Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2004, 14:33
Warsocket
Warsocket is offline
Euhm mijn filosofie is als je er niemand mee schaad ga je gang
dus zo al hij het zich voorsteld mag het van mij

kboedoel als zijn zus wil en hij ook is er geen probleem vanuit mij gezien

Maar zijn familie zal het zeker niet leuk gaan vinden
Dus sterk moeten ze zijn

magoed als ze samen zo gelukkig zouden worden
dan maakt het mij niet uit, dan wens ik ze nog alle geluk toe ook
Advertentie
Oud 14-07-2004, 15:06
Millroy
Millroy is offline
Citaat:
Deze generatie neemt nogal makkelijk de neiging aan om aan te nemen dat alles mogelijk is en alles moet kunnen. Homosexualiteit is hoe langer hoe minder een taboe, homo's mogen huwen, homo's mogen kinderen adopteren. Daar ben ik dus ook radicaal tegen, ga je mij nou ook vragen wààrom ik ertegen ben? En ga je mij nu kleineren omdat ik zo'n mening heb?
Kleineren niet, maar vragen waarom lijkt me niet slecht.
Als een stel homo's jou zien slaan ze je dan neer en lachen ze je uit omdat jij hetero bent? Heb je er last van? Zijn homo's minder goede ouders? Als je een mening hebt, onderbouw je hem dan, of volg je wat je ouders of je omgeving denkt?
Oud 14-07-2004, 15:08
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 14-07-2004 @ 14:42 :
Ga je nou eens ophouden met vragen, moet ik dan elke bewering die ik maak en elk woordgebruik die ik geef nader uitleggen waarom ik dat zo vind?
Ik vind bijvoorbeeld mijn buurman lelijk, jij niet. En toch ga je me vragen waarom ik die man lelijk vind terwijl dit iets is wat ik voel.
Als ik nu sex tussen een broer en een zus vreemd vind en misschien wel een beetje ziek (omdat dit tegen mijn gevoel in is), wie ben jij dan om te zeggen dat ik aan het lullen ben. Ieder zijn eigen mening zeker?
Er moet toch niet altijd een reden zijn om iets graag te hebben of om iets te verwerpen?
Deze generatie neemt nogal makkelijk de neiging aan om aan te nemen dat alles mogelijk is en alles moet kunnen. Homosexualiteit is hoe langer hoe minder een taboe, homo's mogen huwen, homo's mogen kinderen adopteren. Daar ben ik dus ook radicaal tegen, ga je mij nou ook vragen wààrom ik ertegen ben? En ga je mij nu kleineren omdat ik zo'n mening heb?
Of je kan erover filosoferen maar daar heb ik geen zin in.

Die definitie van incest is NIET mijn defintitie maar een algemene definitie. Het doet er veel toe hoe ik het wil noemen want er is een verschil tussen sexueel misbruik en tussen sex waarbij beide partijen toestemmen. En de meesten die hier posten gebruiken het woord 'incest' zonder te weten wat het echt betekent.
Jij die over alles duidelijkheid wilt en concreetheid wenst zou me dus eigenlijk daaromtrent niet mogen tegenspreken.
Het berust op de waarheid en niet op een eigen verzonnen feit.
waarom vind jij jouw mening zo geweldig dat je deze aan andere op wil leggen? je vindt kennelijk dat homo's (dus andere mensen) iets niet mogen doen (trouwen) omdat jij dat verkeerd vindt. en als ik dan vraag waarom je dat vindt is dat kennelijk erg raar omdat je niet overal een rede voor hoeft te geven. maar als iemand jou zonder enige reden een dom, kortzichtig, asociaal persoon noemt zou jij toch ook zoiets hebben van 'dat slaat nergens op, waarom vindt ie dat nou weer'...

en over die definitie: ik bedoelde alleen maar dat het voor de situatie niet uitmaakt of je het incest noemt of niet, daar veranderd de situatie niet door.
Oud 14-07-2004, 15:11
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef op 14-07-2004 @ 14:42 :
(...)
Ik vind jouw mening stom.

Dat hoef ik niet toe te lichten, want dat is gewoon mijn mening, joepie!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 15:17
elledc
elledc is offline
Citaat:
Millroy schreef op 14-07-2004 @ 16:06 :
Kleineren niet, maar vragen waarom lijkt me niet slecht.
Als een stel homo's jou zien slaan ze je dan neer en lachen ze je uit omdat jij hetero bent? Heb je er last van? Zijn homo's minder goede ouders? Als je een mening hebt, onderbouw je hem dan, of volg je wat je ouders of je omgeving denkt?
Dat laatste absoluut niet want zij denken er anders over.
Homosexuelen kunnen goede mensen zijn net als heterosexuelen, ik heb niets tegen homo's, wel tegen huwelijken en adopteren. Maar ik heb al zowiezo iets tegen huwelijken in het algemeen Adoptie wijs ik af omdat dit niet goed kan zijn voor het kind in een verder stadium. Een kind die zijn twee vaders in bed bezig ziet is geen blijk van hoe een hetero-koppel op een normale manier de liefde bedrijft. Een slechte invloed dus op het kind. En niet enkel dit vind ik verwerpelijk bij adoptie.
Maar ik ga er niet langer over uitwijken want ik ben nogal offtopic bezig en ik heb geen zin om mijn mening nogmaals te moeten verantwoorden. Zeik me dus niet meteen af graag That's my point.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 15:19
Romie
Romie is offline
Citaat:
Gruppie schreef op 13-07-2004 @ 19:28 :
Ik heb een paar jaar geleden een jeugdroman over zo'n zelfde situatie gelezen (ik ben naam van auteur en titel vergeten).
Voordat ik aan het boek begon, vond ik het erg vreemd. Maar ik leefde zo met de hoofdpersoon mee dat het helemaal niet meer gek was.

Uiteindelijk werd de tweeling gescheiden btw ( dit boek was volgens mij gewoon fictie niet autobiografisch )
Katarina von Bredow-Ik en mijn broer ik heb m net gelezen...

en als je zo'n boek leest begrijp je dat het helemaal niet ziek is. echte liefde tussen die broer en zus, het zijn toch mensen van verschillend geslacht? die kunnen dan toch verliefd op elkaar worden...tuurlijk, het is niet normaal en het is eigenlijk ook "raar" maar verliefd worden gebeurt...
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 15:20
Dakota
Dakota is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 14-07-2004 @ 13:28 :
ok
1: je hoort wel vaker van die dingen dus dikke kans dat het wel waar is.
2: je gaat een vriend niet veroordelen voor iets waar hij niets aan kan doen, zou jij ook niet leuk vinden als jou vrienden dat zouden doen. en gevoel kan je gewoonweg niet onderdrukken, jij niet, ik niet, niemand niet.
3: mensen doen wel vaker dingen die niet kunnen.
4: het is zn zus en niet zn moeder, en het gaat erom wat hij HIER mee moet.
1.of het nou wel of niet waar is weet alleen die vriend, dus daar ga ik verder maar niet meer over in discussie
2. ik weet dat je gevoel niet kunt onderdrukken, maar je kunt er wel voor kiezen om er niets mee te doen
3. dat is waar
4. zus, moeder, allebei bloedverwanten in de eerste graad

(ik ben trouwens Nonaj)
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 15:24
elledc
elledc is offline
Citaat:
little nemo schreef op 14-07-2004 @ 16:08 :
waarom vind jij jouw mening zo geweldig dat je deze aan andere op wil leggen? je vindt kennelijk dat homo's (dus andere mensen) iets niet mogen doen (trouwen) omdat jij dat verkeerd vindt. en als ik dan vraag waarom je dat vindt is dat kennelijk erg raar omdat je niet overal een rede voor hoeft te geven. maar als iemand jou zonder enige reden een dom, kortzichtig, asociaal persoon noemt zou jij toch ook zoiets hebben van 'dat slaat nergens op, waarom vindt ie dat nou weer'...

en over die definitie: ik bedoelde alleen maar dat het voor de situatie niet uitmaakt of je het incest noemt of niet, daar veranderd de situatie niet door.
Eigenlijk moet ik toegeven dat ik geen ene reet geef om jouw mening. Maar als ik nu echt iets moet zeggen, een reden waarom ik tegen homo-huwelijken en adoptie ben dan kan je dit hierboven lezen.
Als je nog iets te zeggen hebt, PM me (als je dit durft tenminste) in de plaats van steeds offtopic te gaan.
Dankje
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 15:24
Dakota
Dakota is offline
Citaat:
Romie schreef op 14-07-2004 @ 16:19 :
Katarina von Bredow-Ik en mijn broer ik heb m net gelezen...

echte liefde tussen die broer en zus, het zijn toch mensen van verschillend geslacht?
goed, omdat we net de discussie over homo´s hebben gehad...dan klopt die argumentatie ´het zijn toch mensen van verschillend geslacht´ niet imo. dan zou echte liefde tussen broer/broer of zus/zus ook kunnen, als ze toevallig homoseksueel zijn....
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 17:11
Verwijderd
Eigenlijk kan ik me hier niet geheel een voorstelling van maken, aangezien ik zelf geen zus(je) heb. Een relatie met een nichtje zou kan ik best begrijpen

Wat deze jongen doet, moet hij zelf weten. Zoals gezegd, hij doet er niemand kwaad mee. Ik snap niet waarom mensen dit zo ziek vinden terwijl homosexualiteit wel wordt geaccepteerd.

