![]() |
||
Citaat:
Sociale status heb je misschien gelijk in (maar daar doet de islam dan weer niks aan) ik bedoel maar-> volgens hun redenering zijn vrouwen passief en frigide en seksobjecten. Wat bedoel je met niet waar over dat lelijker maken? Derde heb je een punt. Logisch voortvloeisel nosens. Als ik getrouwd zou zijn en ik ben een man en ik zie een aantrekkelijke vrouw op straat (zonder of met hoofddoek dat maakt me dan geen flikker uit) heb ik nog altijd een geweten/argumenten zat om het niet te doen. Alsof mensen als konijnen op elkaar springen sodeju. Als je dan zo nodig niet wil dat mensen buitenechtelijke relaties/seks hebben dan moet je mensen niet onaantrekkelijker maken maar zorgen dat die mensen nadenken voor ze wat doen.
|
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Het enige dat ik weet dat het in de bijbel in ieder geval wel staat dat vrouwen inferieur zijn. Citaat:
Hetzelfde zie je overigens bij joden (pruiken) en bij bijvoorbeeld nonnen in het christelijk geloof. Citaat:
Het hele instituut "huwelijk" is uitgevonden om polygamie te onderdrukken, trouwens. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Lekker objectief. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waar het om gaat is dat het al dan niet 'waardig' zijn van vrouwen die hoofddoekjes dragen natuurlijk compleet irrelevant is in een topic waarin het dragen ervan ter discussie wordt gesteld. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
'Beschaafde godsdienst' is een oxymoron. |
![]() |
||
Citaat:
ik denk, ik meld het maar even, om misverstanden te voorkomen. verder sluit ik me aan bij de vorige post van Mephostophilis.
||
![]() |
Citaat:
Op wat voor manier koppel jij het dragen van een hoofddoek aan slaafsheid? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
en natuurlijk de waardigheid. mwa. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
vanwege die oorsprong ook mijn standpunt dat je beter een sticker met "van mij" op het voorhoofd van je vriendin kunt plakken in plaats van direct met een hele sluier in de weer te gaan. voordat je verder gaat met het omdraaien van bewijslasten: waar is de 'waardigheid' in je moeten verstoppen?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ja, als je die lui er op aanspreekt, dan 'is het niet zo gezegd, uit z'n verband gerukt, in onze mond gelegd door de Nederlanders, ze willen ons zwartmaken, stigmatiseren, demoniseren, discrimineren etc. etc.' ![]()
||
Citaat:
jij beweerd "er is niets mis met waardigheid" ik zie geen enkele relevantie tussen waardigheid en religieuze denkbeelden, dus vraag ik maar naar jouw definitie van waardigheid, met een (snerend, toegegeven) kanttekening. zonder jouw definitie van waardigheid en een reden waarom het dragen van een sluier/hoofddoek daarbij past is het onmogelijk om een inhoudelijke reactie te geven. additional input required dus.
||
![]() |
Citaat:
Waar draai ik me om heen? |
![]() |
||
Citaat:
leek me logisch, niet?
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Jij draait eromheen door er allerlei andere dingen aan de haren bij te slepen.
||
Citaat:
probeer je te zeggen dat de Islam dus bedoeld is om meningen te onderdrukken? ik moet zeggen, ik zou dat nog steeds als zij-effect zien, kennelijk ben jij nog anti-islamitischer dan ik. het lijkt trouwens wel op een potje tennis, ga eens inhoudelijk op mijn posts in wil je? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar dat is meer een overlevering dan een werkelijk geschreven wet. Er wordt nml weliswaar gesproken over een straf voor de getrouwde vrouw waarin ze als teken van vernedering haar hoofdbedekking afgedaan wordt, maar dat kun je zo duidelijk interpreteren op verschillende manieren dat je je kunt afvragen of je wel kunt aannemen of het daadwerkelijk zo is dat getrouwde vrouwen bij wet hoofdbedekking moeten dragen. Het kon nml iets traditioneels zijn en misschien gold het toen ook voor alle vrouwen,.. who knows.
||
Citaat:
Nee ik heb de Koran niet gelezen wel eens een poging gewaagd. Maar over dat frigide en passief en seksobjecten. Ik bedoel daarmee te zeggen dat de islam doet alsof vrouwen voor elke man seksueel aantrekkelijk zijn en andersom komt t allemaal niet voor. Ik heb nog nergens gelezen over een moslima die seksueel geprikkeld raakt door een man. Laatst zag ik op tv een stukje over een rondleiding door een moskee. Zegt die gids: de vrouwen zitten achter omdat als ze voor zouden zitten en ze zouden buigen->wat denk je dan dat die mannen denken? Vrouwen denken dat zeker niet dan? Vrouwen zijn altijd kuis en kwetsbaar? Dat begrijp ik niet. En met passief frigide en seksobjecten wil ik niet zeggen dat ze ongelijkwaardig worden afgeschilderd in de Koran of minder of wat dan ook, want ze worden wel degelijk als gelijkwaardig beschouwd, alleen op een totaal andere manier benaderd. Zijn hoofddoekjes daar effectief in? Is daar kwalitatief goed onderzoek naar gedaan dan? Waarbij ook rekening werd gehouden met andere factoren. Mag ik een bron? Dat over dat huwelijk kan best kloppen, dat weet ik niet. Maar ik blijf erbij dat ik vind dat het er staat alsof vrouwen breekbare rietstengeltjes zijn waar de man maar her en der opspringt als ze een stukje bloot zien. Onzin gewoon.
||||
![]() |
Citaat:
Als je de Koran goed doorspit, kom je ook een passage tegen waarin God de gelovige mannen gebiedt hun ogen neer te slaan, als ze de blik van een vrouw zien. En uit de afleveringen weten we dat het voor moslimmannen verboden is om goud te dragen, er onzedig bij te lopen ( dus niet bijv. in korte broekjes rondlopen), en wordt de mannen aangeraden om hun baard te laten staan. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Je zegt: het geldt zowel voor de man als de vrouw. Waarom wordt er dan geredeneerd alsof vrouwen NIET seksueel geprikkeld zouden raken van buigende mannen. Zij moeten er immers achter anders zouden de mannen aan seksuele dingen gaan denken. Andersom geldt dit volgens hen niet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat vind ik dus echt een kul argument in de koran is nergens een passage te vinden waar zwart op wit staat dat de vrouw een hoofddoek moet dragen omdat ze anders god ongehoorzaam is. De vrouwen van de profeet droegen een sluier opdat de mannen die bij de profeet op bezoek kwamen haar niet zouden lastig vallen. In de tijd van Mohammed was een sluier veelal een status symbool. Laatst gewijzigd op 20-11-2004 om 09:35. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Elk gebod dat goddelijk geinspireerd is, en dat genegeerd wordt, wordt als ongehoorzaam beschouwd. Dus waarom dat bij een hoofddoek anders zou zijn, moet je me even uitleggen. Als een man besluit goud te dragen, dan is hij God toch ook ongehoorzaam? En tuurlijk, over de beweegredenen waarom je een hoofddoek moet dragen zijn er verschillen van mening. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Trouwens, liegen is ook niet sociaal geaccepteerd, en dat doet iedereen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik meen mij te herinneren dat Aisja van de profeet geen sluier hoefde te dragen. Het hangt ervan af hoe een gebod interpreteert, een ieder ziet die anders, De sluier is vooral aan de Arabische cultuur gebonden. Een vrouw maakt die keuze voorzichzelf ja maar het stoort mij wel dat jij dat zondig vind. |
![]() |
||||
Citaat:
maar ja, wat wil je ook als je gelooft dat het westen door en door corrupt en verdorven is, dan krijg je dat soort denkbeelden. Citaat:
![]() Citaat:
waay to go vrijheid. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |