![]() |
||
Citaat:
![]() Maar als je dat dan toch wil ,de clichématige Jazz-progressie gaat volgens mij van de tweede trap, naar de dominant, naar de eerste trap, dus dan krijg je (bij wijze van voorbeeld in C) Dmin7 => G7 => Cmaj7. Oh, ja; meer info over Jazz-theorie: http://www.outsideshore.com/primer/primer/
Laatst gewijzigd op 31-12-2004 om 16:57. |
Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ik heb net trouwens Herbie Hancock - The Complete Blue Note 60's binnen, erg sterk ![]() Laatst gewijzigd op 04-01-2005 om 01:42. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Alle respect voor Wynton als muzikant en trompetist, maar ik vind hem niet echt boeiend om naar te luisteren ofzo. het klinkt precies als wat het is; een voortborduring op de jaren 50 jazz. Hij heeft wel voor een opleving van de traditionele jazz gezorgd, en hij was op zijn 20ste geloof ik al de best betaalde trompetist in de muziekbuzziness, dat verdient wel respect. En wat een irritant figuur moet dat zijn zeg, in alle documentaires waarin ik hem heb gezien praat hij de helft van de tijd in trompetsolo's ![]() En hoe kut is Buckshot Lefonque
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Het zette het begin in van de Jazz-Rock periode, maar de plaat is zelf nogal laidback, trippy en chaotisch in vergelijking met latere Fusion zoals we dat kennen van beroemde Jazzrock bands als Weather Report en Return to Forever. Hierin speelden ook enkele van de muzikanten die hieronder genoemd staan. Bitches Brew bestaat uit een serie jams die Miles destijds opnam met bekende namen als Joe Zawinul, Wayne Shorter, Airto, John McLaughlin, Chick Corea, Jack DeJohnette, Dave Holland, Don Alias, Benny Maupin, Larry Young en Lenny White. Slechts een greep uit deze jams zijn op het oorspronkelijke album verschenen. Later volgde nog "The Complete Bitches Brew Sessions".
Laatst gewijzigd op 05-01-2005 om 00:27. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Als je echt pure Jazz wilt moet je terug naar waar het allemaal mee begon. Dan vallen Bop, Free Jazz, Fusion en bepaalde Avant Garde werken ook af. Als artiesten zoals Jamie Culumn ervoor kunnen zorgen dat de nieuwe luisteraar zich ook gaat verdiepen in de oudere jazz artiesten dan kun je dat als jazzliefhebber alleen maar toejuichen lijkt me. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
*edit* aanvulling: die doet aan karaoke.
Laatst gewijzigd op 08-01-2005 om 11:02. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
- Wat een sukkel, de mannelijke Norah Jones blegh - He die gast is wel vet (na interview, over bijv zijn stage perf. en invloeden) - Toch wel snel irritant en beetje zelfingenomen Nu zit ik tussen die laatste twee. HIj is niet je van het, niet puur jazz, maar hij kan wél pianospelen en hij doet iets origineels! Niks karaoke... |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
als je die laatste kiest krijg je van mij een nek schot ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 08-01-2005 om 17:09. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
John Coltrane - My Favorite Things Eric Dolphy - Out to Lunch Miles Davis - Seven Steps to heaven Miles Davis - Sketches of Spain Miles Davis - Miles Smiles Dave Brubeck Quartet - Time Out Dave Brubeck Quartet - Live At Carnegie Hall En zo kan ik er nog wel een paar noemen, maar laat ik het beperken tot dit rijtje. Het is slechts een greep uit een paar essentieele albums die je zeker een keer gehoord moet hebben.
Laatst gewijzigd op 08-01-2005 om 22:30. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Hier is een iets korter gedicht over Jazz Some like to dominate, others caress a voluptuous rhythm on pliant strings. This pulse drives life through wanton counterpoint, the heart and harmony of things. Adrian Green
Laatst gewijzigd op 14-01-2005 om 23:42. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik bedoel, het is allemaal leuk en aardig hoor, maar ik vind dat al snel overbodig idd. |
![]() |
||
Citaat:
En hoe groot zijn collectie is en waar ie het aan opgedragen heeft maakt natuurlijk geen reet uit. Is een gedicht ook automatisch goed als Deelder het opdraagt aan Goethe, Beethoven of Plato, om maar eens wat te noemen?
|||||
Citaat:
Waar kun je dan wel een gedicht over schrijven? Over eten? Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Op de manier waarop Coltrane het speelt vertelt het daarnaast ook 'zijn' verhaal. Omdat het instrumentaal is, is het misschien iets minder grijpbaar, als een abstract schilderij maar daarom niet minder mooi. De uitvoering van Brubeck vind ik b.v. vrij inhoudsloos, het is wel hetzelfde stuk maar het is veel te steriel.. te perfect binnen de lijntjes met weinig gevoel.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
[09-07-2006] Jazz met ballen @ Sugar Factory, Amsterdam Glacius | 6 | 09-07-2006 12:32 | |
Muziek |
North Sea Jazz 2005 LeRatLuciano | 52 | 01-05-2005 19:58 | |
Muziek |
Jazz & Fusion in de Boerderij Verwijderd | 5 | 08-01-2005 17:32 | |
Muziek |
Het grote Jazz Topic Beathoven | 62 | 05-09-2004 12:43 | |
Muziek |
Jazz!? konflict | 23 | 04-09-2004 11:39 | |
Verhalen & Gedichten |
Jazz metzondernix | 5 | 19-10-2001 13:10 |