Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2004, 14:44
PowerFlower
PowerFlower is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef op 15-11-2004 @ 23:51 :
Dus moeten die maar weg. En moeten de GOEDEN er onder lijden..

Zo is dat toch overal? De goeden lijden onder de slechten.
Of iemand goed is, is voor iedereen anders.
Verder is het niet reeel om op een dooie te stemmen, want hij komt er toch niet van terug.
Ik ben ook niet zo blij dat er zoveel allochtonen zijn, maar Pim Fortuyn profiteerde van de situatie om zelf hogerop te komen.
Oud 16-11-2004, 14:52
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 16-11-2004 @ 00:58 :
Wat dat betreft siert de uitslag de "verkiezing" wel. Bij een belachelijk stukje volksvermaak (want dŕt is het, niets meer en niets minder) hoort ook niets anders dan een belachelijk resultaat.
Oud 16-11-2004, 15:02
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik heb trouwens nog een uiterst zinloze poging ondernomen het tij te keren.
Ik heb één keer op de prins van Oranje gestemd.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 15:04
Zaina
Zaina is offline
Ik heb 1 keer op Pim de grote gestemd.

Of was dat nou iemand anders
Oud 16-11-2004, 15:09
Verwijderd
Wat een nachtmerrie. Willem van Oranje de gekste.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 15:12
Mawopma XIV
Mawopma XIV is offline
Citaat:
angela123 schreef op 16-11-2004 @ 12:38 :
*zucht *
Ik durf bijna geen reactie meer te plaatsen op dit forum.
Iedereen is alleen maar bezig met elkaar af te zeiken op spelfouten en domheid
Lekker belangrijk of je een woord met c/k schrijft.

Kom maar op met jullie commentaar

Buiten het feit dat Pim Fortuyn tot de grootste is gekozen vind ik het wel goed dat ze de 'gewone' mensen hebben laten stemmen.
Ik las in een paar nieuwsberichten dat ze liever hadden gehad dat de jury bestond uit experts ofzo. Dat had ik juist onzin gevonden. Het gaat toch om wie de nederlanders de grootste nederlander vinden?
Ja dat is inderdaad goed, ik heb daar ook geen commentaar op maar ik heb wel commentaar op ons zelf dat we het zo ver hebben laten komen. En ben het er natuurlijk totaal niet mee eens dat Pim Fortuyn als eerste is geeindigd
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 15:14
Mawopma XIV
Mawopma XIV is offline
Citaat:
angela123 schreef op 16-11-2004 @ 13:17 :
Ik vind het gewoon jammer dat heel veel mensen hier zo verschrikkelijk arrogant zijn.
En ik voel me niet aangesproken als domme boer (misschien wek ik die indruk wel omdat ik niet meedoe aan die minachtende manier van reageren op mensen). Maar het is niet leuk als ik een topic gewoon wil lezen en anderhalve pagina gevuld zie met reacties: "Heej dat schrijf je met een c domme VMBO leerling!".
Maar ja, dat is mijn mening.
JA inderdaad zal ik als signature maar doen let niet op mijn spelfouten ik ben dyslextisch<--hoe je dat ook schrijft(is wel zo) ga lekker daar op onzin over zeiken...
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 15:17
Mawopma XIV
Mawopma XIV is offline
Citaat:
Sylph schreef op 16-11-2004 @ 16:09 :
Wat een nachtmerrie. Willem van Oranje de gekste.
Ik 3 keer ofzo elke ronde 1 keer.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 15:17
Raven
Raven is offline
Ik kom uit limburg zou ik nog belg kunnen worden
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 15:19
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
angela123 schreef op 16-11-2004 @ 12:38 :
Buiten het feit dat Pim Fortuyn tot de grootste is gekozen vind ik het wel goed dat ze de 'gewone' mensen hebben laten stemmen.
Jah, maar dan doe je een zoveel mogelijk aselecte steekproef en geen SMS actie. Want we kennen allemaal het gemiddelde 100x-SMS'en-om-iets-te-winnen-of-ergens-op-te-stemmen-volk.
Oud 16-11-2004, 15:21
Mawopma XIV
Mawopma XIV is offline
Citaat:
Raven schreef op 16-11-2004 @ 16:17 :
Ik kom uit limburg zou ik nog belg kunnen worden
Ik zal in ieder geval aan de andere kant van de grens gaan wonen, dat schijnt nog meer voordeeltjes te hebben;}
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 15:22
nps
nps is offline
een nieuw dieptepunt in nederland
Oud 16-11-2004, 15:26
Mawopma XIV
Mawopma XIV is offline
De vraag is hoe diep we nog kunnen zakken of zijn we al beneden... Of zitten we in een punt waar we niet meer uit kunnen?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 15:29
steefos
steefos is offline
Citaat:
Mawopma XIV schreef op 16-11-2004 @ 16:26 :
De vraag is hoe diep we nog kunnen zakken of zijn we al beneden... Of zitten we in een punt waar we niet meer uit kunnen?
low > lower > lowest > below lowest > Nederland
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 15:36
Verwijderd
ik vind t nog steeds eng dat er mensen vinden dat pim de grootste nederlander is want hij heeft geen FUCK gedaan voor dit land behalve het NOG kuttiger te maken dan dat t al was. zelfs Johan Cruijff heeft meer recht op die titel als pim fortuyn.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 15:36
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
oneMen schreef op 16-11-2004 @ 10:14 :
Het is racistisch i.p.v. 'rasistisch'. Óngelofelijk zeg, dat mensen nog dat woord fout spellen. Het is een schande, dat er nog zo veel domme mensen rondlopen die dat woord foutief spellen! Ik kan er niet bij, schaf de hele democratie maar af; met al die domme mensen heeft het geen zin meer. En dan óók nog Pim Fortuyn als grootste NL-er! Het is toch wat... totalitaire dictatuur, dat zal die domme mensen eens een lesje leren!
Kom kom, we leven hier niet in een een of ander achterlijk Afrikaans land!

Citaat:
Ach, dit is slechts het topje van de ijsberg
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-11-2004 @ 15:26 :
Ik quote mezelf maar weer eens..

Net zoiets als idols dus, einde discussie...
je bent geniaal
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 15:44
angela123
angela123 is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-11-2004 @ 16:19 :
Jah, maar dan doe je een zoveel mogelijk aselecte steekproef en geen SMS actie. Want we kennen allemaal het gemiddelde 100x-SMS'en-om-iets-te-winnen-of-ergens-op-te-stemmen-volk.
Hahaha mensjes die 250x gaan smsen om JIM te laten winnen bij Idols
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 15:46
Mawopma XIV
Mawopma XIV is offline
Citaat:
koekjes schreef op 16-11-2004 @ 16:36 :
ik vind t nog steeds eng dat er mensen vinden dat pim de grootste nederlander is want hij heeft geen FUCK gedaan voor dit land behalve het NOG kuttiger te maken dan dat t al was. zelfs Johan Cruijff heeft meer recht op die titel als pim fortuyn.
Nou er zijn mensen die er nog veel meer recht op hebben ;}
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 15:47
GinnyPig
GinnyPig is offline
Van http://nu.nl/news.jsp?n=443284&c=10

Citaat:
'Pim Fortuyn toch niet de Grootste Nederlander'

AMSTERDAM - Als ook alle stemmen zouden worden meegeteld die nog na de uitzending van "De grootste Nederlander " zijn binnengekomen dan zou Willem van Oranje de uiteindelijke winnaar zijn geworden, zo meldt de KRO in een persbericht.

