Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-12-2010, 22:55
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Oh oh oh.... mensen toch.. jullie willen het ook gewoon niet leren hè
Veel succes mede-dorpelingetjes en good-guys!

En jullie allemaal fijne kerstdagen!
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-12-2010, 23:54
Verwijderd
Oooooh jongens Ik riep zo hard dat ik tijdens kerst gewoon door wilde spelen, gaat het de eerste avond al mis M'n moeder was te vroeg hier en toen kon ik niet meer achter de computer voor half 9. Sorry!

En mooi kut natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 24-12-2010, 23:58
Verwijderd
Ik ga in de volgende ronde voor Batave, denk ik. Die manipuleert wat mij betreft als de ziekte en wordt door verschillende spelers genegeerd/vergeten (door de verrader en evilziener...?). Daarbij was hij al twee keer aanvoerder in de stemming op een dorpeling.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2010, 03:42
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Weer een dorpeling

Laten we nu even goed nadenken. Het zou een slechte zaak zijn als nog meer onschuldige mensen het leven moeten laten. Ik vind ook dat we niet uit kunnen gaan van Mr Mark (want een theorie is geen zekerheid dat hij er niet naast kan zitten).

Waarom zou ik een stille wolf zijn overigens? Ik ben toch niet stil of wel?
Met citaat reageren
Oud 25-12-2010, 03:43
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ook geen wolf, for that matter, maar ook zeker niet stil.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2010, 19:53
Verwijderd
Nou, ik ben benieuwd! *topic subtiel omhoogschopt*
Met citaat reageren
Oud 26-12-2010, 21:33
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Sorry voor de late uitslag jongens, ik ben het helemaal vergeten dus ook geen verhaal vandaag
De wolfjes kozen Daboman als hun hapje
Hij was een simpele dorpeling





1. Absinthe
2. Rode Panda (Ziener)
3. Sann
4. Little Phoebe
5. Twinkebel (dorpeling)
6. Etmakas
7. Mr.Mark (dorpeling)
8. Geel
9. Repelsteel (weerwolf)
10. Solero (dorpeling) (geliefde)
11. Batave
12. Bright Blue
13. Wammus
14. Daboman (dorpeling)
15. VeGs (leerling) (geliefde)
16. Dingaantouwtje (dorpeling)
17. Onait Sirch (dorpeling)
18. Eye of Sauron

Groen = Opgehangen
Rood = Opgegeten
Paars = Dood door liefdesverdriet

De dorpelingen hebben tot morgen 20.30 om hun stem door te geven
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Met citaat reageren
Oud 26-12-2010, 22:08
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik had niet verwacht dat hij dorpeling was. Zonde.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2010, 23:46
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Inderdaad, zonde.

Ik keek eens naar wie er allemaal nog in het spel zaten en een aantal mensen vielen me op qua lage inbreng in het spel. Met name Wammus en EoS posten weinig, ze hebben een postcount van respectievelijk 15 en 10 in het hele spel. Alleen ik vind hen niet per se verdacht. Ze posten niet zoveel, maar als ze iets posten hebben ze wel gauw een scherpe observatie. Wammus vind ik nog oplettender dan EoS in dit geval.

Etmakas, Geel en Absinthe zitten in de 30-40 posts, dat is gemiddeld, maar loopt ongeveer gelijk met het aantal posts van de Spelleider. In deze drie schuilt het gevaar van een stille meegaande wolf. Het zou me niet verbazen als er sowieso één tussen zat. Etmakas en Geel posten naar mijn gevoel nog wel redelijke dingen, ook qua inbreng in theorieën etc., maar Absinthe komt niet op mij over als iemand die sterke posts maakt, althans niet duidelijke verdenkingen of opmerkingen worden gemaakt, maar meer algemene opmerkingen(misschien komt dit een beetje over als, jij verdenkt mij, ik verdenk jou, maar dit gevoel had ik al eerder en door op mij te stemmen verdenk ik je natuurlijk wel weer meer).

Tussen Sann, Little Phoebe en Bright Blue zit denk ik ook een wolf. Één van deze mensen is waarschijnlijk de meer ervarener wolf. Sann vind ik niet direct verdacht. Ik kan niet precies zeggen waarom, maar zo komt ze gewoon niet helemaal over. BB is onduidelijk. Aan de ene kant vind ik BB verdacht omdat ze op het laatste moment in een van de vorige rondes van stem wisselde, maar aan de andere kant zat ze wel gelijk bij DaT in het begin. LP vind ik ook niet echt wolvig.

Ik denk dat ik morgen op Absinthe stem, vanwege meegaandheid en ik zou verder ook niet kunnen zeggen wie ik echt verdacht vind. Op dit punt in het spel kan je niet zomaar op iemand stemmen aangezien de dorpelingen schaars beginnen te worden.

Hieronder nog even het postcountlijstje:

Bright Blue 59
Batave 50
Little Phoebe 41
sann 41
Absinthe 37
Geel 35
Etmakas 34
Wammus 15
Eye of Sauron 10
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 26-12-2010, 23:54
Verwijderd
Meegaandheid? Volgens mij was ik de eerste die eergisteren al een naam noemde voor de volgende stemronde, en ik heb nog niemand mee volgens mij. En ja, het komt inderdaad op me over als jij verdenkt mij ik verdenk jou
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 09:25
Verwijderd
Meh onverwacht. Dat hij eruit zou gaan én dat hij dorpeling is.

Mijn stemgaat naar Eye of Sauron. Hij heeft twee posts in dit topic: één waarin hij aangeeft dat hij op DaT stemt en één waarin hij aangeeft dat hij niet heeft gestemd. In het vorige topic had hij acht posts - nog minder dan twinkebel, die er in de eerste ronde uitging. De eerste drie daarvan zijn inhoudelijk totaal oninteressant. De andere zijn wat interessanter, maar dan nog - vijf posts, kom op zeg.
Bovendien vind ik zijn uitspraken:
Citaat:
Eigenlijk wilde ik dat pas na de eetronde doen, maar omdat de kans nu redelijk groot is dat ik morgenavond doodga, zal ik morgenmiddag maar eens een uitgebreide post maken, maar daar heb ik nu geen zin meer in.
en
Citaat:
Als ik deze eetronde overleef (wat nog maar zeer de vraag is) dan ga ik morgen zo goed als zeker op hem stemmen.
nogal verdacht. Even laten zien dat hij echt wel heus dorpeling is, terwijl hij nog bij niemand als verdacht werd gezien? En als hij oprecht is, waarom denkt hij dat? Is hij soms de tovenaar? Waarom zou hij dat dan op zo'n manier duidelijk willen maken? Het bevalt mij niks. Zeker niet omdat hij ook zo inactief is.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 09:33
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ben het hier wel mee eens ja.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 09:38
Verwijderd
Hmja, interessant wel. Ik heb nog niet meteen de neiging om op hem te gaan stemmen, maar hou hem wel in de gaten. Ik ben straks weg, dus ik stem vast op Batave.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 10:34
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Hmm jammer, net als je iets op het spoor denkt te zijn.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 14:13
Verwijderd
Jongens, wat lastig. En met die kerstdagen ertussen is het helemaal irritant, zit voor m'n gevoel niet echt in het spel en er wordt maar weinig gepost waardoor de wolven/verdachte spelers ook niet echt opvallen.


Ik weet niet zo goed waarom, maar ik kreeg gisteravond het gevoel dat Absinthe wolf is. Daarom ben ik even naar haar posts gaan kijken.

Citaat:
Dat vind ik persoonlijk helemaal niet erg. Ik wilde gisteren nog iets posten als 'Eet Soija eens op, want hij speelt het spel echt bloedirritant. En als jullie het niet doen hangen we hem wel op want dan zal ie zelf wel wolf zijn.' Niet meer gepost omdat ik wel inzag dat dat een beetje een domme opmerking was
Typisch dat je 'm hier wel plaatst. + Soija ging eruit, vond je hem zo irritant dat je samen met je medewolf besloot 'm op te eten?

Citaat:
Oooooh jongens Ik riep zo hard dat ik tijdens kerst gewoon door wilde spelen, gaat het de eerste avond al mis M'n moeder was te vroeg hier en toen kon ik niet meer achter de computer voor half 9. Sorry!

En mooi kut natuurlijk
Of hoefde je niet te stemmen?

Verder vind ik dat Absinthe verrekte oninhoudelijk post voor haar doen. Ze is ook niet gek en behoorlijk ervaren en weet dat zulke spelers niet opvallen en niet gauw als wolf ontmaskerd worden.

Citaat:
Ik ga in de volgende ronde voor Batave, denk ik. Die manipuleert wat mij betreft als de ziekte en wordt door verschillende spelers genegeerd/vergeten (door de verrader en evilziener...?). Daarbij was hij al twee keer aanvoerder in de stemming op een dorpeling.
Ik denk eigenlijk niet dat Batave wolf is. Wellicht is ie wel slecht, dat wil ik niet uitsluiten. Maar imo speelt ie dusdanig actief en neemt zoveel risico's dat dat ie geen wolf is. Misschien heeft ie het voortouw genomen in de dood van twee dorpelingen, maar dat is het risico als je actief speelt, je zit er wel eens naast. Mijn stem gaat vandaag iig niet naar hem.

Citaat:
Meh onverwacht. Dat hij eruit zou gaan én dat hij dorpeling is.

Mijn stemgaat naar Eye of Sauron. Hij heeft twee posts in dit topic: één waarin hij aangeeft dat hij op DaT stemt en één waarin hij aangeeft dat hij niet heeft gestemd. In het vorige topic had hij acht posts - nog minder dan twinkebel, die er in de eerste ronde uitging. De eerste drie daarvan zijn inhoudelijk totaal oninteressant. De andere zijn wat interessanter, maar dan nog - vijf posts, kom op zeg.
Bovendien vind ik zijn uitspraken:

en

nogal verdacht. Even laten zien dat hij echt wel heus dorpeling is, terwijl hij nog bij niemand als verdacht werd gezien? En als hij oprecht is, waarom denkt hij dat? Is hij soms de tovenaar? Waarom zou hij dat dan op zo'n manier duidelijk willen maken? Het bevalt mij niks. Zeker niet omdat hij ook zo inactief is.
Hier wil ik nog even op reageren. Ik vind het ook altijd verdacht als mensen zo doen. Aan de andere kant is het de gelegenheid voor wolven om 'm dan juist niet te eten zodat ie verdacht lijkt.

Verder wil ik er nog even op wijzen dat Bright Blue helemaal vergeten wordt, lijkt het wel. Ik vind haar echter nog steeds verdacht. Ze heeft zich ergens 'verweerd' met: sann je hebt vaker met me gespeeld en je weet dat me vaker verweten wordt dat ik dom speel. Wat een slecht excuus. Ze heeft het spel inmiddels dusdanig vaak gespeeld dat ze beter zou moeten weten. Ik vind dit wel een heel makkelijk dekmantel.

Ik stem vanavond op Absinthe of Bright Blue, afhankelijk van waar mensen op mee gaan.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 15:00
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Ik keek eens naar wie er allemaal nog in het spel zaten en een aantal mensen vielen me op qua lage inbreng in het spel. Met name Wammus en EoS posten weinig, ze hebben een postcount van respectievelijk 15 en 10 in het hele spel. Alleen ik vind hen niet per se verdacht. Ze posten niet zoveel, maar als ze iets posten hebben ze wel gauw een scherpe observatie. Wammus vind ik nog oplettender dan EoS in dit geval.

Etmakas, Geel en Absinthe zitten in de 30-40 posts, dat is gemiddeld, maar loopt ongeveer gelijk met het aantal posts van de Spelleider. In deze drie schuilt het gevaar van een stille meegaande wolf. Het zou me niet verbazen als er sowieso één tussen zat. Etmakas en Geel posten naar mijn gevoel nog wel redelijke dingen, ook qua inbreng in theorieën etc., maar Absinthe komt niet op mij over als iemand die sterke posts maakt, althans niet duidelijke verdenkingen of opmerkingen worden gemaakt, maar meer algemene opmerkingen(misschien komt dit een beetje over als, jij verdenkt mij, ik verdenk jou, maar dit gevoel had ik al eerder en door op mij te stemmen verdenk ik je natuurlijk wel weer meer).

Tussen Sann, Little Phoebe en Bright Blue zit denk ik ook een wolf. Één van deze mensen is waarschijnlijk de meer ervarener wolf. Sann vind ik niet direct verdacht. Ik kan niet precies zeggen waarom, maar zo komt ze gewoon niet helemaal over. BB is onduidelijk. Aan de ene kant vind ik BB verdacht omdat ze op het laatste moment in een van de vorige rondes van stem wisselde, maar aan de andere kant zat ze wel gelijk bij DaT in het begin. LP vind ik ook niet echt wolvig.

Ik denk dat ik morgen op Absinthe stem, vanwege meegaandheid en ik zou verder ook niet kunnen zeggen wie ik echt verdacht vind. Op dit punt in het spel kan je niet zomaar op iemand stemmen aangezien de dorpelingen schaars beginnen te worden.
Ik vind dat Batave hier een heel goed punt maakt. Omdat ik geneigd ben om Batave te vertrouwen wil ik hier nog even op voortborduren. Ik weet van mezelf dat ik geen wolf ben, ik denk echter dat Wammus ook geen wolf is, omdat hij, net als Batave al opmerkt, al gauw scherpe observaties maakt.
Er zijn nog drie wolven over, ik ben nu geneigd om te denken dat Etmakas, Absinthe en Little Phoebe de drie wolven zijn.
In zijn lijstje van ervaren wolven Sann, Bright Blue en Little Phoebe. Bright Blue valt voor mij sowieso af, omdat ze als tweede op Repelsteel gestemd heeft.
Ik ben ook geneigd om te denken dat Sann onschuldig is, omdat de post die ze maakt redelijk overtuigend is. Ik ben het niet eens met haar verdachtmaking richting Bright Blue, maar ik denk niet dat Sann deze maakt omdat ze zelf wolf is.
Blijft over Little Phoebe.
Het middelste lijstje dat Batave maakt is wat lastiger. Ik weet niet echt wat ik van Geel moet denken namelijk. Voor hetzelfde geld is hij de stille wolf. Dat ik Absinthe meer van wolf-zijn verdenk dan Geel is voornamelijk omdat de mensen die ik neig te vertrouwen (Batave, Sann) haar erg verdacht vinden.
Etmakas is een ander verhaal echter:

Citaat:
Meh onverwacht. Dat hij eruit zou gaan én dat hij dorpeling is.

Mijn stemgaat naar Eye of Sauron. Hij heeft twee posts in dit topic: één waarin hij aangeeft dat hij op DaT stemt en één waarin hij aangeeft dat hij niet heeft gestemd. In het vorige topic had hij acht posts - nog minder dan twinkebel, die er in de eerste ronde uitging. De eerste drie daarvan zijn inhoudelijk totaal oninteressant. De andere zijn wat interessanter, maar dan nog - vijf posts, kom op zeg.
Bovendien vind ik zijn uitspraken:

en

nogal verdacht. Even laten zien dat hij echt wel heus dorpeling is, terwijl hij nog bij niemand als verdacht werd gezien? En als hij oprecht is, waarom denkt hij dat? Is hij soms de tovenaar? Waarom zou hij dat dan op zo'n manier duidelijk willen maken? Het bevalt mij niks. Zeker niet omdat hij ook zo inactief is.
Vind het vreemd dat ze naar mij de stille wolf-kaart speelt. Als ze mijn posts echt goed had doorgelezen had ze gezien dat ik wel actief meespeel, en ook degene was die als eerste op Repelsteel gestemd heeft. Ze heeft nu ondertussen vaak genoeg meegespeeld om te weten dat ik een hekel heb aan gespam, en alleen iets post als ik ook daadwerkelijk iets te melden heb. Dat had ze moeten weten. Dat ik in dit topic nog niet heel veel gezegd heb komt ook voornamelijk door de kerstdagen, waar ik nou eenmaal andere verplichtingen heb. Ik denk daarom ook dat Etmakas een wolf is die denkt een makkelijke manier gevonden te hebben om nog een onschuldige dorpeling kwijt te raken. Dat Little Phoebe er zo makkelijk in meegaat sterkt me alleen maar in mijn vermoeden, omdat ik eerder al tot de conclusie gekomen was dat LP waarschijnlijk de wolf is in het laatste rijtje van Batave.

Ik ga vanavond dus op Etmakas stemmen denk ik. Ik vind haar op het moment het verdachtst. Ik zie dat de meeste mensen voor Absinthe willen gaan. Absinthe is ook enigzins verdacht voor me, maar lang niet zo erg als Etmakas. Ben er nog niet van overtuigd namelijk dat Absinthe de stille wolf is die we zoeken, dat kan ook nog Geel zijn namelijk. Dus voorlopig blijft Etmakas staan, tenzij het gelijkspel dreigt te worden of zo, dan wil ik eventueel nog wel mijn stem wijzigen naar Absinthe.
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 15:12
Verwijderd
Mijn stem gaat naar Absinthe, ik zal zo even een stemlijstje bouwen.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 15:20
Verwijderd
Stemlijstje hangronde 5

Absinthe
Batave
Sann
Birght Blue
Eye of Sauron


Eye of Sauron
Etmakas
Little Phoebe


Batave
Absinthe

Etmakas
Eye of Sauron*
Geel



Hangronde 1
Hangronde 2
Hangronde 3
Hangronde 4

Laatst gewijzigd op 27-12-2010 om 19:19.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat Batave hier een heel goed punt maakt. Omdat ik geneigd ben om Batave te vertrouwen wil ik hier nog even op voortborduren. Ik weet van mezelf dat ik geen wolf ben, ik denk echter dat Wammus ook geen wolf is, omdat hij, net als Batave al opmerkt, al gauw scherpe observaties maakt.
Er zijn nog drie wolven over, ik ben nu geneigd om te denken dat Etmakas, Absinthe en Little Phoebe de drie wolven zijn.
In zijn lijstje van ervaren wolven Sann, Bright Blue en Little Phoebe. Bright Blue valt voor mij sowieso af, omdat ze als tweede op Repelsteel gestemd heeft.
Ik ben ook geneigd om te denken dat Sann onschuldig is, omdat de post die ze maakt redelijk overtuigend is. Ik ben het niet eens met haar verdachtmaking richting Bright Blue, maar ik denk niet dat Sann deze maakt omdat ze zelf wolf is.
Blijft over Little Phoebe.
Het middelste lijstje dat Batave maakt is wat lastiger. Ik weet niet echt wat ik van Geel moet denken namelijk. Voor hetzelfde geld is hij de stille wolf. Dat ik Absinthe meer van wolf-zijn verdenk dan Geel is voornamelijk omdat de mensen die ik neig te vertrouwen (Batave, Sann) haar erg verdacht vinden.
Etmakas is een ander verhaal echter:



Vind het vreemd dat ze naar mij de stille wolf-kaart speelt. Als ze mijn posts echt goed had doorgelezen had ze gezien dat ik wel actief meespeel, en ook degene was die als eerste op Repelsteel gestemd heeft. Ze heeft nu ondertussen vaak genoeg meegespeeld om te weten dat ik een hekel heb aan gespam, en alleen iets post als ik ook daadwerkelijk iets te melden heb. Dat had ze moeten weten. Dat ik in dit topic nog niet heel veel gezegd heb komt ook voornamelijk door de kerstdagen, waar ik nou eenmaal andere verplichtingen heb. Ik denk daarom ook dat Etmakas een wolf is die denkt een makkelijke manier gevonden te hebben om nog een onschuldige dorpeling kwijt te raken. Dat Little Phoebe er zo makkelijk in meegaat sterkt me alleen maar in mijn vermoeden, omdat ik eerder al tot de conclusie gekomen was dat LP waarschijnlijk de wolf is in het laatste rijtje van Batave.

Ik ga vanavond dus op Etmakas stemmen denk ik. Ik vind haar op het moment het verdachtst. Ik zie dat de meeste mensen voor Absinthe willen gaan. Absinthe is ook enigzins verdacht voor me, maar lang niet zo erg als Etmakas. Ben er nog niet van overtuigd namelijk dat Absinthe de stille wolf is die we zoeken, dat kan ook nog Geel zijn namelijk. Dus voorlopig blijft Etmakas staan, tenzij het gelijkspel dreigt te worden of zo, dan wil ik eventueel nog wel mijn stem wijzigen naar Absinthe.
Ik heb vaak genoeg meegespeeld? Dit is pas mijn tweede spel. En vind je echt van jezelf dat je actief meespeelt? De paar inhoudelijke posts die je hebt zijn lang, dat is zo, maar in mijn ogen is het gewoon onmogelijk om maar tien posts te hebben en toch actief mee te spelen. Je excuus van 'kerstdagen' klopt misschien voor deze dagen, maar in het vorige topic had je toch echt nog minder posts dan twinkebel, die er in de eerste ronde uitging.
Ik vind dit maar een raar verweer. Je enige reactie is meteen maar te roepen dat ik een wolf ben die jou zwart wil maken, zonder dat je daarvoor met concrete aanwijzingen komt.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 15:31
Verwijderd
Tijdens de volgende eetronde kom ik met mijn theorieën over de overige forumers. Tijdens de eetronde? Ja. Waarom? Daar heb ik zin in.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Tijdens de volgende eetronde kom ik met mijn theorieën over de overige forumers. Tijdens de eetronde? Ja. Waarom? Daar heb ik zin in.
Ik heb nu wel zin om op jou te stemmen.

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Ik heb nu wel zin om op jou te stemmen.

Spoiler
Dat was eigenlijk omdat ik geen tijd had om het nu af te maken, dus toen dacht ik, dan post ik het morgen wel, maar na drie regels kwam ik erachter dat, als we nu niet een wolf ophangen, het geen zin heeft. Daarom ga ik toch mijn best doen om hem nu af te krijgen.
Er zijn nog over: Absinthe, Sann, Little Phoebe, Etmakas, Geel, Batave, Bright Blue, Wammus en Eye of Sauron. Negen forumers, waarvan er vier fout zijn: een verraaier en drie wolven. Dat betekent dat we echt een wolf op moeten hangen, anders hebben we verloren. Of bijna verloren, dat weet ik eigenlijk niet precies.
Eye of Sauron is, zoals hierboven beschreven, mijn hoofdverdachte.
Absinthe vind ik ook verdacht, omdat ik vind dat Sann en Batave een goed punt maken. Bovendien vind ik hen tot nu toe betrouwbaar overkomen en, afgezien van Batave op het begin, niet zo verdacht. Althans, niet noemenswaardig verdacht - in dit stadium is iedereen op zijn minst een beetje verdacht.
Little Phoebe, tsja. Ik weet het niet zo goed. Een beetje een onderbuikgevoel, maar echt verdacht? Ik heb ook nog geen echt zinnige theorieën tegen haar gezien. Hetzelfde geld voor Geel.
Ik vind mezelf niet verdacht. ()
Bright Blue is een twijfelgevalletje. Ik heb bij haar een sterker onderbuikgevoel dan bij Phoebe en Geel, maar een wolf... ik weet het zo net nog niet. Ik vind haar een goede kandidaat voor verrader.
En dan Wammus. Ik heb geen idee. Hij verdenkt Daboman, die dorpeling bleek te zijn, maar dat deed ik zelf ook. Als ik zijn posts teruglees, verdenkt hij bijna alleen onschuldigen, maar om hem daarvoor nou op te hangen... ik vind het iig niet voldoende bewijs.
De wolven zijn goed bezig dit spel (goed, haha, nouja, ze doen goed waar wolven voor gemaakt zijn): vier slechteriken tegen vijf goederiken. Dat klinkt als ervaren wolven. Wat niet zo'n geweldige aanwijzing is, omdat er eigenlijk alleen nog ervaren spelers over zijn.

Ik denk dat Absinthe en Eye of Sauron wolven zijn en Bright Blue de verrader. Wie dan de de derde wolf is weet ik niet. Ik denk Wammus, Geel of Phoebe, maar ik kan er daar nogal mee naast zitten.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 16:30
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Er zijn bij mijn weten nog maar twee wolven in he spel aangezien we met 3 wolven begonnen, of zit ik hier verkeerd? Wat wel nog meetelt is dat er een verrader en een evilziener zijn die ook invloed uitoefenen op het spelverloop.

Ik geef hierbij definitief mijn stem op Absinthe door aangezien ik vanavond afwezig ben.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 16:50
Verwijderd
Ohja, de evilziener, die was ik helemaal vergeten. En ik dacht dat we met vier wolven begonnen waren, maar je hebt gelijk. Er zijn maar drie wolven.
Dan denk ik dat Absinthe en EoS de wolven zijn, Blue de verrader en misschien Wammus de evilziener.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 16:56
Verwijderd
Ik hoop overigens wel dat er wat meer mensen op Absinthe mee willen stemmen, met zoveel slechteriken in het spel kan het stemlijstje natuurlijk nogal makkelijk gesaboteerd worden. (En ja, dat is handig om slechteriken te ontmaskeren, maar aangezien het aantal slechteriken vs goeieriken bijna gelijk is denk ik niet dat we daar nog tijd voor hebben)
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 16:58
Verwijderd
Überhaupt hoop ik dat er nog wat meer mensen stemmen.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 17:22
Bright Blue
Bright Blue is offline
Oei, mensen, ik heb het heel druk met huiswerk maken. Ik hoop dat ik zo nog even tijd heb om alles door te lezen! En super sann dat je het lijstje al even hebt gemaakt.
__________________
mijn handtekening
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 18:14
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ik ga mee op Absinthe!
__________________
mijn handtekening
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 18:40
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik weet nog niet of ik Absinthe verdacht genoeg vind om op haar te stemmen. Sann komt er wel heel abrupt mee, heeft ze misschien gezien dat Absinthe goed is en probeert ze ons nu massaal op haar te laten stemmen?

EoS vind ik vooral irritant door zijn inactiviteit. Daar kan ik me intens aan ergeren. En ja, fijn dat je niks zegt als je niks te melden hebt, maar zo kun je ook heel makkelijk de stille wolf uithangen natuurlijk.

Dus ik ga deze ronde voor EoS, geef hem gelijk door ook, want ik ben bij mijn zus.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 19:10
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Volgens mij heb ik nog geen reactie gegeven op de dood van Mr.Mark. Ik was volgens mij de eerste (of één van de eersten) die op hem stemde. Daar stond en sta ik volledig achter. Maar het is wel jammer dat hij een dorpeling bleek te zijn. Het is ook niet handig dat hij een dorpeling bleek te zijn, vooral nu blijkt dat we met de dood van Daboman nog een dorpeling kwijt zijn .

Ok, nu deze ronde. Geen van de mensen waarop nu gestemd wordt zijn mij eerder als verdacht opgevallen (denk ik, ik kan me tenmisnte niet herinneren dat ik gezegd heb dat ik één van hen echt verdacht vind). Wie ik nu eigenlijk echt verdenk is Wammus. Ja, misschien is dat raar dat ik nu zeg dat ik Wammus verdacht vind nu blijkt dat Mr.Mark een dorpeling was, maar toch. Achteraf gezien denk ik dat Wammus met opzet Mr.Mark zo fel aanviel omdat Mr.Mark ons erop wees dat we op de verrader moeten letten.

Maar het heeft nu weinig zin om op Wammus de stemmen, daar stem ik de volgende hangronde misschien op.

Ik ga deze ronde mee met Eye of Sauron op Etmakas. Ik heb nu geen tijd om preciese posts op te zoeken (want ben de hele week al bij iemand op bezoek), maar ik vind dat ze te plotseling speelt. Om te beginnen, één van haar laatste post waarin ze zegt dat ze haar ideeën over mensen pas in de eetronde gaat posten omdat ze daar zin in heeft. Ja, ze heeft voor die post een verklaring gegeven en alsnog haar ideeën gepost, maar dat neemt niet weg dat die eerste post heel raar was. Ik denk dat het een Soija-actie was van Etmakas en dat haar bedoeling daarmee was om ons een abstract beeld over haar te geven, soort van hetzelfde beeld als de meeste mensen van Soija hebben. Verder vind ik haar gekibbel met Daboman ook opvallend. Vooral nu blijkt dat Daboman een dorpeling was, denk ik dat Daboman gelijk had met wat hij zei (wat hij precies zei, is ergens op de vorige pagina('s) terug te vinden).

Daarom stem ik vandaag op Etmakas.

Edit: En (plotseling) zeggen dat ze ik geen zinnige theorieën posten is ook al zo raar. Mijn theorieën zijn in mijn ogen heel zinnig. En waarom komt ze daar nu pas mee? Ja, misschien omdat ze nu pas aan het denken geslagen is over wat ze van mij denkt, maar toch heb ik het gevoel dat die post niet helemaal honderd procent eerlijk is.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.

Laatst gewijzigd op 27-12-2010 om 19:15.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 19:11
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Ik ga ook op Absinthe stemmen. Een stem op Etmakas heeft niet zoveel zin als ik de enige ben, en op Absinthe stemmen is dan slimmer uit lijfsbehoud. Met kanttekening dat ik vrij zeker ben nu dat Etmakas en LP wolf zijn, dus dat de stemmen op mij vals zijn. Kan me natuurlijk ook vergissen, want de verrader en evilziener zijn er ook nog.
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 19:18
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Ik ga ook op Absinthe stemmen. Een stem op Etmakas heeft niet zoveel zin als ik de enige ben, en op Absinthe stemmen is dan slimmer uit lijfsbehoud. Met kanttekening dat ik vrij zeker ben nu dat Etmakas en LP wolf zijn, dus dat de stemmen op mij vals zijn. Kan me natuurlijk ook vergissen, want de verrader en evilziener zijn er ook nog.
Ha, da's leuk.
--

Maar ik laat mijn stem op Etmakas staan. Dit maakt mij wellicht verdacht, omdat ik 'veilig' sta, dat zij zo, maar ik vind toch dat ik ee punt heb met mijn stem op en mijn theorie over Etmakas.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 19:30
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Ook vandaag geen verhaal, vanwege de slechte gezondheid van de spelleider (Dott).
De dorpelingen hebben weer gefaald, zij hingen Absinthe op, een simpele dorpeling.
Zo loopt het aantal dorpelingen hard achteruit...

1. Absinthe (dorpeling)
2. Rode Panda (Ziener)
3. Sann
4. Little Phoebe
5. Twinkebel (dorpeling)
6. Etmakas
7. Mr.Mark (dorpeling)
8. Geel
9. Repelsteel (weerwolf)
10. Solero (dorpeling) (geliefde)
11. Batave
12. Bright Blue
13. Wammus
14. Daboman (dorpeling)
15. VeGs (leerling) (geliefde)
16. Dingaantouwtje (dorpeling)
17. Onait Sirch (dorpeling)
18. Eye of Sauron

Groen = Opgehangen
Rood = Opgegeten
Paars = Dood door liefdesverdriet

De wolfjes hebben tot morgen 20.30 om door te geven wie hun avondmaal wordt, kies wijs...
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 19:31
Verwijderd
Godverdekut
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 19:33
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Godverdekut
__________________
mijn handtekening
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 19:34
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
ah sheisse daar was ik al enigzins bang voor. Overmorgen Etmakas er maar uit gooien dan, lijkt me nu wel duidelijk dat dat een wolf is.

En beterschap Dott
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 19:36
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
En beterschap Dott
__________________
mijn handtekening
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 19:37
Verwijderd
Huh, zo ben je even een dagje weg en zo word je opgehangen door een stel mallotige spelers
Jammerdebammer, maar goed, ik gun het nu de wolven ook gewoon om te winnen.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Huh, zo ben je even een dagje weg en zo word je opgehangen door een stel mallotige spelers
Jammerdebammer, maar goed, ik gun het nu de wolven ook gewoon om te winnen.
Je bent zelluf Sorry minke ik dacht écht dat je slecht was
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 19:41
Verwijderd
Citaat:
ah sheisse daar was ik al enigzins bang voor. Overmorgen Etmakas er maar uit gooien dan, lijkt me nu wel duidelijk dat dat een wolf is.

En beterschap Dott
Ik neig ook naar Etmakas nu, maar aangezien 50% van de spelers nu slecht is ga ik morgen alles nog een keer heel kritisch doorlezen en toch proberen objectief te kijken en niet te veel naar anderen te luisteren, want de kans dat we nu worden misleid is verrekte groot
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 19:43
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Dank jullie wel komt wel goed hoor..
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 19:44
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Godver.

Citaat:
Ik neig ook naar Etmakas nu, maar aangezien 50% van de spelers nu slecht is ga ik morgen alles nog een keer heel kritisch doorlezen en toch proberen objectief te kijken en niet te veel naar anderen te luisteren, want de kans dat we nu worden misleid is verrekte groot
En dit. We moeten nu heel erg opletten.

Zelf opper ik Etmakas en Wammus op als wolven. Nu moet ik weer weg.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.

Laatst gewijzigd op 28-12-2010 om 10:51. Reden: offer=opper
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 21:24
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Hmm wéér een good guy Laten we nou eens een bad guy ophangen!
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 22:33
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
Huh, zo ben je even een dagje weg en zo word je opgehangen door een stel mallotige spelers
Jammerdebammer, maar goed, ik gun het nu de wolven ook gewoon om te winnen.
Flauw, maar wel jammer.

Ik zal morgen vóór het eten nog eens terugkijken naar posts van iedereen. De kans op gegeten worden wordt steeds groter en het is beter om zou gauw mogelijk een theorie te posten aangezien je dood niks waard bent, laten we wel wezen.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 08:47
Verwijderd
Kut volgens mij lachen alle slechteriken nu heel hard in hun vuistje. Als ik goed luister kan ik ze bijna horen . + Beterschap voor Dott!

Citaat:
Ok, nu deze ronde. Geen van de mensen waarop nu gestemd wordt zijn mij eerder als verdacht opgevallen (denk ik, ik kan me tenmisnte niet herinneren dat ik gezegd heb dat ik één van hen echt verdacht vind). Wie ik nu eigenlijk echt verdenk is Wammus. Ja, misschien is dat raar dat ik nu zeg dat ik Wammus verdacht vind nu blijkt dat Mr.Mark een dorpeling was, maar toch. Achteraf gezien denk ik dat Wammus met opzet Mr.Mark zo fel aanviel omdat Mr.Mark ons erop wees dat we op de verrader moeten letten.

Maar het heeft nu weinig zin om op Wammus de stemmen, daar stem ik de volgende hangronde misschien op.

Ik ga deze ronde mee met Eye of Sauron op Etmakas. Ik heb nu geen tijd om preciese posts op te zoeken (want ben de hele week al bij iemand op bezoek), maar ik vind dat ze te plotseling speelt. Om te beginnen, één van haar laatste post waarin ze zegt dat ze haar ideeën over mensen pas in de eetronde gaat posten omdat ze daar zin in heeft. Ja, ze heeft voor die post een verklaring gegeven en alsnog haar ideeën gepost, maar dat neemt niet weg dat die eerste post heel raar was. Ik denk dat het een Soija-actie was van Etmakas en dat haar bedoeling daarmee was om ons een abstract beeld over haar te geven, soort van hetzelfde beeld als de meeste mensen van Soija hebben. Verder vind ik haar gekibbel met Daboman ook opvallend. Vooral nu blijkt dat Daboman een dorpeling was, denk ik dat Daboman gelijk had met wat hij zei (wat hij precies zei, is ergens op de vorige pagina('s) terug te vinden).

Daarom stem ik vandaag op Etmakas.

Edit: En (plotseling) zeggen dat ze ik geen zinnige theorieën posten is ook al zo raar. Mijn theorieën zijn in mijn ogen heel zinnig. En waarom komt ze daar nu pas mee? Ja, misschien omdat ze nu pas aan het denken geslagen is over wat ze van mij denkt, maar toch heb ik het gevoel dat die post niet helemaal honderd procent eerlijk is.
Eerst: waarom zou ik in godesname willen dat jullie een soija-beeld van mij hebben? :'). Volgens mij was niemand er echt rouwig om dat hij dood was. Die post was, zoals ik al had aangegeven, vanwege tijdgebrek en ook omdat ik eigenlijk gewoon hoopte dat er vorige hangronde een slechterik uit zou gaan, en dan was het iets minder dringend geweest. Nu moeten er toch echt doden gaan vallen in het kwade kamp, anders hebben we verloren.
Verder schrijf ik niet 'geen zinnige theorieën van jou', ik schrijf 'zinnige theorieën tegen jou'. Waarmee ik niet bedoel 'die Geel, die heeft werkelijk nog geen zinnig woord geschreven' maar meer zoiets als 'ik heb een beetje een onderbuikgevoel dat hij niet helemaal te vertrouwen is, maar ik heb nog nergens echt een zinnige theorie gezien/nog geen zinnige theorie bedacht die dat ondersteunt, dus hm, mè, nou, hm, ja, dan is hij (en Phoebe dus) toch niet echt verdacht'.
En mijn gekibbel met Daboman... ik dacht echt dat hij een slechterik was. Er zijn zoveel spelers geweest die iemand dood wilden hebben die goed bleek te zijn. Als je dat gaat gebruiken als argument, kan je iedereen wel ophangen.

Citaat:
Ik ga ook op Absinthe stemmen. Een stem op Etmakas heeft niet zoveel zin als ik de enige ben, en op Absinthe stemmen is dan slimmer uit lijfsbehoud. Met kanttekening dat ik vrij zeker ben nu dat Etmakas en LP wolf zijn, dus dat de stemmen op mij vals zijn. Kan me natuurlijk ook vergissen, want de verrader en evilziener zijn er ook nog.
En hoezo ben je daar zo zeker van? Ik heb jou ervan beschuldigd slecht te zijn, en jouw reactie is 'Há, zie je wel, Etmakas is een wolf, ze probeert een onschuldige dorpeling te lozen!'. Maar ik ben geen wolf en probeer ook geen dorpelingen te lozen, ik vind jou verdacht en leg uit waarom ik dat vind.

Citaat:
Ha, da's leuk.
--

Maar ik laat mijn stem op Etmakas staan. Dit maakt mij wellicht verdacht, omdat ik 'veilig' sta, dat zij zo, maar ik vind toch dat ik ee punt heb met mijn stem op en mijn theorie over Etmakas.
Oh, dat vind ik niet.

Citaat:
ah sheisse daar was ik al enigzins bang voor. Overmorgen Etmakas er maar uit gooien dan, lijkt me nu wel duidelijk dat dat een wolf is.

En beterschap Dott
Hoezo lijkt dat je wel duidelijk?

Citaat:
Ik neig ook naar Etmakas nu, maar aangezien 50% van de spelers nu slecht is ga ik morgen alles nog een keer heel kritisch doorlezen en toch proberen objectief te kijken en niet te veel naar anderen te luisteren, want de kans dat we nu worden misleid is verrekte groot
Ja, die kans is inderdaad nogal groot. En als je eerlijk nadenkt: waarom denk je dat ik een wolf ben? Omdat ik EoS verdenk? Vanwege een of ander onderbuikgevoel? Aangenomen dat deze ronde een goedeling sterft - als jullie een dorpeling ophangen, hebben we verloren. Moeten we dan niet wat concreter bewijzen zoeken dan 'ze speelt wat plotseling'? Want ik beschuldig EoS niet met het doel een dorpeling zwart te maken. Mijn beschuldiging was heel zinnig. De reactie daarop was nogal heftig: ik wíst het wel! Ze is een wooooollllfffff! Nu ik hem verdenk, ben ik voor hem erg verdacht, maar daarvoor noemt hij mij helemaal niet als mogelijke kwade kop. Hij zegt alleen hier dat hij 'niet weet wat hij van me moet denken'.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 08:48
Verwijderd
Oh en om het maar alvast te melden, morgen ga ik na de lunch weg en dan ben ik overmorgenmiddag waarschijnlijk weer terug.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 12:31
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
Aangenomen dat deze ronde een goedeling sterft - als jullie een dorpeling ophangen, hebben we verloren.
Ik vond je verhaal heel goed en geloofwaardig totdat ik hier kwam. Jullie? Als in ik niet? Het lijkt een klein detail, maar juist in de details en foutjes komt de ware aard van iemand naar boven. Ik kan een heel leuke anekdote vertellen over sigaretten en WO2 die dit bevestigen, maar ik denk niet dat iemand daar op zit te wachten.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 13:29
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Ik vond je verhaal heel goed en geloofwaardig totdat ik hier kwam. Jullie? Als in ik niet? Het lijkt een klein detail, maar juist in de details en foutjes komt de ware aard van iemand naar boven. Ik kan een heel leuke anekdote vertellen over sigaretten en WO2 die dit bevestigen, maar ik denk niet dat iemand daar op zit te wachten.
Ik denk dat je een beetje overdrijft. Ik geloof niet dat in kleine details iemands ware aard naar boven komt, ik kijk meer naar het gehele gedrag van iemand in het spel, dat vind ik meer waard dan die kleine details. Vooral als Etmakas gewoon een feitje opnoemt. Hieruit blijkt wel weer dat het overkomt dat jij die druk niet zo erg lijkt te voelen dat we de volgende hangronde echt Geen dorpeling moeten ophangen.

Edit: Ik ben dyslectisch (en slechtziend want ik heb mijn bril niet op. ), ik zie nu pas welk foutje je bedoelt. Ik zoek daar niet zo veel achter, ik vind het weer een beetje overdreven.
__________________
mijn handtekening

Laatst gewijzigd op 28-12-2010 om 13:33. Reden: GGGGeen
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 13:32
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
Ik denk dat je een beetje overdrijft. Ik geloof niet dat in kleine details iemands ware aard naar boven komt, ik kijk meer naar het gehele gedrag van iemand in het spel, dat vind ik meer waard dan die kleine details. Vooral als Etmakas gewoon een feitje opnoemt. Hieruit blijkt wel weer dat het overkomt dat jij die druk niet zo erg lijkt te voelen dat we de volgende hangronde echt een dorpeling moeten ophangen.

Edit: Ik ben dyslectisch (en slechtziend want ik heb mijn bril niet op. ), ik zie nu pas welk foutje je bedoelt. Ik zoek daar niet zo veel achter, ik vind het weer een beetje overdreven.
Een dorpeling? Weet je het zeker? Een wolf lijkt me toch handiger

Ik let gewoon overal op, ik ga nu even posts teruglezen over een uurtje denk ik een goedgefundeerde theorie te kunnen spuien.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 13:33
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Een dorpeling? Weet je het zeker? Een wolf lijkt me toch handiger
Haha, ik bedoelde GEEN dorpeling. Jezus, ik zal nu toch echt mijn bril even opzetten.
__________________
mijn handtekening
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30.