Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Samenvatting van 'Blablablabla' door 'B. La'
||
Citaat:
Naam schrijver Titel tekst
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar wij moeten het zo doen: (Auteur) (Titel van de tekst) Uit: (bron) |
![]() |
||
Citaat:
![]() volgens mij moet je maar net 't geluk hebben dat je tekst een beetje doorhebt....... |
![]() |
||
Citaat:
- werk volgens die punten die ze al gegeven hebben - schrijf eerst op je kladblaadje welke dingen je bij elk punt wil vermelden. - schrijf dit aan elkaar op je klad, en kijk hoe je uitkomt met woorden/spelling. - schrijf de goede versie op je net-blad, en lever m in ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Staat er bijvoorbeeld: noem de 3 gevolgen van .... Dan schrijf je op je kladblaadje: Drie gevolgen van ... zijn blablabla Zo behandel je eerst elk punt en daarna maak je d'r een mooi lopend verhaaltje van. Al het overige hoef je niet in je samenvatting te zetten. Kijk maar eens naar een correctievoorschrift van een examen: je krijgt puur punten voor het behandelen van die punten.
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Zo ja, dan zou ik het beperken tot de gedeeltes over signaalwoorden, soorten tekst (betoog, beschouwing, uiteenzetting) en functies van een tekst (voorbeeld, toelichting etc.). Tenzij je iets natuurlijk heel veel fout hebt gedaan in de oefenexamens. De oefenopgaven vond ik trouwens moeilijker dan de echte opgaves.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Gelukkig telt het tekstverklaringgedeelte iets meer mee dan het samenvattingsgedeelte (bij het 1e kun je meer punten halen, blijkt uit de omrekeningstabel in de examenbundel). |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Die langere tekst heeft vaak hetzelfde onderwerp als de twee kleine tekstjes. Het kan voor het begrijpen van de tekst dus wel handig zijn als je die andere 2 hebt gelezen, maar noodzakelijk is het niet.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Heb het examen van vorig jaar gemaakt (www.havovwo.nl) en had daar een 7.1 voor.
Ik heb geen examenbundel NL en heb al mijn andere NL boeken in mijn kluisje liggen op school. Zijn er dingen waarvan jullie zeggen: dat moet je echt weten! Zo ja, zou ik ze graag van jullie horen!
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Probleempje! |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Voor wat betreft de samenvatting: Als er wordt gevraagd: Vergelijk hoe men er in 1950 over dacht met hoe men er nu over denkt. Dan begin je je zin met: in 1950 dacht men dat 'blablalabla', maar tegenwoordig vindt men 'blabla'. Voor alleen de zinnetjes 'in 1950 dacht men' en 'tegenwoordig vindt men' krijg je namelijk al 2 punten. Je laat zien dat je de opdracht in je samenvatting hebt verwerkt. Probeer dus in ieder geval al die vragen in je samenvatting te zetten. Daar krijg je al standaardpunten voor. Ga verder nog een samenvatting oefenen en kijk hem zelf na aan de hand van het correctievoorschrift. Daar leerde ik heel veel van.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wat doen trouwens al die mensen die vmbo-examen doen op het vwo-forum? Oké, het is maar twee letters verschil, maar dan nog... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eindexamens 2014 |
[VMBO] HELP NEDERLANDS EXAMEN ! larissaaa | 4 | 13-05-2014 19:38 | |
Algemene schoolzaken |
examen nederlands niveau 5/6 literatuur? X_BlackMoon_X | 13 | 03-03-2012 21:45 | |
HAVO |
Normering Nederlands ***ailá*** | 10 | 16-06-2005 20:54 | |
Eindexamens 2004 |
Geen examen mogen doen verwijderen_aub | 12 | 24-05-2004 17:44 | |
Eindexamens 2003 |
nederlands-letterkunde ??? Alpha #1 | 9 | 09-05-2003 12:46 |