Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2004, 19:20
Q
Q is offline
Citaat:
Linchpin schreef op 03-04-2004 @ 19:09 :
Het valt anders wel op dat je ALTIJD een andere mening hebt en zelden een positieve post doet. En daar zou niets mis mee zijn moest je niet constant de behoefte hebben om jouw "mening" zo cynisch en beledigend mogelijk te kunnen ventileren.
Dit heeft bijzonder weinig met asociaal of overdreven doen te maken, dan wel met gewoon respect opbrengen voor iemands mening, ook al vind jij die mening kut. Als je vind dat je daarboven verheven staat, en het recht hebt om iedereen bij de minste gelegenheid tegen de schenen te stampen, ipv een mening te posten (want als jij denkt dat jij je eigen mening zit te verkondigen, dan hou je jezelf voor de gek, of komt dat toch enorm fout over) doe dan gerust verder (laat de: "ja ik voel me verheven" reactie almaar komen)
precies.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2004, 20:06
hatefukk
hatefukk is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef op 01-04-2004 @ 16:42 :
we onderhand. Kijk het kan je ding niet zijn, maar ze maken toch een behoorlijke bak metal
Heb je überhaupt enig idee waar je het over hebt? Muzikaal gezien stelt slipknot niets voor. Kreator, Megadeth, Sadus, DAT zijn metalbands. In tegenstelling tot wat de meeste "metalheads" tegenwoordig schijnen te denken is metal meer dan een bak herrie maken op een gitaar. Dat heeft helemaal niets te maken met dat het "cool" zou zijn om slipknot kut te vinden, dat heeft te maken met enig verstand van muziek hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 20:08
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
ik blijf het opmerkelijk vinden dat Slipknot-topics nog altijd volle zalen trekken.

Ik vind het overigens een interessant nummer van ons aller knotpils. Doet me beetje denken aan van die ouwe cross-over zoals die nu nog veel te weinig gemaakt wordt.
Oud 03-04-2004, 20:13
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
[QUOTE]hatefukk schreef op 03-04-2004 @ 21:06 :
Heb je überhaupt enig idee waar je het over hebt? Muzikaal gezien stelt slipknot niets voor. Kreator, Megadeth, Sadus, DAT zijn metalbands. In tegenstelling tot wat de meeste "metalheads" tegenwoordig schijnen te denken is metal meer dan een bak herrie maken op een gitaar. Dat heeft helemaal niets te maken met dat het "cool" zou zijn om slipknot kut te vinden, dat heeft te maken met enig verstand van muziek hebben. [/QUOT

Ik heb genoeg verstand van muziek om te weten dat Slipknot een collectief is wat verdomd goed weet waar ze mee bezig zijn, en goed ook. Die lui kunnen echt wel spelen, en nummers schrijven.

Ik ken mn klassiekers als Megadeth, Kreator (extrrrreeme aggrrrression, ik kan alleen maar lachen als ik dat nummer hoor maar goed..) Sadus (ome Steve ) ook wel, maar dat doet niks af aan t feit dat Slipknot moderne herrie-mengelmoes maakt die verdomd goed te pruimen is.
Oud 03-04-2004, 20:58
mmuddy
mmuddy is offline
[QUOTE]Ce-El-Wan schreef op 03-04-2004 @ 21:13 :
Citaat:
hatefukk schreef op 03-04-2004 @ 21:06 :
Heb je überhaupt enig idee waar je het over hebt? Muzikaal gezien stelt slipknot niets voor. Kreator, Megadeth, Sadus, DAT zijn metalbands. In tegenstelling tot wat de meeste "metalheads" tegenwoordig schijnen te denken is metal meer dan een bak herrie maken op een gitaar. Dat heeft helemaal niets te maken met dat het "cool" zou zijn om slipknot kut te vinden, dat heeft te maken met enig verstand van muziek hebben. [/QUOT

Ik heb genoeg verstand van muziek om te weten dat Slipknot een collectief is wat verdomd goed weet waar ze mee bezig zijn, en goed ook. Die lui kunnen echt wel spelen, en nummers schrijven.