Natuurlijk moet hij in eerste instantie eerlijk zijn naar zijn zus. Als zij er hetzelfde over denkt moeten ze er vervolgens mee naar buiten komen; dit hou je anders toch niet geheim.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 23:17
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 14-07-2004 @ 16:17 :
Een kind die zijn twee vaders in bed bezig ziet is geen blijk van hoe een hetero-koppel op een normale manier de liefde bedrijft. Een slechte invloed dus op het kind.
het is zowiezo niet echt normaal dat je je ouders in bed bezig ziet

adoptie heb je nu beargumenteerd, huwelijk niet

Je moet niet denken dat iedereen het zomaar accepteert dat jij iets afkeurt dat de wet gewoon toestaat zonder dat te beargumenteren, dus de zijn nogal misplaatst.

zo offtopic is het trouwens niet, het gaat allebei over het wel of niet accepteren van een relatie die minder gebruikelijk is
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 11:20
elledc
elledc is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 15-07-2004 @ 00:17 :

Je moet niet denken dat iedereen het zomaar accepteert dat jij iets afkeurt dat de wet gewoon toestaat zonder dat te beargumenteren, dus de zijn nogal misplaatst.

zo offtopic is het trouwens niet, het gaat allebei over het wel of niet accepteren van een relatie die minder gebruikelijk is
ik stuur je een pm.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 12:17
Verwijderd
Citaat:
No Quiero schreef op 14-07-2004 @ 08:49 :
Omdat ziek al een begrip is dat zich baseert op wat normaal is in de maatschappij. Incest is dat niet.

(...)
Over het algemeen zijn mensen die dingen 'ziek' noemen, zelf ook niet al te snugger (zeg maar gewoon in het algemeen dom, kortzichtig, vervelend en irritant en kunnen ze niet normaal onder woorden brengen wat ze denken en waarom ze het denken. Inferior genetic scum is het!).

Maar goed, dit gaat nergens heen.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 15-07-2004 @ 00:17 :
Dat lijkt mij ook.
Citaat:

Beargumenteerd? Je had eerder naar bed moeten gaan.

Haar argumentatie:
- Homostellen zijn okay.
- Homostellen die kinderen adopteren niet, want dan groeien die kinderen op met twee vaders.
- Dat is slecht voor die kinderen, want ze mogen niet het idee hebben dat het normaal is dat twee mannen van elkaar houden en kinderen opvoeden.

Zie je punt één en drie? Die congrueren niet met elkaar. Een drogreden dus, utopia mag nu wel toegeven dat ze homo's eigenlijk helemaal niet okay vindt. Bovendien worden kinderen van homostellen anderzijds zoveel geïndoctrineerd met relaties tussen heteroseksuelen in hun directe omgeving en in bijna alle tekenfilms, dat de invloed van hun vaders te verwaarlozen is.

Mijn excuses trouwens voor het feit dat ik nu offtopic ga, maar volgens mij was jij toch echt diegene die daarmee begon, utopia5.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 12:31
Ratbout
Ratbout is offline
Ik vind dat dit kan gebeuren, en moet kunnen. jouw vriend is verleifd geworden, en al geldt er een taboe rond, ik vind dat je liefde niet in de weg moet staan.

Ze zullen met z'n tweeen moeten overleggen over hoe het verder gaat: de familie zal het vast niet fijn vinden. Ook zullen ze moeten accepteren dat zij nooit zwanger van haar zal mogen worden ivm. de grote kans op gehandicapte kinderen. Natuurlijk kunnen ze daarvoor een zaaddonor nemen.

En voor al die mensen die de zaak niet serieus nemen: doe niet zo kinderachtig, en denk eens niet alleen maar zoals je door de samenleving wordt gevormd.

Sterkte!
Oud 15-07-2004, 14:17
No Quiero
No Quiero is offline
Mijn vriend heeft het inmiddels aan zijn zus gezegd, dat hij verliefd op haar is geworden. Ze was eerst heel ontroerd, ze zei niet veel, ze liep weg, daarna kwam ze terug en zei ze dat ze ook verliefd op hem is. Daarna hebben ze besloten dat ze met elkaar verder willen en dat ze het zo snel mogelijk aan de familie (eerst de ouders, en daarna wat anderen) willen vertellen.

Spanennde en moeilijke situatie maar ik vind het wel enorm dapper van ze, ik heb er eigenlijk wel veel respect voor!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 14:20
Ratbout
Ratbout is offline
idem! true love conquers all. tenminste, als het van twee kanten komt
Oud 15-07-2004, 14:24
No Quiero
No Quiero is offline
Citaat:
Ratbout schreef op 15-07-2004 @ 15:20 :
idem! true love conquers all. tenminste, als het van twee kanten komt
Kan ik hieruit concluderen dat jij nog geen wederzijdse liefde hebt gevonden?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 14:35
Verwijderd
Is het een relatie als ze 'alleen maar' en paar keer sex hebben gehad? Geloof me, maar sex of een beetje spelen is niet zo heel uitzonderlijk voor broer en zus...

Een relatie is wel wat anders. volgens mij is dat zelfs wettelijk verboden.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 14:36
Ratbout
Ratbout is offline
Citaat:
No Quiero schreef op 15-07-2004 @ 15:24 :
Kan ik hieruit concluderen dat jij nog geen wederzijdse liefde hebt gevonden?
Ik dacht van wel. Maar het is nu net uit gegaan. Waarom ben ik nooit degene die er genoeg van heeft? Te naief denk.
Oud 15-07-2004, 14:45
elledc
elledc is offline
Citaat:
perseus schreef op 15-07-2004 @ 13:25 :

Bovendien worden kinderen van homostellen anderzijds zoveel geïndoctrineerd met relaties tussen heteroseksuelen in hun directe omgeving en in bijna alle tekenfilms, dat de invloed van hun vaders te verwaarlozen is.
De opvoeding door ouders is samen met de opvoeding op school één van de belangrijkste zaken om uw kind te vormen. Een kind kijkt namelijk op naar zijn ouders en is hetgeen wat een kind enorm beinvloed op de eerste plaats.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 17:23
Gatara
Gatara is offline
biologisch gezien is het niet verstandig
Oud 18-07-2004, 14:35
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
uh ik vind het een vies idee
als het nou idd stiefzus was maar dit neeeej dat kan er bij mij niet in...

stel je voor je neemt kinderen
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 20:23
No Quiero
No Quiero is offline
Ok even een update, ze hebben het inmiddels aan hun ouders verteld, ik was daarbij omdat ze graag wilden dat ik zou bemiddelen enzo. Ik ben wel goed bekend met hun ouders. Eerst liep het helemaal uit de hand, hun vader werd boos, ging praten over schaamte en reputatie en wat hun vrienden wel niet zouden denken, hun moeder moest huilen. Ik heb het nog een beetje kunnen sussen met hun vader zegt dat hij voorlopig niets meer met ze te maken willen hebben en heeft gezegd dat ze uit elkaar moeten gaan...

mijn vriend en zijn zus denken er nu over om zo snel mogelijk een eigen huis te nemen met elkaar...
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 22:26
snarl
snarl is offline
hmm.. wat een besluit, binnen zo'n korte tijd. het is wel klote dat ze nu zo snel dat soort dingen moeten beslissen omdat hun omgeving ertegen is. zul je zien dat het fout gaat door die overhaaste beslissingen, zodat die omgeving dan weer triomfantelijk kan zeggen: ' ziejewel, het is ziek!'

maar ik ben er dus zeker niet tegen. kindjes nemen moeten ze alleen voorzichtig mee zijn ja, maar dat is logisch. wens ze maar succes en sterkte van me of zo..
Oud 21-07-2004, 08:59
DeathKnight
DeathKnight is offline
Logische reactie van die ouders. Komt oma op bezoek: zeg waar zijn m'n lieve kleinkinderen..

pappie: jaahh die wonen tegenwoordig samen en hopen binnenkort te trouwen.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 09:24
GRRR
GRRR is offline
lol sisterfucker
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 09:30
Maarten
Maarten is offline
Die krijgen hele mooie kinderen denk ik
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 10:02
little nemo
little nemo is offline
...waarom hebben ze het verteld?? like, t is niet zo raar als je close bent met je broer/zus dus ze hadden het makkelijk lang geheim kunnen houden denk ik...
Oud 21-07-2004, 13:31
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef op 15-07-2004 @ 15:45 :
De opvoeding door ouders is samen met de opvoeding op school één van de belangrijkste zaken om uw kind te vormen. Een kind kijkt namelijk op naar zijn ouders en is hetgeen wat een kind enorm beinvloed op de eerste plaats.
Okay, dan heeft het veel invloed. Vreselijk voor die kinderen natuurlijk, ik bedoel, je kunt toch niet opgroeien met het idee dat twee mannen kinderen opvoeden? Dat is gewoon ziek.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten