Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2004, 13:11
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
nickèsz schreef op 03-05-2004 @ 13:22 :
je doet net alsof ajax de enige club is waar vaak spelers uit het 1e met het 2e meedoen
waar zegt hij dat dan?
Oud 03-05-2004, 16:28
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 03-05-2004 @ 13:09 :
De scheiding tussen Ajax 1 en Ajax 2 is i.d.d. moeilijk aan te brengen. Maar als je vind dat Ajax 1 niet getroffen mag worden door deze 'rellen'. Dan vind ik dat spelers van Ajax 1 ook NOOIT meer mee mogen doen bij Ajax 2. En dan mag prijzengeld en sponsorgeld dat Ajax 1 binnenhaald, ook niet aan spelers van het 2e worden uitgegeven als salaris.

Wat ik probeer te zeggen is dat het héél makkelijk is om het argument(Ajax 1 heeft er niets mee te maken) aan te halen, maar het gaat simpelweg niet op.

Ajax 1 is het uithangbord van de vereniging, je treft nu alleen de jongens van het 2e en NIET de gozers die dit soort dingetjes doen. Dán had je Ajax 1 moeten straffen en een 'echte' boete moeten geven.
Ten eerste, je bent totaal niet op de hoogte van de regelgeving rond boetes in het betaalde voetbal, dus bemoei je daar nou maar in ieder geval niet mee.

Ten tweede, je hebt gelijk over de scheiding, waarbij ajax 1 en ajax 2 gewoon van hetzelfde geheel deel uitmaken, doch, ajax 1 heeft hier niets mee te maken en jouw, overduidelijk subjectieve, "vergeldingsplan" is totaal geen manier om straffen uit te delen, zeker niet als het gaat om het betaald voetbal.

Wat er gebeurd is, is heel erg, maar dient verhaald te worden op de werkelijke daders. De inschattingsfout, daarvoor worden ze (mi. zeer zwaar) voor gestraft door middel van een boete en puntenmindering.

Maar ajax 1 heeft er niets mee te maken, hoe je het ook wendt of keert. En dat is maar goed ook, want als het eerste elftal al verantwoordelijk zou moeten zijn voor hun jongere collega's, is dat het begin van iets waar ik niet achter kan staan.
Oud 03-05-2004, 16:29
Gimme more beer
Citaat:
je doet net alsof ajax de enige club is waar vaak spelers uit het 1e met het 2e meedoen
Oud 03-05-2004, 16:54
AGH
AGH is offline
Citaat:
Bij ons zijn de spelers uit het 1e te slecht voor het 2e.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 17:01
AGH
AGH is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 03-05-2004 @ 10:39 :
Denk je nu echt dat er ook maar 1 Ajax'supporter' is die het dan ook maar iets kan uitmaken dat Ajax 2 wel of niet kampioen wordt. Ga nu niet allemaal reageren van: "ik vind het echt heel jammer dat ze geen kampioen zijn geworden".
Ik vind het echt heel jammer dat ze geen kampioen zijn geworden.
Als Milk&Fruit ooit nog een keer achter de computer mag van de kinderbescherming zal ik hem er op aan spreken!
Citaat:
1-Bij 'rellen' bij welk elftal van de desbetreffende club dan ook, worden punten in mindering gebracht bij het 1e elftal.
2-Bij 'rellen' bij welk elftal van de desbetreffende club dan ook, worden in beginsel 3 punten in mindering gebracht.
Ik kan me niet herinneren dat ik dat heb meegemaakt, ook niet bij het amateurvoetbal. Volgens mij krijgt het desbetreffende elftal punten in mindering en een aantekening bij de KNVB.
Mocht je de regels een aantal maal overtreden, dan schrappen ze je uit de competitie.
Citaat:
En wat betreft die geldboete, dat is toch om te lachen, daar pak je Ajax echt niet mee. Dat is een 'zakgeld' bedrag.
Van dat zakgeld kunnen wij een heel jaar een goeie speler betalen.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 19:26
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Wat is er dan met Milk en Fruit gebeurt? K weet dat ie deelgenomen heeft aan het incident.. maar istie nou gepakt enzo?
Oud 03-05-2004, 19:49
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Ajax 2 gaat nog steeds kampioen worden denk ik hoor.
Oud 03-05-2004, 21:51
USPalermo
USPalermo is offline
Voor Ajax dat elk jaar meer dan 10 miljoen aan sponsor-gelden binnenkrijgt en vervolgens nog prijzengeld en tv-rechten(verder eventuele transfers naar ManU Real of weet ik veel welke grote europese club), is 15.000 euro 'zakgeld' Voor dat geld kun je denk ik geen enkele speler een jaar laten voetballen.

