Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004 / VWO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2004, 11:51
Fladdergeval
Fladdergeval is offline
Citaat:
In Your Room schreef op 30-05-2004 @ 12:47 :
Uit Samengevat, en bijv. van http://examen.kennisnet.nl, daar staat t allebei op...
Hm, die site doet 't niet op mijn oude computertje

Maar is het niet vreemd dat de Examenbundel en Samengevat elkaar dan in feite tegenspreken? (Of heb ik in de Bundel gewoon ergens overheen gelezen?! Help, hier word ik zenuwachtig van )
Advertentie
Oud 30-05-2004, 11:58
In Your Room
In Your Room is offline
Citaat:
Fladdergeval schreef op 30-05-2004 @ 12:51 :
Hm, die site doet 't niet op mijn oude computertje

Maar is het niet vreemd dat de Examenbundel en Samengevat elkaar dan in feite tegenspreken? (Of heb ik in de Bundel gewoon ergens overheen gelezen?! Help, hier word ik zenuwachtig van )
Nee, sorry, t adres klopt niet want hij heeft de komma eraan vastgeplakt. Dit moet t wel doen:

http://examen.kennisnet.nl

Ik zal es ff in de examenbundel kijken... Ja, t staat er wel... Blz. 224, onderaan:

subdomein Ruimtelijk gedrag en politiek-ruimtelijke organisatie (geen onderdeel van centraal examen 2003/2004)
Oud 30-05-2004, 12:06
Fladdergeval
Fladdergeval is offline
Oeoe, jij maakt mij blij

Nou alleen die Basisstatistiek nog Iemand?
Oud 30-05-2004, 15:24
lovely1986
lovely1986 is offline
toch nog ff een klein vraagje, I know, het is echt te irritant, maar ik kom er gewoon echt niet uit.

Ik heb de methode Wereldwijs...ik heb alle berichten eens ff nagelezen en ik meende dat iemand zei dat hoofdstuk 2 daarvan wegvalt....

Maar de volgende domeinen vallen weg:

ruimtelijk gedrag en politieke ruimtelijke organisatie.

In ut wereldwijs boek is hoofdstuk 1: Ruimtelijk gedrag en politiek
En hoofdstuk 2: economie en politiek-ruimtelijke organisatie.

Moeten ze dan niet allebei wegvallen???

XXX
Oud 30-05-2004, 15:46
grageagerg4t444
grageagerg4t444 is offline
Ik heb zelf ook een probleem. Mens en Milieu. Ik ben heel erg benieuwd hoe jullie dit onderwerp leren.. Als ik een proefexamen maak (bijvoorbeeld van vorig jaar 1ste tijdvak) dan zit ik mezelf af en toe echt af te vragen hoe ze aan het antwoord gekomen zijn.. Dus bij deze, hoe M en M te leren. Ik heb nog 2.5 dagen dus ik hoop dat er snel een antwoord kan komen.
alvast bedankt
Oud 30-05-2004, 15:50
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
lovely1986 schreef op 30-05-2004 @ 16:24 :
toch nog ff een klein vraagje, I know, het is echt te irritant, maar ik kom er gewoon echt niet uit.

Ik heb de methode Wereldwijs...ik heb alle berichten eens ff nagelezen en ik meende dat iemand zei dat hoofdstuk 2 daarvan wegvalt....

Maar de volgende domeinen vallen weg:

ruimtelijk gedrag en politieke ruimtelijke organisatie.

In ut wereldwijs boek is hoofdstuk 1: Ruimtelijk gedrag en politiek
En hoofdstuk 2: economie en politiek-ruimtelijke organisatie.

Moeten ze dan niet allebei wegvallen???

XXX
Nee, niet allebei. Die ene valt weg die gaat over regionale dingen, ik weet niet uit mn hoofd welke dat is, moet je even kijken. Volgens mij hoofdstuk 1.
Oud 30-05-2004, 15:51
heavinly
heavinly is offline
Ik ben echt zo slecht in ak, maar ik had net zowaar heel wat vragen goed bij de examenopgaven.
Oud 30-05-2004, 16:06
Verwijderd
Citaat:
heavinly schreef op 30-05-2004 @ 16:51 :
Ik ben echt zo slecht in ak, maar ik had net zowaar heel wat vragen goed bij de examenopgaven.
het is gewoon een kwestie van goed opzoeken in de atlas en de bronnen goed lezen, dan ben je al goed op weg.
Oud 30-05-2004, 16:09
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 30-05-2004 @ 17:06 :
het is gewoon een kwestie van goed opzoeken in de atlas en de bronnen goed lezen, dan ben je al goed op weg.
Ja.. ik merkte het. En logisch nadenken.

Vraag: "Java is het politieke centrum van Indonesië, noem twee redenen."
Antwoord: "Jakarta ligt op Java."
Ja heee dat weet ik ook.
Oud 30-05-2004, 16:12
blondesmurfin!
blondesmurfin! is offline
eyey!! even een vraagje..
wij hebben naast onze terra boeken zoals politiek en ruime enzo..ook een handboek met allemaal geografische werkwijzen en analysewissel stappen plannen ofzo....heeel raar allemaal..
maar moet je dat ook leren??of heoven jullie dat allemaal niet???
xxx
Oud 30-05-2004, 16:21
lovely1986
lovely1986 is offline
hoofdstuk 1 gaat over grenzen in gemeentes
hoofdstuk 2 gaat over de europese unie enzow

welke valt weg?
Oud 30-05-2004, 16:28
heavinly
heavinly is offline
Grenzen in gemeentes.
Oud 30-05-2004, 16:38
lovely1986
lovely1986 is offline
dank je!
Oud 30-05-2004, 19:50
Sjenne
Sjenne is offline
AK zuigt ook!!
Oud 30-05-2004, 19:58
Mercurial
Mercurial is offline
Citaat:
blondesmurfin! schreef op 30-05-2004 @ 17:12 :
eyey!! even een vraagje..
wij hebben naast onze terra boeken zoals politiek en ruime enzo..ook een handboek met allemaal geografische werkwijzen en analysewissel stappen plannen ofzo....heeel raar allemaal..
maar moet je dat ook leren??of heoven jullie dat allemaal niet???
xxx
Ik heb ook Terra met als extra het domein "vaardigheden en werkwijzen". Ik ga dit absoluut niet leren, er staat namelijk zoveel onzin in . Het is misschien wel handig om even door te bladeren, maar leren dat doe ik absoluut niet. AK vind ik zo en zo heel vaag, die boekjes word ik echt niets wijs uit. Het is ook een kwestie op je examen om goed de bronnen te lezen en je atlas te gebruiken. En hopen dat je algemene kennis over bepaalde onderwerpen je niet in de steek laat , dat kan namelijk een groot voordeel zijn
Oud 30-05-2004, 21:01
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 29-05-2004 @ 13:44 :
In de examenbundel stond toch wel iets?
moet je die wel hebben

ga maar mn best doen voor die 5,0 die ik moet halen voor wiskunde, dan maakt het cijfer voor ak niet meer uit.... voor ak hoef ik maar een 4,6, maar denk dat ik die 5 voor wiskunden makkelijker kan halen

+ dat het erggggggggggg verrot is dat we woensdagmorgen meteen ak hebben, zonder een dagdeel vrij na wiskunde zegmaar.
Dus ik richt mn pijlen op wiskunde!!!
Oud 31-05-2004, 08:28
Sasz
Sasz is offline
ik vind t idd ook erg kut dat we 3 examens achter elkaar hebben. khad ak liever 's middags gehad, kon ik ff bijkomen van duits en wiskunde.
ik geloof dat ik in een goede positie zit: ksta een 7,6 voor ak, dus moet een 3,4 halen...
maar idd die vragen van t examen zijn erg ver gezocht!
Oud 31-05-2004, 09:07
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Sasz schreef op 31-05-2004 @ 09:28 :
ik vind t idd ook erg kut dat we 3 examens achter elkaar hebben. khad ak liever 's middags gehad, kon ik ff bijkomen van duits en wiskunde.
ik geloof dat ik in een goede positie zit: ksta een 7,6 voor ak, dus moet een 3,4 halen...
maar idd die vragen van t examen zijn erg ver gezocht!
Hey, ik sta ook een 7,6. Maar we gaan natuurlijk voor de 7,4
Oud 31-05-2004, 09:10
Verwijderd
staat een 5,5.. gaat voor de 5,5.. en haalt een 5,5 (hopelijk)..
Oud 31-05-2004, 11:31
blondesmurfin!
ik moet een 4.8 halen....
ak is gewoon echt een vaag vak met vergezochte antwoorden op de vragen...
ik hoop dat mn gezonde verstand en algemene kennis me niet in de steek laat want dan ben ik nergens...
Oud 31-05-2004, 11:48
SusieQ
SusieQ is offline
Wie weet er een goede samenvatting van de stof?
Oud 31-05-2004, 11:51
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 30-05-2004 @ 22:01 :
moet je die wel hebben

ga maar mn best doen voor die 5,0 die ik moet halen voor wiskunde, dan maakt het cijfer voor ak niet meer uit.... voor ak hoef ik maar een 4,6, maar denk dat ik die 5 voor wiskunden makkelijker kan halen

+ dat het erggggggggggg verrot is dat we woensdagmorgen meteen ak hebben, zonder een dagdeel vrij na wiskunde zegmaar.
Dus ik richt mn pijlen op wiskunde!!!
Ha, bij mij is het echt andersom. Maar ik weet dus niet hoe ik gs heb gemaakt.. als ik morgen verkloot zal ik wel een her hebben.
Oud 31-05-2004, 12:22
Fladdergeval
Fladdergeval is offline
Citaat:
Fladdergeval schreef op 30-05-2004 @ 11:33 :
Ik heb even een beetje droge aardrijkskundevraag over de Basisstatistiek, het katern achterin de Grote Bosatlas. Op de een of andere manier kan ik daar gewoon echt niet mee overweg, ik krijg het gewoon niet voor elkaar er relevante informatie uit te halen. Ik ga bijvoorbeeld steeds als je een antwoord op een vraag moet geven aan de hand van die Statistiek, kolommen met elkaar vergelijken, maar dat levert me structureel het verkeerde antwoord op. Kent er iemand toevallig een effectieve stoomcursus-basisstatistiek-in-twee-dagen?

Sorry, maar ben nog steeds dringend op zoek naar een Basisstatistiek-begrijpende Aardrijkskundeheld!!
Oud 31-05-2004, 12:54
blondesmurfin!
naaa echt raar jonge..ik keek net in samengevat ak..daar staan dingen in die in nog nooit in me leven heb gezien!!!! en ik heb gewoon de boeken geleerd..3 terra boeken..dat is toch goed?? want in samengevat is het zooo gedetailleerd...bv de kaartprojecites...dat hoef je toch allemaal niet uit je hoofd te leren???ende soorten grafieken..en bv verdrag van NICE ofzo.w.....moet je dit allemaal weten..want anders heb ik een grooooot probleeem!!
Oud 31-05-2004, 13:36
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
SusieQ schreef op 31-05-2004 @ 12:48 :
Wie weet er een goede samenvatting van de stof?
van collegenet, alleen dan gratis

3 saaaaaie domeinen, met begrippenlijst
Oud 31-05-2004, 13:36
grageagerg4t444
Begrippen is niet zo heel belangrijk voor het examen..
Tuurlijk moet je wel bepaalde dingen weten, maar het is niet zo dat je het samengevat uit je kop moet kennen..
AK examen is: verbanden leggen, met de atlas om kunnen gaan en een beetje algemene kennis.
Probeer gewoon examens te maken van vorig jaar. Je zult zien dat het opzich best meevalt. Behalve mens en milieu dan..
De vragen in het echte examen zijn ook veel makkelijker dan de vragen in de examenbundel. Veel succes!
Oud 31-05-2004, 14:06
Goalie
Goalie is offline
Citaat:
grageagerg4t444 schreef op 31-05-2004 @ 14:36 :
Begrippen is niet zo heel belangrijk voor het examen..
Tuurlijk moet je wel bepaalde dingen weten, maar het is niet zo dat je het samengevat uit je kop moet kennen..
AK examen is: verbanden leggen, met de atlas om kunnen gaan en een beetje algemene kennis.
Probeer gewoon examens te maken van vorig jaar. Je zult zien dat het opzich best meevalt. Behalve mens en milieu dan..
De vragen in het echte examen zijn ook veel makkelijker dan de vragen in de examenbundel. Veel succes!
Ze zouden dit jaar meer begrippen vragen als in voorgaande jaren... wordt toch nog ff blokken
Oud 31-05-2004, 14:07
KoffieBoontje
KoffieBoontje is offline
Begrijp ik goed dat je uit terra het boekje politiek en ruimte de laatste 2 leerhoofdstukken mag overslaan?

