Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2004, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Reel Big Nothin schreef op 14-10-2004 @ 19:32 :
en als je dan kijkt...McCartney op 2? wtf?
allemaal van die band-fan stemmers.. net als hier

kijk, ik ben fan van metallica, maar ik ga het niet in mijn hoofd halen Ulrich als beste drummer te noemen....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2004, 18:59
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 14-10-2004 @ 19:58 :

kijk, ik ben fan van metallica, maar ik ga het niet in mijn hoofd halen Ulrich als beste drummer te noemen....
denk het ook dan idd....beetje jammer weer, want volgens mij kan paultje best redelijk spelen....maar boven pastorius zou ik m niet zetten
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 19:00
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 14-10-2004 @ 19:58 :

Zulke dingen zijn persoonlijk, en ik vind de bas loopjes van McCartney gewoon geniaal. Punt
Oud 14-10-2004, 19:03
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
Haligh schreef op 14-10-2004 @ 20:00 :
Zulke dingen zijn persoonlijk, en ik vind de bas loopjes van McCartney gewoon geniaal. Punt
ja, maar ze kunnen niet beter zijn dan die van pastorius...wedden dat die ze allemaal wel eens gespeeld had voor paultje mee ging doen?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 19:16
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
Reel Big Nothin schreef op 14-10-2004 @ 20:03 :
ja, maar ze kunnen niet beter zijn dan die van pastorius...wedden dat die ze allemaal wel eens gespeeld had voor paultje mee ging doen?
nee
Oud 14-10-2004, 20:17
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
Haligh schreef op 14-10-2004 @ 20:16 :
nee
dat was een uitdrukking, worm

Laatst gewijzigd op 14-10-2004 om 20:55.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 21:12
Verwijderd
Rieno .
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 21:21
Daevrem
Daevrem is offline
Dit is ook geen 'beste'-topic. Als die hele serie allemaal wel 'beste' ipv 'favo' waren was ik nu dik gebanned.
Oud 14-10-2004, 21:34
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 14-10-2004 @ 22:21 :
Dit is ook geen 'beste'-topic. Als die hele serie allemaal wel 'beste' ipv 'favo' waren was ik nu dik gebanned.
nee, ok...maar dit ging over dat lijstje...en daar ging het wel om de beste
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 01:39
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Reel Big Nothin schreef op 14-10-2004 @ 22:34 :
nee, ok...maar dit ging over dat lijstje...en daar ging het wel om de beste
nah als je per se de beste zou moeten noemen zou je 100x pastorius krijgen en verder nix dat is ook wat saai he
Oud 15-10-2004, 15:29
Verwijderd
Mezelf natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 13:55
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
little nemo schreef op 15-10-2004 @ 02:39 :
nah als je per se de beste zou moeten noemen zou je 100x pastorius krijgen en verder nix dat is ook wat saai he
nah, dr zijn mensen die heeeeel goed kunnen beargumenteren dat Wooten beter is hoor

Maar goed, bij deze voeg ik Robert Trujillo (ja , die aap van Metallica) toe aan mn lijstje....MET DANK AAN CARN VOOR DEZE GEWELDIGE TIP!
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 23:24
Armanda
Armanda is offline
Eero
Oud 17-10-2004, 23:28
Q
Q is offline
Ik heb maar een held, the one and only, Sergeant Major of the flying frogbrigade, man of many faces:

Les Claypool
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 23:34
Carn
Carn is offline
Robert Trujillio hoort er iig bij.
Oud 18-10-2004, 08:48
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Q schreef op 18-10-2004 @ 00:28 :
Ik heb maar een held, the one and only, Sergeant Major of the flying frogbrigade, man of many faces:

Les Claypool
nah die vind ik echt zwaar overgewaardeerd...zn bandje maakt al een jaar of 10 telkens dezelfde cd en verder heeft ie maar een rare slaptechniek
Oud 18-10-2004, 10:30
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 18-10-2004 @ 00:34 :
Schijnt volgende week overgeplaatst te worden naar Artis.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 11:05
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Carn schreef op 18-10-2004 @ 00:34 :
als hij idd zo goed is...wat zal ie zich dan vervelen in metallica zeg
Oud 18-10-2004, 13:03
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
little nemo schreef op 18-10-2004 @ 12:05 :
download maar es wat van Infectious Grooves...luister en huiver
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 13:15
SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
Q schreef op 18-10-2004 @ 13:27 :
Blijkt maar weer dat jij er totaal geen verstand van hebt Maar geeft niet hoor, je kunt niet alles weten.
De arrogantie Hij heeft best wel gelijk... Ik ben ook Primusfan, maar ik zie in ieder geval gewoon in dat-ie veel van het zelfde doet en dat-ie ontzettend slordig slapt. Dat maakt zijn stijl, dat is zo, maar hij slapt wel slordig.
Oud 18-10-2004, 13:43
Nijpjes
Nijpjes is offline
Citaat:
underthabridge schreef op 10-10-2004 @ 21:50 :
Flea, om zijn baskunsten. Sting, omdat hij er ook nog bij kan zingen.
Oud 18-10-2004, 13:50
Carn
Carn is offline
Citaat:
Reel Big Nothin schreef op 18-10-2004 @ 14:03 :
download maar es wat van Infectious Grooves...luister en huiver

volgens mij is trujillio momenteel de beste muzikant in metallica

violent and funky!
Oud 18-10-2004, 14:03
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
Carn schreef op 18-10-2004 @ 14:50 :

volgens mij is trujillio momenteel de beste muzikant in metallica

violent and funky!
Ja, ze hebben er een fan bij hoor
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 14:47
Martijn
Martijn is offline
Tim Skold
Twiggy Ramirez
Sid Vicious
Jason Newstad
Gene Simmons
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Martijn schreef op 18-10-2004 @ 15:47 :
Tim Skold
Twiggy Ramirez
Sid Vicious
Jason Newstad
Gene Simmons
.

Spel de namen tenminste goed...
En kies dan écht goede bassisten
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 15:32
Q
Q is offline
Citaat:
SanderThomas schreef op 18-10-2004 @ 14:15 :
De arrogantie Hij heeft best wel gelijk... Ik ben ook Primusfan, maar ik zie in ieder geval gewoon in dat-ie veel van het zelfde doet en dat-ie ontzettend slordig slapt. Dat maakt zijn stijl, dat is zo, maar hij slapt wel slordig.
Maar dan weet je niet dat die als gast bij tientallen andere bands optreed en echt wel zeer goed kan slappen (net als wooten) maar dat hoort gewoon niet bij Primus. Hij heeft ook nog wat gedaan met the holy mackeral en the flying frog brigade. Hij speelt zelfs bij rap bands enz enz. Hij speelt strakker dan je denkt hoor en aangezien ik ook n hele erge primusfan ben heb ik de videoband en dvd enz enz gezien dus backstage etc. En de history ook een beetje doorgenomen. En omdat je een paar Primus cd's kent wilt het niet zeggen dan je The Man, The legend ook kent. Ja, hij gebruikt bij sommige nummers de strumming techniek (too many puppies, John the Fisherman, groundhogs day, enz) maar als je daartegen over Jerry was a racecar driver zet (om in de Primus scene te blijven) probeer dat maar eens "slordig" te spelen.

En als je nu eens Harold on the rocks vergelijkt met Barrington hall, compleet anders! Of Cosmic Highway bijvoorbeeld.

En mede omdat Les Claypool zo veelzijdig is, zoveel soorten muziek maakt (van metal tot blues, rap enz enz) guest appearances bij Metallica, Limb Bizkit (niet dat LB of Metallica zo goed is maar ok) tot aan weet ik veel welke bands)

Wat dacht je van Jack Irons waar die samen wat heeft gedaan met Eddie Vedder enz. samen met Flea heel wat nummers mee opgenomen.

En om iemand die zo breed gericht is en met zoveel artiesten heeft samengewerkt, werkelijk alle soorten muziek maakt te vergelijken met iemand als bijv. Pastorius ja dan vind ik persoonlijk Pastorius in het niet vallen. Al is dat natuurlijk ook een bas legende, maar op een zeer kleiner gebied.

Natuurlijk zijn er ZOVEEL goeie bassisten maar mijn favoriet is gewoon Les Claypool.

Sample van Claypool met Buckethead, Brain en Bernie Worrell

2e Sample van Claypool met Buckethead, Brain en Bernie Worrell

EDIT: Les stond in augustus ook op de cover van bassplayer magazine link

Laatst gewijzigd op 18-10-2004 om 15:44.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 15:51
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 18-10-2004 @ 15:49 :
.

Spel de namen tenminste goed...
En kies dan écht goede bassisten
Gene Simmons is goed. Die heeft een gave stem .
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 15:53
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef op 18-10-2004 @ 16:51 :
Gene Simmons is goed. Die heeft een gave stem .
Gene Simmons - Firestarter

En dan je gaan schamen
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Q schreef op 18-10-2004 @ 16:32 :
En mede omdat Les Claypool zo veelzijdig is, zoveel soorten muziek maakt (van metal tot blues, rap enz enz) guest appearances bij Metallica, Limb Bizkit (niet dat LB of Metallica zo goed is maar ok) tot aan weet ik veel welke bands)
.htm]link[/URL]
Metallica niet goed?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 16:01
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 18-10-2004 @ 16:53 :
Gene Simmons - Firestarter

En dan je gaan schamen
Ehm. Die ken ik niet. Maar ik heb Kiss - Alive III en daarop vind ik 'm top.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 16:03
Q
Q is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 18-10-2004 @ 16:54 :
Metallica niet goed?
Wist je dat Les Claypool auditie gedaan had voor Metallica? Hij zat op dezelfde school als Kirk en zodoende kennen ze elkaar. Maar de muziek was niet zo zijn smaak en Metallica bekende eigenlijk dat hij te goed was Ik was vroeger fan van Metallica en mijn eerste optreden was dus ook een set van alleen Metallica covers. In 10 weken leren bas spelen en optreden en alleen Metallica en da's echt niet moeilijk. Iedereen kan Metallica leren spelen (vooral de bas) maar niet iedereen kan bijv. Tommy the Cat spelen. Ook van Metallica had ik een hoop achtergrond informatie gelezen en eigenlijk vind ik het een stelletje sufferds. Een paar volwassen kinderen die uit zijn op geld en roem en daarmee de fans voorliegen. Uiteindelijk draait de band om de hebberige Lars en James. En dr zit zoveel wannabe volk omheen, merkte ik goed tijdens een concert van Metallica. Mensen werden aggressief terwijl het de hele dag gewoon rustig was bij andere bands.

Uiteraard hebben ze allemaal wel ns wat meer gedaan dan Metallica en ernaast nog wel wat bandjes (zoals een bandje waar James in drumt) en Jason had natuurlijk ook nog wat ernaast. Maar uiteindelijk hebben ze Jason gewoon weggeziekt en hebben ze nu een of andere "stoere" aap. De muziek wat aangepast om het jongere "slipknot" publiek ff mee te trekken.

Neuh. Metallica is zeker mijn ding niet meer, er ligt ook een enorme laag stof op de cd's. In de tijd van het black album ging het tenminste nog ergens over, nu allang niet meer.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 16:10
Verwijderd
Sommige dingen zijn deels waar, maar anderen ook niet.
Metallica heeft NOOIT hun muziek aangepast uit commerciëel oogpunt, St. Anger is gewoon een foutje, ontstaan uit de problemen van de laatste jaren (Some Kind Of Monster),
daarbij hoeft een band niet technisch geweldig te zijn om goed te zijn. Metallica is een van de belangrijkste bands geweest voor de metal en voor vele anderen.

Een song als Master Of Puppets valt misschien wel makkelijk te spelen, maar schrijf hem maar eens...

Verder is hoogstens Lars een geldwolfje, maar ja, dat boeit me verder weinig dat hij best wel een lulletje is.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 16:12
Rhinus
Rhinus is offline
Load en ReLoad zijn geweldige albums.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 16:16
Q
Q is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 18-10-2004 @ 17:10 :
Sommige dingen zijn deels waar, maar anderen ook niet.
Metallica heeft NOOIT hun muziek aangepast uit commerciëel oogpunt, St. Anger is gewoon een foutje, ontstaan uit de problemen van de laatste jaren (Some Kind Of Monster),
daarbij hoeft een band niet technisch geweldig te zijn om goed te zijn. Metallica is een van de belangrijkste bands geweest voor de metal en voor vele anderen.

Eens song als Master Of Puppets valt misschien wel makkelijk te spelen, maar schrijf hem maar eens...
En Load was een foutje en Reload was n foutje

Je bedoeld de alcoholproblemen enzo Maar je hebt wel gelijk met het feit dat het een inspiratiebron was voor velen, ben ik het met je eens. En ze waren er op het juiste moment op de juiste plaats.

Maar het master of puppets verhaaltje vind ik niet zo sterk, er zijn honderduizend andere artiesten met miljoenen andere liedjes, probeer daar maar eens wat van te schrijven

Maar dit is een favo basgitarist topic, daar hoort een Metallica discussie niet tussen.

Ontopic: Flea is ook een super bassist.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 16:19
Verwijderd
Ik bedoel dat een song geniaal kan zijn, ook al is hij makkelijk na te spelen...

edit: en Load en Reload waren dus geen slechte albums, alleen veel slechter dan de oudste albums. Maar ik heb altijd tot het kamp behoort dat niet de nieuwe metallica afzeikt.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 16:20
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
Q schreef op 18-10-2004 @ 17:03 :
(..)en hebben ze nu een of andere "stoere" aap.
Die stoere aap doet zeker niet onder voor Claypool Ik zeg het gewoon nog een keer, DOWNLOAD INFECTIOUS GROOVES!

Robert Trujillo (die stoere aap) kan zeker wel spelen...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 16:22
Q
Q is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 18-10-2004 @ 17:19 :
Ik bedoel dat een song geniaal kan zijn, ook al is hij makkelijk na te spelen...
Maar er zijn zoveel geniale songs op de wereld, kijk maar eens om je heen MOP is echt niet zo speciaal hoor, dat probeer ik er mee te zeggen. Je moet je natuurlijk niet blind staren op alleen Metallica. Experimenteer met muziek, invloeden en culturen En dr gaat een wereld voor je open.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 16:24
Q
Q is offline
Citaat:
Reel Big Nothin schreef op 18-10-2004 @ 17:20 :
Die stoere aap doet zeker niet onder voor Claypool Ik zeg het gewoon nog een keer, DOWNLOAD INFECTIOUS GROOVES!

Robert Trujillo (die stoere aap) kan zeker wel spelen...
Ga ik doen en ik zal zodoende mijn mening aanpassen indien nodig. Maar tot nu toe ken ik hem alleen van St. Anger, waar die een kapotte kettingzaag geluid had en iets van 4 noten speelde.

edit: Ik moet mezelf ook inhouden om ontopic te blijven, dus "Je favo basgitarist" kan natuurlijk iedereen zijn en het is ieders goed recht om een bepaalde artiest/muziekant als favo te hebben, zo ook Robert Trujillo. Uiteraard heb ik daar wel respect voor.
Met citaat reageren
Carn
Carn is offline
Citaat:
little nemo schreef op 18-10-2004 @ 12:05 :

http://www.strain.nl/Trujillo1.mp3
http://www.strain.nl/Trujillo2.mp3
http://www.strain.nl/Trujillo3.mp3
http://www.strain.nl/Trujillo4.mp3

ff wat leuke stukjes gevist. zal vast niet allemaal even spectaculair zijn maar ik denk dat we er niet veel van zullen terughoren op een nieuwe metallica
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
Q schreef op 18-10-2004 @ 17:24 :
Ga ik doen en ik zal zodoende mijn mening aanpassen indien nodig. Maar tot nu toe ken ik hem alleen van St. Anger, waar die een kapotte kettingzaag geluid had en iets van 4 noten speelde.
Je moest ook es weten hoe verbaasd ik was ik had ook niet zo'n goed gevoel over onze aap, maar ik ben nu fan
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Q schreef op 18-10-2004 @ 17:22 :
Maar er zijn zoveel geniale songs op de wereld, kijk maar eens om je heen MOP is echt niet zo speciaal hoor, dat probeer ik er mee te zeggen. Je moet je natuurlijk niet blind staren op alleen Metallica. Experimenteer met muziek, invloeden en culturen En dr gaat een wereld voor je open.
Ga me nou niet paternaliseren. Metallica was mijn eerste favo band idd, en daarna ben ik alles gaan luisteren wat je je maar kan voorstellen. Ik verloochen echter mijn roots niet.
Metallica is wel speciaal, MoP een van de beste nr's op deze aarde.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 16:25
Verwijderd
Citaat:
News for you: Trujillo speelt niet op St.Anger
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 16:26
Carn
Carn is offline
Citaat:
edit: Ik moet mezelf ook inhouden om ontopic te blijven, dus "Je favo basgitarist" kan natuurlijk iedereen zijn en het is ieders goed recht om een bepaalde artiest/muziekant als favo te hebben, zo ook Robert Trujillo. Uiteraard heb ik daar wel respect voor.

Hij speelt ook niet op die cd, op de bonus dvd wel. Had verder niks te maken met het schrijfprocess
Oud 18-10-2004, 16:33
Carn
Carn is offline
Citaat:
Q schreef op 18-10-2004 @ 17:30 :
Nummer 1 en 4 waren niet zo bijzonder, de rest klinkt wel goed. Zonde dat die nou in Metallica zit Dit klinkt allemaal veel beter.
ik heb ook maar wat bijelkaar geknipt. en nu snel al de cds downloaden ;P
Oud 18-10-2004, 16:34
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
Q schreef op 18-10-2004 @ 17:31 :
Ik had ook weinig naar hem gezocht nadat ik hem op tv had gehoord/gezien. Maar hij is zeker wel in waardering gestegen (ben wel zo eerlijk om toe te geven )
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 16:51
Rhinus
Rhinus is offline
Ik heb 't niet zo op al dat geslap.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 17:19
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
SanderThomas schreef op 18-10-2004 @ 14:15 :
dank je...ik vond t een vrij vervelende post, aangezien ik zelf toch al een tijdje bas en me er ook wel wat in verdiept heb enzo.

verder klinkt die trujillo idd erg goed, vraag me heel erg af wat ie in metallica doet. nouja, het zal wel cashen zijn

zijn dr btw metallica cds waar hij wel op speelt? metallica is namelijk best leuk op zich, teminste de ouwe
Oud 18-10-2004, 17:21
Verwijderd
nee natuurlijk niet
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 17:22
Carn
Carn is offline
nee, hij is pas na de opnamens van St. Bagger erbij gekomen. Dus bootlegs zoeken zou ik zeggen
Oud 18-10-2004, 17:23
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Carn schreef op 18-10-2004 @ 18:22 :
nee, hij is pas na de opnamens van St. Bagger erbij gekomen. Dus bootlegs zoeken zou ik zeggen
nouja zo graag hoef k t nou ook niet te horen maar ik vroeg me af hoe lang hij er al bij zat maar erg kort dus
Reageren

Regels voor berichten