Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004 / HAVO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2004, 10:01
Verwijderd
Citaat:
Rach-: schreef op 31-05-2004 @ 10:13 :
och wij zijn de beste
maarree ik krijg net mail van mij AK leraar ff lezen:

--------------------------------------------------------------

Deel 6. Verandering in het natuurlijke milieu door
menselijke activiteiten op lange termijn.
Dit onderdeel wordt in 2004 en 2005 niet getoetst in
het centraal examen en dus hier ook niet samengevat.

Rachel, dit staat ook op de officiele site van het
KNAG, dus hoef je het inderdaad niet te leren, ok?
Had het zelf niet opgemerkt, bedankt nog.

---------------------------------------------------------------

Oftewel, Klimaatveranderingen ga ik niet leren
aha oke.

en in de examenbundel staat bij de oefenvragen van natuur en milieu alleen oefenvragen over ontstaan en veranderingen in de landschappelijke diversiteit en werking en gebruik van het naturlijke milieu.

dit is dus idd zonder klimaatveranderingen
Advertentie
Oud 31-05-2004, 14:00
Dandy
Dandy is offline
Zou iemand mij ook die samenvatting kunnen sturen,

bij deze alvast bedankt

En ik leer gewoon alles denk ik, kan nooit kwaad...
Oud 31-05-2004, 14:15
johnbiezen
johnbiezen is offline
die samenvatting die iedereen naar elkaar stuurt staat toch op examen.nl?
Oud 31-05-2004, 14:17
johnbiezen
johnbiezen is offline
welke link is dat? er staat zoveel samenvattingen op

Mail anders @ johnbiezen (at) hotmail (dot) com THX
Oud 31-05-2004, 14:18
Rachel
Rachel is offline
Ja hoor ik stuur ze wel...
hotmail werkt nu weer
gister niet heb ik die mensen het over msn gegeven
marre ik ga ff jullie mail adressen opsporen
Oud 31-05-2004, 14:36
rockbitch
rockbitch is offline
Wie heeft nog meer de boeken natuur&milieu en migratie en vervoer van Wereldwijs? Welke hoofdstukken moet je wel en niet kennen?
Oud 31-05-2004, 14:45
Fantôme
Fantôme is offline
ik ga dit vak zo verkloten
Oud 31-05-2004, 14:48
Verwijderd
@rockbitch: van natuur en milieu mag je hst 3 overslaan, de rest wel leren.

@~~fantome~~: ik ook, succes donerdag iig alvast
Oud 31-05-2004, 15:20
levi's
levi's is offline
Je krijgt toch een atlas van school?
Oud 31-05-2004, 15:22
Verwijderd
Citaat:
levi's schreef op 31-05-2004 @ 16:20 :
Je krijgt toch een atlas van school?
wij wel, maar dat kan natuurlijk per school verschillen
Oud 31-05-2004, 15:23
Fashionly
Fashionly is offline
Iemand nog mooie samenvatting online staan???
Oud 31-05-2004, 15:57
rockbitch
rockbitch is offline
Het lijkt me wel dat je een atlas van school krijgt, wij wel iig, en ik denk het wel hoor, ivm spieken enzo
Oud 31-05-2004, 16:00
Verwijderd
Citaat:
rockbitch schreef op 31-05-2004 @ 16:57 :
Het lijkt me wel dat je een atlas van school krijgt, wij wel iig, en ik denk het wel hoor, ivm spieken enzo
ja het lijkt me ook hoor.
Oud 31-05-2004, 16:02
levi's
levi's is offline
Citaat:
tumtummetje-86 schreef op 31-05-2004 @ 17:00 :
ja het lijkt me ook hoor.
Das jammer
Oud 31-05-2004, 16:06
Verwijderd
Citaat:
levi's schreef op 31-05-2004 @ 17:02 :
Das jammer
wat?
Oud 31-05-2004, 16:07
Liss
Liss is offline
Citaat:
rockbitch schreef op 31-05-2004 @ 16:57 :
Wij moeten hem zelf meenemen
Oud 31-05-2004, 16:08
levi's
levi's is offline
Citaat:
tumtummetje-86 schreef op 31-05-2004 @ 17:06 :
wat?
Dat je niet je eigen atlas mag meenemen
Oud 31-05-2004, 16:09
Verwijderd
Citaat:
levi's schreef op 31-05-2004 @ 17:08 :
ow dat bedoel je
Oud 31-05-2004, 16:10
Liss
Liss is offline
Citaat:
levi's schreef op 31-05-2004 @ 17:08 :
Is dat bij jullie op school niet verteld? Wij moeten hem nl wel gewoon zelf meenemen.
Hoe was dat bij jullie met toetsen? Denk dat het nu hetzelfde is ofzo.
Oud 31-05-2004, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Liss schreef op 31-05-2004 @ 17:10 :
Is dat bij jullie op school niet verteld? Wij moeten hem nl wel gewoon zelf meenemen.
Hoe was dat bij jullie met toetsen? Denk dat het nu hetzelfde is ofzo.
ik heb het aa nmn leraar gevraagd en we hoefde hem niet zelf mee te nemen en bij SE's ook niet
Oud 31-05-2004, 16:53
Trisia
Trisia is offline
Even een vraagje; Ik heb ook die samenvatting van examen.nl, maar staat daar alles in wat je moet weten van de landschappen? Want ik heb van de leraar een onwijs uitgebreid/ingewikkeld boekje gekregen met alle landschappen en kenmerken enz. Maar als dat wat op examen.nl staat het enige is wat je hoeft te weten van de landschappen en kenmerken enz. ga ik dat boekje van die leraar natuurlijk niet leren....iemand een antwoord?

Ik hoop dat ze heeeel veeeel begrippen gaan vragen...want ben echt goed bezig met leren!!
Oud 31-05-2004, 17:04
Fantôme
Fantôme is offline
ik vind dat boekie van mij wel zo irritant ik word er geen wijs uit gewoon (migratie en vervoer dan ) onduidelijke shit
Oud 31-05-2004, 17:08
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 31-05-2004 @ 18:04 :
ik vind dat boekie van mij wel zo irritant ik word er geen wijs uit gewoon (migratie en vervoer dan ) onduidelijke shit
heb je wereldwijs?
Oud 31-05-2004, 17:22
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
tumtummetje-86 schreef op 31-05-2004 @ 18:08 :
heb je wereldwijs?
nee, die had ik wel op de onderbouw. ik heb nu 'de geo' oid... zo'n klein rotboekie. En hoe heet nou die ene theorie die je moet kennen? (en die dus niet in mijn boekje staat )
Oud 31-05-2004, 17:24
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 31-05-2004 @ 18:22 :
nee, die had ik wel op de onderbouw. ik heb nu 'de geo' oid... zo'n klein rotboekie. En hoe heet nou die ene theorie die je moet kennen? (en die dus niet in mijn boekje staat )
die had ik juist in de onderbouw.
ik weet welke theorie je bedoelt maar hoe heet ie ook alweer????
Oud 31-05-2004, 17:28
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
had dat iets te maken met hetvolgende:

- mensen verhuizen als ze in andere gebieden iets denken te vinden wat in eigen gebied ontbreekt. (complementariteit)
- Maar als mensen diezelfde pullfactoren aantreffen in een gebied dichterbij zullen ze niet naar dat andere gebied verhuizen (tussenliggende gelegenheid)
- Er kan sprake zijn van tussenliggende hindernissen. De kosten zijn te hoog of de verblijfsvergunning wordt niet gegeven.

maar hoe heet die theorie dan? (als dit hem al is?)
Oud 31-05-2004, 17:31
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 31-05-2004 @ 18:28 :
had dat iets te maken met hetvolgende:

- mensen verhuizen als ze in andere gebieden iets denken te vinden wat in eigen gebied ontbreekt. (complementariteit)
- Maar als mensen diezelfde pullfactoren aantreffen in een gebied dichterbij zullen ze niet naar dat andere gebied verhuizen (tussenliggende gelegenheid)
- Er kan sprake zijn van tussenliggende hindernissen. De kosten zijn te hoog of de verblijfsvergunning wordt niet gegeven.

maar hoe heet die theorie dan? (als dit hem al is?)
gevonden
de Ullman theorie
Oud 31-05-2004, 17:33
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
tumtummetje-86 schreef op 31-05-2004 @ 18:31 :
gevonden
de Ullman theorie
thnx, dat bedoel ik ja
ow jonge, dit wordt echt helemaal niks!!
*voelt dat ze gaat zakken*
Oud 31-05-2004, 17:34
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 31-05-2004 @ 18:33 :
thnx, dat bedoel ik ja
ow jonge, dit wordt echt helemaal niks!!
*voelt dat ze gaat zakken*
*gaat ~~fantome~~oppeppen* nee je zakt vast niet. volgens mij is die naa mniet echt belangrijk staat volgens mij ook niet in mn boek, heb he muit mn aantekeningen
Oud 31-05-2004, 17:37
Fantôme
Fantôme is offline
ja, maar alles is zo lekker onduidelijk, en ik begrijp net natuur en milieu enigzins, maar hier wordt ik geen wijs uit. en ik moet nog wel een 4,2 zien te halen ook, en een 4,3 voor bio en een 4,6 voor engels... ik moet voor engels meer dan de helft goed doen want heb 26 pt nodig voor een 4,6, als ik dat morgen niet red, ben ik cker weten gezakt
Oud 31-05-2004, 18:18
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 31-05-2004 @ 18:37 :
ja, maar alles is zo lekker onduidelijk, en ik begrijp net natuur en milieu enigzins, maar hier wordt ik geen wijs uit. en ik moet nog wel een 4,2 zien te halen ook, en een 4,3 voor bio en een 4,6 voor engels... ik moet voor engels meer dan de helft goed doen want heb 26 pt nodig voor een 4,6, als ik dat morgen niet red, ben ik cker weten gezakt
mm ik begrijp de twijfel. ik moet voor engels ook een 4.6 halen. voor ak gelukkig een 2.9. mja met lager dan een 8 ben ik echt niet blij. voor bio een 4.1 word ook moeilijk. wat ik van ak zo moeilijk/stom vind zijn die kenmerken van de landschappen. wat is er zo belangrijk om dat te weten??? tis heel onduidelijk en de termen die ze gebruiken zijn niet echt alledaags. ik bedoel ik kom ze verder nergens tegen. en dat ze het examen nu ineens heel anders gaan doen. oefenen kan dus eig niet, want het word toch totaal anders. mag je eig nog onvoldoendes halen of niet? en er zijn altijd nog herexamens. maar goed ik krijg ook steeds meer het idee dat ik ga zakken. aan de ene kant baal ik er van maar aan de andere kant niet.
mja ik weet niet of je er wat aa nhebt , beetje onzinnig dit.
ik ga voor je duimen dat je slaagt, en sterkte
xx kirs
Oud 31-05-2004, 18:26
Trisia
Trisia is offline
Citaat:
Even een vraagje; Ik heb ook die samenvatting van examen.nl, maar staat daar alles in wat je moet weten van de landschappen? Want ik heb van de leraar een onwijs uitgebreid/ingewikkeld boekje gekregen met alle landschappen en kenmerken enz. Maar als dat wat op examen.nl staat het enige is wat je hoeft te weten van de landschappen en kenmerken enz. ga ik dat boekje van die leraar natuurlijk niet leren....iemand een antwoord?
Oud 31-05-2004, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Trisia schreef op 31-05-2004 @ 19:26 :
sorry ik heb geen idee eig
Oud 31-05-2004, 18:39
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
tumtummetje-86 schreef op 31-05-2004 @ 19:18 :
mm ik begrijp de twijfel. ik moet voor engels ook een 4.6 halen. voor ak gelukkig een 2.9. mja met lager dan een 8 ben ik echt niet blij. voor bio een 4.1 word ook moeilijk. wat ik van ak zo moeilijk/stom vind zijn die kenmerken van de landschappen. wat is er zo belangrijk om dat te weten??? tis heel onduidelijk en de termen die ze gebruiken zijn niet echt alledaags. ik bedoel ik kom ze verder nergens tegen. en dat ze het examen nu ineens heel anders gaan doen. oefenen kan dus eig niet, want het word toch totaal anders. mag je eig nog onvoldoendes halen of niet? en er zijn altijd nog herexamens. maar goed ik krijg ook steeds meer het idee dat ik ga zakken. aan de ene kant baal ik er van maar aan de andere kant niet.
mja ik weet niet of je er wat aa nhebt , beetje onzinnig dit.
ik ga voor je duimen dat je slaagt, en sterkte
xx kirs
zover ik weet heb ik nog geen ov's gehaald... maar ik ben nu engelse teksten aan het oefenen, gaat echt bagger... ook omdat ze gewoon niet interessant zijn, en mijn woordenschat ik erg bad. Maargoed ik hoop op een btje leuke teksten en een niveau wat we ongeveer bij duits hadden (maar dat zal wel niet )
Oud 31-05-2004, 18:43
johnbiezen
johnbiezen is offline
hmmz, engels doe ik nix aan vooraf, kan ik gewoon NIET dus zal het morgen wel zien, ik doe iig op het moment mijn best maar ik weet nooit es bij een vraag van: 'hé dat is het goede antwoord'
Oud 31-05-2004, 18:50
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 31-05-2004 @ 19:39 :
zover ik weet heb ik nog geen ov's gehaald... maar ik ben nu engelse teksten aan het oefenen, gaat echt bagger... ook omdat ze gewoon niet interessant zijn, en mijn woordenschat ik erg bad. Maargoed ik hoop op een btje leuke teksten en een niveau wat we ongeveer bij duits hadden (maar dat zal wel niet )
ik heb het hele jaar met engels echt vet veel gfouten gemaakt. hadden we een tekst uit de examenbundel met 10 vragen hadi k er 9 fóut!!! ik had echt geen vertrouwen in engels, de laatste les had ik niks voorbereid speciaal ofzo en teon gingen we het examen van vorig jaar maken, met de echte tijd enz. ik had nog twintig minuten over en ee n7
ik weet niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen en weet ook neit of me dat morgen weer lukt, maar ik hoop het.
wat ik hier nou ff mee wilde zeggen is dat het wel mogelijk is om een voldoende te halen ook al ben je miss niet zo goed. ik hoop dat het morgen bij jou ook zou gaat als het bij mij toen ging. ik was miss veel geconcentreerde en het was zo officieel voor mn gevoel waardoor het goed ging blijkbaar.
{}
kirs
Oud 31-05-2004, 21:01
*tangled*
*tangled* is offline
examenbundel ak? huh
Oud 31-05-2004, 21:13
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
*tangled* schreef op 31-05-2004 @ 22:01 :
examenbundel ak? huh
die heb ik ook niet, helaas
Oud 31-05-2004, 21:19
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
johnbiezen schreef op 31-05-2004 @ 19:43 :
hmmz, engels doe ik nix aan vooraf, kan ik gewoon NIET dus zal het morgen wel zien, ik doe iig op het moment mijn best maar ik weet nooit es bij een vraag van: 'hé dat is het goede antwoord'
idd en dan twijfel ik en dan verbeter ik
en dan is dat altijd fout
Oud 31-05-2004, 22:01
Liss
Liss is offline
Citaat:
tumtummetje-86 schreef op 31-05-2004 @ 18:31 :
gevonden
de Ullman theorie
Hier heb ik dus echt nog nooit van gehoord :/
Oud 31-05-2004, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Liss schreef op 31-05-2004 @ 23:01 :
Hier heb ik dus echt nog nooit van gehoord :/
nee, het staat niet in de boeken geloof ik, maar ik las het in mn aantekeningen. volgens mij hoef je het niet te kennen denk ik eig. vind het ook niet in samengevat. maar miss heb ik verkeerd gekeken
Oud 31-05-2004, 22:09
Liss
Liss is offline
Citaat:
tumtummetje-86 schreef op 31-05-2004 @ 23:03 :
nee, het staat niet in de boeken geloof ik, maar ik las het in mn aantekeningen. volgens mij hoef je het niet te kennen denk ik eig. vind het ook niet in samengevat. maar miss heb ik verkeerd gekeken
Ik denk het niet nee, wij hebben echt tig stencils gehad met uitbreidingen van het boek maar dat nog nooit gehoord
Wel moeten we al die banen van Schiphol leren en welke er overlast geeft en krantenknipsels die we gekregen hebben erover doornemen enzo..
Moeten jullie dit ook?
Ook bodemkunde, daar wordt ik echt helemaal gek van.. Als er over een plaats gevraagd wordt wat er in het pleistoceen ligt en in dat andere gedoe zou ik het echt niet weten :/
Oud 31-05-2004, 22:13
Verwijderd
Citaat:
Liss schreef op 31-05-2004 @ 23:09 :
Ik denk het niet nee, wij hebben echt tig stencils gehad met uitbreidingen van het boek maar dat nog nooit gehoord
Wel moeten we al die banen van Schiphol leren en welke er overlast geeft en krantenknipsels die we gekregen hebben erover doornemen enzo..
Moeten jullie dit ook?
Ook bodemkunde, daar wordt ik echt helemaal gek van.. Als er over een plaats gevraagd wordt wat er in het pleistoceen ligt en in dat andere gedoe zou ik het echt niet weten :/
pfffff nee dat hoeven wij allemaal niet, nee. die banen hoeven wij niet te kennen, en we hebben ook geen krantenknipsels.
over die bodemkunde, er staat ook heel veel in de atlas he?! wat er in het pleistoceen afgezet werd en of het eolisch was bv. miss handig om te kijken vóór het examen, definitie van enkele begrippen staan er ook in bv.
Oud 01-06-2004, 07:07
Dandy
Dandy is offline
Idd...dikke kans dat je die dingen uit de atlas moet gebruiken bij een aantal vragen. Goed voorbereiden dus, anders moet je eerst nog alles zoeken voordat je de vraag kunt maken...helpt ook niet echt als je het mij vraagt.
Oud 01-06-2004, 07:26
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Liss schreef op 31-05-2004 @ 23:09 :
Moeten jullie dit ook?
Over die banen van schiphol: dat hoef je niet uit je hoofd te kennen. Je krijgt eerder een tabel met cijfers over schiphol ed. en daar moet je dan vragen over beantwoorden (en vergelijken met een ander tabel over een andere mainport)...

En over bodemkunde: dat kan je allemaal uit het atlas halen. Je moet alleen weten van wanneer tot wanneer het pleistoceen was en al die andere dingen.

Dus jullie leraar heeft veel meer druk op jullie gelegd dan nodig is.
Oud 01-06-2004, 07:52
ladii_inge
ladii_inge is offline
Citaat:
wij hebben het zelfde boekje gelukkig heb ik die samenvatting! daar staat alles goed in uitgelegd....
Oud 01-06-2004, 08:01
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 01-06-2004 @ 08:26 :
Over die banen van schiphol: dat hoef je niet uit je hoofd te kennen. Je krijgt eerder een tabel met cijfers over schiphol ed. en daar moet je dan vragen over beantwoorden (en vergelijken met een ander tabel over een andere mainport)...

En over bodemkunde: dat kan je allemaal uit het atlas halen. Je moet alleen weten van wanneer tot wanneer het pleistoceen was en al die andere dingen.

Dus jullie leraar heeft veel meer druk op jullie gelegd dan nodig is.
wanneer dat pleistoceen ed was, staat ook in de atlas hoor
Oud 01-06-2004, 08:03
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
tumtummetje-86 schreef op 01-06-2004 @ 09:01 :
wanneer dat pleistoceen ed was, staat ook in de atlas hoor
ow haha shit ja? Weet je toevallig welke bladzijde? Heb ik net die atlas weer terug gebracht... (heb er zelf geen 1 )
Oud 01-06-2004, 08:13
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 01-06-2004 @ 09:03 :
ow haha shit ja? Weet je toevallig welke bladzijde? Heb ik net die atlas weer terug gebracht... (heb er zelf geen 1 )
vanaf blz. 36 in de atlas 51e druk. (als je 52e gebruikt een aantal blz. verder het heet Nederland geologie en het staat dan bij de legenda
Oud 01-06-2004, 08:16
Rachel
Rachel is offline
volgens mij gaat AK heeel erg tegenvallen bij mij...
ook omdat wij in de klas NIKS eraan gedaan hebben
dingen die ik nu lees denk ik was dat?
Advertentie

Regels voor berichten