Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2005, 09:56
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 13-01-2005 @ 04:32 :

Best weinig, Hoe komt het dat je lunch zo 'klein' was? Ik zou eerder twee boterhammen en een appel eten om 12 uur, en dan tussen 12 en 6 nog twee boterhammen
Zo had ik het gepland, eigenlijk. Als ik zoveel eet krijg ik echt niet extreme honger (hoogstens een klein beetje trek), maar dan heb ik in ieder geval het gevoel dat ik ga afvallen.

Citaat:
sweetsterretje schreef op 13-01-2005 @ 04:32 :

11:30 Bord magere melk met raisin bran, thee
15:00 1/2 bakje yoghurt
17:00 1/2 bakje yoghurt, plak fruit/noten brood
19:00 Fish & Chips, ketchup, tartaar saus, 2/3 flesje sterling bier
2 bolletjes chocolade ijs
22:00 1/2 skor reep (gelijk aan drie brokjes chocola)
Zo erg vind ik dit niet hoor! Het avond eten is inderdaad vrij vet, maar zoals je zelf al zegt, je hebt er weinig van gegeten. En het sporten maakt al veel goed.

Goedzo dat je gemotiveerd bent de draad weer op te pakken!

Kus.
Oud 13-01-2005, 10:13
Mara
Mara is offline
Citaat:
******** schreef op 13-01-2005 @ 10:48 :
Toen ik vanochtend mezelf woog woog ik opeens 73 kilo
Mijn dieet gaat de goede kant op. Ik ben nu al 5 kilo afgevallen sinds begin december. Misschien lukt het me dan ooit om mijn streefgewicht van 65 te halen, of misschien zelfs 60 of nog minder. Ik volg gewoon precies het dieet van mijn dieetiste alleen meestal laat ik het stuk fruit weg omdat we geen (lekker) fruit in huis hebben.
Het komt er op neer dat ik mag ontbijten met 2 boterhammen en een glas sap en een glas water. Als tussedoortje 1 kop thee zonder suiker en een plakje ontbijtkoek. Als lunch 4 boterhammen en 2-3 glazen melk. Later op de dag een stuk fruit. Avondeten is normaal en als toetje een bakje magere yoghurt.
Alleen op maandag hou ik me er niet aan omdat ik dan van 5 tot 9 moet werken zonder pauze en ik dus daarvoor en daarna wat eet.
Ik ben 1.75 lang.
Mijn BMI is 23.84
Kijk je wel even uit! Je BMI is nu in principe goed, je kan iets lager gaan. Bij 60kg heb je een BMI van 19,6.. zou op zich kunnen, maar je moet absoluut niet lager gaan dan dat!
Oud 13-01-2005, 10:28
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 13-01-2005 @ 11:13 :
Kijk je wel even uit! Je BMI is nu in principe goed, je kan iets lager gaan. Bij 60kg heb je een BMI van 19,6.. zou op zich kunnen, maar je moet absoluut niet lager gaan dan dat!
Ik val waarschijnlijk toch nooit zo veel af. Het is gewoon iets wat ik zou willen. Maar ik ben met 65 ook al tevreden.
Oud 13-01-2005, 10:37
Verwijderd
Citaat:
Kronkeltje schreef op 13-01-2005 @ 10:56 :

Zo erg vind ik dit niet hoor! Het avond eten is inderdaad vrij vet, maar zoals je zelf al zegt, je hebt er weinig van gegeten. En het sporten maakt al veel goed.

Goedzo dat je gemotiveerd bent de draad weer op te pakken!

Kus.
dankje, normaal eet ik anders, maar gister was dus mijn junkdag en ben best tevreden ja. ben nu op weg naar de sportschool, dus post straks ff verder.
Oud 13-01-2005, 11:15
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 12-01-2005 @ 23:20 :
Pannekoeken zijn opzich toch niet zo slecht, het is meer wat je er allemaal opflikkert... (lijkt me)

Dit heb ik vandaag gegeten:

9.30: 1 boterham met slankie smeerkaas, 1 rijstwafel met kipfilet, 1 gekookt eitje
12.00: 1 appel
14.00: 2 bruine boterhammen met tonijn (uit blik, op water)
18.00: rijst, magere rookworst, komkommer en tomaat

Lijkt mij prima. Toch?
prima, als je 20 kilo te zwaar bent en serieus overgewicht hebt dat het gevaarlijk wordt
Oud 13-01-2005, 11:25
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 13-01-2005 @ 10:43 :
Ja, en ik dacht dat het wel meeviel, maar die pannenkoeken deden 't m. 900 calorieën ofzo.
Probeer voortaan deze pannekoeken (klik hier). Iedereen die ze gemaakt had vond ze heerlijk (niet mijn recept hoor maar andere mensen die willen afvallen etc. voor af en toe) en ik ga ze ook over een tijdje proberen als ik het kan opbrengen pannekoeken te eten. Ze zijn heerlijk gezond.
Oud 13-01-2005, 12:57
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 13-01-2005 @ 12:25 :
Probeer voortaan deze pannekoeken (klik hier). Iedereen die ze gemaakt had vond ze heerlijk (niet mijn recept hoor maar andere mensen die willen afvallen etc. voor af en toe) en ik ga ze ook over een tijdje proberen als ik het kan opbrengen pannekoeken te eten. Ze zijn heerlijk gezond.
Ja, dat wil ik ook wel eens proberen. Iemand nog ideeën voor makkelijk en gezond eten? Vis onder de grill is wel goed geloof ik?
Oud 13-01-2005, 13:24
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 13-01-2005 @ 14:00 :
Hallo allemaal!

Ik heb vandaag tot nu toe een hele fijne dag (nu ff een korte post vanavond meer !

8:00
2 volkoren boterhammen jam
1 volkoren cracker met 1 plakje rookvlees
1 beker halfvolle melk

10:00
snelle jelle (ontbijtkoek!)

12:30
half meergranen stokbrood filet americain (zonder ui)
1 glas verse jus d'orange

Ik ben er heel erg tevreden over!
Zoals gezegd.. vanavond het complete overzicht

xx
Netjes. Je zou 's ochtends ook 1 boterham met pindakaas kunnen nemen. 50 calorieen meer dan jam, maar je zit er enorm lang vol van (goed tegen vreetbuien).
Maar het ziet ernaar uit dat je jezelf goed hebt gehouden. Gezond gegeten, niet gesnoept. Netjes, nu nog even volhouden. Je kunt het!!!
Tip: een glas sinaasappelsap is niet slecht, maar je kunt beter een sinaasappel eten en water drinken.
Oud 13-01-2005, 13:33
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Citaat:
Gothic schreef op 13-01-2005 @ 12:15 :
prima, als je 20 kilo te zwaar bent en serieus overgewicht hebt dat het gevaarlijk wordt
Ik denk dat je niet zo snel moet oordelen. Jij kan geen idee hebben hoeveel eten ik op een dag nodig heb. Ik ben echt wel slim genoeg om in te zien dat dit niet belachelijk weinig is Voor Mij.

Ik ben vandaag voor het eerst in mijn hele leven in een sportschool geweest!!! Was echt lekker, ik ga het vaker doen!

Kus.
Oud 13-01-2005, 13:45
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 13-01-2005 @ 14:33 :
Ik denk dat je niet zo snel moet oordelen. Jij kan geen idee hebben hoeveel eten ik op een dag nodig heb. Ik ben echt wel slim genoeg om in te zien dat dit niet belachelijk weinig is Voor Mij.
Tenzij je heeel veel rijst (handig is de portion size erbij te zetten) hebt gegeten heb je de 1000 calorieen niet eens gehaald. Tenzij je 150 cm bent is het niet genoeg. Zelfs ik op 160 cm en 53 kg (denk ik) eet meer dan dat.

Ik weet niet zeker of ik nog 53 kg weeg...denk het wel maar hoop dat het nu minder is.
Ik wou vanochtend gaan wegen maar was ik net vanacht ongesteld geworden pfff en ik weeg niet als ik ongesteld ben (watergewicht). Ik ben wel blij dat ik ongesteld was geworden... ik begon een beetje ongerust te worden. Ik houd het niet bij... maar ik realiseerde me dat ik allang niet meer ongesteld was geweest. Ik ga het vanaf nu wel bijhouden. Is wel zo verstandig vooral omdat ik aan het dieten (ook al doe ik het gezond) ben denk ik.

Als je verstandig genoeg bent een 'gevoel' te hebben dat je aan het afvallen bent door je continu honger te voelen en na 6 uur niets meer te eten is het goed.

Het gaat niet om gevoel, luister liever naar je verstand dan je gevoel.

Als ik naar mijn gevoel luisterde at ik de helft van wat ik nu eet maar ik weet dat dat niet kan (nu 1300 - 1500 kcal per dag + sporten).

Laatst gewijzigd op 13-01-2005 om 13:49.
Oud 13-01-2005, 13:53
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Nou oke, misschien eet ik minder dan de meeste mensen, maar ik trek het prima op deze hoeveelheid eten.

Het is écht niet zo dat ik mezelf uithonger.

En ik zou een beetje steun leuker vinden dan commentaar op mijn hoeveelheid eten. Geef liever suggesties hoe het anders kan, dan simpelweg te zeggen dat ik het niet goed aanpak.
Oud 13-01-2005, 13:54
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 13-01-2005 @ 14:45 :
Tenzij je heeel veel rijst (handig is de portion size erbij te zetten) hebt gegeten heb je de 1000 calorieen niet eens gehaald. Tenzij je 150 cm bent is het niet genoeg. Zelfs ik op 160 cm en 53 kg (denk ik) eet meer dan dat.
Citaat:
Kronkeltje schreef op 13-01-2005 @ 14:53 :
Het is écht niet zo dat ik mezelf uithonger.
Wowww ik lees net dat jij 182 bent en 75 weegt! 1000 kcal is echt weinig voor jou. Dat is echt super onder het minimum. Op jouw lengte, en als je zo op een lange termijn doorgaat, is dit anorexia-niveau.

De reden waarom je je niet hongerig voelt is omdat je lichaam went aan het weinige eten omdat je jezelf uithongert.

Het werkt nou eenmaal zo.
Lichaam krijgt te weinig calorieen binnen op korte termijn (dus voor 1 dag ofzo) -> honger.
Lichaam krijgt te weinig calorieen binnen op lange termijn -> lichaam past aan, gaat heel weinig/minder verbranden, spieren afbreken, vet opslaan, hongergevoel verdwijnt (also known as starvation-mode).

Laatst gewijzigd op 13-01-2005 om 14:05.
Oud 13-01-2005, 13:58
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 13-01-2005 @ 14:53 :
En ik zou een beetje steun leuker vinden dan commentaar op mijn hoeveelheid eten. Geef liever suggesties hoe het anders kan, dan simpelweg te zeggen dat ik het niet goed aanpak.
Hoe het anders kan... meer eten. 6 maaltijden per dag. Laatste maaltijd om 8 of 9 uur (hangt er vanaf hoelaat je gaat slapen... 2 of 3 uur ervoor).

Bijv.
Je had
9.30: 1 boterham met slankie smeerkaas (120 kcal), 1 rijstwafel met kipfilet (80 kcal) , 1 gekookt eitje (=goed ontbijt 80 kcal)
11.30: 1 appel (80 kcal)
12.00 boterham + beleg (120 kcal)
14.00: 2 bruine boterhammen met tonijn (uit blik, op water)(Een halve blik?... 240 kcal)
16.00 salade (groenten) of fruit. (100 kcal)
18.00: bonen, kipfilet/vis, komkommer, tomaat (400 kcal)20.00/21.00 magere kwark of zoiets (100 kcal)

Totaal: 1220 ofzo. Ik heb deze calorieen en zo allemaal geschat en het hangt natuurlijk van je porties af, maar tel je zelf calorieen? Probeer tenminste 1200 kcal per dag te halen. Eigenlijk kun je wel meer dan dit eten maar ja.

Laatst gewijzigd op 13-01-2005 om 14:15.
Oud 13-01-2005, 14:07
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Nou het was nou ook weer niet de bedoeling dat ik op 'starvation mode' zat. Dat wist ik niet. Wil ik ook niet. Hmm. Ok.

En waarom is rijst eigenlijk niet goed?

Avondeten doe ik meestal samen met mijn huisgenootjes. Ik ben ook niet echt van plan om mn avondeten drastisch aan te gaan passen, ik zorg gewoon dat ik wat minder opschep dan normaal. (En normaal at ik écht veel avondeten hoor, dat ik een halfuur daarna echt moest uitbuiken.) Nu eet ik gewoon tot ik voldaan ben en niet tot ik vol zit.

Laatst gewijzigd op 13-01-2005 om 14:10.
Oud 13-01-2005, 14:10
-(L)-
Citaat:
Is slankie geen kaas? Als je zuivelproducten neemt is het altijd het verstandigst om toch een met minder vet te nemen, aangezien het vol met verzadigde (slechte) vetten zit. Of je nou wil afvallen of niet. Dan eet je er maar meer van ofzo. En dus ook geen volle melk...maar magere of halfvolle melk is dan al beter dan water. Of af en toe wat sap (al is fruit eten beter).
Lees eerst eens alles voor je wat zegt. Het gaat haar erom om aan te komen, en dan kan ze best gewone kaas eten. Dat is dan misschien minder gezond, maar ze zegt dat ze weinig honger heeft, dus meer eten kan niet. Dus ze zal wel iets MOETEN kiezen waar meer vet inzit, t zelfde geldt voor volle melk.

Citaat:
hoe doen jullie het met uitgaan,
lk ga meestal rond een uur of 11 tot 3 uur s;nachts ...en het is hier altijd rond de 30 graden..dus het is warmer op de dansvloer..en dan tsjah dan is de verleiding naar een lekker drankje errug groot
Ik heb het geluk dat ik niks drink waar alcohol in zit, althans zelden. Ik vind het gewoon vies ('t is me er een keer heel erg slecht van geworden). Dus als ik uitga ga ik gewoon voor cola light

Citaat:
Chocoladevla is op zich niet zo slecht als je die van Vifit optimel neemt en niet meer dan 100 ml (= 50 kcal).
Wat een onzin. Je kan er best meer van eten. Je moet op het aantal calorieen per dag letten (en dat iedere dag ongeveer gelijk houden), niet naar het aantal calorien per levensmiddel dat je eet. Als je meer optimel eet en bijvoorbeeld een boterham minder, dan is dat ook geen probleem.

Citaat:
Dit heb ik vandaag gegeten:

9.30: 1 boterham met slankie smeerkaas, 1 rijstwafel met kipfilet, 1 gekookt eitje
12.00: 1 appel
14.00: 2 bruine boterhammen met tonijn (uit blik, op water)
18.00: rijst, magere rookworst, komkommer en tomaat

Lijkt mij prima. Toch?
EEN boterham, EEN appel, EEN rijstwafel. Je mag er best 2 nemen van alles. Ik vind dit te weinig. Zelf eet ik echt een stuk meer, en toch val ik af.

Citaat:
Ik vond het ook weinig toen ik het zo opschreef, maar ik had ook niet te behoefte om meer te eten.

Ik eet vanavond niet meer, ik had rond 21.00 wel trek maar daar ben ik nu overheen. En zoals ik al eerder had gezegd, ik vind het juist goed om 's avonds niet meer te eten. Ik ga toch geen extreme dingen meer doen die energie van mijn lichaam vragen.
Nogmaals; het is echt te weinig, zeker als je 's avonds ook niet meer gegeten hebt. Door zo streng te lijnen is de kans dat je het al binnen een week niet meer vol houdt erg groot.

Citaat:
Pannenkoeken zijn volgens mij wel vrij vet, tenminste, ik vind ze pas echt lekker als ze in genoeg boter gebakken zijn
Precies, en veel boter is gewoon te vet. Als je toch perse pannenkoeken wil eten, maak ze dan in vloeibaar vet of olie.

Citaat:
Ik ga er toch op reageren. Geen vlees is geen probleem, maar dan moet je wel iets vervangends eten! Je hebt ijzer, eiwitten en vitamine B12 nodig. Dat zit allemaal in kant-en-klare vegaburgers of in quorn, en dergelijke producten, maar ook in bijvoorbeeld ei en kaas. Producten van soja of kekererwten (tofu, falafel) bevatten ook veel eiwitten (maar geen vitamine b12 en weinig ijzer). IJzer zit dan wel weer veel in sommige groenten, bijvoorbeeld tuinbonen, radijs, courgette, veldsla, spinazie, spruitjes en boerenkool. Vitamine B12 zit alleen in dierlijke producten, maar het zit wel toegevoegd aan kant-en-klare vegaburgers en aan multivitaminesap.
Ik heb er ook duidelijk bijgezegd dat ik iedere dag gevarieerd eet. Kaas eet ik ook wel eens, maar niet dagelijks.
Vleesvervangers doe ik niet aan, en heb ik ook nooit aan gedaan. Kvind zoiets als quorn maar vies. Mijn ijzergehalte was een maand geleden goed (dus nu waarschijnlijk ook) en vitamines haal ik uit fruit etc.

Citaat:
Ook gewoon veel bonen erwten sperziebonen peultjes en gewoon legumes eten.
Ik eet dagelijks groente bij het avondeten, dus daar is niks op aan te merken.

Citaat:
Zo had ik het gepland, eigenlijk. Als ik zoveel eet krijg ik echt niet extreme honger (hoogstens een klein beetje trek), maar dan heb ik in ieder geval het gevoel dat ik ga afvallen.
Het gevoel hebben dat je gaat afvallen is meestal een teken van dat je te weinig eet. Als je wil afvallen moet je niet teveel aan hoeveelheden veranderen, je moet veranderingen aanbrengen in wat je eet.

Citaat:
Ik vind 19,6 te weinig als je zoveel bent afgevallen. Dit vergroot de kans op anorexia. Je kan namelijk de kick krijgen om door te gaan met lijnen. Ik zou je aanraden tot minimaal 65 te gaan.

Citaat:
Ik val waarschijnlijk toch nooit zo veel af. Het is gewoon iets wat ik zou willen. Maar ik ben met 65 ook al tevreden
Ik snap ook niet hoe iemand zoiets kan willen. Je wil toch zeker niet je eigen botten kunnen tellen? 65 is inderdaad goed.

Citaat:
Tip: een glas sinaasappelsap is niet slecht, maar je kunt beter een sinaasappel eten en water drinken.
Klopt, in een een glas uitgeperst sinaasappelsap is de concentratie suikers die je binnekrijgt groter dan in een sinaasappel zelf, omdat er dan nog het vruchtvlees bij zit.
Gewoon een sinaasappel eten en water drinken is dus inderdaad gezonder dan de sinaasappel uitpersen.

Citaat:
Besef je ook dat als je zo doorgaat met eten en je je streeftgewicht hebt bereikt, dat je dan grote kans hebt dat het jojo-effect optreedt als je meer/vetter gaat eten? Daarom is het beter om nu wat meer te eten (maar toch gezond).

Citaat:
Ik wou vanochtend gaan wegen maar was ik net vanacht ongesteld geworden pfff en ik weeg niet als ik ongesteld ben (watergewicht).
Ik deed dat eerst ook nooit, maar heb 't gisteren toch maar eens gedaan. 'kben 1 kilo lichter dan vorige week Morgen is mijn wekelijkse weegdag, dus als het goed is ook deze week weer
-1 kg
Oud 13-01-2005, 14:12
Verwijderd
Vitamine B12 haal je niet uit fruit, want dat zit niet in fruit. Dat je niet aan vleesvervangers doet had ik al door, daarom raadde ik je juist aan om daarmee te beginnen. Daarbij heb je nog altijd ook genoeg eiwitten nodig.
Oud 13-01-2005, 14:17
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 13-01-2005 @ 15:07 :
Nou het was nou ook weer niet de bedoeling dat ik op 'starvation mode' zat. Dat wist ik niet. Wil ik ook niet. Hmm. Ok.

Avondeten doe ik meestal samen met mijn huisgenootjes. Ik ben ook niet echt van plan om mn avondeten drastisch aan te gaan passen, ik zorg gewoon dat ik wat minder opschep dan normaal. (En normaal at ik écht veel avondeten hoor, dat ik een halfuur daarna echt moest uitbuiken.) Nu eet ik gewoon tot ik voldaan ben en niet tot ik vol zit.
Je kunt je avondeten eigenlijk gewoon beter in twee maaltijden splitsen. Dat doe ik in ieder geval.
Ja sommigen hier vinden rijst goed voor brandstof. Maar ik vind brood daar al goed genoeg voor. Ik ben meer een south-beach-dieter. Een beetje dan. Ik ben het wel met dat dieet eens. Dus geen 'simpele' koolhydraten als witte rijst, maar liever complexe koolhydraten die langer verteren, en niet voor enorme stijgingen en dalingen in het bloedsuiker zorgen.

