Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2004, 14:34
MissEvil
MissEvil is offline
Citaat:
Justjoop schreef op 24-05-2004 @ 18:17 :
bel het cals ijsselstein zou zeggen, wij mogen trouwens niet eten maar ik neem wel stiekem wat pepermunt mee
Van mijn kauwgom zeiden ze niks
Oud 26-05-2004, 21:23
Broere_Paul
Broere_Paul is offline
Gewoon tijdens onbijt of lunch goed eten en drinken.

Eventueel kaugum nemen tijdens het examen. (daar kan je iets beter van denken/concentreren. Het gaat hierbij om de (automatische) kaak-bewegingen)

Maar eten of drinken hoef je echt niet tijdens het examen te doen, vlak nadat je gegeten hebt wordt je trouwens een beetje duf, en kan je je juist minder concentreren.
Deze informatie heb ik van mijn vader, hij is bioloog EN Huisarts en geeft ook les aan huisartsen in opleiding en verzorgt na-scholingen voor huisartsen, hij weet dus wel waar hij het over heeft.

Trouwens, jouw ge-eet en ge-drink stoord alleen maar andere mensen!!1

m.v.g.
Paul Broere
momenteel bezig met o.a. HAVO examen
Oud 26-05-2004, 21:51
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Broere_Paul schreef op 26-05-2004 @ 22:23 :

Eventueel kaugum nemen tijdens het examen. (daar kan je iets beter van denken/concentreren. Het gaat hierbij om de (automatische) kaak-bewegingen)

Maar eten of drinken hoef je echt niet tijdens het examen te doen, vlak nadat je gegeten hebt wordt je trouwens een beetje duf, en kan je je juist minder concentreren.
Deze informatie heb ik van mijn vader, hij is bioloog EN Huisarts en geeft ook les aan huisartsen in opleiding en verzorgt na-scholingen voor huisartsen, hij weet dus wel waar hij het over heeft.

m.v.g.
Paul Broere
paar dingetjes

iedereen is anders. Als ik even een "break" neem tijdens het examen, en eet/drink iets, krijg ik juist weer meer energie, omdat ik heel eventjes niet geconcentreerd bezig ben met de opgaven.
En of iemand er last van heeft hangt ervan wat je eet. Ik heb gewoon brood bij me, en dat ligt al uitgepakt en wel op mn tafel, zelfde als mn flesje aa waarvan de dop al af is. Niemand maar dan ook niemand kijkt er bij ons op als iemand iets te eten pakt, omdat iedereen 'geluidloze' spullen bij zich heeft.
Als je nou een doos Pringles meeneemt, Jaaaaaa dan stoor je
Oud 27-05-2004, 08:04
Broere_Paul
Broere_Paul is offline
Citaat:
Niemand maar dan ook niemand kijkt er bij ons op als iemand iets te eten pakt, omdat iedereen 'geluidloze' spullen bij zich heeft.
Bij mij was dat anders, mensen hadden gewoon ingepakte sultana's. Die gingen ze dan even rustig uit zitten pakken tijdens het examen. Dat stoord echt ontzettend.

Je hebt wel gelijk dat het eten je even kan afleiden, waardoor je daarna weer iets frisser verder kan met de opgaven, persoonlijk vindt ik het niet nodig.

Paul Broere
Oud 27-05-2004, 08:56
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Broere_Paul schreef op 27-05-2004 @ 09:04 :
Bij mij was dat anders, mensen hadden gewoon ingepakte sultana's. Die gingen ze dan even rustig uit zitten pakken tijdens het examen. Dat stoord echt ontzettend.

Je hebt wel gelijk dat het eten je even kan afleiden, waardoor je daarna weer iets frisser verder kan met de opgaven, persoonlijk vindt ik het niet nodig.

Paul Broere
bij ons werd je er gelijk op aangesproken, als ze bij het uitdelen van examens nog dichte pakjes eten zagen, die voor geluid zouden zorgen. Ik erger me eerder aan al die leraren, die zacht gaan fluisteren onder een examen. Ik had liever een muziekje gehad op de achtergrond, maar als dat er niet is moet het ook wel echt stil zijn, in ieder geval niet het geroezemes in een hoek van een zaal, want DAT leidt af.
Oud 27-05-2004, 10:25
black pear!
black pear! is offline
Citaat:
Broere_Paul schreef op 26-05-2004 @ 22:23 :

m.v.g.
Paul Broere
Dat van dat eten kan bij jou misschien zo werken maar bij mij niet. Voor mijn examen eet heel veel voor mij doen, maar na een uur begint mij maag al te knorren dus moet ik wel eten.
Oud 29-05-2004, 16:32
Garfield
Garfield is offline
Citaat:
Ik neem gewoon mijn frituurpan mee en een doos frikandellen ofzo. Hopen dat ze elektriciteit hebben bij ons in de gymzaal... Moet je voorstellen, doodse stilte, sta jij ineens op, plug de stekker erin, en mikt er een paar frikandellen in, sta je mooi te frituurn!
hahahahahahah altijd leuk van die mede-relax-genoten. Word zo niet goed van al die mensen die allemaal heel erg opgewonden gestresst en opgefokt lopen te doen, en allemaal speciale dingen gaan doen omtrent dat examen. Wat een onzin.

Ja ik weet niet misschien heb ik makkelijk praten, ik heb geen last van dyslexie, knikkende knieën, black-outs, pfeiffer, instorten, huilbuien, angstaanvallen, en het hele-jaar-geen-reet-gedaan-en-nu-ineens-keihard-gaan-werken syndroom.

Niet cynisch bedoeld hoor, je kunt er ook niets aan doen als je ziek bent of zonder dat je het tegen kunt houiden gestresst wordt... ik bedoel alleen ja... weet niet, als je normaal een beetje goed eet, ongeveer genoeg slaap haalt en zo half-om-half bijhoudt wat je moet leren dan moet het toch gewoon te doen zijn? Examens zijn doorgaans niet zo ontworpen dat je per definitie zakt. Als je dat idee wel heb dan is er of iets best wel mis met je leermethode/ je boek, en/of zit je op het verkeerde niveau, óf er staan idd fouten in het examen/is de verhouding vragen/tijd die ervoor staat niet goed.
In dat laatste geval ben je hoogstwaarschijnlijk niet de enige die het niet (goed) te doen vond, dus dan ligt het aan de examenmakers en niet aan jouw. Dat heeft ook invloed op de normering, als blijkt dat het echt niet te doen was. Dus ik zou me al met al gewoon niet zo druk maken, nergens voor nodig en je hebt er all1 maar last van!

Kop op en succes
Oud 29-05-2004, 19:04
brennie xx
brennie xx is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 07-04-2004 @ 14:59 :
ik ook hoor.. vind het wel lekker. even een korte pauze.. vooral bij tentamens waar je veel moet schrijven zoals geschiedenis of het examen van nederlands..
bij tentamens hadde we meestal maar 2 uur de tijd dus ook geen tij om te eten..
Oud 29-05-2004, 19:06
Elmoo
Elmoo is offline
Meestal een pepermuntje en sowieso een fles water
Oud 30-05-2004, 19:20
Rochetta
Rochetta is offline
Citaat:
Saekerhett schreef op 22-05-2004 @ 23:23 :
Ik neem gewoon mijn frituurpan mee en een doos frikandellen ofzo. Hopen dat ze elektriciteit hebben bij ons in de gymzaal...

Moet je voorstellen, doodse stilte, sta jij ineens op, plug de stekker erin, en mikt er een paar frikandellen in, sta je mooi te frituurn!
of een barbeque, een combi-magnetron, een tosti-ijzer, een campinggasstelletje etc.
Of je gaat tussendoor naar de wc en op de wc bel je ff de plaatselijke pizza-koerier of shoarmatent of ze wat komen brengen...
Oud 31-05-2004, 08:43
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Rochetta schreef op 30-05-2004 @ 20:20 :
of een barbeque, een combi-magnetron, een tosti-ijzer, een campinggasstelletje etc.
Of je gaat tussendoor naar de wc en op de wc bel je ff de plaatselijke pizza-koerier of shoarmatent of ze wat komen brengen...
hoezo daarvoor naar de wc ? Vlak voor het examen bestel je, en na een half uurtje gaat de deur open "Jaaaaaa Pizza voor wie?" en sta je op "HIER!"

Oud 31-05-2004, 09:14
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Ik eet helemaal niks onder het examen, heb wel elke keer een koek of iets dergelijks mee maar ik ben zo druk bezig dat ik daar niet aan denk om te eten
Oud 31-05-2004, 09:40
Verwijderd
Ik heb nu elke keer een of twee breakers mee en een ding herofruit
Oud 31-05-2004, 10:14
Verwijderd
ik had we lsteeds sultana mee, maar ik vergat het steeds te eten, ad ook niet zo'n behoefte aan. en drinken vergt ik ook tis dat we thee van schoo kregen
Oud 01-06-2004, 19:38
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
~sweetgirl~ schreef op 31-05-2004 @ 10:14 :
Ik eet helemaal niks onder het examen, heb wel elke keer een koek of iets dergelijks mee maar ik ben zo druk bezig dat ik daar niet aan denk om te eten
ik ben ook druk bezig, maar telkens na een half uurtje ofzo laat mn maag wel weten datie wat tekort komt En als ik dan eenmaal begin met eten, blijf ik ook aan de gang. Zit dus veel te kauwen
Oud 04-06-2004, 13:06
markeerstift
markeerstift is offline
haha grappig.. op dat forum van eindexamen.nu hebben ze n heel topic over wicky's die ze krijgen bij t examen..
Maar hier schijnt niemand die dingen te hebben(bij ons ook niet hoor)

Ik neem(correctie: nam) altijd wel drinken mee zoiezo en sochtens boterhammen want ik krijg altijd honger om 10 uur..) en toen we vrijdag 28 en nederlands en economie hadden heb ik wel n red bull meegenomen want ik was bij duits zooo moe geworden van al die teksten.. ik d8 NEE niet nog eens! en ik moet zeggen dat blikje heeft goed werk gedaan!

Regels voor berichten