![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Heel recent voorbeeld (nog geen half uur geleden): ik heb al de hele avond ontzettend veel zin in chocola. Om maar te voorkomen dat ik dat daadwerkelijk ga zitten eten, heb ik intussen drie boterhammen, twee liga's en een appel op. Goed, op zich niet bijzonder slecht, maar ik was beter af geweest als ik gewoon die chocola gegeten had... Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het altijd helpt, maar in mijn ervaring blijkt 't wel vaak zo te werken. En wat natuurlijk ook waar is; zorg dat je het niet hebt. Ik zorg de laatste tijd heel zorgvuldig dat we vrijwel geen 'slechte dingen' in huis hebben, zodat als het misgaat, het 'worst case scenario' inhoudt dat ik een liter magere yoghurt naar binnen gooi - en daar wordt je overigens goed misselijk van ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Is het een optie je gezinsleden te vragen 'slechte' dingen te verstoppen? Het is ergens natuurlijk wel heel drastisch, maar werkt op zich wel... Als ik 't mag vragen (misschien heb ik er ook gewoon overheen gelezen); waarom eet je? Honger? Emotieeter? Gewoon uit verveling? Nog iets anders? (Goed, vreemd geformuleerd, maar ik denk dat de vraag wel duidelijk is ![]() 't Is een stuk makkelijker te veranderen als je uit honger of verveling eet, namelijk...
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik zou het mn gezinsleden kunnen vragen. maar dan gaan ze vragen waarom? en ik kan de waarheid gewoon niet zeggen. en als ik zeg dat ik het wil om aftevallen of gezond te eten doen ze het niet. en sowieso als ik zeg geen ongezonde dingen willen te eten kijken ze me aan of ik gek ben. ehm waarom eet ik? uit emotie, verveling. volgens mij niet uit honger. ik weet niet echt meer wat honger is ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik heb het idee een beetje dat sommige mense nhier vergeten dat als je een es hebt je af wilt vallen. dus als je voor jou gevoel te veel hebt gegeten, moet je compenseren, anders val je niet af. toch? (iig 1 van de redenen) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Maar ik moet daar wel bij vemelden dat ik een motivatie heb weten te vinden, waarschijnlijk de enige reden dat ik 't vol weet te houden ![]() Liedje uit de musical Diana, waar ik toch altijd een kleine glimlach bij krijg, ondanks 't onderwerp: Boulimia Ballade Borden en glazen van Wedgwood en Waterford, schalen hoog opgetast vol kaviaar. Kreeftensla, canapé's, en daar komt weer een bord vol met foie gras en rilet' de canard. Schildpadsoep, vichyssois', tongfilet, zalmfilet, lamfilet, lamskotelet, ossenhaas. Pommes Dauphinoises, fazantenbout, fricassee, aardbei-framboosparfait, mango-limoensorbet, Schwarzwalder-, Sacher-, kortom chocoladetaart, koffie, bonbons, cognac.... En nog één after dinner-mintje. En dan verlang je naar de rust van het koele porselein. Die kleine ruimte waar jij eindelijk jezelf kan zijn. Je voelt je zeker in je eigen koninkrijkje, want alleen op deze plek heb jij je leven in de hand. En naast je witte troon neem je een Koninklijk Besluit; Dat hele protocol en dat banket, dat moet eruit! Thuis in de keuken, een rusteloze nacht, neem je nog eventjes één stukje kaas, vier sneden krentenbrood, roomijs, een schep of acht, restje ragoût eet je koud in je haast. Vijf zakken marshmellows, litertje custardvla, zes potten pindakaas, lepel erbij. Acht blikken knakworst, een deegkom huzarensla, twee emmers pastasaus, drie teilen instantsoep, vijf meter leverworst, zeven mud karamels, één hap gestolde jus... En dan verlang je naar de rust van het koele porselein. Die kleine ruimte waar jij eindelijk jezelf kan zijn. Je voelt je zeker in je eigen koninkrijkje, want alleen op deze plek heb jij je leven in de hand. En naast je witte troon neem je een Koninklijk Besluit; Je hele huwelijk, al je narigheid, dat moet eruit! Hapje voor mama, hapje voor papa... Het is eigenlijk net als toen je klein was. Alleen is het nu: hapje voor schoonmama, drie hapjes voor Charles, vijf hapjes voor de Sun, zes hapjes voor de Mirror... Lekker zelf bepalen of je iets slikt of niet. Wat geeft dàt een macht! Eén kouwe pizzapunt, cornflakes, zo uit het pak, joh, geef die bloedworst 's eventjes door. Maakt me niet uit dat 'ie over z'n datum is; ik ben echt niet zo gauw misselijk, hoor. Is er nog chips? Godzijdank, een familiezak! Pudding van gisteren, baked beans on toast.... Een badkuip appelmoes, daarna een vijver vla, doe mij een zwembad vol havermout, graag! Een oceaan van dikke erwtensoep ligt me echt niet lang zwar op de maag. Want ik blijf doen wat ik steeds heb gedaan... Kijk es aan! Het kan niet op! Dat kan die sjieke, frêle modepop toch maar mooi allemaal achterover slaan! Wat een strot!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |