![]() |
||
Citaat:
Kun je asielzoekers uit een oorlogsgebied de dag na het tekenen van een wapenstilstand masaal terugsturen naar dat land? ik dacht het niet.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
bedankt. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarom zouden ze überhaupt aanspraak op het gebied kunnen maken? |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
het argument dat mensen moeten blijven in het land waar ze heen vluchten ondersteunt trouwens waarom de claims van de palestijnen nutteloos zijn. in beide gevallen (zowel wanneer het argument onwaar, als waneer het argument waar is) hebben de palestijnen geen recht op meer land dan ze nu bezitten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder kun je gerust stellen dat de joden zelf van dezelfde mensen afstammen als de palastijnen. Het probleem zit hem erin dat het opeens een exclusief joods iets moest zijn, klote zionisme ![]() Nu sla je dus geheel de plank mis, ik zeg niet dat ze daar moeten blijven, maar dat ze daar kunnen blijven. Diegene die met moeten kwam ben jij nog altijd. Ik heb alleen gezegd dat dat optioneel is. Dat is onzin, aangezien Israel dat land onrechtmatig onteigend heeft, en er geen aanspraak op mag maken eigenlijk. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
hoezo vraag je me dit als ik er niet achter sta?
||
![]() |
Citaat:
![]() En in Nederland waren mensen met een Duits accent ook uiterst welkom na de oorlog. Zoals mijn Pools-Joodse grootvader, die nergens werk kon vinden en op straat en in winkels werd uitgescholden vanwege zijn 'Duitse' accent (Pools, maar dat verschil hoorden Nederlanders niet). Ja jongen, het was echt geweldig hier na de oorlog als jood! Mijn grootvader leefde letterlijk in een hutje in het bos, op een landgoed bij Laren (Gld), nog tot in de jaren '60. Samen met mijn grootmoeder en mijn moeder en oom. In een huisje zonder elektriciteit en zonder stromend water, allerlei werk verrichtend. Want omdat hij joods was kon hij geen werk krijgen; joden waren niet welkom in Nederlandse bedrijven in de jaren 40 / 50 / 60. Uiteindelijk is hij naar Zuid-Duitsland vertrokken en is overleden in Wolfratshausen, onder München. Daar viel zijn accent niet op. Het betekende wel dat hij alleen stierf en eenzaam begraven is in een vreemd land dat niet zijn thuisland was en dat geprobeerd had hem te vermoorden. |
![]() |
||
Citaat:
Dat in de BRITSE KOLONIE: PALESTINA TWEE BEVOLKINGSGROEPEN LEEFDEN: Namelijk joden arabieren? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jij bent echt kansloos, ik zou mijn messen ook slijpen als er een stel lullos van de andere kant van de wereld de macht in mijn land kwam overnemen. Dat is dus de fout, het opdelen en afpakken, iets wat nooit had moeten gebeuren. Integreren in het gebied was beter geweest. Verder is daarin nog geen enkele legitimatie om het land van autochtonen af te nemen, maar dat is natuurlijk de schuld van de VN. Geen probleem? Dream on. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar als jij een beetje kennis hebt over staatsvorming, dan weet je dat je door grond te kopen geen staatsgezag kunt krijgen. En wat jij met die grond doet speelt daarbij geen enkele rol. Als je goed had opgelet dan had je begrepen dat ik zeg dat de grote fout erin zit dat het exclusief joods is gemaakt, ipv iets gezamelijks. |
![]() |
||
Citaat:
zou je trouwens willen stoppen met elk non-argument te besluiten met flamen? het helpt de discussie niet echt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Opzich kun je rustig stellen dat het fout is om een oorlog te beginnen, maar je ziet natuurlijk gewoon zelf ookwel in dat het gehele arabische gebied in deze kwestie gewoon weg gepaseerd is, iets wat je natuurlijk ook niet zomaar kunt doen. Verder ontslaat alles wat er gebeurd is Israel niet van de plichten die het als staat heeft, en ook niet van morele plichten jegens de menselijkheid, zoals veel mensen hier denken. |
![]() |
||
Citaat:
dat laatste over plichten tegen de mensenlijkheid heeft niks te maken met de huidige discussie die wij voeren... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als jij trouwens een lap grond in brabant koopt, mag je daar ook niet opeens je eigen staat op hebben. Je begrijpt natuurlijk zelf ookwel dat mensen die niet joods zijn en wiens families al honderden jaren in dat gebied wonen zich flink gepakt voelen als er opeens rondom hen een staat opgericht word die joods is en baseerd op regels op het OT waar ze zelf helemaal niets mee te maken hebben. Dat lijd tot onvrede. Dat is gewoon erg onsubtiel. Ja, ik vind dat persoonlijk ook fout. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Oh jawel, we voeren hier namelijk twee discussies door elkaar, namelijk wat er gedaan had moeten worden en wat er nu gedaan moet worden. Staten hebben verplichtingen tegenover mensen, en Israel neemt deze verplichting momenteel niet waar. Ik wacht erop dat ze een linske regering krijgen, links israel deelt mijn standpunten rond de palastijnen gelukkig grotendeels, en dat geeft hoop. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat konden ze wel, totdat de zionisten kwamen. De baas maakte doen een domme fout. Logisch, ze werden gepaseerd. Niemand, het had een gebied moeten blijven voor beiden, maar de joden claimen het op het OT, dus kunnen de arabieren het claimen op grond van de geschiedenis en dat rijkt verder terug. Dat klopt niet. |
![]() |
||
Citaat:
en hoe kan iemand die zulke desinformatie verkondigd en zo weinig weet van de feiten zeggen dat de arabische calim verder terug rijkt |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
en over het recht van de sterkste.. dat elk land zo is ontstaan.. dat is een feit en geen opvatting |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
gelukkig wel ja... maar die arabieren wilde in 48 een officeel gevormde staat vernietigen en een arabische stichten op die plek.. dat is wel correct zeker |
![]() |
||
Citaat:
maar ja, ik probeer enig respect te houden tegenover mensen. maar, even ontopic: de Zionisten zijn niet het probleem, ik heb nooit een zionist horen zeggen dat voordat israel mogelijk is alle palestinnen wegmoeten. de palestijnen echter tolereren geen joden, en al helemaal geen zionisten. De palestijnen zijn dus zowel historisch als modern het obstakel voor samenleven in Israel.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het streven naar een joodse staat en de creatie daarvan zorgde voor onvrede en ruzie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Joodse Defensie Liga (JDL) actief in Nederland!!!!!! Sweet_Hadar | 189 | 15-05-2003 21:03 |