Het voedingspiramide klopt by the way ook voor geen zak. Maar dat wist ik al. Maar ik had het gister nog gelezen op internet. Ze hadden daar onderzoek etc. naar gedaan op harvard.

http://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/index.html

Ik heb het nog niet helemaal gelezen maar ik denk dat het meeste wat daarop staat wel zo ongeveer klopt. Over gezond eten etc. maar ik heb nog maar bijna niets gelezen dus ik weet niet.

Laatst gewijzigd op 13-01-2005 om 14:20.
Oud 13-01-2005, 14:24
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 13-01-2005 @ 15:10 :
[B]Lees eerst eens alles voor je wat zegt. Het gaat haar erom om aan te komen, en dan kan ze best gewone kaas eten. Dat is dan misschien minder gezond, maar ze zegt dat ze weinig honger heeft, dus meer eten kan niet. Dus ze zal wel iets MOETEN kiezen waar meer vet inzit, t zelfde geldt voor volle melk.
Citaat:
Als je zuivelproducten neemt is het altijd het verstandigst om toch een met minder vet te nemen, aangezien het vol met verzadigde (slechte) vetten zit. Of je nou wil afvallen of niet.
Ik weet dat ze wil aankomen. Wil ze ook haar kans hart-en vaatziekten in haar toekomst vergroten? Doe dan olijfolie bij je salade. Kook in olie. Als je er zo graag vet bij wil hebben. Doe er dan gezonde vetten bij. Het is inderdaad waar dat vetten een compactere vorm van calorieen zijn. Wat ook waar is, is dat je er langer door vol zit waardoor je misschien wel minder gaat eten. Van koolhydraten, daarentegen (vooral simpele) krijg je honger en ga je meer eten. Maar als je wil aankomen zonder dik te worden moet je het gezond blijven doen. Gewoon meer koolhydraten eten, meer proteine (vooral omdat je waarschijnlijk spiermassa aan wil komen) en meer GOEDE vetten. Je gaat hier iemand niet aanraden verzadigde vetten te eten.
Oud 13-01-2005, 14:27
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Wat een onzin. Je kan er best meer van eten. Je moet op het aantal calorieen per dag letten (en dat iedere dag ongeveer gelijk houden), niet naar het aantal calorien per levensmiddel dat je eet. Als je meer optimel eet en bijvoorbeeld een boterham minder, dan is dat ook geen probleem.
Je moet hier geen onzin vertellen. Tuurlijk gaat het om het aantal calorieen per dag. En het gaat erom dat het grootste deel van je calorieen van gezonde levensmiddelen komen en niet van vifit vla. Ja zo kun je wel heel je dieet vervangen met snoep en vla en alles en je calorieen beperken tot 1000. Dus deze 50 kcal telt ze gewoon mee in haar dieet, en dan eet ze daar niet nog iets bovenop. Als je begrijpt wat ik bedoel. Je gaat niet 300 kcal aan snoep en chocolade eten en je groenten en vlees hiermee vervangen. Wat geef jij slechte tips.
Oud 13-01-2005, 14:32
Storm
Storm is offline
@Happyyy: Het is handig om te quoten met de naam van degene die het geschreven heeft er boven, dan is het ook nog een beetje te volgen ed.
Oud 13-01-2005, 14:32
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Precies, en veel boter is gewoon te vet. Als je toch perse pannenkoeken wil eten, maak ze dan in vloeibaar vet of olie.
Kom op zeg. Boter = vet. Niet te vet, of een beetje vet, of wat dan ook. Boter equals vet. Net als olie en vloeibare boter. Het verschil echter, is dat er in boter vaak verzadigde (en in margarine zelfs TRANSvetten!! (niet limiteren, gewoon NIET eten)), en die zijn dus erg ongezond en moeten beperkt worden. Liever koop je inderdaad vloeibare boter. Die van Bertolli is erg goed, veel enkelvoudige onverzadigde vetten (de beste), ook wel veel meervoudigde onverzadigde vetten (ook gezond). Het smaakt als boter, en is gezond. En als je pannekoeken volgens een goed recept maakt, en er wel boter bij doet maar dus niet te veel (is echt niet nodig om het lekker te maken) kom je niet boven de 100 kcal per pannekoek uit.
Oud 13-01-2005, 14:34
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Ik eet dagelijks groente bij het avondeten, dus daar is niks op aan te merken.
Groenten zijn 1 ding. De type groenten die ik aanraad bevatten eiwitten en zijn daarom erg goed voor vegetariers. Maar ik neem aan dat je dit al weet en dat je deze groenten ook veel en regelmatig eet?
Oud 13-01-2005, 14:35
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 13-01-2005 @ 15:27 :
Je moet hier geen onzin vertellen. Tuurlijk gaat het om het aantal calorieen per dag. En het gaat erom dat het grootste deel van je calorieen van gezonde levensmiddelen komen en niet van vifit vla. Ja zo kun je wel heel je dieet vervangen met snoep en vla en alles en je calorieen beperken tot 1000. Dus deze 50 kcal telt ze gewoon mee in haar dieet, en dan eet ze daar niet nog iets bovenop. Als je begrijpt wat ik bedoel. Je gaat niet 300 kcal aan snoep en chocolade eten en je groenten en vlees hiermee vervangen. Wat geef jij slechte tips.
nee want in snoep en chocola zitten extra vetten..
Oud 13-01-2005, 14:35
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Ik vind 19,6 te weinig als je zoveel bent afgevallen. Dit vergroot de kans op anorexia. Je kan namelijk de kick krijgen om door te gaan met lijnen. Ik zou je aanraden tot minimaal 65 te gaan.
Dat vind ik niet. Als zij zich lekker voelt bij dat gewicht moet ze dat lekker doen. Maar dan moet ze ook ECHT stoppen.
Oud 13-01-2005, 14:39
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 13-01-2005 @ 15:35 :
nee want in snoep en chocola zitten extra vetten..
Vetten zijn niet slecht. Verzadigde vetten zijn slecht. Transvetten zijn gewoon de allerslechtste die je nooit zou mogen eten en zeker niet regelmatig. Er is niets mis met enkelv. en meerv. onverz. vetten. Zolang je er maar niet meer inneemt dan 30% kcal aan vet van je dalijkse kcal inname.
Daarnaast is optimel chocolade vla inderdaad niet vreselijk slecht. Maar je gaat niet iemand vertellen dat die nog meer vla mag eten als ze het brood weghaalt. Zo verpest je het dieet.
Oud 13-01-2005, 14:41
Storm
Storm is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 13-01-2005 @ 15:39 :
Vetten zijn niet slecht. Verzadigde vetten zijn slecht.
Speciaal voor jou: "nee want in snoep en chocola zitten extra verzadigde vetten".
Oud 13-01-2005, 14:42
rare kwast
rare kwast is offline
zoals je zelf al zegt..niet alle vetten maar de choco vetten zijn echt niet goed hoor..
Oud 13-01-2005, 14:44
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 13-01-2005 @ 15:42 :
zoals je zelf al zegt..niet alle vetten maar de choco vetten zijn echt niet goed hoor..
Ja ik zeg toch ook dat je die niet moet eten?
Oud 13-01-2005, 14:45
rare kwast
rare kwast is offline
zeg ik dat dan dat jij dat zegt?
Oud 13-01-2005, 14:45
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Storm schreef op 13-01-2005 @ 15:41 :
Speciaal voor jou: "nee want in snoep en chocola zitten extra verzadigde vetten".
En dat niet alleen. Snoep waar amper vet in zit bevat veel suikers. Die zorgen natuurlijk voor enorme stijgingen en dalingen in je bloedsuiker etc. En natuurlijk bevat dit allemaal amper vitaminen en mineralen en is het zonde je calorieen hieraan te verspillen als je net zo goed gezond eten kan eten.
Oud 13-01-2005, 14:46
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 13-01-2005 @ 15:45 :
zeg ik dat dan dat jij dat zegt?
Ik zeg het wel in ieder geval. We doelen allebei op hetzelfde toch? Of had je het tegen Happy?
Oud 13-01-2005, 14:46
Storm
Storm is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 13-01-2005 @ 15:45 :
En dat niet alleen. Snoep waar amper vet in zit bevat veel suikers. Die zorgen natuurlijk voor enorme stijgingen en dalingen in je bloedsuiker etc. En natuurlijk bevat dit allemaal amper vitaminen en mineralen en is het zonde je calorieen hieraan te verspillen als je net zo goed gezond eten kan eten.
Joh.
Oud 13-01-2005, 14:52
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 13-01-2005 @ 15:46 :
Ik zeg het wel in ieder geval. We doelen allebei op hetzelfde toch? Of had je het tegen Happy?
ik ben het kwijt
Oud 13-01-2005, 15:13
Mara
Mara is offline
@Happyyy: Ik vind een BMI van 19,6 ook niet goed, maar als ze dat per sé wil kan ik haar moeilijk tegen houden Ik waarschuw d'r alleen dat ze moet uitkijken dat ze dan niet nóg verder gaat.

@Kronkeltje: Je eet momenteel inderdaad té weinig, vooral met jouw lengte. Ik ben een stuk kleiner en heb nog meer nodig
Kijk, naast het feit dat je in 'starvation mode' gaat val je uiteindelijk niet góed af. Je valt wel af, zeker. Maar omdat je lichaam te weinig energie binnenkrijgt zal het niet alleen vet, maar ook spieren 'wegbranden'.
Ook, doordat je nu dus veel te weinig eet, heb je een vergrote kans op het jojo-effect. Dus als je straks weer 'normaal' gaat eten (precies je caloriebehoefte, niet eronder/erboven) dan kom je weer aan omdat je lichaam dán dus alles op gaat slaan. Het is dus verstandiger om wat meer te eten, dan duurt 't wat langer maat het is én gezonder én je hebt er langer profijt van

Even iets anders:
Ik ben gisteren naar de sportschool geweest. Ik moest eerst een fittest doen, ze pakken het hier stukken beter aan dan bij m'n oude sportschool. Ik moest op een hometrainer fietsen, weerstand werd telkens meer en totdat ik niet meer kon. Mijn hartslag werd de hele tijd bijgehouden.

De gegevens zijn in de computer gestopt, waar een advies is uitgekomen. Mijn lengte, gewicht en vetpercentage zijn er ook in opgenomen. Even een lichtpuntje: M'n vetpercentage is met ruim 2% gedaald vergeleken bij de vorige keer
Nou, fittest gedaan dus, ik zit op niveau 4. Er zijn 7 niveaus, 7 is het best. Momenteel zit ik al in 't gebied 'goede conditie' (Er is 'op weg' 'goede conditie' en 'prestatie' prestatie is zeg maar topniveau). Dat is tussen de 4 en de 6. Dat viel me echt reuze mee!
Mijn vetpercentage is te hoog, 28,2%. Goed is tussen de 18-26, perfect tussen de 11-18, maar ik denk dat dat voor mannen geldt. Als ik zo weinig vet nog op m'n lichaam heb

Het systeem waarmee gewerkt wordt is SportMed. Ik moet nu 10 weken een programma volgen waarbij ik elke week een bepaald aantal punten moet halen. Dit wordt per week meer. Zo kan ik per 10 minuten fietsen bijv. 4.1 punten verdienen. Ze hebben een soort 'garantie' dat als je elke week 100% van je punten haalt, je na 10 weken een niveau hoger zit. Ook kan je dingen als thuis joggen invoeren. Ja, daar kan je dus mee valsspelen, maar daar heb je alleen maar jezelf mee

De 25e heb ik een 2e afspraak, dan worden de krachttoestellen aan me uitgelegd. Al met al ben ik best blij, conditie is beter dan verwacht en m'n vetpercentage is gezakt.
Oud 13-01-2005, 15:50
Delicate
Delicate is offline
Zo, even opnieuw met wat meer uitleg erbij.

Vandaag ging het best behoorlijk goed, zeker voor mijn doen. Geen enkele keer een echt hongergevoel gehad maar ook niet teveel gegeten gelukkig, en niet iets heel slechts!

Ik lunchde in een restaurant met mijn moeder en heb genomen op de kaart wat lekker en nog een beetje gezond was ook. Ik dacht dat jus wel gezond was? Maar dat weet ik dan dus in het vervolg!

Nog een keer wat ik heb gegeten vandaag + wat ik zometeen ga eten.

2 volkoren boterhammen bramenjam
volkoren cracker rookvlees
beker halfvolle melk

snelle jelle ontbijtkoek

half meergranenstokbrood met filet americain
glas verse jus d'orange

2:00
2 mandarijntjes

4:00

5:00
bord volkoren rijst met hasjee + erwtjes
schaaltje magere kwark

Zo, is dit wat ik ongeveer op een dag moet eten. Nog wat tips behalve die ikkeleerlinge al heeft gegeven?

Ik kom ook net terug uit de sportschool, een uur getraind met cardio. Ervoor en erna gegeten, dus niet flauw geworden oid.

Vanavond oppassen, dan ga ik me proberen in te houden met een paar koppen thee en misschien een calorie-arm koekje.
Oud 13-01-2005, 15:59
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 13-01-2005 @ 15:07 :

Ik kijk heus wel uit voordat ik zomaar wat zeg ...

Zilvervliesrijst is helemaal niet zo slecht, je moet gewoon avondeten en daar zit bv meer in dan in pasta. Als je alle koolhydraten gaat weglaten resulteert dat alleen maar toch honger/trek.

En je went idd aan wat je eet. Ik heb op 1 boterham geleefd per dag en ik had echt géén honger. En nu eet ik minimaal 6 boterhammen per dag en heb ik soms nog wel honger, kun je nagaan. Maar ik ben ook niet aangekomen sinds ik 5 boterhammen meer eet, ik heb het rustig opgebouwd en ik sportte al 3x per week... ik merkte echt dat ik me stukken beter voelde, lichamelijk dan, sinds ik gezond eet...
Oud 13-01-2005, 16:03
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 13-01-2005 @ 16:50 :

Vandaag ging het best behoorlijk goed, zeker voor mijn doen. Geen enkele keer een echt hongergevoel gehad maar ook niet teveel gegeten gelukkig, en niet iets heel slechts!