Ik ken mn klassiekers als Megadeth, Kreator (extrrrreeme aggrrrression, ik kan alleen maar lachen als ik dat nummer hoor maar goed..) Sadus (ome Steve ) ook wel, maar dat doet niks af aan t feit dat Slipknot moderne herrie-mengelmoes maakt die verdomd goed te pruimen is.
Jij weet altijd dingen goed en naar waarheid te formuleren, in tegenstelling tot andere rand-debielen die hier zinloze posts plaatsen en alleen maar iets te zeiken hebben.
Oud 04-04-2004, 03:16
86dagreed
86dagreed is offline
[QUOTE]Ce-El-Wan schreef op 03-04-2004 @ 21:13 :
Citaat:
hatefukk schreef op 03-04-2004 @ 21:06 :

eens.
daarnaast is het gewoon makkelijk slipknot af te kraken vanwege een bepaald image waar ze voor hebben gekozen. Maar datzelfde kan je dan zeggen van menig black metalbandje,
het is dat slipknot gezien wordt als een soort 'kwaad'voor de muziek, geheel ten onrechte.
slipknot beschikt daarnaast ook over uitstekende muzikanten, die menig bnadje van podium spelen.
Oud 04-04-2004, 10:25
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Linchpin schreef op 30-03-2004 @ 16:48 :
Denk dat het slipknot verhaal zowat aan zijn eind is.
Goh... We wisten toch al dat dit het laatste album zou worden...

Helaas komen ze nog wel een paar keer naar wat festivals hier. Maar van de andere kant, dan hebben we 's avonds weer wat varkenskoppen de braden...
Oud 04-04-2004, 13:21
JJ13
JJ13 is offline
mmm, toch wel veel mensen die zeggen dat slipknot geen goede kwaliteit muziek maakt. ik denk toch dat die mensen eens wat beter naar slipknot moeten luisteren. slipknot maakt wel degelijk goede muziek, de liedjes zitten goed in elkaar en de lyrics zijn geweldig. zeker nog nooit naar de drum geluisterd??? niet veel mensen kunnen dat nadoen: drummen: dubbele bas, moeilijk te volgen ritmes en dan ook nog ronddraaiend en op de kop!!.
ach ja, er zijn veel mensen die denken dat ze 'stoer'zijn en 'echte muziekkenners' als ze zeggen dat slipknot niks is.
Oud 04-04-2004, 17:48
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Metal Gurl schreef op 01-04-2004 @ 17:58 :
hmm is t nou zo stoer om maar zo duidelijk mogelijk te maken
dat je tegen Slipknot bent?
ik ben persoonlijk wel benieuwd naar t nieuwe album, maar krijg een beetje t gevoel dat ik de enige ben.
niet dat t me uitmaakt, viel me gewoon op
ben het echt HELEMAAL met jou eens, eindelijk iemand die eens wat goeds zegt
Oud 04-04-2004, 17:57
Carn
Carn is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 04-04-2004 @ 14:21 :
zeker nog nooit naar de drum geluisterd??? niet veel mensen kunnen dat nadoen: drummen: dubbele bas, moeilijk te volgen ritmes en dan ook nog ronddraaiend en op de kop!!.
Joey is een zeer competente metaldrummer maar zeker geen unicum in het genre. Op 1 nummer van de opkomende cd deed ie wel erg gave dingen, weet alleen niet meer welk nummer het was.
Oud 04-04-2004, 18:07
Q
Q is offline
Citaat:
Carn schreef op 04-04-2004 @ 18:57 :
Joey is een zeer competente metaldrummer maar zeker geen unicum in het genre. Op 1 nummer van de opkomende cd deed ie wel erg gave dingen, weet alleen niet meer welk nummer het was.
De drummer maakt ook echt de hele band vind ik, die is zeker heel erg goed (en strak). Maar de bassist leek op n live show echt wel op n amateur met 1 vinger spelen enzo... daar heb ik nog niet zoveel van gezien. De zanger komt live ook adem te kort, dus die is ook wat minder.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 18:32
Uice
Uice is offline
Citaat:
mmm, toch wel veel mensen die zeggen dat slipknot geen goede kwaliteit muziek maakt. ik denk toch dat die mensen eens wat beter naar slipknot moeten luisteren. slipknot maakt wel degelijk goede muziek, de liedjes zitten goed in elkaar en de lyrics zijn geweldig. zeker nog nooit naar de drum geluisterd??? niet veel mensen kunnen dat nadoen: drummen: dubbele bas, moeilijk te volgen ritmes en dan ook nog ronddraaiend en op de kop!!.
Niks mis met die drummer, ze kunnen ook wel spelen, maar met een zooi goede muzikanten heb je nog geen goede band. In het geval van Slipknot heb je zelfs een teringband met bandleden die vaak niet naar elkaar luisteren, stomme poprefreintjes tussen quasi-death metal gooien en slecht in elkaar gezette, irritante riffjes spelen.

