![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Goedzo dat je gemotiveerd bent de draad weer op te pakken! Kus.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Maar het ziet ernaar uit dat je jezelf goed hebt gehouden. Gezond gegeten, niet gesnoept. Netjes, nu nog even volhouden. ![]() Tip: een glas sinaasappelsap is niet slecht, maar je kunt beter een sinaasappel eten en water drinken. |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben vandaag voor het eerst in mijn hele leven in een sportschool geweest!!! Was echt lekker, ik ga het vaker doen! Kus.
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik weet niet zeker of ik nog 53 kg weeg...denk het wel maar hoop dat het nu minder is. Ik wou vanochtend gaan wegen maar was ik net vanacht ongesteld geworden pfff en ik weeg niet als ik ongesteld ben (watergewicht). Ik ben wel blij dat ik ongesteld was geworden... ik begon een beetje ongerust te worden. Ik houd het niet bij... maar ik realiseerde me dat ik allang niet meer ongesteld was geweest. Ik ga het vanaf nu wel bijhouden. Is wel zo verstandig vooral omdat ik aan het dieten (ook al doe ik het gezond) ben denk ik. Als je verstandig genoeg bent een 'gevoel' te hebben dat je aan het afvallen bent door je continu honger te voelen en na 6 uur niets meer te eten is het goed. ![]() Het gaat niet om gevoel, luister liever naar je verstand dan je gevoel. Als ik naar mijn gevoel luisterde at ik de helft van wat ik nu eet maar ik weet dat dat niet kan (nu 1300 - 1500 kcal per dag + sporten). Laatst gewijzigd op 13-01-2005 om 13:49. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
De reden waarom je je niet hongerig voelt is omdat je lichaam went aan het weinige eten omdat je jezelf uithongert. Het werkt nou eenmaal zo. Lichaam krijgt te weinig calorieen binnen op korte termijn (dus voor 1 dag ofzo) -> honger. Lichaam krijgt te weinig calorieen binnen op lange termijn -> lichaam past aan, gaat heel weinig/minder verbranden, spieren afbreken, vet opslaan, hongergevoel verdwijnt (also known as starvation-mode). Laatst gewijzigd op 13-01-2005 om 14:05. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Bijv. Je had 9.30: 1 boterham met slankie smeerkaas (120 kcal), 1 rijstwafel met kipfilet (80 kcal) , 1 gekookt eitje (=goed ontbijt 80 kcal) 11.30: 1 appel (80 kcal) 12.00 boterham + beleg (120 kcal) 14.00: 2 bruine boterhammen met tonijn (uit blik, op water)(Een halve blik?... 240 kcal) 16.00 salade (groenten) of fruit. (100 kcal) 18.00: bonen, kipfilet/vis, komkommer, tomaat (400 kcal)20.00/21.00 magere kwark of zoiets (100 kcal) Totaal: 1220 ofzo. Ik heb deze calorieen en zo allemaal geschat en het hangt natuurlijk van je porties af, maar tel je zelf calorieen? Probeer tenminste 1200 kcal per dag te halen. Eigenlijk kun je wel meer dan dit eten maar ja. Laatst gewijzigd op 13-01-2005 om 14:15. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ja sommigen hier vinden rijst goed voor brandstof. Maar ik vind brood daar al goed genoeg voor. Ik ben meer een south-beach-dieter. Een beetje dan. Ik ben het wel met dat dieet eens. Dus geen 'simpele' koolhydraten als witte rijst, maar liever complexe koolhydraten die langer verteren, en niet voor enorme stijgingen en dalingen in het bloedsuiker zorgen. Het voedingspiramide klopt by the way ook voor geen zak. Maar dat wist ik al. Maar ik had het gister nog gelezen op internet. Ze hadden daar onderzoek etc. naar gedaan op harvard. http://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/index.html Ik heb het nog niet helemaal gelezen maar ik denk dat het meeste wat daarop staat wel zo ongeveer klopt. Over gezond eten etc. maar ik heb nog maar bijna niets gelezen dus ik weet niet. Laatst gewijzigd op 13-01-2005 om 14:20. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Daarnaast is optimel chocolade vla inderdaad niet vreselijk slecht. Maar je gaat niet iemand vertellen dat die nog meer vla mag eten als ze het brood weghaalt. Zo verpest je het dieet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
@Happyyy: Ik vind een BMI van 19,6 ook niet goed, maar als ze dat per sé wil kan ik haar moeilijk tegen houden
![]() @Kronkeltje: Je eet momenteel inderdaad té weinig, vooral met jouw lengte. Ik ben een stuk kleiner en heb nog meer nodig ![]() Kijk, naast het feit dat je in 'starvation mode' gaat val je uiteindelijk niet góed af. Je valt wel af, zeker. Maar omdat je lichaam te weinig energie binnenkrijgt zal het niet alleen vet, maar ook spieren 'wegbranden'. Ook, doordat je nu dus veel te weinig eet, heb je een vergrote kans op het jojo-effect. Dus als je straks weer 'normaal' gaat eten (precies je caloriebehoefte, niet eronder/erboven) dan kom je weer aan omdat je lichaam dán dus alles op gaat slaan. Het is dus verstandiger om wat meer te eten, dan duurt 't wat langer maat het is én gezonder én je hebt er langer profijt van ![]() Even iets anders: Ik ben gisteren naar de sportschool geweest. Ik moest eerst een fittest doen, ze pakken het hier