Ik lunchde in een restaurant met mijn moeder en heb genomen op de kaart wat lekker en nog een beetje gezond was ook. Ik dacht dat jus wel gezond was? Maar dat weet ik dan dus in het vervolg!

beker halfvolle melk

snelle jelle ontbijtkoek

glas verse jus d'orange

2 mandarijntjes

schaaltje magere kwark

Zo, is dit wat ik ongeveer op een dag moet eten. Nog wat tips behalve die ikkeleerlinge al heeft gegeven?

Ik kom ook net terug uit de sportschool, een uur getraind met cardio. Ervoor en erna gegeten, dus niet flauw geworden oid.

Vanavond oppassen, dan ga ik me proberen in te houden met een paar koppen thee en misschien een calorie-arm koekje.
Dit klinkt al beter . Je hebt heel erg de neiging te snoepen. Ik had/heb dat ook. Ik merkte dat ik eigenlijk uit verveling at ipv dat ik echt honger had. Je eet om 5 uur voor het laatst, dan is het supermoeilijk om daarna niets meer te eten. Want na 2 a 3 uur is het eten wel weg en merk je dat je misschien weer trek krijgt. Misschien kun je dat schaaltje kwark later eten, evt met wat cruesli/musli (weet niet waar de minste cal in zit), dat vult of je doet er stukjes appel in of banaan, ook dan zit je vol, heb je wat zoets gehad en kun je je misschien inhouden op snoep of koekjes...
Oud 13-01-2005, 16:36
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Gothic schreef op 13-01-2005 @ 17:03 :
Dit klinkt al beter . Je hebt heel erg de neiging te snoepen. Ik had/heb dat ook. Ik merkte dat ik eigenlijk uit verveling at ipv dat ik echt honger had. Je eet om 5 uur voor het laatst, dan is het supermoeilijk om daarna niets meer te eten. Want na 2 a 3 uur is het eten wel weg en merk je dat je misschien weer trek krijgt. Misschien kun je dat schaaltje kwark later eten, evt met wat cruesli/musli (weet niet waar de minste cal in zit), dat vult of je doet er stukjes appel in of banaan, ook dan zit je vol, heb je wat zoets gehad en kun je je misschien inhouden op snoep of koekjes...
Dankje, ik ben er heel blij mee (misschien raar hoor, maar het is echt erg zeldzaam dat ik zo weinig/gezond eet)!

Ik weet het, het is heel erg vervelend Ik kende de afgelopen maanden het gevoel honger niet eens meer omdat ik altijd wel wat naar binnen propte Ik ben geloof ik ook in 2 jaar bijna 20 kilo aangekomen

Ja, ik heb net het eten op, en ook het toetje. Omdat ik moet oppassen ben ik 6 uur al weg, 9 uur terug, dan zit ik nog maar even beneden en ga alweer slapen (veel slaap nodig ). Dus ik heb alleen de 'kans' om iets te eten bij het oppassen. Daar heb ik wel wat gelegenheid om te eten, maar een beetje raar om daar allemaal dingen te pakken, dus pak ik meestal een koekje ofzo ! Ik vind dat het wel kan na deze dag, en in combinatie met veel thee is dat wel genoeg om de avond door te komen.

Ik ben trouwens door zo'n dagje weer helemaal gesterkt in het afvallen, dus dat is alleen maar een positieve spiraal, gelukkig!

Bedankt!
Oud 13-01-2005, 16:46
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 13-01-2005 @ 16:50 :

beker halfvolle melk

snelle jelle ontbijtkoek

glas verse jus d'orange

2 mandarijntjes

schaaltje magere kwark

Wauw meid!! Ik ben trots op je. Heeeeeeeeeeeel veel beter dan de afgelopen dagen. Je kunt het wel.
Nou, over de ochtend had ik het al verteld (sapjes en zo...). Ik weet niet precies wat rookvlees is, maar volgens mij is het best vet. Het is niet zo heel erg, maar je kunt liever kipfilet of ontvette ham nemen. Had je de mandarijntjes voor het sporten gegeten? Dat is wel goed, want dan kun je de suikers erin gebruiken voor energie, en het is licht verteerbaar dus je wordt er niet vol van (dat je moet kotsen tijdens het sporten). Daarna een volkoren cracker is ook wel netjes. Je zou op zich wel iets meer kunnen eten na het sporten, maar je hebt gauw daarna je avondeten gehad dus dat maakt verder niets uit. Volkoren rijst is inderdaad een veel betere keuze dan witte rijst. Maar vind je het niet vreselijk ranzig? Ik was eerst van witte rijst naar zilvervliesrijst geswitcht. Maar toen ik de voedingswaarde daarvan zag, het is niet bepaald gezond (maar ook niet ongezond), vond ik het mijn calorieen niet waard. Ja ik vind groenten uit de 'legumes' familie toch wat beter voor mij. Dus peultjes, bonen, sperziebonen, erwten, dat soort dingen. Maar dat moet iedereen voor zichzelf weten. Er is hier geen 'goed' of 'fout'. Ze zijn in ieder geval lager in calorieen, hoger in proteine en geladen met vitaminen & mineralen. En ik vind dat als je 's ochtends & smiddags al brood eet ik genoeg granen binnen krijg. 'S avonds krijg ik mijn koolhydraten dus uit groenten (en fruit...lychees, voor en na het sporten). Ik weet niet wat hasjee is... hachee 100 gr. 89 kcal 6.8 eiwitten 2.8 koolhydraten 5.6 vetten. Het is best hoog in vetten. Als het verzadigde vetten zijn kun je dit beter niet doen. Erwten vind ik echt super. Zoals ik al boven heb vermeld. Gewoon goede groenten. Magere kwark is ook echt goed. Net als je melk eerder btw. Maar het is zeker goed dat je dat eet. Ik doe er meestal een theelepeltje Light Jam of 1 stukje gedroogd fruit (en dan pletten) bij. Maar ik weet niet of dat zo goed is.

Maar je moet wel echt na 5 uur eten! Je hebt niet echt veel calorieen voor jou gegeten. Dus je kunt vanavond rond 7 en 9 uur nog wel wat eten. Of als je wil alleen om 8 uur maar ik vind dat je dit beter in 2 maaltijden kunt splitsen. Heb je iets wat hoog is in eiwitten? Vlees? Of anders nog een keer kwark?

Oh en over de ontbijtkoek. Het is erg hoog in koolhydraten en suikers. Ontbijtkoek is niet goed, maar ik kan begrijpen dat je niet gelijk alles kunt opgeven. Je zou op zich als je het thuis eet volkoren-ontbijtkoek kunnen kopen. Het scheelt niet echt veel, maar het smaakt hetzelfde of misschien wel lekkerder en het scheelt tenminste iets.

Je hebt vandaag volkorenstokbrood op, maar op normale dagen eet je gewoon 4-5 boterhammen?
Oud 13-01-2005, 16:50
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 13-01-2005 @ 17:36 :
Dankje, ik ben er heel blij mee (misschien raar hoor, maar het is echt erg zeldzaam dat ik zo weinig/gezond eet)!

Ik weet het, het is heel erg vervelend Ik kende de afgelopen maanden het gevoel honger niet eens meer omdat ik altijd wel wat naar binnen propte Ik ben geloof ik ook in 2 jaar bijna 20 kilo aangekomen

Ja, ik heb net het eten op, en ook het toetje. Omdat ik moet oppassen ben ik 6 uur al weg, 9 uur terug, dan zit ik nog maar even beneden en ga alweer slapen (veel slaap nodig ). Dus ik heb alleen de 'kans' om iets te eten bij het oppassen. Daar heb ik wel wat gelegenheid om te eten, maar een beetje raar om daar allemaal dingen te pakken, dus pak ik meestal een koekje ofzo ! Ik vind dat het wel kan na deze dag, en in combinatie met veel thee is dat wel genoeg om de avond door te komen.

Ik ben trouwens door zo'n dagje weer helemaal gesterkt in het afvallen, dus dat is alleen maar een positieve spiraal, gelukkig!

Bedankt!
Goedzo, meid. Een koekje heb je wel verdiend. Je kunt misschien (daarnaast?) ook nog een stukje fruit pakken? Het is tenminste wat. Of kijk of ze yoghurt hebben dat vinden ze heus niet erg (vraag het anders even).
Oud 13-01-2005, 16:53
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Gothic schreef op 13-01-2005 @ 16:59 :
Ik kijk heus wel uit voordat ik zomaar wat zeg ...

Zilvervliesrijst is helemaal niet zo slecht, je moet gewoon avondeten en daar zit bv meer in dan in pasta. Als je alle koolhydraten gaat weglaten resulteert dat alleen maar toch honger/trek.

En je went idd aan wat je eet. Ik heb op 1 boterham geleefd per dag en ik had echt géén honger. En nu eet ik minimaal 6 boterhammen per dag en heb ik soms nog wel honger, kun je nagaan. Maar ik ben ook niet aangekomen sinds ik 5 boterhammen meer eet, ik heb het rustig opgebouwd en ik sportte al 3x per week... ik merkte echt dat ik me stukken beter voelde, lichamelijk dan, sinds ik gezond eet...
Ik zet toch niet dat ze de koolhydraten weg moet laten. Maar als je 4-5 boterhammen op een dag eet krijg je wel genoeg granen binnen. Daarnaast krijg je nog koolhydraten binnen van groenten & fruit. En ik vind peulgroenten en bonen gewoon goed ter vervanging van rijst. Ik eet een hele bord broccoli met kipfilet en zit daar lang genoeg van vol. Verder is het zo dat rijst erg hoog is in calorieen. En datgene wat je vooral vol houdt, zijn proteine, vetten en vezels. In witte rijst (en zelfs in zilvervliesrijst, alhoewel meer) zit daar niet veel van in.
Oud 13-01-2005, 16:55
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Gothic schreef op 13-01-2005 @ 17:03 :
Misschien kun je dat schaaltje kwark later eten, evt met wat cruesli/musli (weet niet waar de minste cal in zit),
Muesli, denk ik.
Oud 13-01-2005, 16:57
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 13-01-2005 @ 17:46 :
Wauw meid!! Ik ben trots op je. Heeeeeeeeeeeel veel beter dan de afgelopen dagen. Je kunt het wel.
Nou, over de ochtend had ik het al verteld (sapjes en zo...). Ik weet niet precies wat rookvlees is, maar volgens mij is het best vet. Het is niet zo heel erg, maar je kunt liever kipfilet of ontvette ham nemen. Had je de mandarijntjes voor het sporten gegeten? Dat is wel goed, want dan kun je de suikers erin gebruiken voor energie, en het is licht verteerbaar dus je wordt er niet vol van (dat je moet kotsen tijdens het sporten). Daarna een volkoren cracker is ook wel netjes. Je zou op zich wel iets meer kunnen eten na het sporten, maar je hebt gauw daarna je avondeten gehad dus dat maakt verder niets uit. Volkoren rijst is inderdaad een veel betere keuze dan witte rijst. Maar vind je het niet vreselijk ranzig? Ik was eerst van witte rijst naar zilvervliesrijst geswitcht. Maar toen ik de voedingswaarde daarvan zag, het is niet bepaald gezond (maar ook niet ongezond), vond ik het mijn calorieen niet waard. Ja ik vind groenten uit de 'legumes' familie toch wat beter voor mij. Dus peultjes, bonen, sperziebonen, erwten, dat soort dingen. Maar dat moet iedereen voor zichzelf weten. Er is hier geen 'goed' of 'fout'. Ze zijn in ieder geval lager in calorieen, hoger in proteine en geladen met vitaminen & mineralen. En ik vind dat als je 's ochtends & smiddags al brood eet ik genoeg granen binnen krijg. 'S avonds krijg ik mijn koolhydraten dus uit groenten (en fruit...lychees, voor en na het sporten). Ik weet niet wat hasjee is... hachee 100 gr. 89 kcal 6.8 eiwitten 2.8 koolhydraten 5.6 vetten. Het is best hoog in vetten. Als het verzadigde vetten zijn kun je dit beter niet doen. Erwten vind ik echt super. Zoals ik al boven heb vermeld. Gewoon goede groenten. Magere kwark is ook echt goed. Net als je melk eerder btw. Maar het is zeker goed dat je dat eet. Ik doe er meestal een theelepeltje Light Jam of 1 stukje gedroogd fruit (en dan pletten) bij. Maar ik weet niet of dat zo goed is.

Maar je moet wel echt na 5 uur eten! Je hebt niet echt veel calorieen voor jou gegeten. Dus je kunt vanavond rond 7 en 9 uur nog wel wat eten. Of als je wil alleen om 8 uur maar ik vind dat je dit beter in 2 maaltijden kunt splitsen. Heb je iets wat hoog is in eiwitten? Vlees? Of anders nog een keer kwark?

Oh en over de ontbijtkoek. Het is erg hoog in koolhydraten en suikers. Ontbijtkoek is niet goed, maar ik kan begrijpen dat je niet gelijk alles kunt opgeven. Je zou op zich als je het thuis eet volkoren-ontbijtkoek kunnen kopen. Het scheelt niet echt veel, maar het smaakt hetzelfde of misschien wel lekkerder en het scheelt tenminste iets.

Je hebt vandaag volkorenstokbrood op, maar op normale dagen eet je gewoon 4-5 boterhammen?
Dankje, ik ben er zelf ook erg blij mee..

Rookvlees is erg gezond. 1 snee is maar 15 calorieën, nog minder dan bijvoorbeeld achterham, en maar 1 gram vet! Dus dat is wel verantwoord denk ik, en het is ongeveer het enige vlees wat ik eet zonder over m'n nek te gaan.

Mandarijnen had ik voor het sporten gegeten om niet te flauw te zijn tijdens het sporten, net genoeg om overeind te blijven ofzo

Oh, die rijst eet ik al zolang ik me kan herinneren, dus dat vind ik niet erg meer, en ik vind het toch niet zulk lekker eten, dus dat scheelt weer he

Hachee was een foutje, het was goulash, das behoorlijk slecht dacht ik, ook maar weinig van genomen.

Ook melk is er hier in geramd Dus dat hoef ik me niet aan te leren, ik vind het zelfs lekke r

Ik probeer wat eten te bemachtigen bij het oppasadres, wat gezonds, moet wel lukken!

Ik zal de ontbijtkoek langzaamaan afleren, maar het is nu nog even het opkikkertje tussen 8 en 12.. zijn van die dunne crackertjes beter?

Normaal eet ik inderdaad 4 of 5 boterhammen, stokbrood was vanwege het restaurant!!

Heel erg bedankt voor je reactie!!
Nu moet ik snel gaan oppassen... xx
Oud 13-01-2005, 17:06
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 13-01-2005 @ 17:57 :
Dankje, ik ben er zelf ook erg blij mee..

Rookvlees is erg gezond. 1 snee is maar 15 calorieën, nog minder dan bijvoorbeeld achterham, en maar 1 gram vet! Dus dat is wel verantwoord denk ik, en het is ongeveer het enige vlees wat ik eet zonder over m'n nek te gaan.

Mandarijnen had ik voor het sporten gegeten om niet te flauw te zijn tijdens het sporten, net genoeg om overeind te blijven ofzo

Oh, die rijst eet ik al zolang ik me kan herinneren, dus dat vind ik niet erg meer, en ik vind het toch niet zulk lekker eten, dus dat scheelt weer he

Hachee was een foutje, het was goulash, das behoorlijk slecht dacht ik, ook maar weinig van genomen.

Ook melk is er hier in geramd Dus dat hoef ik me niet aan te leren, ik vind het zelfs lekke r

Ik probeer wat eten te bemachtigen bij het oppasadres, wat gezonds, moet wel lukken!

Ik zal de ontbijtkoek langzaamaan afleren, maar het is nu nog even het opkikkertje tussen 8 en 12.. zijn van die dunne crackertjes beter?

Normaal eet ik inderdaad 4 of 5 boterhammen, stokbrood was vanwege het restaurant!!

Heel erg bedankt voor je reactie!!
Nu moet ik snel gaan oppassen... xx
Ok rookvlees is dus wel goed. Maar misschien kun je dan twee of anderhalve plakken op een cracker doen? Dan krijg je wat meer proteine binnen, en zit je langer vol etc. Beter op lange termijn in ieder geval. Ik weet niet of je magere melk lekker vind? Halfvolle melk is ook gezond hoor, maar magere melk is toch wel beter. Het is verder geen probleem, eigen keuze. Oh ok, nou een klein foutje mag wel omdat je voor de rest alleen koolhydraten had. Dus het was wel goed. Ik denk dat je beter een boterham kunt nemen in plaats van die dunne crackertjes (maar wel goed voor tussendoor). Meer vezels. Tenzij je volkoren crackers neemt. Doe er wel beleg op, voor je bloedspiegel etc.
Wat vind je trouwens niet zo lekker eten? Zilvervliesrijst?

Graag gedaan. Ik hoop dat ik een beetje kan helpen.

Laatst gewijzigd op 13-01-2005 om 17:09.
Oud 13-01-2005, 17:12
Mara
Mara is offline
Rookvlees zijn echt heeele dunne plakjes, kan je bijna doorheen kijken bij wijze van spreken Daar mag je dus wel 2 plakjes van op een cracker doen!
Oud 13-01-2005, 17:16
droppiej
droppiej is offline
ja...
half 9 1 bruin brood met kaas
half 11 1 bruin brood met kaas
12 uur bruin brood met kaas (hou van kaas haha)..

het is nu 1.15 (woon niet in nederland!!) en k ga vanavond erwtensoep eten,
en morgen krijg k een recept van de dietiste.. (als tie wel super is...dan kan k hier een inieminie samenvatting neerzetten )
Oud 13-01-2005, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Qwuartz schreef op 13-01-2005 @ 17:57 :

Of een boterham
Oud 13-01-2005, 17:17
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
girl*korsou schreef op 13-01-2005 @ 18:16 :
ja...
half 9 1 bruin brood met kaas
half 11 1 bruin brood met kaas
12 uur bruin brood met kaas (hou van kaas haha)..

en morgen krijg k een recept van de dietiste.. (als tie wel super is...dan kan k hier een inieminie samenvatting neerzetten )
Je mag hem ook helemaal uitschrijven hoor. Erwtensoep is inderdaad wel heel gezond. Alleen de rookworst erin niet, maar dat is zo weinig, maakt niets uit.
Oud 13-01-2005, 17:22
Verwijderd
Citaat:
girl*korsou schreef op 13-01-2005 @ 18:16 :

Grapsig, hier is het ook rond die tijd
Oud 13-01-2005, 17:29
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Even een korte uitleg over goede/slechte vetten:

je hebt HDL = good cholesterol
LDL = bad cholesterol
Enkelvoudigde onverzadigde vetten verhogen je HDL-levels en verlagen je LDL-levels.
Meervoudigde onverzadigde vetten doen niets met je HDL-levels (geloof ik?) en verlagen je LDL-levels.
Onverzadigde vetten verhogen je HDL-levels en verhogen je LDL-levels.
Trans fats (trans fatty acids) verlagen je HDL-levels en verhogen je LDL-levels.

Wisten jullie dat goede vetten (vooral enkelvoudige onverzadigde vetten, maar ook meervoudige onverzadigde vetten, en omega3-6) heel goed voor je stofwisseling zijn? Ik dacht ik zeg het even. Het is goed om 20% tot 30% van je totale calorieen van goede vetten te krijgen. Wees niet bang voor een beetje vet. Maar doe het natuurlijk niet teveel, omdat er in 1 gram vet 9 calorieen zitten, en in eiwitten en koolhydraten dus 4. Alles in mate.

In ieder geval...wat weten jullie over kokosnootolie? Het blijkt namelijk een hele goede vet te zijn, de allergezondste zelfs (beter dan olijfolie?). En dat terwijl het 90% uit verzadigde vetten bestaat. Een of andere stof in de kokosnootolie zorgt ervoor dat deze niet 'toxicating' werken, zoals andere verzadigde vetten. En het blijkt een hele positieve effect op je stofwisseling te hebben dus. Ik wil het gaan proberen (af en toe olijfolie gebruiken, af en toe kokosnoot olie dan), maar ik wil eerst nog wat meer research doen. Of het nou echt zo goed is. Want sommigen raden het toch af, vanwege de verzadigde vetten.

Over transvetten trouwens... Let iedereen erop dat ze die niet binnen krijgen? Of in ieder geval niet meer dan 1 keer per maand of week ofzo? Ik zal maar even een paar dingen quoten:
Citaat:
Trans fats are even worse for cholesterol levels than saturated fats because they raise bad LDL and lower good HDL. While you should limit your intake of saturated fats, it is important to eliminate trans fats from partially hydrogenated oils from your diet.
Citaat:
Ounce for ounce, trans fats are far worse than saturated fats when it comes to heart disease. The Nurses' Health Study found that replacing only 30 calories (7 grams) of carbohydrates every day with 30 calories (4 grams) of trans fats nearly doubled the risk for heart disease.(4) Saturated fats increased risk as well, but not nearly as much.
Bron: http://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/fats.html
Topic gesloten

Regels voor berichten