Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Nationalisme moet bevorderd worden
ja 24 32.43%
nee 50 67.57%
Aantal stemmers: 74. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2004, 20:35
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 25-11-2004 @ 21:33 :
Dit is nogal een ethisch dilemma. Aan de ene kant zijn weinigen gebaat bij geestelijk gehandicapte mensen, maar aan de andere kant: wie of wat geeft jou het recht om ze niet ter wereld te laten komen? Hebben zij geen recht op leven?

Voor beide zijden is wat te zeggen, maar je komt er toch nooit uit.
Maar het zijn nog geen baby´s. Dus je neemt geen leven weg, en bespaart een heleboel mensen inclusief de foetus een boel problemen en leed.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2004, 20:37
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 25-11-2004 @ 21:34 :
Ja dat bedoel ik maar net. Komt er toch nog ooit iets zinnigs uit jou.
Echt heerlijk zo lekker bitchy ben jij
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 20:38
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 25-11-2004 @ 21:37 :
Echt heerlijk zo lekker bitchy ben jij
Excusez-moi?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 20:39
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Een foetus is natuurlijk ook al een mens, maar het is erg moeilijk om een grens te trekken waar je zegt dat het ethisch verantwoord is om te aborteren, erg moeilijk vraagstuk. Zeker in het licht van het recente onderzoek waaruit blijkt dat foetussen die tussen de 22 en 24 na aanvang van de zwangerschap geaborteerd worden toch nog levensvatbaar kunnen zijn.

Dat levert het probleem op dat een geaborteerd kind van 24 weken blijft leven, en dat zorgt voor een absurde zorgelijke situatie.
Oud 25-11-2004, 20:39
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 25-11-2004 @ 21:35 :
Maar het zijn nog geen baby´s. Dus je neemt geen leven weg, en bespaart een heleboel mensen inclusief de foetus een boel problemen en leed.
Een foetus leeft al wel. Dus ik herhaal: wie of wat geeft jou het recht om dat te beëindigen? Hebben zij geen recht op leven? Zijn dat dan toch de nieuwe 'Untermenschen'?
Oud 25-11-2004, 20:40
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 25-11-2004 @ 21:30 :
Er is niets mis met abortus. De foetus is dan nog geen baby. Dus aangezien het nog een foetus is, zou het de beste oplossing voor iedereen zijn. Je vermoordt als het ware niemand.
En ik weet wat je bedoelde. Maar jij kan mijn reactie erop weer niet volgen. Wat ik zei is dat je kunt beredeneren op de ernst van de ziekte dat het onmogelijk zal zijn een goed leven te leiden.
En doe niet zo arrogant.
En ik zeg nogmaals dat het niet te beredeneren is of iemand een 'goed' leven zal lijden, omdat 'goed' niet te definiëren of te meten is.

En ik doe niet arrogant, ik weet gewoon dat ik slimmer ben dan jij en Adolf Hypert€xt samen.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 20:40
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-11-2004 @ 21:27 :
Jij hebt nog steeds geen cursus begrijpend lezen gedaan, he? Wat ik dus zeg is: dat je niet weet wat voor leven zo iemand zal hebben, OOK AL WEET JE HOE ERNSTIG DE ZIEKTE IS. Want misschien kan iemand met een ernstige afwijking ook gelukkig zijn. Die man bij Spijkerman aan tafel heeft ook jarenlang geoefend om zijn handicap onder controle te krijgen en nu is hij happy. En zijn ouders zijn ook harstikke blij met hem. Ik heb niks tegen abortus, maar we moeten er ook geen lopende-band-werk van maken he.
Vind jij dat niet dat de keuze moet worden opengelaten aan ouders om als er geconstateerd wordt dat het kind een ernsitge handicap heeft om dan omwillen van het kind en omwillen van zichzelf te zeggen dat ze het niet zien zitten?
Oud 25-11-2004, 20:42
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 25-11-2004 @ 21:40 :
Vind jij dat niet dat de keuze moet worden opengelaten aan ouders om als er geconstateerd wordt dat het kind een ernsitge handicap heeft om dan omwillen van het kind en omwillen van zichzelf te zeggen dat ze het niet zien zitten?
Jazeker moet dat de keuze van de ouders zijn. Maar dat moet dus niét door anderen opgelegd worden, omdat 'ze niet bruikbaar/nuttig zijn voor de maatschappij', zoals ikkedommeleerlinge en Adolf Hypert€xt betogen.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 20:43
TD
TD is offline
Citaat:
Dit is inderdaad al veel redelijker dan te zeggen dat zo'n kind (-in-wording) sowieso al geaborteerd zou moeten worden.

De ouders kunnen dan de overweging maken of ze het psychisch/financieel of op welk vlak dan ook aankunnen om die taak op zich te nemen, want zwaar is het zeker als je het 'goed' wil doen - maar dan kan het wél de moeite waard zijn!
Oud 25-11-2004, 20:43
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Ja tuurlijk vind ik dat!!! Het moet ook geen wet zijn dat de baby dood moet. Maar ik bedoel. Ja, het is natuurlijk de keuze van de moeder. Maar het moet wel kunnen.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 20:46
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-11-2004 @ 21:42 :
Jazeker moet dat de keuze van de ouders zijn. Maar dat moet dus niét door anderen opgelegd worden, omdat 'ze niet bruikbaar/nuttig zijn voor de maatschappij', zoals ikkedommeleerlinge en Adolf Hypert€xt betogen.
Had de discussie ook niet helemaal doorgelezen, maar had "ikkeleerligen" geopperd dat foetussen met afwijkingen geaborteerd moesten worden? Dat is inderdaad niet zo slim, en volgens mij ook niet conform de islam.
Oud 25-11-2004, 20:47
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 25-11-2004 @ 21:46 :
Had de discussie ook niet helemaal doorgelezen, maar had "ikkeleerligen" geopperd dat foetussen met afwijkingen geaborteerd moesten worden? Dat is inderdaad niet zo slim, en volgens mij ook niet conform de islam.
Hoevaak moet ik nog zeggen dat ik niet moslims ben. En zoals boven staat vermeld, ben ik het eens dat de keuze aan de moeder overgelaten moet worden. Maar dat leek me logisch.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 20:50
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 25-11-2004 @ 21:46 :
Ze impliceerde dat foetussen met afwijkingen sowieso geaborteerd moesten worden, nadat A. Hypert€xt dat eerder had gezegd.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 20:50
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 25-11-2004 @ 21:47 :
Hoevaak moet ik nog zeggen dat ik niet moslims ben.
Weet ik nou zo onderhand wel, je bezit ook te weinig kennis om moslim te zijn.
Oud 25-11-2004, 20:51
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 25-11-2004 @ 21:50 :
Weet ik nou zo onderhand wel, je bezit ook te weinig kennis om moslim te zijn.
Die kennis hoef ik dan toch ook niet te bezitten.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 21:03
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 25-11-2004 @ 21:51 :
Die kennis hoef ik dan toch ook niet te bezitten.
je begrijpt dat anderen het verwijt maken ergens te weinig kennis van te bezitten voortaan weggehoond zal worden?
Oud 25-11-2004, 21:06
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
T_ID schreef op 25-11-2004 @ 22:03 :
je begrijpt dat anderen het verwijt maken ergens te weinig kennis van te bezitten voortaan weggehoond zal worden?
vage zin...
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 19:39
Verwijderd
nationalistische foetussen
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 19:40
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 26-11-2004 @ 20:39 :
nationalistische foetussen
Je moet vroeg beginnen, ik pleit voor het afspelen van het Wilhelmus tijdes zwangerschapsgym.
Reageren

Regels voor berichten