Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Verder ben ik nog steeds benieuwd naar de theorieen die MarKel bedoelt. Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Er zijn recentelijk stemmen opgegaan over het feit of de Westerse superioriteit wel te danken is geweest aan het - wat jij noemt - "opwerken over de rug van anderen". Sommigen beweren dat het Westen altijd al superieur is geweest en dat de paranoide expansie (tie?) drift te danken is geweest aan "competetive peers" (snel iets koloniseren voordat hullie dat doen). Anderen beweren dat Westerse superioriteit te danken is geweest aan de ondergang van het Oosten ("no rise of the West, but decline of the East"), wat overigens nu rap wordt ingehaald, vooral door China. De landen die bezet zijn geweest, hadden de Westerse mogendheden vrijwel niks te bieden, als je grondstoffen weg denkt en een afzetmarkt. Taiwan, Singapore, Zuid-Korea zijn voorbeelden van koloniën geweest die hebben geleerd van hun voormalige bezetters en beheersen nu in redelijke mate de wereldmarkt. Mijn punt is dat andere (minder externe) factoren waarschijnlijk een grotere rol hebben gespeeld bij de vorming van de economie, staatsvorm en welvaart. Je moet hierbij denken aan geografie, klimaat en - vooral - cultuur. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Eigenlijk zou een goeie natuurramp alle problemen kunnen oplossen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar toch... en trouwens... ik vind rolleyes kut. Maar de boodschap was wel duidelijk dus... uhh tsja tis al laat boeie
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
@ nare man:? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik snap niet hoe cijfertjes, wat er gezegd werd, kunnen ondersteunen... verder heb ik nooit aantallen verscheepte mensen uit mijn hoofd geleerd (die zijn niet eens duidelijk dus... en anders was het nog steeds niet nuttig) ![]() @ 'Sombody Special' kan je reageren op wat ik 01-07 getypt heb? ik vraag me af of je nu wel snapt hoe t zit...
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() nouja... ik zeg niet dat er daarom te weinig arbeidskrachten zijn. Wel is het zo dat de hoog opgeleide mensen in arme landen geen goede toekomst hebben en daarom uit het land vertrekken... zo blijft de meerderheid daar laagopgeleid... Verder is het zo dat als arme landen die hun inkomsten hebben door landbouw, ze niet gewoon hun spullen hier kunnen verkopen, nee ze moeten eerst geld betalen om het in te kunnen voeren. Anders verkopen de boeren van hier niks meer! Dat is niet eerlijk... ze werken kei hard en willen hun producten verkopen voor een lage prijs... dat kan dus niet omdat ze importheffing moeten betalen. (belachelijk vind ik) Misschien ga ik later wel bij het WTO werken ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Edit: dat betekent natuurlijk niet dat ik niet net als anderen een traantje wegpink bij het zien van de oversentimentele beelden van de goeden doelen shows op RTL 4 ![]()
Laatst gewijzigd op 08-07-2004 om 15:19. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Wat is er met zijn penis? Wasabi | 3 | 22-03-2013 15:34 | |
Psychologie |
Eerlijkheid op Psychologie. Vowel | 83 | 18-03-2012 00:34 | |
Psychologie |
Wat te doen met mijn huidige thuissituatie? Pruts0r | 3 | 07-05-2007 12:17 | |
Psychologie |
Eerlijk zijn tijdens therapie Droomvlucht | 5 | 20-10-2006 13:51 | |
Verhalen & Gedichten |
gedicht over drukke klas. wat vinden jullie ervan? eerlijk graag. rare | 6 | 27-12-2005 10:22 | |
Liefde & Relatie |
Zijn broertje is 1 van mijn beste vrienden..... Rio | 1 | 02-02-2002 09:39 |