Dat heeft niks te maken met stoerdoenerij van mijn kant, gewoon met slechte muziek van Slipknot's kant. En het heeft ook niks te maken met truiheidvergrotende nu-metal afkeer, want van Korn en Manson kan ik nog erg genieten.
Oud 04-04-2004, 23:19
TommytheCat
TommytheCat is offline
Citaat:
en de lyrics zijn geweldig.
rofl
Oud 05-04-2004, 07:30
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
moeilijk te volgen ritmes
4 kwartsmaten zijn inderdaad erg moeilijk te volgen.
Oud 05-04-2004, 07:42
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Notorious P.I.S schreef op 02-04-2004 @ 18:50 :
Slipknot is de nageboorte van een aidsbaby uit guatamala
Oud 05-04-2004, 07:42
cha0s
cha0s is offline
vond ik toch wel even het quoten waard.
Oud 05-04-2004, 12:23
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
ach ja, er zijn veel mensen die denken dat ze 'stoer'zijn en 'echte muziekkenners' als ze zeggen dat slipknot niks is.
Ten eerste, de echte drummer zit gewoon achter een stilstaand drumstel. Ze hebben 3 drummers, geen wonder dat het moeilijk is. Geweldige lyrics?

Citaat:
Even if you run... I will find you
I decided I wanted you
Now I know...I NEED
If you can't be bought, tougher than I thought
Keep in mind - I am with you
Never left out fate, can't concentrate
Even if you run...

YOU WILL BE MINE!
Ah, fucking you will be mine!

I FOUND YOU

Leanin' out of an open window
You laughed (my fingers clenched)
Too perfect, far too careless
I couldn't help myself - I just took you

DAMMIT MAN I KNEW IT WAS A MISTAKE (You brought it outta me)

Better make yourself at home
You're here to stay
You won't bother me...If you let me bother you
All the doors are locked, all the windows shut
KEEP IN MIND - I watch you
Never leave my side, never leave me, fucker
Even if you run

What the fuck is different? Man, I can't believe I'm doin' this

DAMMIT MAN I KNEW IT WAS A MISTAKE (You brought it outta me)
Ik denk dat sinterklaas ze er nog uit kan rijmelen...
Oud 05-04-2004, 12:27
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 05-04-2004 @ 13:23 :
Ten eerste, de echte drummer zit gewoon achter een stilstaand drumstel. Ze hebben 3 drummers, geen wonder dat het moeilijk is. Geweldige lyrics?
dan haal je meteen een van de slechtste teksten eruit.
als je blijft zoeken vind je wel iets waarop je ze af kraakt.
Oud 05-04-2004, 13:35
Carn
Carn is offline
Citaat:

Mjah. Als je dan denkt iets beter te weten, zorg dan ook dat het klopt.

Slipknot heeft maar 1 drummer. Die andere 2 zijn percussionisten. Dat is iets compleet anders, en die voegen alleen wat geluidjes toe aan het al staande drumwerk. Op de afgelopen tour hadden ze Joey gepositioneerd op een platform wat rond kon draaien en vertikaal kon hangen, wat dus resulteerde in drummen op je kop.
Oud 05-04-2004, 15:12
mmuddy
mmuddy is offline
Citaat:

whahah, ga even naar de AA, lekker biertje drinken en blijf uit dit forum.
Oud 05-04-2004, 15:33
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
mmuddy schreef op 05-04-2004 @ 16:12 :
whahah, ga even naar de AA, lekker biertje drinken en blijf uit dit forum.

Citaat:
mmuddy schreef op [pl=10442813]05-04-2004 @ 16:12
ach, ik lul maar wat

nuff said
Oud 05-04-2004, 15:48
mmuddy
mmuddy is offline
Citaat:
birthmark schreef op 05-04-2004 @ 16:33 :
nuff said
Oud 05-04-2004, 18:38
Uice
Uice is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 05-04-2004 @ 08:42 :
vond ik toch wel even het quoten waard.
was het ook
Oud 07-04-2004, 05:44
Chaoschrist
Chaoschrist is offline
Mjah, iets dat ech ontopic blijft is ver te zoeke blijkbaar...

Kvind dat hele Pulse of the maggots 3 x nix, terwijl ik de rest van Slipknot wel aardig vond, met uitzondering van Mate, feed, kill, repeat, da was ook nie veel soeps.

Dat nieuwe spul, dat klinkt nie als Slipknot, blijkbaar is Corey Taylor met z'n harses bij Stone sour blijve hange. Verder klinkt het ook te rommelig, en d'r mag wel wat meer bas in. Ut enige pluspunt hier, is dat hun Sampler meer te doen heeft, dan bij de vorige albums, want daar stond ie voor "spek en bonen" d'r tusse.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 09:39
Verwijderd
het klinkt anders een pak strakker dan hun oud werk. gitaarsound is strakker (staan ook hoger gestemd), drum is strak, zang idem,... je kan het veel noemen, maar rommelig noem ik et helemaal niet in vergelijking met iowa en slipknot.

Vreemd genoeg vind ik het nummer ondertussen al beter, buiten de misplaatste solo. Ik schrijf die cd nog niet helemaal af.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 19:47
Verwijderd
For those who give a shit:

http://www.chimairaboard.com/viewtopic.php?t=10169

Duality (niet al te beste kwaliteit)

Meer stone sour dan slipknot...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 19:59
mmuddy
mmuddy is offline
nog bedankt voor de link
Oud 10-04-2004, 19:59
Carn
Carn is offline
Citaat:
Linchpin schreef op 10-04-2004 @ 20:47 :
For those who give a shit:

http://www.chimairaboard.com/viewtopic.php?t=10169

Duality (niet al te beste kwaliteit)

