Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2004, 19:53
Nona
Nona is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 14-07-2004 @ 20:42 :
Ja, is goed..logisch. Maar het gewoon vermelden als een "bijverschijnsel" van een ES, dat kan nog wel? Of is het beter als we het onderwerp AM niet meer moeten bespreken. Want ik snap op zich ook goed dat het toch wel triggerend zou kunnen werken.
Dat am bestaat mag je wel vertellen, maar niet hoe vaak, wanneer en hoe diep zeg maar.
Oud 14-07-2004, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 14-07-2004 @ 20:53 :
Dat am bestaat mag je wel vertellen, maar niet hoe vaak, wanneer en hoe diep zeg maar.
lijkt me ook logisch..
Oud 14-07-2004, 20:32
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
sonho schreef op 14-07-2004 @ 20:51 :
ik weet het. sinds het 'afvallen' ben ik alleen nog maar aangekomen. en de frustratie word steeds groter. het lukt men iet meer om normaal te eten. tis of de hele dag heel veel, of niks een een vreetbui of helemaal niks. en als ik ieder uur iets zou eten, word dat dus ieder uur chocola

je bent iemand die haar ervaringen en meningen deelt.

wat ik ook zo vreselijk vind, is als ik iets ga eten. op een abnormaal tijdstip en terwijl ik me ontzettend schuldig voel, en dat mn vader dan zegt; zo ga je lkker ff wat eten?!
Argh dAAr kan ik dus niet tegen, tis al erg genoeg dat ik eet, en dan ook nog zO'n opmerking mja
Een tip die ik kreeg en die redelijk blijkt te werken; geef toe aan je zin in *wat dan ook*.

Heel recent voorbeeld (nog geen half uur geleden): ik heb al de hele avond ontzettend veel zin in chocola. Om maar te voorkomen dat ik dat daadwerkelijk ga zitten eten, heb ik intussen drie boterhammen, twee liga's en een appel op. Goed, op zich niet bijzonder slecht, maar ik was beter af geweest als ik gewoon die chocola gegeten had...

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het altijd helpt, maar in mijn ervaring blijkt 't wel vaak zo te werken.

En wat natuurlijk ook waar is; zorg dat je het niet hebt. Ik zorg de laatste tijd heel zorgvuldig dat we vrijwel geen 'slechte dingen' in huis hebben, zodat als het misgaat, het 'worst case scenario' inhoudt dat ik een liter magere yoghurt naar binnen gooi - en daar wordt je overigens goed misselijk van
Oud 14-07-2004, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Lucky Duck schreef op 14-07-2004 @ 21:32 :
Een tip die ik kreeg en die redelijk blijkt te werken; geef toe aan je zin in *wat dan ook*.

Heel recent voorbeeld (nog geen half uur geleden): ik heb al de hele avond ontzettend veel zin in chocola. Om maar te voorkomen dat ik dat daadwerkelijk ga zitten eten, heb ik intussen drie boterhammen, twee liga's en een appel op. Goed, op zich niet bijzonder slecht, maar ik was beter af geweest als ik gewoon die chocola gegeten had...

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het altijd helpt, maar in mijn ervaring blijkt 't wel vaak zo te werken.
wat ik dan heb, is als ik 1 stukje neem, ik niet meer kan stoppen herken je dat?

En wat natuurlijk ook waar is; zorg dat je het niet hebt. Ik zorg de laatste tijd heel zorgvuldig dat we vrijwel geen 'slechte dingen' in huis hebben, zodat als het misgaat, het 'worst case scenario' inhoudt dat ik een liter magere yoghurt naar binnen gooi - en daar wordt je overigens goed misselijk van
dat zou ik wel willen, maar dat kan helaas niet. ik heb al zo vaak gezegd dat mnouders het niet meer moeten kopen. maar ik heb ook nog ee nbroer en een zusje. dus dat word lastig. ze weten van mijn eetgedrag trouwens niks af, dus dat maakt het extra moeilijk. maar ik kan ze nooit overtuigen dat ze het niet meer moeten kopen. als ik straks twee weken alleen thuis ben ga ik het niet kopen, maar mn moeder zal wel weer zo 'lief' zijn wat voor me achter te laten. ik zou het wel willen, 'slecht' eten niet meer in huis hebben, maar dat gaat niet helaas.
Oud 14-07-2004, 21:58
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
sonho schreef op 14-07-2004 @ 22:02 :
wat ik dan heb, is als ik 1 stukje neem, ik niet meer kan stoppen herken je dat?

dat zou ik wel willen, maar dat kan helaas niet. ik heb al zo vaak gezegd dat mnouders het niet meer moeten kopen. maar ik heb ook nog ee nbroer en een zusje. dus dat word lastig. ze weten van mijn eetgedrag trouwens niks af, dus dat maakt het extra moeilijk. maar ik kan ze nooit overtuigen dat ze het niet meer moeten kopen. als ik straks twee weken alleen thuis ben ga ik het niet kopen, maar mn moeder zal wel weer zo 'lief' zijn wat voor me achter te laten. ik zou het wel willen, 'slecht' eten niet meer in huis hebben, maar dat gaat niet helaas.
Herken ik helemaal. Dat is ook waarom het vaak alsnog fout gaat als ik eenmaal begin Daar heb ik helaas ook nog altijd geen oplossing voor... Was die er maar Zelfbeheersing is altijd handig, maar je moet 't maar net hebben. En ik heb 't doorgaans niet.

Is het een optie je gezinsleden te vragen 'slechte' dingen te verstoppen? Het is ergens natuurlijk wel heel drastisch, maar werkt op zich wel...

Als ik 't mag vragen (misschien heb ik er ook gewoon overheen gelezen); waarom eet je? Honger? Emotieeter? Gewoon uit verveling? Nog iets anders? (Goed, vreemd geformuleerd, maar ik denk dat de vraag wel duidelijk is )

't Is een stuk makkelijker te veranderen als je uit honger of verveling eet, namelijk...
Oud 14-07-2004, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Lucky Duck schreef op 14-07-2004 @ 22:58 :
Herken ik helemaal. Dat is ook waarom het vaak alsnog fout gaat als ik eenmaal begin Daar heb ik helaas ook nog altijd geen oplossing voor... Was die er maar Zelfbeheersing is altijd handig, maar je moet 't maar net hebben. En ik heb 't doorgaans niet.

Is het een optie je gezinsleden te vragen 'slechte' dingen te verstoppen? Het is ergens natuurlijk wel heel drastisch, maar werkt op zich wel...

Als ik 't mag vragen (misschien heb ik er ook gewoon overheen gelezen); waarom eet je? Honger? Emotieeter? Gewoon uit verveling? Nog iets anders? (Goed, vreemd geformuleerd, maar ik denk dat de vraag wel duidelijk is )

't Is een stuk makkelijker te veranderen als je uit honger of verveling eet, namelijk...
zelfbeheersing heb ik op sommige momenten ook niet. iets te vaak naar mn zin. echt vervelend

ik zou het mn gezinsleden kunnen vragen. maar dan gaan ze vragen waarom? en ik kan de waarheid gewoon niet zeggen. en als ik zeg dat ik het wil om aftevallen of gezond te eten doen ze het niet. en sowieso als ik zeg geen ongezonde dingen willen te eten kijken ze me aan of ik gek ben.

ehm waarom eet ik? uit emotie, verveling. volgens mij niet uit honger. ik weet niet echt meer wat honger is mja vooral uit emotie. *denkt* ja dat vooral. als ik me k*t voel, ga ik eten. (of boos whatever)
Oud 15-07-2004, 09:37
moenbase
moenbase is offline
De krakende trap die je beschuldigend vraagt wat je beneden gaat doen.
Moeders oor aan de deur die luisterd "ah, gelukkig, hij eet gewoon".

Bah.

"Here I am
And here I stand
Here in my kitchen where I'm familiar with every brand
Here I am
A front line with labels where I witness custards last stand
Here I am"

Catatonia - Bulimic Beats
Oud 15-07-2004, 10:33
MieX
MieX is offline
Citaat:
sonho schreef op 13-07-2004 @ 20:10 :
tja, dat ga ik morgen ook weer doen. ook al weet ik dat het niet goed is, mja ik moet echt compenseren.
Compenseren is helemaal nergens voor nodig, als je een dag te weinig eet ga je de volgende dag toch ook niet te veel eten?
Oud 15-07-2004, 10:44
Eend
Eend is offline
Citaat:
Lucky Duck schreef op 14-07-2004 @ 17:50 :
Verder niet gelezen of hier al op gereageerd is, maar goed. Ik weet dat je 't vast niet van me aan zal nemen; maar ga nou niet compenseren... Zo raak je alleen verder van huis.

Ikzelf heb jarenlang iets gehad wat op de rand van 'ongezonde emotie-eter' en 'eetstoornis' zat en heb gemerkt wat er gebeurt als je gaat 'compenseren'; je komt vier keer zo hard aan. Ik eet nu sinds ongeveer een maand min of meer regelmatig en ik merk gewoon dat dat zoveel gezonder is. Al eet je bij wijze van spreken ieder uur iets, dan nog is dat gezonder dan één dag veel en de volgende dag niets (Er natuurlijk vanuit gaande dat dat 'iets' niet iedere keer vet en calorierijk is ;)

Maar goed, wie ben ik...
Daar heb je helemaal gelijk in, alleen het voelt nooit zo. Dat is denk ik het grootste probleem. Het voelt zo anders.
Oud 15-07-2004, 12:33
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 15-07-2004 @ 11:33 :
Compenseren is helemaal nergens voor nodig, als je een dag te weinig eet ga je de volgende dag toch ook niet te veel eten?
Als je weinig eet is dat goed, en probeer je dat de volgende dag ook weer vol te houden. En als dat niet lukt, moet je de volgende dag compenseren wat je te veel gegeten hebt. vreemde hersenkronkels.
Oud 15-07-2004, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Cassiopeia schreef op 15-07-2004 @ 13:33 :
Als je weinig eet is dat goed, en probeer je dat de volgende dag ook weer vol te houden. En als dat niet lukt, moet je de volgende dag compenseren wat je te veel gegeten hebt. vreemde hersenkronkels.
precies.
ik heb het idee een beetje dat sommige mense nhier vergeten dat als je een es hebt je af wilt vallen. dus als je voor jou gevoel te veel hebt gegeten, moet je compenseren, anders val je niet af. toch? (iig 1 van de redenen)
Oud 15-07-2004, 13:00
Verwijderd
Citaat:
sonho schreef op 15-07-2004 @ 13:52 :
precies.
ik heb het idee een beetje dat sommige mense nhier vergeten dat als je een es hebt je af wilt vallen. dus als je voor jou gevoel te veel hebt gegeten, moet je compenseren, anders val je niet af. toch? (iig 1 van de redenen)
Jeps, maar denk ook dat veel mensen het niet (kunnen of willen) begrijpen. Het is op zich ook wel raar, maar sommigen denk er te luchtig over. Het is niet iets wat zomaar weg gaat, als je het maar wilt. Wilskracht, discipline en controle..de drie kernwoorden.
Oud 15-07-2004, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Cassiopeia schreef op 15-07-2004 @ 14:00 :
Jeps, maar denk ook dat veel mensen het niet (kunnen of willen) begrijpen. Het is op zich ook wel raar, maar sommigen denk er te luchtig over. Het is niet iets wat zomaar weg gaat, als je het maar wilt. Wilskracht, discipline en controle..de drie kernwoorden.
ja precies. tis vast ook moeilijk te begrijpen als je zelf geen es hebt.
Oud 15-07-2004, 13:10
Verwijderd
Citaat:
sonho schreef op 15-07-2004 @ 14:04 :
ja precies. tis vast ook moeilijk te begrijpen als je zelf geen es hebt.
Dat denk ik ook. Daarom is het soms wel fijn als mensen begrip tonen, of het willen (proberen) te begrijpen. Ook al is het nog zo moeilijk.
Oud 15-07-2004, 13:18
Verwijderd
Citaat:
Cassiopeia schreef op 15-07-2004 @ 14:10 :
Dat denk ik ook. Daarom is het soms wel fijn als mensen begrip tonen, of het willen (proberen) te begrijpen. Ook al is het nog zo moeilijk.
ja, daarom ben k ook zo blij met dit forum en dit topic.
Oud 15-07-2004, 14:18
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Sterretje; je mailt met je psych toch? Maar mail je dít ook? Zou je het aandurven, haar te vertellen wat er werkelijk in je om gaat? Zou je eventueel haar de link naar deze topic kunnen sturen (en ik weet het, daar is bijzonder veel lef, moed en kracht voor nodig). Maar ik denk dat dat wel een manier is waardoor ze weet wat er werkelijk in je omgaat.

Dit geld overig ook voor alle andere mensen op dit topic! Ik weet hoe moeilijk het is om te kiezen voor jezelf...maar stel dat je moet kiezen; tussen een afgrond (waar je toch weer uit moet klimmen) of nu al beginnen met klimmen????
Je moet hoe dan ook uit die afgrond.....ga je door tot je op de grond staat, en heel die weg naar beneden dit keer omhoog moet afleggen (waarin je alle dingen dus opnieuw weer tegenkomt), of kies je ervoor om nu al te keren, met het risico dat je dan misschien weer een paar meter naar beneden valt....maar goed, is dat dan erg? In vergelijking met hoe diep je anders zou vallen?

Think about it everybody....!!! Ik ben blij dat jullie hier met elkaar delen, maar probeer er ook uit te komen, zorg er niet voor dat je er via deze manier in blijft hangen. Dat je dit als 'hulp' gaat zien. Want met lotgenoten praten geeft je wel steun, maar kan je nooit de juiste hulp geven, uiteindelijk moet je het echt zelf doen..... Deel die weg ook met elkaar ajb!

Grtjs.
Oud 15-07-2004, 15:55
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
sonho schreef op 15-07-2004 @ 13:52 :
precies.
Dat is inderdaad ook heel lang mijn gedachtegang geweest. Nog steeds af en toe een beetje, zelfs. Alleen ik zorg nu tenminste dat ik nooit onder een minumum aantal caloriëen per dag kom. Tenminste, in principe. In de praktijk gaat 't nog wel eens anders. (Als je de hele dag niets eet kun je moeilijk 's avonds nog eens 1200 kcal erin gooien, wel?)

Citaat:
ehm waarom eet ik? uit emotie, verveling. volgens mij niet uit honger. ik weet niet echt meer wat honger is mja vooral uit emotie. *denkt* ja dat vooral. als ik me k*t voel, ga ik eten. (of boos whatever)
Hier nog zoeen; als ik thuiskom van een ontzettend lange, vervelende dag school -bijvoorbeeld- ben ik heel snel geneigd te gaan eten, omdat ik 'het wel verdiend heb'. Weekend? 'Ja, het is weekend. Dan mag het toch wel?' Vakantie? Net zoiets. Ik heb 't min of meer voor elkaar daar nu een lijn in te trekken; iedere dag iets lekkers. Dat mag zijn wat ik maar wil, maar alleen die ene keer. Terwijl ik een maand of drie geleden begon met drie keer per dag. Toen twee keer. En nu een keer. Af en toe vergeet ik 't zelfs gewoon. Onvoorstelbaar... Misschien een idee om eens te proberen? Voor sommige mensen helpt 'toegeven' gewoon...

Maar ik moet daar wel bij vemelden dat ik een motivatie heb weten te vinden, waarschijnlijk de enige reden dat ik 't vol weet te houden

Liedje uit de musical Diana, waar ik toch altijd een kleine glimlach bij krijg, ondanks 't onderwerp:

Boulimia Ballade

Borden en glazen van Wedgwood en Waterford,
schalen hoog opgetast vol kaviaar.
Kreeftensla, canapé's, en daar komt weer een bord
vol met foie gras en rilet' de canard.
Schildpadsoep, vichyssois', tongfilet,
zalmfilet, lamfilet, lamskotelet, ossenhaas.
Pommes Dauphinoises, fazantenbout, fricassee,
aardbei-framboosparfait, mango-limoensorbet,
Schwarzwalder-, Sacher-, kortom chocoladetaart,
koffie, bonbons, cognac....

En nog één after dinner-mintje.

En dan verlang je naar de rust van het koele porselein.
Die kleine ruimte waar jij eindelijk jezelf kan zijn.
Je voelt je zeker in je eigen koninkrijkje, want alleen
op deze plek heb jij je leven in de hand.
En naast je witte troon neem je een Koninklijk Besluit;

Dat hele protocol en dat banket, dat moet eruit!

Thuis in de keuken, een rusteloze nacht,
neem je nog eventjes één stukje kaas,
vier sneden krentenbrood, roomijs, een schep of acht,
restje ragoût eet je koud in je haast.
Vijf zakken marshmellows, litertje custardvla,
zes potten pindakaas, lepel erbij. Acht blikken knakworst,
een deegkom huzarensla, twee emmers pastasaus,
drie teilen instantsoep, vijf meter leverworst, zeven mud karamels, één hap gestolde jus...

En dan verlang je naar de rust van het koele porselein.
Die kleine ruimte waar jij eindelijk jezelf kan zijn.
Je voelt je zeker in je eigen koninkrijkje, want alleen
op deze plek heb jij je leven in de hand.
En naast je witte troon neem je een Koninklijk Besluit;

Je hele huwelijk, al je narigheid, dat moet eruit!

Hapje voor mama, hapje voor papa...
Het is eigenlijk net als toen je klein was. Alleen is het nu:
hapje voor schoonmama, drie hapjes voor Charles, vijf hapjes voor de Sun, zes hapjes voor de Mirror...
Lekker zelf bepalen of je iets slikt of niet.

Wat geeft dàt een macht!

Eén kouwe pizzapunt, cornflakes, zo uit het pak,
joh, geef die bloedworst 's eventjes door. Maakt me niet uit
dat 'ie over z'n datum is; ik ben echt niet zo gauw misselijk, hoor.
Is er nog chips? Godzijdank, een familiezak! Pudding van gisteren,
baked beans on toast....

Een badkuip appelmoes, daarna een vijver vla, doe mij een zwembad vol havermout, graag! Een oceaan van dikke erwtensoep ligt me echt niet lang zwar op de maag.

Want ik blijf doen wat ik steeds heb gedaan...
Kijk es aan!
Het kan niet op!
Dat kan die sjieke, frêle modepop
toch maar mooi allemaal achterover slaan!

Wat een strot!
Oud 15-07-2004, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Lucky Duck schreef op 15-07-2004 @ 16:55 :
Dat is inderdaad ook heel lang mijn gedachtegang geweest. Nog steeds af en toe een beetje, zelfs. Alleen ik zorg nu tenminste dat ik nooit onder een minumum aantal caloriëen per dag kom. Tenminste, in principe. In de praktijk gaat 't nog wel eens anders. (Als je de hele dag niets eet kun je moeilijk 's avonds nog eens 1200 kcal erin gooien, wel?) dat is heel goed. nee tuurlijk kan je niet in 1 keer 1200 kcal eten. je probeert het en gat dus ook soms wel goed, das al goed denk ik.

Hier nog zoeen; als ik thuiskom van een ontzettend lange, vervelende dag school -bijvoorbeeld- ben ik heel snel geneigd te gaan eten, omdat ik 'het wel verdiend heb'. Weekend? 'Ja, het is weekend. Dan mag het toch wel?' Vakantie? Net zoiets. Ik heb 't min of meer voor elkaar daar nu een lijn in te trekken; iedere dag iets lekkers. Dat mag zijn wat ik maar wil, maar alleen die ene keer. Terwijl ik een maand of drie geleden begon met drie keer per dag. Toen twee keer. En nu een keer. Af en toe vergeet ik 't zelfs gewoon. Onvoorstelbaar... Misschien een idee om eens te proberen? Voor sommige mensen helpt 'toegeven' gewoon...

Maar ik moet daar wel bij vemelden dat ik een motivatie heb weten te vinden, waarschijnlijk de enige reden dat ik 't vol weet te houden
ik heb dat in het weekend heel erg. van ach tis toch weekend, maandag begin ik wel weer met vasten. de vakanties zijn een ramp, want dan eet ik aan 1 stuk door. naja meestal, kan ook de hele dag niks eten.
maar na school had ik wel altijd vreetbuien, niet omdat ik dacht van 'ik verdien het'. kweenie waarom eig. mjai k dnek omdat ik het dit jaar niet leuk heb gehad op school. dat de emoties die ik had, door school weg moest eten ofzo.(dit bedenk ik me ook net, geen idee of het zo is)

Liedje uit de musical Diana, waar ik toch altijd een kleine glimlach bij krijg, ondanks 't onderwerp
*knip*
kan er nu niet echt een glimlach van krijgen. maar dat is omdat het niet zo goed gaat. miss een andere keer lezen oid.
Oud 16-07-2004, 11:06
moenbase
moenbase is offline
Toch wel apart dat een topic zoals deze zoveel triggers met zich mee brengt en niet gesloten wordt. Maar wordt er een topic over am geopend, dan is die nog geen minuut later gesloten.
Oud 16-07-2004, 11:43
Sterretje*
Sterretje* is offline
Misschien dat dit topic toch wel triggerend werkt.
Ik weet het niet...
Is er een forumbaas die hier een oordeel over heeft?

Liefs,
een bezorgde Magic_STAR*
Oud 16-07-2004, 13:27
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Ja...dat waren mijn zorgen dus ook over dit topic.
(dank voor je prive berichtje ;-)

Je kunt altijd overleggen met de dokter wat betreft de medicatie. Vertel je zorgen, en mss vinden jullie samen een alternatief. Alternatieven zijn er genoeg trouwens, niet alleen voor dat, ook voor andere dingen.....
Ik begrijp je angst heel goed, en ik denk dattie ook volkomen terecht is. Wat het voor jou nu het moeilijkste maakt is denk ik meer die confrontatie. Je bent heel slim, kan heel 'goed' naar jezelf kijken, hiermee bedoel ik: je kan zien waar je de fout in gaat, wat verstandig is, en wat niet...het is jammer dat je gevoel en verstand zo ver uiteen lopen, dat maakt het nu ook heel zwaar.......

Maar laat me je dan zeggen; soms is het niet eens zo verkeerd, om naar je verstand te luisteren.......als verstand echt het verstandigste is, sluit het gevoel zich er later wel bij aan.

Sterkte, veel liefs, en tot na de vakantie.
Hou je taai, zet m op....

((
ik duim voor je.......

Grtjs.
Oud 16-07-2004, 13:42
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Magic_STAR schreef op 16-07-2004 @ 12:43 :
Is er een forumbaas die hier een oordeel over heeft?
Ik ga overleggen.
Oud 16-07-2004, 13:54
fiona
fiona is offline
hoi,
ik heb vijf jaar geleden ook ernstige anorexia gehad, en er zelf uitgeraakt. ik was meer dan 30 kg vermagerd, en opgenomen te worden of psycholoog of steun van ouders zelf genezen.

maar een ziekte als anorexia sleep je nog jaren mee , mijn eten wordt er ook nog sterk door beheerst
elke keer als ik iets eet begint het in mijn hoofd te malen en te malen, waardoor ik zelf onrustig wordt en nooit op een volledig spontane manier met eten kan omgaan
genieten van eten blijft dan ook een onzettend probleem

ook blijf ik mezelf als te dik zien, terwijl de rest van de wereld me verzekert dat ik echt niet te dik ben, en d's heel aangenaam om te horen, maar in the end geloof ik er niks van

ik moet ook wel vermelden dat het met momenten is , dat het erger wordt
bv als iemand in mijn omgeving veel vermagert ben ik zo jaloers en wil ik dat ook

het is dus niet gek dat jij er zoveel problemen mee hebt.
het gaat minder worden , maar met enorme ups and downs
en het gaat tijd , heel veel tijd in beslag nemen

het vervelende in mijn geval is dat ik de laatste jaren een ernstige aandoening aan maag en darmen heb gekregen , waardoor ik constant verschrikkelijke pijn heb, ik ben bang dat dit het gevolg is van de anorexia. ik moet een verschrikkelijk streng aangepast dieet volgen om de pijn wat te minderen.

je kan je voorstellen dat het anorexiameisje in mij heel blij is met dat dieet, heerlijk gecontroleerd omgaan met eten.. zo mag ik absoluut geen suiker ofzo eten

ik hoop dat je er iets aan hebt gehad,
het deed in ieder geval goed om het eens allemaal neer te typen

liefs
Oud 16-07-2004, 14:11
Quiana
Quiana is offline
Na overleg; gesloten. (ivm het triggereffect idd.)

Regels voor berichten