Maargoed wat ik aanwilde geven was, dat men bij Ajax het argument van(Ajax 1 heeft er niets mee te maken) te makkelijk aanhaald. Daarom gaf ik even een vergelijking aan hoe zeer belangen van Ajax 1 en Ajax 2 doorelkaar lopen.
Oud 03-05-2004, 22:03
Gimme more beer
Citaat:
USPalermo schreef op 03-05-2004 @ 22:51 :
Voor Ajax dat elk jaar meer dan 10 miljoen aan sponsor-gelden binnenkrijgt en vervolgens nog prijzengeld en tv-rechten(verder eventuele transfers naar ManU Real of weet ik veel welke grote europese club), is 15.000 euro 'zakgeld' Voor dat geld kun je denk ik geen enkele speler een jaar laten voetballen.
Je kunt niet een club meer boete geven, alleen omdat deze meer geld heeft. Als jij een miljoen aan boetes wil geven, zul je dit ook moeten doen als bij FC kleinkutclubje een rel uitbreekt, anders ben je niet consequent. En dat lijkt me een zeer slechte zaak.

Jij wil geen politiek van voortrekken, dan moet je ook niet meer boetes gaan geven, omdat het ajax is.

Daarnaast heeft ajax 2 er directer mee te maken en daar valt dus de mindering, niet meer dan logisch...
Oud 03-05-2004, 22:07
USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-05-2004 @ 23:03 :
Je kunt niet een club meer boete geven, alleen omdat deze meer geld heeft. Als jij een miljoen aan boetes wil geven, zul je dit ook moeten doen als bij FC kleinkutclubje een rel uitbreekt, anders ben je niet consequent. En dat lijkt me een zeer slechte zaak.

Jij wil geen politiek van voortrekken, dan moet je ook niet meer boetes gaan geven, omdat het ajax is.

Daarnaast heeft ajax 2 er directer mee te maken en daar valt dus de mindering, niet meer dan logisch...
Ik had liever geen boete gezien. Ik denk dat boetes weinig zin hebben. Ik zie liever overal punten in mindering. OVERAL bij IEDEREEN. Ik spreek over het PROF voetbal.

Het amateur voetbal zal me worst zijn. Als ik op zondag mijn balletje maar kan trappen vind ik het prima.

Maar als we dus vanaf nu consequent willen zijn, stellen we een puntenmindering systeem in, dat voor elke club hetzelfde is, en alleen voor het eerste elftal geld! En ook als Twente 1na laatste staat, en 3 punten in mindering krijgt en daardoor zou degraderen, ben ik voor dit systeem.
Oud 03-05-2004, 22:39
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-05-2004 @ 23:03 :

Jij snaptet
Oud 03-05-2004, 23:21
Gimme more beer
Citaat:
USPalermo schreef op 03-05-2004 @ 23:07 :
Ik had liever geen boete gezien. Ik denk dat boetes weinig zin hebben. Ik zie liever overal punten in mindering. OVERAL bij IEDEREEN. Ik spreek over het PROF voetbal.

Het amateur voetbal zal me worst zijn. Als ik op zondag mijn balletje maar kan trappen vind ik het prima.

Maar als we dus vanaf nu consequent willen zijn, stellen we een puntenmindering systeem in, dat voor elke club hetzelfde is, en alleen voor het eerste elftal geld! En ook als Twente 1na laatste staat, en 3 punten in mindering krijgt en daardoor zou degraderen, ben ik voor dit systeem.
Ik zie de logische consequentie "puntenmindering" niet zo...
Oud 04-05-2004, 10:44
USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 04-05-2004 @ 00:21 :
Ik zie de logische consequentie "puntenmindering" niet zo...
consequent voor elke club dezelfde aftrek, voor elke club aftrek voor het eerste elftal, consequent dus.
Oud 04-05-2004, 10:49
Verwijderd
Citaat:
USPalermo schreef op 04-05-2004 @ 11:44 :
consequent voor elke club dezelfde aftrek, voor elke club aftrek voor het eerste elftal, consequent dus.
dus ook als er bij de F-jes een flinke rel komt? Dat slaat volgens mij nergens op...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 11:48
USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 04-05-2004 @ 11:49 :
dus ook als er bij de F-jes een flinke rel komt? Dat slaat volgens mij nergens op...
Ik spreek over het prof-voetbal.

Overigens zijn het dus preventieve maatregelen.
Oud 04-05-2004, 13:03
ZlatanSuperJood
ZlatanSuperJood is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 04-05-2004 @ 12:48 :
Ik spreek over het prof-voetbal.

Overigens zijn het dus preventieve maatregelen.

Jij denkt dat die Coke snuivers er aan denken dat ze het eerste elftal gaan benadelen door hun acties?
Oud 04-05-2004, 14:13
USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
ZlatanSuperJood schreef op 04-05-2004 @ 14:03 :
Jij denkt dat die Coke snuivers er aan denken dat ze het eerste elftal gaan benadelen door hun acties?
Voor de extreme gevallen werkt de eeuwen oude knuppel ook nog. Die coke snuivers kun je een SV geven + meldingsplicht.
Oud 04-05-2004, 14:15
ZlatanSuperJood
Citaat:
USPalermo schreef op 04-05-2004 @ 15:13 :
Voor de extreme gevallen werkt de eeuwen oude knuppel ook nog. Die coke snuivers kun je een SV geven + meldingsplicht.
Precies, dus puntenaftrek is overbodig..
Oud 04-05-2004, 15:27
USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
ZlatanSuperJood schreef op 04-05-2004 @ 15:15 :
Precies, dus puntenaftrek is overbodig..
puntenaftrek werkt ook prima bij spreekkoren.
Dan helpt een SV+meldingsplicht niet....

puntenaftrek voor het feit dat een club niet aan de licentie verplichtingen kan voldoen....
Oud 04-05-2004, 15:32
ZlatanSuperJood
Citaat:
USPalermo schreef op 04-05-2004 @ 16:27 :
puntenaftrek werkt ook prima bij spreekkoren.
Dan helpt een SV+meldingsplicht niet....

puntenaftrek voor het feit dat een club niet aan de licentie verplichtingen kan voldoen....
In het laatste geval ben ik het r helemaal mee eens..

Bij spreekkoren zeker niet. Het zal weinig helpen en aangezien je spreekkoren bijna overal hoort is het niet te doen.

Bovendien strijden Willem II en Heerenveen dan elk jaar om de titel, en wie zit daar op te wachten...
Oud 04-05-2004, 15:39
USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
ZlatanSuperJood schreef op 04-05-2004 @ 16:32 :
In het laatste geval ben ik het r helemaal mee eens..

Bij spreekkoren zeker niet. Het zal weinig helpen en aangezien je spreekkoren bijna overal hoort is het niet te doen.

Bovendien strijden Willem II en Heerenveen dan elk jaar om de titel, en wie zit daar op te wachten...
Eigenlijk vind ik een boete een beetje een 'rare' straf.
Veel clubs zal het weinig uitmaken wanneer ze een boete krijgen van een paar duizend euro. Ik denk dat je de clubs met een puntenaftreksysteem véél en véél meer raakt.
Wanneer je dit systeem doorvoerd zullen de clubs misschien zelf ook wat meer op hun hoede zijn. Gevolg zal zijn dat de KNVB in praktijk dus eigenlijk nooit zal grijpen naar het puntenaftreksysteem omdat de clubs nu zelf ook meer zullen optreden tegen hun problemen.

En stillem 2 en Heerenveen gaan er dan i.d.d. vandoor met de titel de beker en de fairplayprijs, maar zoals ik al zei: in praktijk zal de bond het middel niet hoeven te gebruiken, het is dus meer preventief.
Oud 04-05-2004, 16:24
nickèsz
nickèsz is offline
Ajax niet akkoord met schikkingsvoorstel

Amsterdam, 4 mei 2004
Ajax gaat niet akkoord met het schikkingsvoorstel van de aanklager betaald voetbal van de KNVB.

Naar aanleiding van de ongeregeldheden op de Toekomst na afloop van de wedstrijd Jong Ajax - Jong Feyenoord op maandag 15 april, ontving Ajax een schikkingsvoorstel van drie punten in mindering voor Jong Ajax en een geldboete van €15.000.
Met dit voorstel is Ajax niet akkoord gegaan. De club had tot en met vandaag, 4 mei, de tijd om te reageren.

(Bron: Aiax.nl)
Oud 04-05-2004, 16:39
AGH
AGH is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 04-05-2004 @ 15:13 :
Als je een beetje goed spul hebt voel je die knuppel ook pas de volgende ochtend!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 16:42
AGH
AGH is offline
Citaat:
Maar daarmee pak je wederom de ´gewone´ supporters en de spelers zelf en niet de daadwerkelijke daders.
Hetzelfde geld voor de verplichte combiregeling.

De gewone supporters blijven thuis en wij, de fanatiekelingen, komen toch wel overal binnen.
Gewone mensen hebben geen netwerkjes, hebben geen lef, niet de brutaliteit, het doorzettingsvermogen en de wil om de club te zien spelen. Met andere woorden, deze mensen blijven thuis.
Iets waar je als club niets mee opschiet, omdat de raddraaiers toch hun zin wel krijgen.
Tenzij je ze inderdaad wél zelf aanpakt met bijvoorbeeld een SV of meldingsplicht.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 16:45
AGH
AGH is offline
Citaat:
Zlatani10 schreef op 03-05-2004 @ 20:26 :
Wat is er dan met Milk en Fruit gebeurt? K weet dat ie deelgenomen heeft aan het incident.. maar istie nou gepakt enzo?
De hele natie valt over Ajacieden heen die deel hebben genomen aan de rellen.
Milk&Fruit schreeuwt van de daken dat hij op het veld is geweest en een speler een klap heeft verkocht en een dag later is ineens, plotseling, spontaan het bewuste topic uit de lijst verdwenen....
Ik weet niet waar hij is, maar handig is hij niet geweest!

Dus mochten er straks mensen een brief van justitie krijgen om te getuigen in de zaak: ´Milk&Fruit versus van Persie´ dan wens ik ze alvast veel succes in de afleveringen van Peter R. de Vries.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 18:40
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
HIj zit nog gewoon op dit forum.
Oud 04-05-2004, 18:45
ZlatanSuperJood
Citaat:
EmilioFCG schreef op 04-05-2004 @ 19:40 :
HIj zit nog gewoon op dit forum.
Kan best zijn, maar al zijn posts zijn al 300 keer doorgelopen op verschillende Feyenoordsites.. Ze weten erg veel van m.

Was inderdaad niet zo'n slimme actie..
Oud 05-05-2004, 17:39
Gimme more beer
Citaat:
Als dat bij andere clubs ook niet gebeurt, gebeurt dat ook niet bij Ajax... Ik zou het heel kwalijk vinden als een dergelijk systeem daglicht krijgt te zien.
Oud 06-05-2004, 16:43
AGH
AGH is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 05-05-2004 @ 18:39 :
Als dat bij andere clubs ook niet gebeurt, gebeurt dat ook niet bij Ajax... Ik zou het heel kwalijk vinden als een dergelijk systeem daglicht krijgt te zien.
Dan waren jullie tijdens de nacompetitie van ´97 gewoon gedegradeerd en hadden wij vorig jaar Europees gevoetbald tegen Wisla Krakow.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 20:33
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Citaat:
ZlatanSuperJood schreef op 04-05-2004 @ 19:45 :
Kan best zijn, maar al zijn posts zijn al 300 keer doorgelopen op verschillende Feyenoordsites.. Ze weten erg veel van m.

Was inderdaad niet zo'n slimme actie..
Vindik kut voor em.. zullen we voor zn huis gaan liggen om em te beschermen Als echte forumkameraden
Oud 07-05-2004, 14:10
Gimme more beer
Citaat:
AGH schreef op 06-05-2004 @ 17:43 :
Dan waren jullie tijdens de nacompetitie van ´97 gewoon gedegradeerd en hadden wij vorig jaar Europees gevoetbald tegen Wisla Krakow.
Heh... Dat ook jah

Maar daar gaat het me niet om. Voetbal is niet alleen eredivisie, maar net zo goed de kleine dorpsteams of zelfs schoolteams... En kijk je daarnaar, dan kunnen dit soort systemen niet...

Maar ook voor het prof-voetbal. Clubs zijn alleen verantwoordelijk voor de preventie, niet voor het gedrag van de supporters... En als de preventie niet goed is, geloof mij maar, dan krijgen ze me een potje boetes! Dit zijn onvoorziene omstandigheden en hoewel je je mag afvragen of de wedstrijd gespeeld had moeten worden, de verantwoording ligt bij de regelgeving der KNVB en niet bij het ajax-bestuur. Dat soort inschattingen zijn zeer moeilijk te maken, zeker als er in zo'n wedstrijd ook zoveel op het spel staat.
Oud 07-05-2004, 18:47
Kale
Kale is offline
Wel of geen straf van de knvb het maakt allemaal niet uit wie aan onze club komt,komt aan ons.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 20:06
ZlatanSuperJood
Citaat:
Kale schreef op 07-05-2004 @ 19:47 :
Wel of geen straf van de knvb het maakt allemaal niet uit wie aan onze club komt,komt aan ons.
Prima, succes ermee
Oud 08-05-2004, 17:40
AGH
AGH is offline
Citaat:
Zlatani10 schreef op 06-05-2004 @ 21:33 :
Vindik kut voor em.. zullen we voor zn huis gaan liggen om em te beschermen Als echte forumkameraden
Ik heb een kaarsje voor hem aangestoken en ondervind veel hulp aan m´n vriendin; we praten er thuis regelmatig over.

Dankzij wat Feyenoordsites heb ik zijn adres kunnen traceren en heb hem een fruitmand met 6 gram speed en een rietje gestuurd.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 17:55
AGH
AGH is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-05-2004 @ 15:10 :
Heh... Dat ook jah

Maar daar gaat het me niet om. Voetbal is niet alleen eredivisie, maar net zo goed de kleine dorpsteams of zelfs schoolteams... En kijk je daarnaar, dan kunnen dit soort systemen niet...
Ik vind sowieso dat je een club en haar supporters niet de dupe kan laten worden van dergelijke voorvallen.
Je benadeeld hiermee niet de raddraaiers zelf, maar iedereen die de club een warm hart toedraagt.
Geldboete vind ik enigzins wel op haar plaats, vooral omdat Ajax in deze kwestie een enorme blunder heeft gemaakt.

Als politie en justitie duizenden euro´s spenderen in projecten als ´hooligans in beeld´, moet het toch niet moeilijk zijn om veertig mensen op te pakken die minimaal 90 minuten lang rondom het veld hebben gestaan. Bovendien ga ik er vanuit dat Ajax de jongens kent en dus ook zelf kan zien wie op het veld lopen. Rechters hebben niet meer zoveel getuigen nodig, een verklaring van elke willekeurige randdebiel is tegenwoordig al genoeg.
Kortom, zet ze voor de rechter en je bent feitelijk klaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten