Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2004, 17:59
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Quiana schreef op 12-06-2004 @ 18:57 :
Wat wil jij dan van ze? Wil je überhaupt wel iets?
ja, van de problemen af, leren hoe ik met mezelf enzo om moet gaan, maar ik wil niet mijn toekomst verpesten, daar klamp ik me aan vast.

(oke, ik moet toegeven, de decaan heeft me aan het twijfelen gebracht, ze kwam namelijk met het idee, HB0-V deeltijd, en daarnaast dagbehandeling... )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2004, 18:02
Sterretje*
Sterretje* is offline
Heb je nu officieel het contact met Altrecht verbroken, of nog niet?

Ik denk dat je zelf heel goed weet wat het beste voor je is, maar ergens heb ik het idee dat je meer kijkt naar of je er wel zin in hebt. Voorbeeld: een opname is niet leuk, maar als het je kan helpen is het wel de beste beslissing. Dit is ook met die dagbehandeling. Je gaat er niet heen omdat je dat leuk vindt, maar omdat het je zal helpen om je leven te veranderen.
Verder moet je bereid zijn om te gaan werken aan je problemen, anders heeft het niet veel zin. Misschien ben je er nu niet klaar voor, wie weet wel na je opleiding.
Heel veel sterkte (wat je ook kiest)!
Liefs Magic_STAR*
Oud 12-06-2004, 18:03
Verwijderd
Je toekomst verpesten doe je iig niet door aan jezelf te werken, dat is een ding dat zeker is. Als jij geen dagbehandeling wilt, dan wil je dat niet en dan doe je dat niet, dat is dan nog al simpel. (Al vraag ik me af in hoeverre dat door die doelen komt...die zullen vast wel min of meer aangepast zijn/worden aan jouw situatie.) Ik vind het alleen niet helemaal eerlijk hoe jij nu in deze topic tegen anderen doet. Ze nemen de moeite te reageren, je tips te geven, enz. En jij kat mensen af en geeft anderen min of meer de schuld van hoe je je voelt ed.

HBO-V deeltijd en dagbehandeling zou ik zeker in overweging nemen, maar ik denk wel dat dat enorm zwaar is. (Naast deeltijd moet je toch ook altijd een aantal dagen stage lopen/werken?)
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 18:03
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Magic_STAR schreef op 12-06-2004 @ 19:02 :
Heb je nu officieel het contact met Altrecht verbroken, of nog niet?
ik ga nog wel naar Altrecht, want ze gaan nu beginnen met normale therapie ofzo.. maar iig. Ik moet nu van afdeling jeugd naar jong volwasssenen, en ik wil nu bij die ene psychiater blijven. Ze kan me daar echt niet dumpen, en dat heb ik dr ook gezegd..

(maar hoe dan ook, ze doet het toch wel..)
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 18:04
Sterretje*
Sterretje* is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 12-06-2004 @ 18:59 :
HB0-V deeltijd, en daarnaast dagbehandeling
Dat klinkt toch goed? Grijp die kans! Hierdoor kun je behandeling en school combineren, ideaal voor jou!
Oud 12-06-2004, 18:06
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-06-2004 @ 19:03 :
Ik vind het alleen niet helemaal eerlijk hoe jij nu in deze topic tegen anderen doet. Ze nemen de moeite te reageren, je tips te geven, enz. En jij kat mensen af en geeft anderen min of meer de schuld van hoe je je voelt ed. ja, srry.. ik begrijp wat je bedoelt, en zie het ook wel.. maar ik wil en moet die opleiding doen. En ik wil dat gewoon niet uitstellen of van me af laten pakken.

HBO-V deeltijd en dagbehandeling zou ik zeker in overweging nemen, maar ik denk wel dat dat enorm zwaar is. (Naast deeltijd moet je toch ook altijd een aantal dagen stage lopen/werken?)
ja, en daarom moet ik ook meer info.. maar.. hoe krijg ik nu mijn decaan nog te pakken.. (naja, decaan van het vwo, maar die van de havo mag ik niet.. )

en ik sta nu ingeschreven voor HBO-V voltijd.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 18:07
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Magic_STAR schreef op 12-06-2004 @ 19:04 :
Dat klinkt toch goed? Grijp die kans! Hierdoor kun je behandeling en school combineren, ideaal voor jou!
ja, maar hoe verander ik dat, en bovendien ik moet daar de decaan over spreken, en daarnaast duurt HBO-V dan 5 jaar. En krijg ik ergens het gevoel, dat ik dan minder goed ben ofzo.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 18:08
Sterretje*
Sterretje* is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 12-06-2004 @ 19:03 :
ik ga nog wel naar Altrecht, want ze gaan nu beginnen met normale therapie ofzo.. maar iig. Ik moet nu van afdeling jeugd naar jong volwasssenen, en ik wil nu bij die ene psychiater blijven. Ze kan me daar echt niet dumpen, en dat heb ik dr ook gezegd..