Meer stone sour dan slipknot...
jup, zoals ik al zei, typische single in de lijn van wait n bleed / left behind, van de 6 tracks die ik gehoord had vond ik er 3 niet zo, andere 3 waren dan wel weer aardig
Oud 10-04-2004, 20:01
mmuddy
mmuddy is offline
Citaat:
Carn schreef op 10-04-2004 @ 20:59 :
jup, zoals ik al zei, typische single in de lijn van wait n bleed / left behind, van de 6 tracks die ik gehoord had vond ik er 3 niet zo, andere 3 waren dan wel weer aardig
heb je ze van slsk of van mIRC?
Oud 10-04-2004, 20:05
Carn
Carn is offline
Citaat:
mmuddy schreef op 10-04-2004 @ 21:01 :
heb je ze van slsk of van mIRC?
geen van beide, ik heb ze van een preview cd die ik gehoord heb.
Oud 10-04-2004, 20:10
mmuddy
mmuddy is offline
Citaat:
Carn schreef op 10-04-2004 @ 21:05 :
geen van beide, ik heb ze van een preview cd die ik gehoord heb.
hmm... wil ik ook.
Oud 10-04-2004, 20:12
Carn
Carn is offline
Citaat:
mmuddy schreef op 10-04-2004 @ 21:10 :
hmm... wil ik ook.
heb je pech, ik heb em ook niet, en cd is niet meer in nederland op het moment
Oud 10-04-2004, 21:28
mmuddy
mmuddy is offline
Citaat:
Carn schreef op 10-04-2004 @ 21:12 :
heb je pech, ik heb em ook niet, en cd is niet meer in nederland op het moment
ik wacht wel tot de release er is, anders wel tot een slsk release . maar koop hem (als ik tevreden ben) wel origineel.
Oud 12-04-2004, 12:06
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Ten eerste, de echte drummer zit gewoon achter een stilstaand drumstel. Ze hebben 3 drummers, geen wonder dat het moeilijk is.
mmm. zeker nog nooit disasterpiece gezien (met BEWEGEND drumstel)?? als je dan commentaar geeft, zorg dan voor goed commentaar, dat komt ten minste nog over.
Oud 25-04-2004, 13:05
86dagreed
86dagreed is offline
en ik heb weer kabelinternet.

niets toevoegend en het toch doen:
dat nieuwe nummer is chaotisch, maar er zit een coole terugkomende redelijk coole break in.
Oud 25-04-2004, 13:14
JJ13
JJ13 is offline
iemand al welcome gehoord??/ het beste nieuwe nummer wat ik tot nu toe heb gehoord
Oud 25-04-2004, 18:11
Verwijderd
Welcome vind ik het zwakste dat ik van de nieuwe gehoord heb. Niet alleen zit daar weer zo een bagger-solo in. de rest is nog erger.

Begin ook een hekel te krijgen aan hun gitaar geluid. bij pulse klonk het nog vet, maar bij duality en welcome....*puke*. Ik zou nog echt gaan geloven dat ze KRANK-amps gebruikt hebben.

Die cd wordt niets anders dan een dure onderzetter vrees ik.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 18:20
mmuddy
mmuddy is offline
Citaat:
Linchpin schreef op 25-04-2004 @ 19:11 :
Welcome vind ik het zwakste dat ik van de nieuwe gehoord heb. Niet alleen zit daar weer zo een bagger-solo in. de rest is nog erger.

Begin ook een hekel te krijgen aan hun gitaar geluid. bij pulse klonk het nog vet, maar bij duality en welcome....*puke*. Ik zou nog echt gaan geloven dat ze KRANK-amps gebruikt hebben.

Die cd wordt niets anders dan een dure onderzetter vrees ik.
krank-amps?? wil je dit aan mij uitleggen
Oud 25-04-2004, 20:13
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
hm. ik heb zeelandnet en dus een limiet aan zooi die ik kan downloaden. ik waag me maar niet aan slipknot. ^.^
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 20:40
V1rus
V1rus is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 25-04-2004 @ 14:14 :
iemand al welcome gehoord??/ het beste nieuwe nummer wat ik tot nu toe heb gehoord
Waar heb je dat nummer weggetoverd? Heb je msn?
Oud 26-04-2004, 07:07
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 04-04-2004 @ 11:25 :
Goh... We wisten toch al dat dit het laatste album zou worden...

Helaas komen ze nog wel een paar keer naar wat festivals hier. Maar van de andere kant, dan hebben we 's avonds weer wat varkenskoppen de braden...
Waaarschijnlijk nieet....

JOEY JORDISON Believes There Will Be More SLIPKNOT Albums - Apr. 25, 2004

In a recent interview with Kansas City's The Pitch, SLIPKNOT drummer Joey Jordison spoke about whether the group will be able to stay together long enough to record the follow-up to their forthcoming CD, "Vol. 3: (The Subliminal Tapes)". "We're going to make it through this tour," Jordison said. "And I'm thinking we're going to make another record. I know [singer] Corey [Taylor] probably said some things [in the past about the band breaking up] that were a little bit misconstrued at the time, and he doesn't feel like that anymore. We're getting along really well, which is a little strange. There's always been really distinct personalities in the band. We all love each other, but at the same time, it's like, 'I'm gonna kill you, dude.' It's just like that in our band. It's just tension, and if it wasn't for that type of mentality, we wouldn't have the band that we have and we wouldn't have the sound that we have."
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 07:26
Verwijderd
Citaat:
V1rus schreef op 25-04-2004 @ 21:40 :
Waar heb je dat nummer weggetoverd? Heb je msn?
http://www.slipknot-metal.com/mp3download.php
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 08:18
Verwijderd
Citaat:
mmuddy schreef op 25-04-2004 @ 19:20 :
krank-amps?? wil je dit aan mij uitleggen
http://www.krankamps.com

naar het schijnt Slipknot endorsed deze versterkers nu. Terwijl ze komen van topmerken als VHT en Bogner. Het slechte hiervan is, dat dit zowat de meest afschuwelijk klinkende versterkers zijn die ge gaat vinden, en afgaande op het gitaargeluid op de CD zou het wel eens kunnen. En dan zwijg ik nog over het feit dat de producenten vrij arrogante zakken zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 08:26
Nrackhnir
Nrackhnir is offline
alleen Joey Jordison is wel een oke drummer voor de rest stelt Slipkut geen fucking ruk voor, gewoon een commerciele kutband.
Oud 26-04-2004, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Nrackhnir schreef op 26-04-2004 @ 09:26 :
alleen Joey Jordison is wel een oke drummer voor de rest stelt Slipkut geen fucking ruk voor, gewoon een commerciele kutband.
slipkut...fucking ruk...kutband...

Jouw pornocollectie moet gigantisch zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 15:14
mmuddy
mmuddy is offline
weer een nieuw slipknot nummer wat waarschijnlijk op het album staat, ik heb alleen een wat minder goede kwaliteit live versie. het nummer heet Slipknot - Vol 3. Subliminal Verses - The Blister Exists (live), voor mensen die interesse hebben, mijn user name op slsk is Brain-Shake en hij staat in map D:/movies/slsk-download/soulseek.
Oud 26-04-2004, 15:33
Verwijderd
Citaat:
mmuddy schreef op 26-04-2004 @ 16:14 :
weer een nieuw slipknot nummer wat waarschijnlijk op het album staat, ik heb alleen een wat minder goede kwaliteit live versie. het nummer heet Slipknot - Vol 3. Subliminal Verses - The Blister Exists (live), voor mensen die interesse hebben, mijn user name op slsk is Brain-Shake en hij staat in map D:/movies/slsk-download/soulseek.
Zie hem niet...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 15:36
mmuddy
mmuddy is offline
Citaat:
36-Crazyfists schreef op 26-04-2004 @ 16:33 :
Zie hem niet...
ik heb hem toch wel in die map staan.
Oud 26-04-2004, 20:36
Verwijderd
ah slipknot liefhebbers...

hier het is niet echt muziek, maar een leuk "pulse of the maggots" wallpapertje wat ik laatst gemaakt heb

*klik*

veel plezier ermee...

---------------------------

mmm het nummer pulse of the maggots.... klikt wel lekker, maar ik vrees dat ze het "oh zo fijne" slipknot-slipknot geluid niet meer gaan produceren.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 21:19
Verwijderd
Citaat:
mmuddy schreef op 26-04-2004 @ 16:14 :
Ja dat nummer heb ik ook. van de jägermeister tour, ma kwaliteit is nogal weak.

Op eerste zicht weeral bagger
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten