![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Eh..., maar je hebt nog steeds geen flauw benul van wat wetenschappelijk bewijs is, wat überhaupt bewijs is, geloof ik. Anyway, als jij je rest van je leven met oogkleppen op wilt redeneren = fine by me. Blijf je lekker beroepen op websites met 'wetenschappelijk bewijs', dan komt het heus wel goed, hoor... ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Nou deze niet, maar het is nog steeds een vraag, veel mensen zetten geen uitroeptekens als ze iets typen. Citaat:
MarKel...Ik weet niet of jij het weet, maar de evolutie theorie is ook een soort geloof, het is helemaal niet wetenschappelijk bewezen. En heilige boeken zijn wel betrouwbaar, als ze betrouwbaar zijn bewezen en ook bewijzen dat de enige bron God kan zijn. Maar kijk als je niet wilt onderzoeken jonge, dan kan mij het echt niet schelen. He maar laters jongens, als je niet wilt onderzoeken dan heeft het geen zin, toch?
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Heilige boeken zijn net zo betrouwbaar als de evolutietheorie. Om maar in stijl te blijven: de evolutietheorie is NIET wetenschappelijk bewezen; het blijft een geloof. Beide 'groepen' zoeken naar wetenschappelijk bewijs voor hun geloof, zowel evolutionisten als niet-evolutionisten, maar geloof blijft het.
||
Citaat:
!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Er stond wel een punt, dus dan had je best even een vraagteken kunnen maken, maar goed, wat jij wilt. De rest zal ik maar niks op zeggen. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Een uiterst geleerde man vraag me een zeer kritische vraag - welke dat is, doet er nu even niet toe - maar hij beweerd dat mijn conclusie onzin is. Hij vraagt mijn antwoord. Mijn antwoord is: ik blijf schreeuwen dat het waar...steeds opnieuw, en opnieuw. Mijn vraag is nu aan jou: A) maakt dat mijn onderzoek aannemelijk (als ik steeds blijft beweren dat het waar is, zonder bewijzen te leveren?) en B) op een schaal van 1-10: hoe dom ben ik dan? en C) zou je denken dat ik de titel dr. voor me naam zou mogen plaatsen na deze clowneske vertoning? Laatst gewijzigd op 18-05-2004 om 22:02. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
bijvoorbeeld. ik denk niet dat jezus zo sexy was ofzo.zo word hij ook in de bijbel niet beschreven. dat zou gods plan niet dienen. wat is er nou simpeler dan trots een sexy saviour accepteren? nederig zal je worden! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Geloven gaat geheel buiten het verstand om. Wat ik daarmee bedoel is, geloven beredeneer je niet, dat zit binnen in je. Naast de ratio, die in ieder van ons zit, nestelt volgens mij ook iets wat gevoel heet (niet te verwarren met emoties), wat nog ontwikkeld moet worden. Het is dit gevoel waarmee je gelooft. Brengt me op het tweede punt. Geloven is niet tasten in het donker, zeggen van: ja, er is iets, maar wat? Geloven is zeker weten dat er een Schepper bestaat en een vurige wens om van Hem te houden omdat Hij zoveel van jou houdt. In het verleden werd er wel eens gezegd dat geloven nodig was om een vader-gevoel te compenseren, of om je ergens aan vast te klampen / bij te horen, of om onbegrijpelijke dingen te verklaren. Die eerste 2 zijn psychologische redenen. Die spelen voor mij sowieso niet. En ik denk dat dat derde punt, met onze wetenschappelijke ontwikkelingen (haast) niet meer van toepassing is. Wat blijft er dan over? Ik denk het besef, het zeker weten, het geloven. Iets wat, kinderachtig of flauw genoeg, niet met de ratio te bevatten is en wat men ook niet met de ratio zou moeten proberen te bevatten.
||
Citaat:
en die nu door de heilige geest de toekomst kan zien wanneer god dat wil om zo mensen boodschappen te geven? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ECHT bewijs is geen van beide. Immers, hard bewijs zullen we nooit vinden. Dat is een onmogelijke zoektoch. Je kan net zo goed naar de "holy grail" gaan zoeken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Geloven hoeft niet op de manier waarop jij dat aangeeft bewezen te worden, vind ik persoonlijk. Als iets wordt bewezen, geloof je er niet meer in. Geloven doe je omdat je ergens in vertrouwt. En vertrouwen hebt in God/Allah. Althans, zo zie ik het.. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Vind het zo'n onzin, als de evolutie niet zou bestaan zeg je dus dat wij hetzelfde zijn als de 1e, oorspronkelijke mensen wat dus gewoon onzin is. Verder slaat het ook nergens op om te gaan zeggen van ja hoe kan leven nou uit het niets ontstaan.Als de omstandigheden goed zijn op een planeet dan kan er toch leven ontstaan en verder erger ik me ook altijd dat gelovigen niks hoeven te bewijzen maar het zeggen, weten denken of voelen genoeg is terwijl ongelovigen altijd bewijzen moeten leveren.
Als god nou eens 1 echt wonder(niet een klein onverklaarbaar feit) laat gebeuren dan wil ik best geloven maar zolang dat niet gebeurt dan niet. http://www.stlyrics.com/songs/o/osdorpposse6196/godverdomme240172.html
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() God heeft genoeg wonderen laten zien, het is maar wat jij er mee doet: naast je neerleggen, of geloven. Kijk maar in de Koran/Bijbel/Tora (genoeg wonderen) |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
ik mag aannemen dat je de aanleidende posts ook gelezen hebt, voordat je dit opschreef? Het begon met deze post aan De Veroorzaker: Citaat:
En dan nu weer ontopic: Ik sluit me aan bij Bart Klink: Citaat:
Laatst gewijzigd op 20-05-2004 om 09:00. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Eerst even je tweede punt: geloven doe je omdat je ergens in vertrouwt. Dit is juist. Je zou, als je dit toespitst op de wetenschap, kunnen stellen dat je als wetenschapper in een bepaalde theorie gelooft omdat je er in vertrouwt. Nu haal ik even het eerste punt aan: als iets wordt bewezen, geloof je er niet meer in. Als je dit eveneens op de wetenschap toespitst zou dat inhouden dat een bepaalde theorie niet meer geloofwaardig zou zijn op het moment dat de theorie juist blijkt te zijn. Naar mijn idee wordt, door het aantonen van de juistheid ervan, dat geloof alleen maar versterkt.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik zeg alleen dat sommige gelovigen bij hun leest moeten blijven en geen uitspraken moeten gaan doen over iets waar ze geheel geen verstand van hebben, zoals de site uit de openingspost. Leugens, drogredenen en wetenschappelijk onjuistheden verspreiden op je site om zieltjes te winnen vind ik een kwalijke zaak. Leken (m.b.t. dit onderwerp) zijn helaas makkelijk te overtuigen met argumenten waarom een serieuze wetenschapper zal lachen om de onzin die ze bevatten. Evolutiebiologie is een zeer lastig en complex onderwerp! |
![]() |
|
Ik vind het persoonlijk altijd erg lachwekkend wanneer iemand weer aankomt met argumenten die niet echt kloppen en er weer, voor de zoveelste keer, op gereageerd word
Hier word bijvoorbeeld iets gezegt over de big bang. De vraag was eigelijk wat voor de big bang was. Aan die persoon de vraag wat is er ten noorden van de noordpool? Voor de oerknal waren er nog geen natuurkundige weten die nu ook geldig zijn. We kunnen dus nooit en te nimmer weten wat er toen was. Er golden andere wetten. Verder zou ik eens de zoek functie gebruiken. Is niet eens zo lang geleden dezelfde discussie geweest. geloof dat daar nog goede argumenten in staan voor de evolutie theorie. http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=797181 heb even opgezocht. offtopic: isa, je bent wel erg bezig met proberen mensen te bekeren. Denk dat je op het verkeerde forum zit.
Laatst gewijzigd op 20-05-2004 om 18:36. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Dat er wonderen staan in die sprookjesboeken, bewijst niets. Uit het feit dat je die boeken als argument/bewijs opnoemt blijkt slechts dat jij je erdoor laat manipuleren. Geloof jij dat iemand de zee opzij heeft laten gaan zodat er een leger doorheen kon lopen? Of dat iemand na te zijn gekruisigd weer levend wordt? Waarom geloof je dan wel dat goden bestaan? Citaat:
Citaat:
Geloven is puur gevoel, want als je alleen je verstand gebruikt kun je niet geloven. Ik begrijp niet dat mensen hun verstand kunnen negeren, doordat hun gevoel zo graag in iets wil geloven. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 20-05-2004 om 22:55. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je moet wetenschap (evolutie) niet verwarren met religie (God). Het zijn twee totaal verschillende zaken, die ook niets met elkaar te maken hebben. Religie geeft nooit een antwoord op puur wetenschappelijke kwesties, en dat is wat dit is. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De zin en onzin van religie (afgesplitst vanaf seks) Verwijderd | 203 | 21-01-2013 10:21 | |
Ik geloof! Lekker-chickie | 220 | 24-09-2010 16:04 | |
Bewijs dat god bestaat, en bewijs tegen de evolutie Isa | 1 | 16-05-2004 21:04 | |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 | |
Waarom is God bedacht? moonchild | 119 | 09-03-2003 16:29 | |
adam en eva wicked wild | 48 | 14-08-2002 16:33 |