(maar hoe dan ook, ze doet het toch wel..)
Ja, dat zal niet erg leuk zijn als je een andere psychiater krijgt, juist nu je een vertrouwensband hebt opgebouwd. Wie weet valt het allemaal wel mee. Ze willen je oprecht helpen. Die andere psychiater zal vast goed op de hoogte gebracht worden van de gang van zaken zodat je gewoon door kunt gaan waar je gebleven bent, alleen zul je natuurlijk eerst ff moeten wennen en opnieuw het vertrouwen moeten krijgen in die andere persoon. Kop op hè?
Oud 12-06-2004, 18:10
Verwijderd
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 12-06-2004 @ 19:06 :
ja, srry.. ik begrijp wat je bedoelt, en zie het ook wel.. maar ik wil en moet die opleiding doen. En ik wil dat gewoon niet uitstellen of van me af laten pakken.
't is niet eerlijk om het op mensen die er niks aan kunnen doen af te reageren, zij kunnen er tenslotte ook niks aan doen en/of veranderen. Ze doen juist hun best om je te helpen.

Je wilt je ook beter voelen, toch?

Die opleiding kan je altijd nog doen en als je je goed voelt, dan gaat het zonder meer beter. Maar goed, er zijn nog mogelijkheden om dingen te combineren.

Citaat:
en ik sta nu ingeschreven voor HBO-V voltijd.
Je zou ook de decaan van de HvU te pakken kunnen zien te krijgen, die kan je zeker meer informatie geven over de deeltijdopleiding, je hoeft niet eens te vertellen waarom je die wilt doen of wat dan ook, je kunt gewoon informatie vragen.

En voor die van de middelbare school? Langs gaan? Bellen? Mailen? Dat moet vast wel lukken, 't is nog geen vakantie, toch?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 18:10
Sterretje*
Sterretje* is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 12-06-2004 @ 19:07 :
ja, maar hoe verander ik dat, en bovendien ik moet daar de decaan over spreken, en daarnaast duurt HBO-V dan 5 jaar. En krijg ik ergens het gevoel, dat ik dan minder goed ben ofzo.
Het gaat er niet om hoe snel je zo'n opleiding afrond, het gaat erom dat je het uiteindelijk haalt zodat je aan het werk kan. Een jaartje meer of minder werken maakt echt niets uit. En het lijkt mij dat je die keuze nog wel kan veranderen, maar daar kun je het beste even over informeren bij je decaan.
Oud 12-06-2004, 18:12
Verwijderd
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 12-06-2004 @ 19:07 :
Als jij HBO-V kunt doen naast dagbehandeling, dan ben je beter dan de meeste studenten die er rondlopen. Zo gemakkelijk zal het niet zijn. En sowieso is deeltijd op een bepaalde manier vaak zwaarder dan voltijd, omdat je veel zelfstandig moet doen en je moet er naast vaak een aantal dagen stage lopen of werken.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 19:30
shy girl
shy girl is offline
Hey meisje,

Wat kl*te dat je weer wordt gestuurd naar een andere psych. kweet dat t shit is, je begint die persoon net te vertrouwen en dan moet je naar een andere, maar ik denk dat je wel went aan die andere persoon. Als dat nie zo zou zijn, kun je een andere vragen, tjah weer wennen, mja waarschijnlijk valt t allemaal wel mee..wat ik zelf deed is vooral veel schrijven, ik durfde nooit veel te vertellen, ze moest alles uit me trekken enzow.. dus brieven waren de perfecte oplossing, al moest ik ze zelf soms voorlezen, maar kzei vaak dak het nie durfde.
Zoals iedereen hier al zegt, je moet t zelf willen, je moet bereid zijn aan jezelf te werken..echt willen veranderen. en je moet ook nie denken dat je na een paar keer al 'veranderd' bent, tis een lange weg en je moet er idd voor vechten.
ja en dagbehandeling, t zal ook zwaar zijn, vooral in t begin, ik heb het zelf nooit gehad kan t ook nie beoordelen. Je moet voor jezelf bekijken, heb ik t echt nodig of kan ik t met gesprekken. Altrecht raad je dagbehandeling aan he? Als t te combineren valt met je studie zou k t zeker proberen. je moet toch nog erover praten met je decaan geloof ik he? daarna kun je een beslissing maken denk ik. ik wens je heel veel succes meissie, en als er iets is kun je altijd smse/maile etc .!!! dat weet je he... hoop dat je iets hebt aan mn post..khoor t nog he! xxx (})
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 14:11
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-06-2004 @ 19:12 :
Als jij HBO-V kunt doen naast dagbehandeling, dan ben je beter dan de meeste studenten die er rondlopen. Zo gemakkelijk zal het niet zijn. En sowieso is deeltijd op een bepaalde manier vaak zwaarder dan voltijd, omdat je veel zelfstandig moet doen en je moet er naast vaak een aantal dagen stage lopen of werken.
oh, god..

Ik denk dat je best wel eens gelijk hebt..
Ik ga toch maar eens de decaan lastig vallen. again
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten