Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2005, 20:25
Saycheese
Saycheese is offline
Een verandering van haarkleur kan doordat het DNA is gemuteerd, waardoor de pigmenten van de 'oude' kleur niet meer worden aangemaakt. In plaats daarvan worden er nu pigmenten van de 'nieuwe' kleur aangemaakt. Of dat kan door chemokuur, waarbij er stoffen in je lichaam worden gebracht, durf ik niet met zekerheid te zeggen, het lijkt me niet erg waarschijnlijk. Veel waarschijnlijker is dat DNA muteert door straling. Weet je zeker dat de verandering komt door de chemokuur en niet door bestraling?
Oud 25-05-2005, 23:51
rare kwast
rare kwast is offline
chemo kan ook..
wij werken op de afdeling met imuran (valt onder chemotherapiën)
wij moeten dat als besmet zien..dus maskers op en handschoenen aan als je in contact komt met beddengoed en uitscheidingsproducten omdat het bij ons ook voor dna veranderingen kan zorgen.

dus lijkt me als je t gebruikt het ook kan
Oud 28-05-2005, 01:34
3gg!3*4ng3rf!5t
3gg!3*4ng3rf!5t is offline
hoe komt het dat als je ligt en je kijkt naar de lucht dat je witte 'puntjes' zeer willekeurig ziet bewegen? Iemand die dit ook ziet? Ik zie ze niet op bijv. muren of andere stof
Oud 29-05-2005, 22:02
Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 26-05-2005 @ 00:51 :
chemo kan ook..
wij werken op de afdeling met imuran (valt onder chemotherapiën)
wij moeten dat als besmet zien..dus maskers op en handschoenen aan als je in contact komt met beddengoed en uitscheidingsproducten omdat het bij ons ook voor dna veranderingen kan zorgen.

dus lijkt me als je t gebruikt het ook kan
Oke, bedankt! Dat wist ik nog niet
Oud 30-05-2005, 19:36
Luminous
Luminous is offline
ik vraag me al een hele tijd af waarom je pijn in je rug krijgt wanneer je ijs eet
Oud 04-06-2005, 21:01
Experium
Experium is offline
Een maat van mij heeft een aandoening aan zn darmen. erg veel weet ik er niet van want hij wilt dr niet veel over kwijt want hij schaamt zich rot. logisch.

Soms stinkt het behoorlijk maar hij kan er niks aan doen.. weet nie hoe het precies zit en wat het is.. kan iemand mij met wat info verschaffen?
Oud 04-06-2005, 21:02
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Experium schreef op 04-06-2005 @ 22:01 :
Een maat van mij heeft een aandoening aan zn darmen. erg veel weet ik er niet van want hij wilt dr niet veel over kwijt want hij schaamt zich rot. logisch.

Soms stinkt het behoorlijk maar hij kan er niks aan doen.. weet nie hoe het precies zit en wat het is.. kan iemand mij met wat info verschaffen?
Als je niet weet hoe het heet lijkt het me erg moeilijk om informatie te geven.
Oud 04-06-2005, 21:03
Experium
Experium is offline
Tja. daarom probeer ik het ook hier mischien weet iemand wat het is? en of het te genezen is ofzo..
Oud 04-06-2005, 21:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Experium schreef op 04-06-2005 @ 22:03 :
Tja. daarom probeer ik het ook hier mischien weet iemand wat het is? en of het te genezen is ofzo..
Het enige wat ik zo gauw kan bedenken is een spastische darm. Dat is niet te genezen.
Oud 04-06-2005, 21:14
langejongen
langejongen is offline
Citaat:

Offtopic: Misschien heb ik dat ook wel, want ik stink ook soms behoorlijk. Op de gekste momenten en terwijl ik niks met uien op heb oid.
Oud 05-06-2005, 13:11
Joris
Joris is offline
Citaat:
r.carlos schreef op 22-05-2005 @ 16:55 :
hoe kan het dat je rugpijn hebt (chronisch) en dat ze niet vinden vanwaar het komt?
Rugpijn is een klacht die echt heel erg veel voorkomt waar niet echt vaak een echte oorzaak voor wordt gevonden. Het blijkt dat rugpijn ook kan ontstaan door een psycische oorzaak. Dat wil niet zeggen dat iemand gek is maar dat je rugpijn voelt zonder dat er een echte verklaring voor te vinden is op de plek van de pijn zelf.
Oud 05-06-2005, 23:08
FLuKee
FLuKee is offline
Citaat:
CSN schreef op 16-04-2005 @ 16:18 :
Waarom worden blauwe plekken na een tijdje paars en dan groen en dan ook nog eens geel?
Afbraakproducten van hemoglobine, meerbepaald van de haemgroep in dat proteïne. Wordt via verschillende stappen afgebroken, met vorming van gekleurde producten, zoals biliverdine (groenig) en bilirubine (gelig).
Oud 06-06-2005, 10:10
Roos
Roos is offline
Citaat:

Het kunnen verschillende dingen zijn. Ik neem aan dat hij geen stoma heeft.

Je kunt wat info zoeken over: M. Crohn, colitis ulcerosa, pancreasinsufficientie (dit betekent dat je alvleesklier niet goed werkt. De alvleesklier maakt enzymen om je eten te verteren: als dit niet goed werkt, is de ontlasting vettig en stinkt het).
Het kunnen ook nog andere dingen zijn maar die weet ik zo even niet
Oud 09-06-2005, 17:28
Verwijderd
Ik werk sinds een paar maanden in een ijssalon en elke dag als ik wakker word heb ik een raar gevoel in mijn rechterhand. Ik kan mijn hele hand niet meer goed openen en sluiten, en mijn vingers buigen gaat al helemaal slecht. Ik denk zelf dat het komt door het ijsscheppen maar ook na een dag vrij heb ik hier last van, en het wordt elke week erger.
Soms kost het echt moeite om bijvoorbeeld iets te pakken omdat het zoveel pijn doet om mijn vingers te buigen of mijn hand tot een vuist te maken. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en wat ik er aan kan doen?
Oud 09-06-2005, 18:46
Roos
Roos is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 09-06-2005 @ 18:28 :
Ik werk sinds een paar maanden in een ijssalon en elke dag als ik wakker word heb ik een raar gevoel in mijn rechterhand. Ik kan mijn hele hand niet meer goed openen en sluiten, en mijn vingers buigen gaat al helemaal slecht. Ik denk zelf dat het komt door het ijsscheppen maar ook na een dag vrij heb ik hier last van, en het wordt elke week erger.
Soms kost het echt moeite om bijvoorbeeld iets te pakken omdat het zoveel pijn doet om mijn vingers te buigen of mijn hand tot een vuist te maken. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en wat ik er aan kan doen?
Het zou inderdaad heel goed een overbelasting kunnen zijn van je hand.... Ik denk dat dit met rust moet genezen (je huisarts weet hier meer over). Misschien kun je jezelf aanwennen om wat oefeningen met je pols/vingers te doen tijdens het werk (zoals je ook doet bij RSI).
Oud 12-06-2005, 10:26
Gambokkur
Gambokkur is offline
Soms, als ik een agressieve gedachte heb, gebeurt er iets vreemds in mijn hoofd, ik zou het kunnen beschrijven als een soort 'kortsluiting'.
Hebben jullie dat ook ? En waardoor wortd het veroorzaakt ?
Oud 13-06-2005, 13:35
Verwijderd
mischien door je ademhaling ofzo?

te weinig zuurstof in je hersenen..?
Oud 13-06-2005, 18:24
Gambokkur
Gambokkur is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 13-06-2005 @ 14:35 :
mischien door je ademhaling ofzo?

te weinig zuurstof in je hersenen..?
Lijkt me van niet. Het is zeer plotseling, terwijl verder alles normaal is.
Oud 13-06-2005, 18:58
Roos
Roos is offline
Citaat:
Gambokkur schreef op 12-06-2005 @ 11:26 :
Soms, als ik een agressieve gedachte heb, gebeurt er iets vreemds in mijn hoofd, ik zou het kunnen beschrijven als een soort 'kortsluiting'.
Hebben jullie dat ook ? En waardoor wortd het veroorzaakt ?
Door release van bepaalde hormonen en verschillende processen in je lichaam, gaan sommige hersendelen op 'actief' staan, en worden andere hersendelen juist onderdrukt.
Hierdoor sta je erg strak van de spanning, je bent zeer alert, reageer impulsief en snel, en je kunt niet meer redelijk nadenken (bijvoorbeeld bedenken wat je agressieve gedrag voor gevolgen heeft).
Bij de één zijn deze processen sterker dan bij de ander. Daarom zal de ene persoon wél overgaan tot agressie in een situatie, en zal de andere persoon deze neiging kunnen onderdrukken.
Hoe dit kan heeft te maken met verschillende factoren (zowel genetisch al omgevingsfactoren, hoe je bent opgegroeid etc.).
Hopelijk is dit antwoord op je vraag (duidelijker kan ik het niet uitleggen, want ik weet zelf de details even niet )
Oud 14-06-2005, 09:05
Gambokkur
Gambokkur is offline
Citaat:
Roos schreef op 13-06-2005 @ 19:58 :
Door release van bepaalde hormonen en verschillende processen in je lichaam, gaan sommige hersendelen op 'actief' staan, en worden andere hersendelen juist onderdrukt.
Hierdoor sta je erg strak van de spanning, je bent zeer alert, reageer impulsief en snel, en je kunt niet meer redelijk nadenken (bijvoorbeeld bedenken wat je agressieve gedrag voor gevolgen heeft).
Bij de één zijn deze processen sterker dan bij de ander. Daarom zal de ene persoon wél overgaan tot agressie in een situatie, en zal de andere persoon deze neiging kunnen onderdrukken.
Hoe dit kan heeft te maken met verschillende factoren (zowel genetisch al omgevingsfactoren, hoe je bent opgegroeid etc.).
Hopelijk is dit antwoord op je vraag (duidelijker kan ik het niet uitleggen, want ik weet zelf de details even niet )
Daar zal het allemaal wel mee te maken hebben. Maar ik heb dat niet bij elke gedachte. Het is niet gewoon kwaadheid die ik voel, maar echt een fysiek gevoel in mijn hersenen, en het duurt slechts een fractoe van een seconde. Dus jullie hebben dat niet.
Oud 14-06-2005, 11:58
Cookie
Cookie is offline
Hey
hoe komt het dat jeoogleden zwaar worden als je moe of net wakker bent? Waarom willen je ogen dan dicht?
Oud 22-06-2005, 08:42
Jones
Wat is spierpijn? Ik weet zo ongeveer dat het wordt veroorzaakt door (over) belasting van spieren die je niet vaak gebruikt. Maar wat is nou het feitelijke proces? Waarom doen ze pijn na een dag sporten of actief bezig zijn?
Oud 22-06-2005, 18:01
ssjpan
ssjpan is offline
Citaat:
Jones schreef op 22-06-2005 @ 09:42 :
Wat is spierpijn? Ik weet zo ongeveer dat het wordt veroorzaakt door (over) belasting van spieren die je niet vaak gebruikt. Maar wat is nou het feitelijke proces? Waarom doen ze pijn na een dag sporten of actief bezig zijn?
Ik dacht iets van kleine scheurtjes in je spieren.
Oud 22-06-2005, 18:19
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Jones schreef op 22-06-2005 @ 09:42 :
Spierpijn wordt veroorzaakt doordat als je lang sport je lichaam overgaat op anaerobe verbranding in je spieren (zonder zuurstof) hierbij wordt melkzuur gevormd, als dat zich opstapeld in je spieren krijg je spierpijn.
Oud 23-06-2005, 09:24
Jones
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-06-2005 @ 19:19 :
Spierpijn wordt veroorzaakt doordat als je lang sport je lichaam overgaat op anaerobe verbranding in je spieren (zonder zuurstof) hierbij wordt melkzuur gevormd, als dat zich opstapeld in je spieren krijg je spierpijn.
En hoe schadelijk is die opstapeling in je spieren?
Oud 23-06-2005, 09:35
Roos
Roos is offline
Citaat:
Jones schreef op 23-06-2005 @ 10:24 :
En hoe schadelijk is die opstapeling in je spieren?
Melkzuur wordt na een paar dagen vanzelf weer afgebroken door het lichaam. Je houdt er dus geen schade aan over,behalve de tijdelijke pijn.
Oud 23-06-2005, 10:39
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 14-06-2005 @ 12:58 :
Hey
hoe komt het dat jeoogleden zwaar worden als je moe of net wakker bent? Waarom willen je ogen dan dicht?
boing
Oud 23-06-2005, 10:41
Roos
Roos is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 23-06-2005 @ 11:39 :
boing
Ik weet het niet
Oud 30-06-2005, 16:10
Verwijderd
ik heb een vraagje: hoe komt het dat je soms de hik hebt haha
Oud 30-06-2005, 17:57
netram
netram is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 30-06-2005 @ 17:10 :
lucht in je maag ofzo haha?
Oud 30-06-2005, 18:01
Verwijderd
de hik ís 'spastisch' samentrekken van de spieren in de buurt van je ribben, maar waarom die spieren besluiten tot samentrekken weet ik niet.
Oud 30-06-2005, 18:02
netram
netram is offline
had ik het toch bijna goed
Oud 30-06-2005, 18:59
Verwijderd
oke tnx haha
Oud 03-07-2005, 10:40
Roos
Roos is offline
Citaat:
netram schreef op 30-06-2005 @ 18:57 :
lucht in je maag ofzo haha?
Als dat eruit komt, laat je een boer.
Oud 04-07-2005, 15:38
barstje
barstje is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 30-06-2005 @ 17:10 :
Samentrekken van het middenrif ja! Kan schrikreactie zijn als je je bijvoorbeeld verslikt of als je te snel gegeten hebt. Maar kan ook komen als je je ergens over druk maakt. Kan eigenlijk ook zomaar komen.
Maar wat doen jullie tegen de hik?
(ik drink een glaasje water, ondersteboven, dat wel )
Oud 04-07-2005, 19:17
Verwijderd
ik heb da nu 3 dagen ofzo

doe je da echt haha
Oud 04-07-2005, 19:18
Verwijderd
Citaat:
beknopt schreef op 04-07-2005 @ 16:38 :
Maar wat doen jullie tegen de hik?
Ik probeer met m'n duim m'n middenrif 'vast te houden', dat is bij mij tot nog toe het enige wat echt helpt.
Oud 04-07-2005, 20:25
rare kwast
rare kwast is offline
ik doe altijd mn neus dicht en drink een glas water
heb ik geen water dan hou ik een paar keer mn adem in of adem rustig door
Oud 05-07-2005, 21:03
kalinho
kalinho is offline
kheb t altijd as ik uitga

enige wat er tegen helpt, gewoon glas/fles bier in 1x leegdrinken
Oud 05-07-2005, 22:07
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik drink altijd een glas water achter elkaar leeg als ik de hik heb, dat helpt bij mij wel
Oud 06-07-2005, 11:41
Roos
Roos is offline
Ik drink achter elkaar 1 glas water.
Oud 06-07-2005, 12:48
Verwijderd
ik heb ooit gehoord dat mensen met blauwe ogen beter zien dan mensen met bruine ogen of is dit onzin?
Oud 08-07-2005, 12:25
Krieltje
Krieltje is offline
is het waar dat alle babys geboren worden met blauwe ogen?
Oud 08-07-2005, 12:37
Roos
Roos is offline
Citaat:
Krieltje schreef op 08-07-2005 @ 13:25 :
is het waar dat alle babys geboren worden met blauwe ogen?
Nee, maar veel baby's die zijn geboren met blauwe ogen, krijgen later bruine ogen. (althans een aantal)
Oud 08-07-2005, 15:17
phink
phink is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 06-07-2005 @ 13:48 :
ik heb ooit gehoord dat mensen met blauwe ogen beter zien dan mensen met bruine ogen of is dit onzin?
Volgens mij is dit grote onzin...
Oud 09-07-2005, 11:42
Verwijderd
oke haha
Oud 09-07-2005, 16:15
Maija
Maija is offline
Met die "hallucinatie's" he..
Kan het daarom ook zijn dat veel mensen met dyslexie, het verschil tussen werkenlijkheid en dromen niet goed kunnen maken, omdat er tenslotte tussen de ogen en de hersenen iets fout daarbij gaat..
Oud 09-07-2005, 16:49
Verwijderd
volgens mij niet hoor
Oud 10-07-2005, 18:40
Miracle
Miracle is offline
Hoe snel komt een glas water in je blaas terecht? Dus vanaf het moment dat je het drinkt.
Oud 18-07-2005, 00:39
Verwijderd
iets heel doms,,

maar soms word ik wakker en dan is mijn arm soort van verlamd
en dan ligt ie echt raar haha
Topic gesloten

Regels voor berichten