Het probleem van de cijfers is veroorzaakt door 'langzame' computers, die na de uitzending nog nieuwe gegevens produceerden. En dat heeft te maken met een beveiliging die was ingebouwd om frauderen te voorkomen. Tijdens de uitzending kon alleen gestemd worden via een vaste telefoonlijn of via de mobiele telefoon. Alle kiezers konden maximaal 6 stemmen uitbrengen en de computers controleerden of dit aantal niet werd overschreden.

Daardoor ontstond evenwel vertraging in de verwerking van de gegevens met als resultaat dat de telefoonlijnen geblokkeerd raakten. Toen de uitzending werd afgesloten stond Pim Fortuyn aan kop en werd hij onder het toeziend oog van de notaris als winnaar aangewezen.

Volgens de officiële telling had Fortuyn op dat moment bijna 115.000 stemmen en Willem van Oranje 111.000 en daarmee was Fortuyn 'de grootste', maar telling van de stemmen na de uitzending geeft aan dat Pim Fortuyn 130.000 stemmen heeft en Willem van Oranje 161.000.

De KRO heeft besloten de afgesproken procedure te respecteren, en geen wijziging te brengen in de uitslag zoals die tijdens de uitzending is gepubliceerd.
"Tweede" plaats is natuurlijk nog steeds te hoog, maar goed.
Oud 16-11-2004, 15:47
Keith
Keith is offline
Inderdaad

Pim Fortuyn heeft helemaal niks gedaan voor Nederland en daarmee is hij een geweldige Nederlander, want dat is waar Nederlanderschap om draait: niets doen, alleen maar klagen over wat anderen doen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 15:48
Mawopma XIV
Mawopma XIV is offline
Citaat:
GinnyPig schreef op 16-11-2004 @ 16:47 :
Van http://nu.nl/news.jsp?n=443284&c=10

"Tweede" plaats is natuurlijk nog steeds te hoog, maar goed.
Dit is nou precies wat sommige al verwachtte, en zo praat de KRO er zich zelf ook weer uit.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Keith schreef op 16-11-2004 @ 16:47 :
Inderdaad

Pim Fortuyn heeft helemaal niks gedaan voor Nederland en daarmee is hij een geweldige Nederlander, want dat is waar Nederlanderschap om draait: niets doen, alleen maar klagen over wat anderen doen.
idd
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Mawopma XIV schreef op 16-11-2004 @ 16:46 :
Nou er zijn mensen die er nog veel meer recht op hebben ;}
ja ik bijvoorbeeld, als pim het kan kan ik t ook
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 15:51
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
Keith schreef op 16-11-2004 @ 16:47 :
Inderdaad

Ik stel voor dat we allemaal Duitscher worden
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Oni Shikio schreef op 16-11-2004 @ 16:51 :
Ik stel voor dat we allemaal Duitscher worden
of niet, ik ben al gedeeltelijk duits (en engels en frans en afrikaans en chinees en indo en indiaans)
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 15:53
Verwijderd
Citaat:
Oni Shikio schreef op 16-11-2004 @ 16:51 :
Ik stel voor dat we allemaal arabisch worden
Wat een goed idee
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 15:59
Mawopma XIV
Mawopma XIV is offline
Citaat:
makelville schreef op 16-11-2004 @ 16:53 :
Wat een goed idee
wat een leuke woord verwarring ;/
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 16:03
TIEN
TIEN is offline
haha wat een giller
niet trots om nederlander te zijn!!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 16:05
Verwijderd
Citaat:
TIEN schreef op 16-11-2004 @ 17:03 :
haha wat een giller
niet trots om nederlander te zijn!!
Trots is een verwerpelijk fenomeen, zeker als het om nationalisme gaat.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 16:08
thunder110
thunder110 is offline
OMG maar die hele top drie ook
Pim Fortuyn, Willem van Oranje en Willem Drees.
Oud 16-11-2004, 16:12
Verwijderd
Citaat:
thunder110 schreef op 16-11-2004 @ 17:08 :
OMG maar die hele top drie ook
Pim Fortuyn, Willem van Oranje en Willem Drees.
sorry to ask maar wie de fuck is/was willem drees?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 16:17
Keith
Keith is offline
Heb je nooit geschiedenis gehad?

Drees is een van de belangrijkste premiers uit de Nederlandse geschiedenis, hij leidde na WO II de wederopbouw van Nederland ten tijde van de consensuspolitiek. Hij verenigde het land in barre tijden. Ik weet nog dat ik zijn stukje zag in het betreffende programma, ik was best onder de indruk van hoeveel het volk hem leek lief te hebben. Maar of hi jzo geweldig was? Ik denk dat de mensen om hem heen, de lijsttrekker van de KVP (Katholieke Volkspartij, in 1980 opgegaan in het CDA) bijvoorbeeld, evenveel eer verdienen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Keith schreef op 16-11-2004 @ 17:17 :

Drees is een van de belangrijkste premiers uit de Nederlandse geschiedenis, hij leidde na WO II de wederopbouw van Nederland ten tijde van de consensuspolitiek. Hij verenigde het land in barre tijden. Ik weet nog dat ik zijn stukje zag in het betreffende programma, ik was best onder de indruk van hoeveel het volk hem leek lief te hebben. Maar of hi jzo geweldig was? Ik denk dat de mensen om hem heen, de lijsttrekker van de KVP (Katholieke Volkspartij, in 1980 opgegaan in het CDA) bijvoorbeeld, evenveel eer verdienen.
sorry, dit heb ik niet meegekregen maar thnx voor de info
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 16:23
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Wie stemt er op die skinhead....Racistenvolk
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 16:25
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 16-11-2004 @ 17:23 :
Wie stemt er op die skinhead....Racistenvolk
domme koeien is de juiste benaming, en hij was geen skinhead
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 16:27
DK
DK is offline
Hoezo vernederen we ons eigen land? Kom op zeg, als er ooit 1 politicus in dit land is geweest die ervoor gezorgd heeft dat de mensen zich weer gingen bemoeien met de politiek en dat de politiek weer ging leven onder de mensen, dan is het PIM FORTUYN wel geweest!! Een man die stond voor zijn eigen mening en openheid en die bergen respect heeft gekregen van vele mensen! Een man die het nog heel ver had kunnen schoppen in de wereld van de politiek omdat er eigenlijk eens iemand eerlijk en recht voor zn raap was! Geef eens toe; Nederland is toch toe aan iemand die eerlijk en duidelijk is?! Kijk nu eens wat er voor een chaos aan het ontstaan is? Daaruit blijkt toch meer dan een beetje dat Pim gewoon gelijk had? Nederland wordt onveilig!! Pim Foruyn was een man die wist wat er onder de mensen leefde... Hij wist mensen te prikkelen om voor hun meningen uit te komen.. Hij is de man die nog lang in de gedachten van het volk zal blijven... Respect is wat hij verdient!!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 16:28
Verwijderd
Citaat:
DK schreef op 16-11-2004 @ 17:27 :
Hoezo vernederen we ons eigen land? Kom op zeg, als er ooit 1 politicus in dit land is geweest die ervoor gezorgd heeft dat de mensen zich weer gingen bemoeien met de politiek en dat de politiek weer ging leven onder de mensen, dan is het PIM FORTUYN wel geweest!! Een man die stond voor zijn eigen mening en openheid en die bergen respect heeft gekregen van vele mensen! Een man die het nog heel ver had kunnen schoppen in de wereld van de politiek omdat er eigenlijk eens iemand eerlijk en recht voor zn raap was! Geef eens toe; Nederland is toch toe aan iemand die eerlijk en duidelijk is?! Kijk nu eens wat er voor een chaos aan het ontstaan is? Daaruit blijkt toch meer dan een beetje dat Pim gewoon gelijk had? Nederland wordt onveilig!! Pim Foruyn was een man die wist wat er onder de mensen leefde... Hij wist mensen te prikkelen om voor hun meningen uit te komen.. Hij is de man die nog lang in de gedachten van het volk zal blijven... Respect is wat hij verdient!!
pim is diegene die voor al deze ongein heeft gezorgd met zn kutpartij en zijn rechts gelul
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Keith schreef op 16-11-2004 @ 17:17 :