- ruimtelijjk gedrag en bestuurlijke grenzen
- economie, politiek en ruimte

Of een gedeelte ervan?
Oud 31-05-2004, 14:14
Briseïs
Briseïs is offline
Iemand die wereldwijs heeft en weet hoe t nou zit met de deltadossiers? Mijn leraar heeft daar echt onwijs over lopen zeiken, dat ik het het nu helemaal niet meer weet...
Oud 31-05-2004, 14:40
grageagerg4t444
Citaat:
Goalie schreef op 31-05-2004 @ 15:06 :
Ze zouden dit jaar meer begrippen vragen als in voorgaande jaren... wordt toch nog ff blokken
Hoe kom je aan deze info?
Oud 31-05-2004, 14:51
Lil'Anthony
Lil'Anthony is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 31-05-2004 @ 15:14 :
Iemand die wereldwijs heeft en weet hoe t nou zit met de deltadossiers? Mijn leraar heeft daar echt onwijs over lopen zeiken, dat ik het het nu helemaal niet meer weet...
volgens mij moet je van wereldwijs gewoon alle gewone stof kennen.. die delta dossiers zijn toch alleen wat aanvullende info?

onze leraar zeikt daar ook altijd over...

maar die's niet goed wijs, en mag ons eigenlijk nog geen les geven
Oud 31-05-2004, 14:53
denise123
denise123 is offline
hoi, ik doe VWO oude styl, en heb ook aardrijkskunde, ik moet andere onderwerpen doen als jullie, maar heeft iemand misschien nog een samenvatting of de stof van:

de Nederlander en de milieugebruiksruimte
Nederland en de internationale milieuproblemen
Nederlandslandschap
Marokko

dit zijn namelijk mijn examen onderwerpen. Maar nu is het lastig omdat hier nauwelijks iest in mijn boek staat die ik heb, misschien hebben jullie er dus iest van, ik hoop het zo?!
Oud 31-05-2004, 14:55
Lil'Anthony
Lil'Anthony is offline
Citaat:
denise123 schreef op 31-05-2004 @ 15:53 :
hoi, ik doe VWO oude styl, en heb ook aardrijkskunde, ik moet andere onderwerpen doen als jullie, maar heeft iemand misschien nog een samenvatting of de stof van:

de Nederlander en de milieugebruiksruimte
Nederland en de internationale milieuproblemen
Nederlandslandschap
Marokko

dit zijn namelijk mijn examen onderwerpen. Maar nu is het lastig omdat hier nauwelijks iest in mijn boek staat die ik heb, misschien hebben jullie er dus iest van, ik hoop het zo?!

sorry, maar onze onderwerpen zijn zó anders gedefinieerd, mssn een apart topic aardrijkskunde - oude stijl openen... ??
Oud 31-05-2004, 15:23
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
grageagerg4t444 schreef op 31-05-2004 @ 15:40 :
Hoe kom je aan deze info?

stond in zo een eindexamenblad, maar er stond alleen havo bij ..
Oud 31-05-2004, 15:54
grageagerg4t444
Citaat:
Atje85 schreef op 31-05-2004 @ 16:23 :
stond in zo een eindexamenblad, maar er stond alleen havo bij ..
ok tnx ik weet genoeg.
Oud 31-05-2004, 16:28
marg
marg is offline
inderdaad, geldt voor ons toch niet
Oud 31-05-2004, 23:41
youneman
youneman is offline
Citaat:
marg schreef op 31-05-2004 @ 17:28 :
inderdaad, geldt voor ons toch niet
Thx for saving me from a nerve breakdown... begrippen ugh (walgt al van de gedachte alleen)
Oud 01-06-2004, 08:57
marg
marg is offline
klopt het dat we in dit ak-examen waarschijnlijk fotos krijgen van landschappen? had ik geloof ik gelezen in de samenvattingen van docent op collegenet.nl
weet iemand of dit klopt?
en zo ja, waar kun je dit oefenen (bekijken)
Oud 01-06-2004, 09:31
.boris
.boris is offline
uhm
ik keek zo door het examen van vorig
jaar en alles wat ze vragen moet je of met de atlas
of moet je even logisch over nadenken
wat heeft leren dan nog voor nut?
Oud 01-06-2004, 10:39
blondesmurfin!
HEHE eindelijk nog iemand er van overtuigd dat je ak ABSOLUUT NIET hoeft te leren....
alleen moet je mens en milieu wel even goed doorneme
voor de rest kan je bijna al je antwoorden in de atlas vinden!! dus ga liever je atlas doorbladeren kijken of je em begrijpt <-- handige tip misschien
gewoon rustig blijve en logisch nadenke
nu eers nog wiskunde
ga voor de 4.4 ... voor mn 6!
hoop dat ik t haal
x
Oud 01-06-2004, 11:16
Sjenne
Sjenne is offline
Nou, ik ga voor de 2.4
Dan sta ik een 4 op Wiskunde en met 1 onvoldoende in je profiel ben je nog geslaagd , denk dat ik Economie we gehaald heb. Zit alleen wel in de zenuwen, 2.4 klinkt laag (heeeel laag), maar het moet nog wel ffies gebeuren........
Succes iedereen!
Oud 01-06-2004, 16:28
Deej
Deej is offline
wat een planning zeg... eerst wiskunde en dan aardrijkskunde.. brr overload! kga voor de 3,5.. dat moet wel lukken zo denk ik..
Oud 01-06-2004, 17:05
dwight88
dwight88 is offline
op al die examensite's staat wel meer, klopt ook niet altijd.

Mijn leraar zei dat van VWO-mensen verwacht word dat ze verder kunnen denken dan alleen maar de pure begrippen, we zouden ermee moeten kunnen "spelen", de kans dat ze direct vragen van "wat is een EEZ?" is nihil. Ze zouden er dan eerder vragen rondom kunnen stellen, over invloed enzo.

Zie op tegen M&M, rest moet wel lukken denk ik.... als politiek en ruimte maar niet een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ingewikkeld conflict gaat behandelen, moet t lukken een 4,6 te halen
Oud 01-06-2004, 17:17
Briseïs
Briseïs is offline
wat is een eez
Oud 01-06-2004, 17:21
Verwijderd
exclusieve economische zone

hoop dat de vragen niet te ver gezocht zijn en dat ze me precies liggen (maar wie hoopt dat nou niet)...
Oud 01-06-2004, 17:23
KoffieBoontje
KoffieBoontje is offline
weet iemand al of je dat 3e en 4e hoofdstuk van terra nou mag overslaan?
Oud 01-06-2004, 18:00
grageagerg4t444
Citaat:
dwight88 schreef op 01-06-2004 @ 18:05 :
op al die examensite's staat wel meer, klopt ook niet altijd.

Mijn leraar zei dat van VWO-mensen verwacht word dat ze verder kunnen denken dan alleen maar de pure begrippen, we zouden ermee moeten kunnen "spelen", de kans dat ze direct vragen van "wat is een EEZ?" is nihil. Ze zouden er dan eerder vragen rondom kunnen stellen, over invloed enzo.

Zie op tegen M&M, rest moet wel lukken denk ik.... als politiek en ruimte maar niet een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ingewikkeld conflict gaat behandelen, moet t lukken een 4,6 te halen
Voor mij precies hetzelfde. Alleen dan 4.7 ipv .6
Heb het ff uitgerekend. 4.6/4.7 = 30 punten van de 72..
Ervanuitgaande dat de normering hetzelfde is als vorig jaar, namelijk 0.9.
30 van de 72 is 41.6666 procent.. Zeg ik beantwoord alle mens en milieu vragen fout. 48 punten max te behalen (72/3 = 24)
30 van de 48 = 62.5 procent goed maken van de andere 2 onderwerpen. Wordt duimen morgen
Oud 01-06-2004, 18:04
Briseïs
Briseïs is offline
Hm , ik ga maar eens wat leren.
Oud 01-06-2004, 18:21
madam
madam is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 01-06-2004 @ 18:17 :
wat is een eez
omgekeerde van zee en daar heeft het wat mee te maken
Oud 01-06-2004, 18:28
angelo
angelo is offline
Hey heeft iemand een goed voorbeeld van

separatisme
federalisme
en die andere, iredialisme ofzo

want wat is nou precies het verschil tussen serpatisme en federalisme en iredialisme ofzo.
thanx! ik weet zeker dat dat wel voor komt dusz.
Advertentie

Regels voor berichten