Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2004, 15:34
Nijn*
Nijn* is offline
Whaha, ja een deel 2 lijkt mij ook wel wat Erg mooi einde meid. Prachtig verhaal.
Oud 16-07-2004, 15:37
Verwijderd
An sich kan het nou dicht, anders gaat men hier spammen

Of ga je een tweede deel schrijven Marit?

Grim
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Grim schreef op 16-07-2004 @ 16:37 :
Dat doet men niet.

En anders hebben we daar andere 'remedies' voor dan topics al bij voorbaat sluiten, wees gerust.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 16-07-2004 @ 16:39 :
Dat doet men niet.

En anders hebben we daar andere 'remedies' voor dan topics al bij voorbaat sluiten, wees gerust.
Heb ik alle vertrouwen in

maja, slotje staat weer zo cru

Grim
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 15:43
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:

Grim
Spammen? Hier op letteren? Grim hoe durf je!
Kom maar op met dat tweede deel..ghehe
Oud 16-07-2004, 16:15
Millroy
Millroy is offline

There is nothing more lethal for a good movie than a bad sequel.
Oud 16-07-2004, 16:54
tiram
tiram is offline
Citaat:

Grim

Hmm nee, een tweede deel komt er denk ik niet, geen idee wat ik daar zoal in kan verwerken. Ben ook bang dat het dan een beetje uitgekauwd wordt...
Ennuh slotje? GEEN SPRAKE VAN!
Er zijn nog genoeg mensen die het nog niet hebben gelezen
Oud 16-07-2004, 18:05
Verwijderd
Citaat:
tiram schreef op 16-07-2004 @ 17:54 :
Er zijn nog genoeg mensen die het nog niet hebben gelezen
Lezen kan ook met slotje.

Misschien is het wel handig om tips eventueel ook nog te gebruiken, ook al is je verhaal al af (als je dat niet al deed dan), want anders heeft het weinig zin als mensen commentaar geven ed.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 18:08
tiram
tiram is offline
en commentaar geven dan

En die tips gebruik ik zeker! Hoe meer tips, hoe beter...
Oud 01-11-2004, 09:47
tiram
tiram is offline
*kuch*

Oke, een enorme schop omhoog...
Ik dacht laat ik eens leuk doen en dit verhaal naar kluitman mailen, niet verwacht dat ik er ooit een reactie op zou krijgen, maar dus toch! :

Beste Marit,

Hartelijk dank voor je verhaal Kijk niet achterom.. Ik vind dat je goed schrijft. Je hebt een aangename, heldere stijl, die goed werkt bij zo’n verhaal dat van zichzelf al ‘heavy’ genoeg is. Verder heb je een uitstekende taalbeheersing en weet je ook je personages zo neer te zetten, dat ze echt gaan leven voor de lezer. Kortom, je hebt het nodige in huis en ik zou vooral doorgaan met schrijven!

Wat het verhaal op zich betreft, daar hadden we wel wat kanttekeningen bij. Gezien de ernstige gebeurtenissen die de hoofdpersoon en haar familie treffen, mag er misschien wel wat meer voorgeschiedenis zijn (d.w.z. niet in een flashback, maar gewoon wat meer verhaal maken, dus ook eerder in de tijd beginnen). Het is in feite, mede door het geestelijk gehandicapte meisje, een heel bijzonder gezin, waarin met name de verhouding tussen de hoofdpersoon en haar zusje wel wat langer belicht mag worden vóórdat alles fout begint te lopen.

Verder verdient het aanbeveling om, naar het einde van het verhaal, meer op de hoofdpersoon te focussen en minder op de moeder en haar emoties. Tenslotte heb je dit willen neerzetten als jeugdboek, en in een jeugdboek gaat het vooral om wat jonge mensen doormaken – aan emoties, aan loutering, aan leerprocessen, aan pijnlijke, nieuwe inzichten.

Dit is overigens wel een verhaal dat het misschien nog beter zou doen als het in de verleden tijd geschreven zou zijn (gezien ook de tijdsprong die er op een gegeven moment in zit). Het biedt je ook wat meer de kans om eventueel wat details erbij te schrijven: de tegenwoordige tijd legt je, wat dat betreft, toch altijd meer beperkingen op.

Afijn, ik wens je verder heel veel plezier en succes wensen met je schrijfactiviteiten. Mocht je dit verhaal in nader bewerkte vorm, of een nieuw verhaal, nog eens ter vrijblijvende beoordeling aan ons voor willen leggen, dan kan dat. Stuur je verhaal dan naar redactie@kluitman.nl.

Hartelijke groeten,

Paul van den Belt,

redacteur

Toch leuk dat ze er op reageren! Nou, dat was het, ik denk ik laat het even weten
Oud 01-11-2004, 10:40
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 15:27
Sparkles
Sparkles is offline
SUPERVERHAAALLLL!!
heb het net in 1 keer gelezen, ook de reacties, dus ik ben de hele middag zoet geweest bijna

Ga zo door meid!
Oud 05-11-2004, 15:27
tiram
tiram is offline
Wow, thnx
Oud 05-11-2004, 22:18
Verwijderd
In het eerste stukje schrijf je iets van 'mijn zusje is acht maar ze heeft het niveau van een kind van twee', en iedereen snapt natuurlijk wat je bedoelt, maar het klinkt een beetje meer als een belediging dan als een feit.
Verder vind ik het in grote lijnen (heb nog niet alles gedetailleerd gelezen) een heel goed verhaal!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 08:45
Verwijderd
Citaat:
Kristaco schreef op 05-11-2004 @ 23:18 :
In het eerste stukje schrijf je iets van 'mijn zusje is acht maar ze heeft het niveau van een kind van twee', en iedereen snapt natuurlijk wat je bedoelt, maar het klinkt een beetje meer als een belediging dan als een feit.
Dat heb je vaak met erge dingen eigenlijk. Het is dan ook vrij makkelijk van een feit een belediging te maken.

Grim
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 20:43
Verwijderd
ik ben nog bezig het verhaal te lezen maar ik wou toch even reageren want ik vind het ontzettend mooi!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten