Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2004, 00:07
shadorea
shadorea is offline
oke oke rllxxt, ik eh moet mrogen controle, ik heb een chroniche ziekte vanaf mijn 3e, en de dag daarvoor wordt ik altijd mega zenuwachtig over mijn gewicht (en volgens de oficieele regels is dat niet nodig). Twee dagen ervoor is alles nog normaal ( ik sport 5 x per week en rook niet enzo) maarja, het komt toch dat ik inneens lichter moet zijn als normaal.....

sorry dat ik jullie lastig viel
Oud 25-10-2004, 09:59
PrimRose
PrimRose is offline
Wederom bijna een kilo eraf deze week. (Vanochtend op de weegschaal gestaan, 45,5!) Nog 0,5 kilo en dan zit ik op gewicht. Alleen een minpuntje dat ik vandaag niet kan gaan sporten. 't Zat wel in de planning, maar afgelopen zaterdag mijn schouderspieren uitgerekt, verkrampt oid (heb me vertild, heb een flink stuk moeten lopen met aan iedere hand een tas van ongeveer 6 kilo.....in de 1 een tent, in de ander 1 paar skischoenen en een hoop vuile was...) en nu kan ik nog steeds niets zonder pijn. Dus dat wordt ff afwachten tot de pijn weg is. 't Gaat vandaag wel een stuk beter dan gisteren, dus waarschijnlijk dat ik morgen of overmorgen wel lichtjes kan beginnen.
Oud 25-10-2004, 15:17
Verwijderd
Citaat:
PrimRose schreef op 25-10-2004 @ 10:59 :
Wederom bijna een kilo eraf deze week. (Vanochtend op de weegschaal gestaan, 45,5!) Nog 0,5 kilo en dan zit ik op gewicht. Alleen een minpuntje dat ik vandaag niet kan gaan sporten. 't Zat wel in de planning, maar afgelopen zaterdag mijn schouderspieren uitgerekt, verkrampt oid (heb me vertild, heb een flink stuk moeten lopen met aan iedere hand een tas van ongeveer 6 kilo.....in de 1 een tent, in de ander 1 paar skischoenen en een hoop vuile was...) en nu kan ik nog steeds niets zonder pijn. Dus dat wordt ff afwachten tot de pijn weg is. 't Gaat vandaag wel een stuk beter dan gisteren, dus waarschijnlijk dat ik morgen of overmorgen wel lichtjes kan beginnen.

45 kilo das wel erg weinig. hoe lang ben je dan?
(sorry als dat al in het topic staat, heb het niet doorgelezen.)

ik ben vandaag begonnen met lijnen. weeer. weeg nu ongeveer 63kg, en ik wil terug naar 58kg, op zn minst. ik doe nu 1x per week pilates in de sportschool, maar zodra het kan ga ik 2xper week . Vandaag alleen maar 4 broodjes en 2 boterhammen gegeten. geen boter, en alleen vruchtensap en water gedronken. wel netjes dus
Oud 25-10-2004, 15:31
Verwijderd
Citaat:
z0pperd schreef op 25-10-2004 @ 16:17 :
45 kilo das wel erg weinig. hoe lang ben je dan?
(sorry als dat al in het topic staat, heb het niet doorgelezen.)
Ze is 1.50m, als ik het me goed herinner.
Oud 25-10-2004, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 25-10-2004 @ 16:31 :
Ze is 1.50m, als ik het me goed herinner.
owh, dan valt het nog wel mee ja . ik schrok al een beetje. ik bedoel, ik ben 1,70 als dan 50kg weegt is het denk ik niet goed.
Oud 25-10-2004, 15:53
MieX
MieX is offline
Citaat:
shadorea schreef op 25-10-2004 @ 01:07 :
oke oke rllxxt, ik eh moet mrogen controle, ik heb een chroniche ziekte vanaf mijn 3e, en de dag daarvoor wordt ik altijd mega zenuwachtig over mijn gewicht (en volgens de oficieele regels is dat niet nodig). Twee dagen ervoor is alles nog normaal ( ik sport 5 x per week en rook niet enzo) maarja, het komt toch dat ik inneens lichter moet zijn als normaal.....

sorry dat ik jullie lastig viel
Dan nog hou je alleen maar jezelf en de dokter voor de gek en doe je dus iets heel ongezonds (ik weet niet welke chronische ziekte je hebt, maar meestal is veel vocht verliezen dan juist heel erg ongezond) terwijl het eigenlijk helemaal niet nodig is
Oud 25-10-2004, 18:14
MieX
MieX is offline
Ik vond het ook weer eens tijd om te beginnen, hoewel vandaag geen geweldige dag was (was vergeten brood mee te nemen en was dus aangewezen om de kantine en snoepautomaten)

7.00
Bord cruesli met vanille vla
10.00
Wasa Sandwich kaas/tomaat/ui
12.30
2 bruine boterhammen met rosbief
14.00
1 banaan
18.30
halve (runder)gehaktbal
2 grote scheppen wortelstamp (zonder boter/jus)

De cruesli 's ochtends is niet helemaal geweldig, dat weet ik, maar brood vult bij mij 's ochtends op de een of andere manier
totaal niet, de cruesli vult nog een beetje (zodat ik om half 9 op de universiteit niet alweer meteen honger heb). Ik was van plan om in plaats van vanillevla optimel vla te gaan gebruiken, maar die moet ik nog halen (en van mn moeder moet eerst de gewone vanillevla op.
De Wasa sandwich is het gevolg van het brood vergeten, de rosbief en de banaan ook maar die zijn minder erg (hoewel ik liever een appel ipv banaan had gehad, maar die waren op).
Ik drink altijd de hele dag water en thee
Ik zal zo nog even de kcal en vet uitrekenen, ik heb namelijk geen idee. Ik vind t eerder ook al heel wat dat ik een dag lang niet gesnoept heb.
Oud 25-10-2004, 18:25
MieX
MieX is offline
Hmm, 1180 kcal en 34,5 gram vet (al inclusief de appel die ik zometeen nog ga eten), te weinig kcal dus. Ik was van plan om zo'n 1400 kcal per dag te eten, ik denk dat ik daar morgen wel aan kom omdat ik dan brood mee ga nemen en omdat wortelstamp vrij weinig kcal bevat (in vergelijking tot "gewoon" aardappels, groente en mager vlees)
Oud 26-10-2004, 09:49
PrimRose
PrimRose is offline
Ik ben idd maar 1,50 en ik ga ook echt stoppen met afvallen als ik 45 kilo weeg. Vanaf dat moment ga ik langzaam iets meer eten, en veel meer sporten, zodat ik op gewicht blijf ookal eet ik wat meer. En het valt eigenlijk wel mee, hoe ik nu eet. Ik probeer onder de 40 gram vet te blijven (wat de afgelopen week goed gelukt is), en ik probeer maximaal 1204 kcal te eten. Maar op dagen dat ik bij de Hema werk, of de kamer schoonmaak, mag ik wat meer eten, omdat ik mezelf dan flink inspan (ik ben nu op afstudeerstage, en doe niets anders dan heel de dag zitten, dus tis niet zo dat ik mezelf uithonger met de 1200 kcal hoor. Ik voel me prima, en als ik me slapjes voel worden, dan eet ik gewoon wat meer, ik ga echt niet van 100 kcal extra wakker liggen).
Oud 26-10-2004, 10:03
Verwijderd
Citaat:
PrimRose schreef op 26-10-2004 @ 10:49 :
en ik probeer maximaal 1204 kcal te eten
Vind ik nogal weinig...

Je 'mag' niet meer eten op dagen dat je meer doet, je 'moet' dat eerder. Je bent dan misschien niet zo groot, maar toch lijkt 1200 kcal me niet echt veel...als je slap voelt lijkt het me zeker verstandig dan wat meer te gaan eten. En zodra je op het gewicht bent dat je wilt sowieso ook.

Plus dat je bij zo weinig kcal wel heel erg op moet letten dat je wel alle voedingsstoffen binnen krijgt.
Oud 26-10-2004, 10:36
PrimRose
PrimRose is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-10-2004 @ 11:03 :
Vind ik nogal weinig...

Je 'mag' niet meer eten op dagen dat je meer doet, je 'moet' dat eerder. Je bent dan misschien niet zo groot, maar toch lijkt 1200 kcal me niet echt veel...als je slap voelt lijkt het me zeker verstandig dan wat meer te gaan eten. En zodra je op het gewicht bent dat je wilt sowieso ook.

Plus dat je bij zo weinig kcal wel heel erg op moet letten dat je wel alle voedingsstoffen binnen krijgt.
Dat aantal is uit die vragenlijst op overgewicht.nl gekomen. Maar ik zorg wel dat ik iedere dag 2 stuks fruit en voldoende groenten eet. Ook eet ik iedere dag brood, vaak met light boter. Meestal houd ik ook nog wel wat kcal over om een keer een koekje te eten ofzo, dus aan suikers ed kom ik iedere dag ook wel.
Oud 26-10-2004, 13:10
MightyDuck
MightyDuck is offline
Ik weet het niet ik heb het niet gecheckt, kan zijn dat ik er naast zit.

Maar het is imo erg aannemelijk dat overgewicht.nl uitgaat van een basiskcal verbruik met eventuele arbeidsinspanning er bij opgeteld. Dan kom je vrij laag uit wat je spant je meer in. 1200 is niet waardeloos maar het is wel heel erg laag dat vind ik voor jou gewicht een aantal voor op een dag dat je bijna niks uitvoert.
Oud 26-10-2004, 13:45
Mara
Mara is offline
Ben vanochtend dom geweest. Ik kijk naar m'n schooldag om te zien hoeveel brood ik meeneem (aantal tussenuren, hoe laat ik vrij ben) en had vandaag gepland om 1e pauze, tussendoor, 2e pauze en dan weer tussendoor een boterham te nemen en dan als ik thuis ben (na 16u). Heb ik een boterham te weinig meegenomen. Ik schaam me best wel over 't feit dat ik niet kan tellen

Maargoed, vandaag tot nu toe:
7:30 Bruine boterhammen, 1 appelstroop en 1 aardbei + glas grapefruitsap
10:10 Bruine boterham light jam
12:15 Bruine boterham 20+ kaas
13:25 Bruine boterham runderrookvlees

Als ik thuiskom neem ik 2 gekookte eieren, dat zal rond 16:30 zijn, want ik moet ze ook nog koken en alles. Beetje groot gat nu door die stomme fout van me met dat brood. Op school hier kan ik ook niks kopen, alleen maar marsrepen, dikke koeken, die rotzooi allemaal. Erg jammer.

Avondeten wordt gewoon aardappelen, groente en vlees vermoed ik. Vanavond nog een mok melk, evt. stukje vis. Kwark is op, en heb geen tijd om nieuwe te halen, dus dan maar even zonder.
Oud 26-10-2004, 13:53
PrimRose
PrimRose is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 26-10-2004 @ 14:10 :
Ik weet het niet ik heb het niet gecheckt, kan zijn dat ik er naast zit.

Maar het is imo erg aannemelijk dat overgewicht.nl uitgaat van een basiskcal verbruik met eventuele arbeidsinspanning er bij opgeteld. Dan kom je vrij laag uit wat je spant je meer in. 1200 is niet waardeloos maar het is wel heel erg laag dat vind ik voor jou gewicht een aantal voor op een dag dat je bijna niks uitvoert.
wat bedoel je met niets uitvoeren? Want op een normale werkdag, fiets ik 15 minuten (7,5 min heen en 7,5 min terug) en ik loop een beetje (naar de wc, van huis naar bushalte, beetje traplopen (we hebben op het werk een vide, en daar staat de waterkoker, dus dat trapje, 12 treden) loop ik ongeveer 10 per dag). Das dus eigenlijk minimale inspanning. Voor de rest zit ik heel de dag.

Ik zal deze week eens 1400 kcal eten (ik ga waarschijnlijk ook 20 minuten per dag fitnessoefeningen doen thuis) en kijken of ik dan goed op gewicht blijf.

iig thnx voor de feedback.
Oud 26-10-2004, 15:29
Nebel
Nebel is offline
Weten jullie misschien hoeveel calorien er in turks fruit zitten? En in gewoon gedroogd fruit?
Oud 26-10-2004, 15:30
MieX
MieX is offline
Vandaag

7.00
Bord cruesli met vanille vla
10.30
Halve appel (in stukjes)
12.00
1 bruine boterham met light-kaas (is volgens de kaasboer ongeveer 30+)
13.30
De andere bruine boterham met kaas
14.30
De andere helft van de appel
16.15
1 gekookt ei

planning voor de rest van de dag:

18.30
Avondeten (ik denk dat we pasta eten vanavond, in ieder geval iets met rundergehakt want dat staat te ontdooien)
+-21.30
Als ik honger heb nog wat tonijn (staat in de kast een blikje tonijnmoot op water, is volgens mij "goed, minder goed, slecht" lijst goed)

En ook nog sporten vanavond

Morgen een boterham meer meenemen denk ik

Laatst gewijzigd op 26-10-2004 om 15:34.
Oud 26-10-2004, 15:41
Verwijderd
Hoeveel gram cruesli eet je ongeveer?
Oud 26-10-2004, 15:53
Verwijderd
Citaat:
PrimRose schreef op 26-10-2004 @ 11:36 :
Dat aantal is uit die vragenlijst op overgewicht.nl gekomen.
Waarbij je gelogen had over je gewicht, toch?
Oud 26-10-2004, 16:00
PrimRose
PrimRose is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-10-2004 @ 16:53 :
Waarbij je gelogen had over je gewicht, toch?
heb hem opnieuw ingevuld. Dit was het aantal kcal wat ik moest eten als ik 47 kilo wilde blijven hebben. Maargoed, ik zal wat meer eten dan. Zoals gezegd ik zal eens kijken hoe het gaat met 1400 kcal. Als ik dan op gewicht blijf is dat prima.
Oud 26-10-2004, 16:06
MieX
MieX is offline
Citaat:
Sarah schreef op 26-10-2004 @ 16:41 :
Hoeveel gram cruesli eet je ongeveer?
Best veel, ik hou zo'n 6 eetlepels en 200 ml vla aan
Oud 26-10-2004, 16:08
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 26-10-2004 @ 17:06 :
Best veel, ik hou zo'n 6 eetlepels en 200 ml vla aan
oke
anders zou je te weinig brood eten
Oud 26-10-2004, 18:20
PrimRose
PrimRose is offline
hmpf, qua vetten gaat het vandaag helemaal de mist in: 64gram!!
calorieen zullen jullie wel tevreden mee zijn: 1590

Dat ik zoveel vet heb komt puur door het avondeten. Mijn vriend heeft wraps gemaakt, en die ga ik niet afslaan, veels te lekker. Morgen eet ik bij vrienden, maar dat is altijd vegetarisch, en ik heb ze net verteld dat ik op mijn vet en kcal let, dus dat gaat wel goedkomen.

Strakjes nog 20 minuten fitnessoefeningen doen, dan voel ik me iets minder schuldig over al dat vet....Ach ja, voor 1x moet het kunnen, ik heb verder de hele week rond de 25-30 gram vet gegeten, dus de rest van de week is het wel goed gegaan.
Oud 26-10-2004, 18:48
MieX
MieX is offline
Avondeten was inderdaad pasta, volkorenspaghetti met "mama's saus" (saus met voornamelijk gehakt en tomatenketchup), dan kom ik over de hele dag op 1267 kcal en 43 gram vet, en dan misschien straks nog die tonijn erbij

edit: met de tonijn (en een boterham, anders was het te droog) erbij kom ik op +- 1450

Laatst gewijzigd op 26-10-2004 om 20:54.
Oud 26-10-2004, 20:49
Mara
Mara is offline
Op de een of andere manier heb ik veel te veel kcal binnengekregen vandaag Misschien dat ik 't aantal gram niet goed geschat heb en dat 't minder is, maar dit heb ik gegeten:

7:30 2 Bruine boterhammen, 1 appelstroop en 1 aardbei, 1 glas grapefruitsap
10:10 Bruine boterham met light jam
12:20 Bruine boterham met 20+ kaas
13:25 Bruine boterham met Runderrookvlees
16:20 2 gekookte eieren, wortelen (100g ingevuld), glas appelsap
17:30 Aardappelen (150g) , stoofperen (niet te vinden, 3 gewone peren voor gerekend, en met suiker bereid), varkensrollade (150g gerekend), beetje vla (100g gerekend)
21:30 Stukje zalm (150g gerekend)

Kom ik op zo'n 2000kcal Ben ik niet echt blij mee moet ik zeggen.
Oud 26-10-2004, 21:13
Verwijderd
een stukje vlees van normale grootte weegt meestal zo'n 125 gram
karbonades wegen wel meer maar het botje eet je niet op en dat heeft het hoogste soortelijk gewicht
een stukje vis van normale grootte weegt meestal zo'n 100 gram
Oud 26-10-2004, 21:15
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sarah schreef op 26-10-2004 @ 22:13 :
een stukje vlees van normale grootte weegt meestal zo'n 125 gram
karbonades wegen wel meer maar het botje eet je niet op en dat heeft het hoogste soortelijk gewicht
een stukje vis van normale grootte weegt meestal zo'n 100 gram
Vlees was varkensrollade, snij je zelf af (m'n vader dan ) is iets groter dan een gemiddeld stukje vlees. Stukken zalm zijn over 't algemeen wat groter dan bijv. kabeljauw of koolvis. Ik zal zo 's op de verpakking kijken hoeveel 't is, maar 't scheelt misschien 25gram, en dan zit ik nog hoog En op een klein bordje vla na heb ik niet ongezond gegeten.
Oud 26-10-2004, 21:22
Verwijderd
oh, nouja, karbonade, rollade, eindigt allebei op ade
Oud 26-10-2004, 21:26
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sarah schreef op 26-10-2004 @ 22:22 :
oh, nouja, karbonade, rollade, eindigt allebei op ade
Zo kan je 't ook bekijken
Oud 26-10-2004, 21:39
Verwijderd
Blurgh, gaat niet super hier, tgaat wel makkelijker nu ik weer naar school ga, makkelijker om regelmaat te houden, maar ik heb nu niet zoveel fruit meer beschikbaar (omdat ik dat van werk kon pakken en mn ouders nou eenmaal niet vaak fruit kopen)
Ik zit nog steeds op gewicht, maar ben niet verder afgevallen, wel jammer...
Oud 26-10-2004, 21:42
Mara
Mara is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 26-10-2004 @ 22:39 :
Blurgh, gaat niet super hier, tgaat wel makkelijker nu ik weer naar school ga, makkelijker om regelmaat te houden, maar ik heb nu niet zoveel fruit meer beschikbaar (omdat ik dat van werk kon pakken en mn ouders nou eenmaal niet vaak fruit kopen)
Ik zit nog steeds op gewicht, maar ben niet verder afgevallen, wel jammer...
Haal je zelf fruit? Doe ik ook regelmatig, fruit, worteltjes en vis halen. Vinden sommigen duur, maar ik bespaar 't weer op andere dingen zoals uitgaan bijv.
Oud 26-10-2004, 22:09
Verwijderd
Het hoort hier niet helemaal thuis
Maar volgens voedingsmeter.nl kreeg ik vandaag te weinig calcium binnen en dan echt veel te weinig... terwijl ik 2,5 dl melk en 2,5 dl yoghurt eet... waar moet ik de rest van de calcium dan vandaan halen? Waar zit nog meer calcium in? Afgezien van in kraanwater, maar dat telt-ie niet mee.
En ook te weinig vitamine A en vitamine B1, en ik weet niet waar dat in zit (ja, vitamine A zit in wortels en in lever, maar ik hou niet van lever en elke dag wortel gaat ook vervelen ).

Oh, en ik blijf maar veel te hoog scoren op vitamine C. Maar dat kan toch niet te hoog zijn (het is nog wel redelijk normaal hoor, vandaag 135 mg)? Dat plas ik toch gewoon weer uit?

Laatst gewijzigd op 26-10-2004 om 22:11.
Oud 26-10-2004, 23:48
MightyDuck
MightyDuck is offline
Lieve Sarah... negeer in godsnaam dat vitamine C advies...

135mg teveel ? zet er nog maar een 0 achter dan zit je meer in de buurt.

Vitamine C is een snel opneembare vitamine, een essentieele vitamine en je krijgt er zelden teveel van.

Voor normale mensen is 1000 a 1500mg vitamine C een nette inname, ik neem er 3000 a 4000. Oke, je kúnt idd nierkristallen krijgen maar dan spreek je ook wel over doses boven 20.000mg per dag van wanneer dat is aangetoond.

In Rusland werd enkele jaren geleden 80mg per dag aangeraden, in Engeland 600, wel, zijn die mensen dan zo anders ?

Die aanbevelingen zijn kul, het is een essentiele stof en zolang je niet in extremen treed kun je zoveel nemen als je wil. Neem bij voorkeur een time-releasede versie.

Doe er eventueel ook nog een multivitamine bij, das nog beter.
Oud 27-10-2004, 08:30
Verwijderd
Ja, ik was al van plan om het te negeren, maar ik wilde even zeker weten of het eeeecht niet schadelijk kon zijn ik let voor of ik voldoende vit.c krijg meer op dingen als velletjes bij mn nagels, weerstand, m'n tandvlees, dat soort dingen. Volgens verpakkingen is de ADH trouwens soms 60 mg en een andere keer weer 70 mg, dat klopt ook niet.

Maar nu weet ik nog steeds niet hoe ik aan vitamine A en B1 kom en calcium
Oud 27-10-2004, 08:32
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 27-10-2004 @ 09:30 :
Maar nu weet ik nog steeds niet hoe ik aan vitamine A en B1 kom en calcium
Uit multivitaminepillen?

En calcium natuurlijk gewoon uit melk en yoghurt ed.

Zoek anders gewoon zelf op hoeveel je binnen moet krijgen en reken zelf uit of je voldoende binnenkrijgt als je het graag wilt weten.

(Teveel vitaminen kan wel schadelijk zijn, maar zolang je zorgt dat je gewoon rond de ADH blijft zitten, dan is het niet teveel.)
Oud 27-10-2004, 08:35
Verwijderd
ja, ik heb dat dus opgezocht en uitgerekend en die dingen waren niet genoeg. Vandaar dat ik het vraag
Ik snap niet helemaal waarom 2,5 dl melk, 2,5 dl yoghurt en twee keer kaas niet genoeg calcium bevat...

En vetoplosbare vitaminen moeten idd niet te veel, want dan raakt je lever overbelast. Maar dat geldt niet voor vitamine C, want die is niet vetoplosbaar.
Oud 27-10-2004, 08:50
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 27-10-2004 @ 09:35 :
ja, ik heb dat dus opgezocht en uitgerekend en die dingen waren niet genoeg. Vandaar dat ik het vraag
Ik snap niet helemaal waarom 2,5 dl melk, 2,5 dl yoghurt en twee keer kaas niet genoeg calcium bevat...
Neem je er een multivitaminepil bij...

Al zijn de meningen over melkproducten geloof ik erg verdeelt...volgens het voedingscentrum is wat jij eet/drinkt volgens mij bv. prima.

Citaat:
En vetoplosbare vitaminen moeten idd niet te veel, want dan raakt je lever overbelast. Maar dat geldt niet voor vitamine C, want die is niet vetoplosbaar.
I know.

Al kun je volgens mij van alles teveel binnen krijgen, alleen gaat het misschien minder snel ed.
Oud 27-10-2004, 08:54
PrimRose
PrimRose is offline
Ik heb morgen een p-uitreiking (van het broertje van mijn vriend). Dat duurt de hele dag. 's Middags wordt er een lunch aangeboden, en ik denk dat er ook een behoorlijke kans in zit dat we 's avonds nog uiteten gaan. Gisteren is het ook al mis gegaan met mijn vetten (kcal ook te veel voor mijn doen, maar jullie vonden toch dat ik die te weinig binnen kreeg, dus daar ga ik niet moeilijk over doen).

Nu vroeg ik me af hoe ik die dag moet gaan aanpakken om toch zo gezond mogelijk door te komen. Ik zat er al aan te denken om uiterst licht te ontbijten ( 1 a 2 geroosterde boterhammen zonder beleg en een plakje peperkoek), en dan kijken wat de rest van de dag brengt. Met zo'n lunch kan ik denk ik wel opletten met wat ik eet. Maar wat is in een restaurant het beste om te nemen? (geen idee wat we gaan doen, meestal is het italiaans...)
Oud 27-10-2004, 08:58
Verwijderd
@PrimRose: Gewoon oppassen met wat je eet? Zeker met uit eten gaan kun je, lijkt mij, zelf wel een beetje kiezen wat je neemt, toch? Kies dan dus niet voor het meest vette en ongezonde, maar kies bv. voor een maaltijdsalade oid (hebben ze dat bij een Italiaan?). Tenzij je bij de Mac oid uit eten gaat, hoeft uit eten gaan volgens mij helemaal niet zo'n ramp te zijn qua kcal en vetten.
Oud 27-10-2004, 12:28
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-10-2004 @ 09:50 :
Neem je er een multivitaminepil bij...

Al zijn de meningen over melkproducten geloof ik erg verdeelt...volgens het voedingscentrum is wat jij eet/drinkt volgens mij bv. prima.

I know.

Al kun je volgens mij van alles teveel binnen krijgen, alleen gaat het misschien minder snel ed.
Vetoplosbare vitaminen ( A, D, E, K dacht ik, shoot me wanneer ik het fout heb ) worden in de lever idd verwerkt en bij een overdosis kunnen daar idd klachten uit ontstaan. Welnu, D en K hoef je sowieso niet te suppleteren die maakt het lichaam vanzelf wel aan, in een multivit zit een veilige marge A en E, en wanneer je niet over langere tijd een aantal maal de dagelijkse dosis inneemt is er niets aan de hand.

Het gevaar bij vit A is bijv het blokkerende effect op ándere vitamines, op zichzelf richt het geen schade aan.

Maar in dit geval hoeft de lever deze vitaminen enkel te verwerken, het is geen gif dat afgebroken moet worden.

Zo snel raakt je lever niet overbelast damn zeg het is geen 17AA ! Slik gewoon die Vitamine C en die multivit, eventueel vitamine B er bij of mariadistel als je zo panisch bent dat je lever het zal begeven.

De aanwijzingen voor calcium worden gegeven aan de hand van magnesium consumptie aangezien die mineralen een antagonistische werking hebben, bij een overschot aan calcium dient automatisch ook magnesium gesuppleteerd te worden. Wel is het zo dat een overschot aan vitamine D na enige tijd bot problemen kan geven omdat het de werking van calcium gaat verstoren. Wederom geld dan het devies niet over de aanbevolen dosering te gaan en indien je suppleteerd terwijl je geen medisch tekort hebt aan een stof, dan óók haar antagonist te suppleteren.

Maargoed het gaat om calcium uit zuivel dus dat valt wel mee, zolang je geen extra calcium gaat suppleteren zul je nergens last van krijgen.
Oud 27-10-2004, 12:41
Mara
Mara is offline
@PrimRose: Als je naar een gewoon restaurant gaat kan je bijv. iets met vis nemen als je dat lust. Wordt meestal geserveerd met bijv. wat aardappeltjes en salade, erg lekker en ook wel redelijk gezond dus Let erop dat je geen sausjes ofzo gebruikt, daar zitten veel kcal in.
Oud 27-10-2004, 13:36
PrimRose
PrimRose is offline
ik zat er idd al aan te denken om iets met vis of vegetarisch te nemen. Nouja, ik zie wel. Het zal vast wel goedkomen. Alleen jammer dat ik gisteren zo vet heb gegeten, ik had juist donderdag als "niet zo heel erg lijndag" willen nemen, en nu heb ik er misschien 2. Maar misschien valt het morgen heel erg mee, en is die ene uitschieter van gisteren de enige deze week.
Oud 27-10-2004, 13:38
MieX
MieX is offline
Ik ga donderdag ook een behoorlijke uitschieter hebben, dan ga ik 's avonds naar de horecavakbeurs (=gratis eten en ik moet alles uitproberen want mn baas wil nieuwe dingen op de kaart)
Oud 27-10-2004, 13:41
PrimRose
PrimRose is offline
@Miex: nouja, als we niet bezig waren met afvallen zou ik zeggen: Wat een geweldig beroep heb je. Maar nu is het wel vervelend. Maar dan nog. Als die vakbeurs niet te laat 's avonds is, kun je ook je avondeten schrappen, en dan die gerechten (met mate) proeven en dat als avondeten nemen.
Oud 27-10-2004, 14:16
Mara
Mara is offline
Voedingscentrum heeft nu trouwens ook een caloriechecker, ik probeer 'm nu uit, kijken of 't wat is
Oud 27-10-2004, 14:43
PrimRose
PrimRose is offline
ik zag het...maar ik vond hem niet zo prettig, er wordt echt alleen maar gezegd hoeveel kcal je neemt, niets over vet ofzo. Ik hou het ff bij overgewicht.nl Totdat ik eindelijk de rust heb om eens in excel een lijstje bij te houden. Dan ga ik denk ik met calorietabel.nl aan de slag. Daar heb je veel mee keus dan bij die andere site.
Oud 27-10-2004, 15:15
MieX
MieX is offline
Citaat:
PrimRose schreef op 27-10-2004 @ 14:41 :
@Miex: nouja, als we niet bezig waren met afvallen zou ik zeggen: Wat een geweldig beroep heb je. Maar nu is het wel vervelend. Maar dan nog. Als die vakbeurs niet te laat 's avonds is, kun je ook je avondeten schrappen, en dan die gerechten (met mate) proeven en dat als avondeten nemen.
Ik werk alleen niet zo veel (meer), ik werk eigenlijk alleen op vrijdagavond en enkele drukke dagen zoals carnaval en koninginnedag, maar voor de vrijdagavond en carnaval heb ik ivm studie eigenlijk gewoon geen tijd meer, maar toen ik dat nog wel had was het een geweldige hoeveelheid beweging, 4 uur lang sjouwen met borden en dienblade vol glazen. Die vakbeurs begint al 's middags, maar we gaan pas 's avonds (uur of 6), dus ik was van plan om vantevoren even een boterham extra om een uur of 4 ofzo te eten
Oud 27-10-2004, 16:02
Mara
Mara is offline
Dat ding van 't voedingscentrum vind ik maar niks. Hij geeft met kleurtjes aan of iets goed is of niet, maar ik vind 'm gewoon te langzaam. Het duurt uren voordat je klaar bent, tenminste bij mij. Volgens dat ding kwam ik op 1385kcal. Ik moest liegen over m'n leeftijd, want ze geven pas advies vanaf 18 jaar.
Oud 27-10-2004, 16:12
MieX
MieX is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-10-2004 @ 17:02 :
Dat ding van 't voedingscentrum vind ik maar niks. Hij geeft met kleurtjes aan of iets goed is of niet, maar ik vind 'm gewoon te langzaam. Het duurt uren voordat je klaar bent, tenminste bij mij. Volgens dat ding kwam ik op 1385kcal. Ik moest liegen over m'n leeftijd, want ze geven pas advies vanaf 18 jaar.
Ik kan niet eens op de site van het voedingscentrum komen
Oud 27-10-2004, 16:21
Mara
Mara is offline
Citaat:
MieX schreef op 27-10-2004 @ 17:12 :
Ik kan niet eens op de site van het voedingscentrum komen
www.caloriechecker.nl , volgens mij ligt voedingscentrum.nl zelf wel plat.
Oud 27-10-2004, 16:31
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-10-2004 @ 17:21 :
www.caloriechecker.nl , volgens mij ligt voedingscentrum.nl zelf wel plat.
Hij is walgelijk sloom... En toen ik twee boterhammen toevoegde, stonden er ook opeens twee keer brinta en zes koppen koffie bij...

[edit]Dat ding heeft echt vreselijke kuren...ik voeg weer één ding toe, komt er een hele lijst dingen bij, maar dat ene ding dus niet...[/edit]

Laatst gewijzigd op 27-10-2004 om 16:38.
Topic gesloten

Regels voor berichten