Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Wat ik erg gevaarlijk vind aan jouw post is dat je het hebt over die nieuwe groep buitenlanders alsof het een georganiseerde groep is. Alsof die 80.000 illegalen (ik neem aan dat je hen bedoelt, want je hebt het over mensen die niet betalen om hier te wonen) in Nederland gezellig rond de tafel zijn gaan zitten en hebben besloten om de boel hier maar eens te gaan verzieken. 'Hee, als we nu eens een deel van een stad met ons allen gingen bevolken en er voor zorgden dat daar absoluut niet meer geleefd kon worden, dat zou pas wat zijn!' Met andere woorden: je generaliseert. Je doet alsof die hele groep 'nieuwe' buitenlanders een strak geörganiseerde criminele groepering is, die hier alleen maar heen komt om de boel voor ons te verzieken. Terwijl het slechts een fragment van alle immigranten is die de boel niet alleen voor ons verziekt, maar ook voor alle andere immigranten die zich wel netjes gedragen. Zoals je zelf zegt, zijn er ook ontzettend veel Nederlanders die zich zo negatief gedragen. Sterker nog, ik denk dat er zelfs een stuk meer Nederlanders dan niet-Nederlanders in dit land zijn die zich zo gedragen. Dus buig je eerst maar eens daarover, voordat je je over die immigranten ontfermd. En als je daar dan al aan begint, probeer je eerst eens af te vragen wat die mensen tot zulk gedrag leidt. Zou dat echt in hun genen zitten, zou dat echt iets zijn wat typisch voor hun ras is, of bestaat er misschien een kans dat ze zo hun eigen redenen hebben om zo ontevreden te zijn? Denk je niet dat er sprake is van veel wederzijds gebrek aan begrip en veel miscommunicatie? Hoe denk je dat op te lossen? Door de verschillende rassen simpelweg te scheiden, of misschien door te proberen elkaar te begrijpen? En ik weet het, dit is ongetwijfeld weer tomaatgeblaat, maar dus verwacht ik ook dat je met simpele en doeltreffende argumenten mijn verhaal volledig ontkracht.
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
alsof dit topic nog niet genoeg verkracht was ![]()
||
Citaat:
hij wordt vast nog leuker ![]()
||
Citaat:
![]() Maar dat ghetto-gedrag komt niet omdat ze zo weinig kansen krijgen hoor. Kansen krijgen ze zat, er is gewoon een kleine groep die de boel verziekt. helaas word die kleine groep steeds groter. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Omdat ze Nederland klote vinden, zeggen ze vaak zelf. Waarom ze mensen gaan beroven en zich massaal op de criminaliteit storten.. weet jij het?, weet ik het? Het gebeurt wel |
![]() |
||
Citaat:
Maar wat betreft jongeren die de criminaliteit ingaan (het zijn vrijwel altijd jongeren; ze raken meestal als tiener in het wereldje en daarna blijven ze er ook in), daar zijn tientallen theorieën over. Het is moeilijk te zeggen wat nou de daadwerkelijke reden is, al zal het waarschijnlijk een combinatie van redenen zijn. Verveling, invloed van vrienden, van televisie, drugs die steeds toegankelijker worden voor de jeugd... Moeilijk te zeggen. Zeker is wel dat het een fenomeen is dat de laatste jaren ineens opduikt; het is dus niet altijd zo geweest. Ik zou je dus niet kunnen vertellen waarom jongeren in Nederland en op vele andere plaatsen in de Westerse wereld (zowel autochtonen als allochtonen) zich steeds meer op de criminaliteit richten, maar ik weet wel dat het een fenomeen is dat er niet altijd geweest is en hopelijk niet altijd zal blijven, en dat je dus niet die mensen zomaar de schuld kunt geven. Veel duidelijker kan ik het niet uitleggen ben ik bang.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Weer steekpartij tussen vmbo-scholieren Love & Peace | 353 | 09-11-2007 15:57 | |
Verhalen & Gedichten |
vrijdagavond verhaal Sasjeliefff | 1 | 31-10-2005 18:14 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Verhalen & Gedichten |
Nina & Sara Giles | 18 | 24-07-2003 22:37 | |
Vrije tijd |
Slecht NL elftal! The Senna Fan | 32 | 27-08-2002 11:28 |