Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben ervan op de hoogte dat religie houvast geeft (weliswaar aan de kleine man) . Maar vind je het zelf niet een vrij 'kinderachtig' idee dat er een grote heerser is die de aarde in 7 dagen uit de mouw schud, en vervolgens nooit meer van zich laat horen tot het moment dat je dood bent? Dan staat hij opeens weer vol verheugenis jouw op te wachten om je ofwel het paradijs in te sturen, ofwel de eeuwige vlammenzee. Kom op zeg.... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
voor sommige mensen is het wel zeker dat hij bestaat. christendom is geen theorie, als het goed is, is het praktijk. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik snap alleen niet hoe het voor die mensen zeker kan zijn als er geen bewijs voor is.
||
Citaat:
geloven. gewoon een kwestie van zeker weten. en er is zeker geen bewijs voor nee, eigenlijk best raar dat je dan toch geloofd. het is gewoon een voorjezelfovertuiging en dan heb je geen bewijs meer nodig. ik bedoel: dan heb je al een bewijs. enz.enz. ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
als je er eenmaal in geloofd, heb je ook geen bewijzen meer nodig, denk ik. dan kunnen tegenbewijzen je zelfs niets meer doen. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maargoed, nevermind.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is principieel onmogelijk om metafysische zaken zeker te weten (anders is het immers geen metafysica meer, en ik denk dat jij en ik het er wel over eens zijn dat 'God' dat wel is). Als je dat niet begrijpt, ben je gewoon dom. Als je de vele weerlegde gegevens uit de bijbel negeert, is het christendom inderdaad waar, in die zin dat het een verklaring geeft voor verschijnselen die we nooit zien. Echter, je kun een oneindig aantal theorieën bedenken die iets zeggen over iets onwaarneembaars en die toch waar zijn; ze zijn immers niet falsificeerbaar. |
![]() |
||
Citaat:
En om maar even op de ts te reageren, ik heb geen moeite met mensen met een ander geloof. Ik heb eerder moeite met vrouwen-en-homo-hatende martelaars die aanslagen plegen voor (zogenaamd) god. Dan maakt het voor mij ook niet uit of die Christelijk of Islamitisch is. Zulke mensen vind ik sowieso fout.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Probeer je nou mijn stelling te ontkrachten of what? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ik bedoel daarmee te zeggen dat we ondertussen ook al weten dat het raar is om in iets niet bewezen te geloven, dat iets niet bewezens onzin is, dat er geen bewijzen voor zijn enz. enz. en het is ook niet mogelijk om metafysische zaken zeker te weten, maar je kunt wel zo sterk overtuigd zijn dat het voor jou vast staat. dus weet je het zeker. het is niet zeker, maar voor jezelf wel. en dat snap jij ook wel. en ik ook. dit heet dus mierenneuken |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Een relatie van anderhalf jaar plotseling voorbij Ratrom | 2 | 15-01-2013 16:06 | |
Verhalen & Gedichten |
Een gedeelte uit mijn leven.. U*NiQ | 3 | 28-09-2005 18:06 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Verhalen & Gedichten |
Een treinbrief ( beetje lang weer ) Verwijderd | 14 | 15-09-2004 14:45 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Pijnlijke Eenvoud juliettebinoche | 59 | 11-01-2004 22:12 |