oerwouden) gaan uitbuiten... |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
YAY! |
![]() |
||
Citaat:
lees dit is bijvoorbeeld |
![]() |
||
Citaat:
Hoewel ik voor 100% snap waar je heen wilt, is dit een beetje een subjectieve bron vindt je niet? en de 'fatsoenlijke' mensen waar jij waarschijnlijk op doelt, zijn in mijn ogen nou niet bepaald de meest sociale mensen....muv enkelen
||
Zo blijkt maar weer dat je als, op gezette momenten, gewetenloos persoon het fijnste leven hebt
![]() Citaat:
![]()
||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
het valt me nu op dat hier voornamelijk wordt gesproken over blackmetal dat rascistisch is
maar in alle muziekstrominen komen rascistische bands voor, alleen bij bm komt het meer tot uiting vanwege al die metalheadz die het uitbazuinen en eigenlijk niet eens voor zichzelf wel zeker weten of ze het er wel mee eens zijn als je kijkt naar neofolk bands je hoort er weinig over, maar 9/10 bands zijn neonazi's en dit zelfde geld voor noise maar tog zie je bijna niemand bij zulke feesten rondlopen met nazi tekens of dergelijken
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|