Vorig jaar examen gedaan?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 16:31
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
1) desinteresse in de politiek is pas de laatste 15 jaar ontstaan, daarvoor was zo iemand niet eens nodig. en dat veel mensen niet geinteresseerd zijn/waren in de politiek zegt meer over hun eigen domheid dan over de politiek. dat het ging leven is alleen maar doordat er iets gebeurde, niet omdat hij zulke geweldige dingen zei.

2) behalve dat ie goed kon ouwehoeren waren zn plannen compleet onrealistisch dus had ie t toch niet ver kunnen brengen

3) hij heeft idd wel wat gedaan maar komop, willem van oranje of erasmus hebben echt wel wat meer invloed gehad en belangrijkere dingen gedaan
Oud 16-11-2004, 16:34
Keith
Keith is offline
inderdaad, de "heb jij nooit geschiedenis gehad"-opmerking was ook niet serieus bedoeld hoor.

Het is niet Pim Fortuyn die ervoor gezorgd heeft dat Nederlanders weer aan politiek denken. Het is Pim Fortuyn die er voor heeft gezorgd dat mensen die er niks van weten zich zijn gaan bemoeien met de politiek, zonder dat ze eerst de moeite nemen er iets over te leren.

Toch verdient hij wel respect, oneens als ik het was met zijn ideeen was hij best slim en hij had het wel allemaal goed doordacht, da's meer dan we kunnen zeggen van een hoop politici die nu in de tweede kamer zitten.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 16:37
DK
DK is offline
Het feit dat Pim ervoor kon zorgen dat enorm veel mensen interesse gingen tonen zegt dan weer veel meer iets over Pim dan over de zogenaamde "domme mensen" zoals jij het wil verwoorden!

De ideeën van Pim waren bepaald niet onrealistisch en in een hele korte periode heeft hij meer laten zien dan menig ander politicus!

De glorietijden van Pim moesten nog komen.. Hij was op de goede weg om een groot politicus te worden..

Het feit dat hier nogal wat mensen zijn die een onrealistische mening hebben hier, daar stoor ik me nog het meeste aan! Als je er niks vanaf weet, laat je mening hier dan lekker hangen oké?! Pim had zelfs vele allochtone aanhangers en het is zeer laag om hem af te schilderen als een skinhead, racist of iets dergelijks.

Deze man verdient respect!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 16:40
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DK schreef op 16-11-2004 @ 17:37 :

De ideeën van Pim waren bepaald niet onrealistisch en in een hele korte periode heeft hij meer laten zien dan menig ander politicus!
Had hij ideeen dan? Ik hoorde hem alleen maar klagen over hoe fout Paars was en wat er allemaal mis was. En de paar ideeen die hij had, werden door ondermeer de SP van tafel geveegd als zijnde pimpelpaars gezever. Niet dat de SP de waarheid in pacht heeft, hoor, maar deze partij was de enige die inhoudelijk erop ingegaan was zowat.
Oud 16-11-2004, 16:42
puk_666
puk_666 is offline
http://www.home.nl/nieuws/binnenland/artikel/00148497

Willem van Oranje kreeg na afloop meeste stemmen
16 november 2004, 17:23:45

HILVERSUM (ANP) - Als het rechtstreekse programma De Grootste Nederlander maandagavond langer had geduurd, dan was Willem van Oranje winnaar geworden van die verkiezing en niet Pim Fortuyn. Dat meldde de KRO dinsdag.

Voor het einde van uitzending kwam het aantal stemmen voor Fortuyn uit op bijna 115.000 en voor Willem van Oranje op 111.000. Daarmee was Fortuyn onmiskenbaar de grootste, aldus de KRO. Na de uitzending waren de rollen omgedraaid. Er kwamen nog zoveel stemmen binnen dat Willem van Oranje uitkwam op 161.000 en Fortuyn bleef steken op 130.000.

De KRO wil zich echter aan de vooraf afgesproken procedure houden dat alleen de stemmen tellen die tijdens de uitzending op Nederland 1 zijn binnengekomen.

Computers

Volgens de omroep is het probleem van de uiteenlopende cijfers veroorzaakt door computers die na de uitzending nog nieuwe gegevens produceerden. Dat had te maken met een beveiliging die was ingebouwd om frauderen te voorkomen. Tijdens de uitzending kon alleen gestemd worden via een vaste telefoonlijn of via de mobiele telefoon. Kiezers konden maximaal zes stemmen uitbrengen. Computers controleerden of dit aantal niet werd overschreden.

,,Daardoor ontstond vertraging in de verwerking van de gegevens met als resultaat dat de telefoonlijnen geblokkeerd raakten. Als noodgreep werd tijdens de uitzending besloten alsnog het stemmen per SMS toe te staan. Daardoor werden er op het hoogtepunt van de finale in korte tijd zoveel berichten tegelijk verzonden dat opnieuw vertraging ontstond in de verwerking van de gegevens'', aldus de KRO.

willem zou eigenlijk gewonnen hebben als de computers niet zo sloom waren...
Oud 16-11-2004, 16:45
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
puk_666 schreef op 16-11-2004 @ 17:42 :
[url]
De KRO wil zich echter aan de vooraf afgesproken procedure houden dat alleen de stemmen tellen die tijdens de uitzending op Nederland 1 zijn binnengekomen.
(...)
Volgens de omroep is het probleem van de uiteenlopende cijfers veroorzaakt door computers die na de uitzending nog nieuwe gegevens produceerden. Dat had te maken met een beveiliging die was ingebouwd om frauderen te voorkomen. [u]Tijdens de uitzending kon alleen gestemd worden via een vaste telefoonlijn of via de mobiele telefoon. Kiezers konden maximaal zes stemmen uitbrengen. Computers controleerden of dit aantal niet werd overschreden.

,,Daardoor ontstond vertraging in de verwerking van de gegevens met als resultaat dat de telefoonlijnen geblokkeerd raakten. Als noodgreep werd tijdens de uitzending besloten alsnog het stemmen per SMS toe te staan. Daardoor werden er op het hoogtepunt van de finale in korte tijd zoveel berichten tegelijk verzonden dat opnieuw vertraging ontstond in de verwerking van de gegevens'', aldus de KRO.

Erm.... alleen de stemmen tellen die zijn binnengekomen. Die stemmen die er later bij zijn gekomen, waren ook binnengekomen tijdens de uitzending (althans grotendeels), maar werden verlaat verwerkt door de computers.
KRO
Oud 16-11-2004, 16:48
Keith
Keith is offline
Ach wat sneu, maar ja, maakt het echt uit? Sommige mensen zijn het eens met de uitslag anderen niet, en als de uitslag andersom was geweest was dat nog steeds zo geweest. Gaat wel om weinig stemmen he, 130.000...., blijkt wel hoeveel we er daadwerkelijk om geven.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 16:53
Mawopma XIV
Mawopma XIV is offline
Citaat:
Jij hebt het duidelijk niet helemaal begrepen. De politiek is moeilijk, neit iedereen kan die begrijpen. Je kan dan wel hele duidelijke onrealistiche onhaalbare meningen het land in slingeren maar heeft dat enige zin? Nee want in Den Haag behaal je er niks mee. Maar bij mensen die niks van politiek begrijpen wel, die zien eindelijk iemand die zij begrijpen en stemmen daarop. Daarom vinden ze hem zo groot. Sinds zijn dood praat iedereen met respect overhem, is soort mediahype. Net als dat niemand echt iets tegen van Gogh heeft op dit moment dat is altijd zo mensen praten achterelkaar aan. Pim begreep dat goed en daaorm heeft hij zo veel stemmen gekregen en nu weer. Ik vind dat fout want het vertekent de werkelijkheid alleenmaar waarmee je niks opschiet.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 16:54
Verwijderd
Citaat:
puk_666 schreef op 16-11-2004 @ 17:42 :
http://www.home.nl/nieuws/binnenland/artikel/00148497

Willem van Oranje kreeg na afloop meeste stemmen
16 november 2004, 17:23:45

HILVERSUM (ANP) - Als het rechtstreekse programma De Grootste Nederlander maandagavond langer had geduurd, dan was Willem van Oranje winnaar geworden van die verkiezing en niet Pim Fortuyn. Dat meldde de KRO dinsdag.

Voor het einde van uitzending kwam het aantal stemmen voor Fortuyn uit op bijna 115.000 en voor Willem van Oranje op 111.000. Daarmee was Fortuyn onmiskenbaar de grootste, aldus de KRO. Na de uitzending waren de rollen omgedraaid. Er kwamen nog zoveel stemmen binnen dat Willem van Oranje uitkwam op 161.000 en Fortuyn bleef steken op 130.000.

Computers

Volgens de omroep is het probleem van de uiteenlopende cijfers veroorzaakt door computers die na de uitzending nog nieuwe gegevens produceerden. Dat had te maken met een beveiliging die was ingebouwd om frauderen te voorkomen. Tijdens de uitzending kon alleen gestemd worden via een vaste telefoonlijn of via de mobiele telefoon. Kiezers konden maximaal zes stemmen uitbrengen. Computers controleerden of dit aantal niet werd overschreden.

willem zou eigenlijk gewonnen hebben als de computers niet zo sloom waren...
jammer was al gepost ergens myrna
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 16:57
DK
DK is offline
Citaat:
Mawopma XIV schreef op 16-11-2004 @ 17:53 :
Jij hebt het duidelijk niet helemaal begrepen. De politiek is moeilijk, neit iedereen kan die begrijpen. Je kan dan wel hele duidelijke onrealistiche onhaalbare meningen het land in slingeren maar heeft dat enige zin? Nee want in Den Haag behaal je er niks mee. Maar bij mensen die niks van politiek begrijpen wel, die zien eindelijk iemand die zij begrijpen en stemmen daarop. Daarom vinden ze hem zo groot. Sinds zijn dood praat iedereen met respect overhem, is soort mediahype. Net als dat niemand echt iets tegen van Gogh heeft op dit moment dat is altijd zo mensen praten achterelkaar aan. Pim begreep dat goed en daaorm heeft hij zo veel stemmen gekregen en nu weer. Ik vind dat fout want het vertekent de werkelijkheid alleenmaar waarmee je niks opschiet.
Blijkbaar heeft Nederland behoefte aan een man zoals PIM FORTUYN!! Het gaat overal mis en Pim had gelijk. Nederland is straks niet meer van Nederlanders en we kunnen ons nergens meer veilig voelen. Als iedereen zich eens zou aanpassen, dan zou het een stuk makkelijker gaan!!!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 17:02
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DK schreef op 16-11-2004 @ 17:57 :
Blijkbaar heeft Nederland behoefte aan een man zoals PIM FORTUYN!! Het gaat overal mis en Pim had gelijk. Nederland is straks niet meer van Nederlanders en we kunnen ons nergens meer veilig voelen. Als iedereen zich eens zou aanpassen, dan zou het een stuk makkelijker gaan!!!
Jaaaa deporteren!!!!!

volgens mij heb je geen flauw benul waar je eerder op had gereageerd - en ja, mijn reactie slaat ook nergens op.
Reageren

Regels voor berichten