stukken beter aan dan bij m'n oude sportschool. Ik moest op een hometrainer fietsen, weerstand werd telkens meer en totdat ik niet meer kon. Mijn hartslag werd de hele tijd bijgehouden. De gegevens zijn in de computer gestopt, waar een advies is uitgekomen. Mijn lengte, gewicht en vetpercentage zijn er ook in opgenomen. Even een lichtpuntje: M'n vetpercentage is met ruim 2% gedaald vergeleken bij de vorige keer ![]() Nou, fittest gedaan dus, ik zit op niveau 4. Er zijn 7 niveaus, 7 is het best. Momenteel zit ik al in 't gebied 'goede conditie' (Er is 'op weg' 'goede conditie' en 'prestatie' prestatie is zeg maar topniveau). Dat is tussen de 4 en de 6. Dat viel me echt reuze mee! Mijn vetpercentage is te hoog, 28,2%. Goed is tussen de 18-26, perfect tussen de 11-18, maar ik denk dat dat voor mannen geldt. Als ik zo weinig vet nog op m'n lichaam heb ![]() Het systeem waarmee gewerkt wordt is SportMed. Ik moet nu 10 weken een programma volgen waarbij ik elke week een bepaald aantal punten moet halen. Dit wordt per week meer. Zo kan ik per 10 minuten fietsen bijv. 4.1 punten verdienen. Ze hebben een soort 'garantie' dat als je elke week 100% van je punten haalt, je na 10 weken een niveau hoger zit. Ook kan je dingen als thuis joggen invoeren. Ja, daar kan je dus mee valsspelen, maar daar heb je alleen maar jezelf mee ![]() De 25e heb ik een 2e afspraak, dan worden de krachttoestellen aan me uitgelegd. Al met al ben ik best blij, conditie is beter dan verwacht en m'n vetpercentage is gezakt. |
![]() |
|
Zo, even opnieuw met wat meer uitleg erbij.
![]() Vandaag ging het best behoorlijk goed, zeker voor mijn doen. Geen enkele keer een echt hongergevoel gehad maar ook niet teveel gegeten gelukkig, en niet iets heel slechts! Ik lunchde in een restaurant met mijn moeder en heb genomen op de kaart wat lekker en nog een beetje gezond was ook. Ik dacht dat jus wel gezond was? Maar dat weet ik dan dus in het vervolg! ![]() Nog een keer wat ik heb gegeten vandaag + wat ik zometeen ga eten. 8:00 2 volkoren boterhammen bramenjam volkoren cracker rookvlees beker halfvolle melk 10:00 snelle jelle ontbijtkoek 12:30 half meergranenstokbrood met filet americain glas verse jus d'orange 2:00 2 mandarijntjes 4:00 volkoren cracker rookvlees 5:00 bord volkoren rijst met hasjee + erwtjes schaaltje magere kwark Zo, is dit wat ik ongeveer op een dag moet eten. Nog wat tips behalve die ikkeleerlinge al heeft gegeven? ![]() Ik kom ook net terug uit de sportschool, een uur getraind met cardio. Ervoor en erna gegeten, dus niet flauw geworden oid. Vanavond oppassen, dan ga ik me proberen in te houden met een paar koppen thee en misschien een calorie-arm koekje. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Zilvervliesrijst is helemaal niet zo slecht, je moet gewoon avondeten en daar zit bv meer in dan in pasta. Als je alle koolhydraten gaat weglaten resulteert dat alleen maar toch honger/trek. En je went idd aan wat je eet. Ik heb op 1 boterham geleefd per dag en ik had echt géén honger. En nu eet ik minimaal 6 boterhammen per dag en heb ik soms nog wel honger, kun je nagaan. Maar ik ben ook niet aangekomen sinds ik 5 boterhammen meer eet, ik heb het rustig opgebouwd en ik sportte al 3x per week... ik merkte echt dat ik me stukken beter voelde, lichamelijk dan, sinds ik gezond eet...
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik weet het, het is heel erg vervelend ![]() ![]() ![]() Ja, ik heb net het eten op, en ook het toetje. Omdat ik moet oppassen ben ik 6 uur al weg, 9 uur terug, dan zit ik nog maar even beneden en ga alweer slapen (veel slaap nodig ![]() Ik ben trouwens door zo'n dagje weer helemaal gesterkt in het afvallen, dus dat is alleen maar een positieve spiraal, gelukkig! ![]() Bedankt! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Nou, over de ochtend had ik het al verteld (sapjes en zo...). Ik weet niet precies wat rookvlees is, maar volgens mij is het best vet. Het is niet zo heel erg, maar je kunt liever kipfilet of ontvette ham nemen. Had je de mandarijntjes voor het sporten gegeten? Dat is wel goed, want dan kun je de suikers erin gebruiken voor energie, en het is licht verteerbaar dus je wordt er niet vol van (dat je moet kotsen tijdens het sporten). Daarna een volkoren cracker is ook wel netjes. Je zou op zich wel iets meer kunnen eten na het sporten, maar je hebt gauw daarna je avondeten gehad dus dat maakt verder niets uit. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Maar je moet wel echt na 5 uur eten! Je hebt niet echt veel calorieen voor jou gegeten. Dus je kunt vanavond rond 7 en 9 uur nog wel wat eten. Of als je wil alleen om 8 uur maar ik vind dat je dit beter in 2 maaltijden kunt splitsen. Heb je iets wat hoog is in eiwitten? Vlees? Of anders nog een keer kwark? Oh en over de ontbijtkoek. Het is erg hoog in koolhydraten en suikers. Ontbijtkoek is niet goed, maar ik kan begrijpen dat je niet gelijk alles kunt opgeven. Je zou op zich als je het thuis eet volkoren-ontbijtkoek kunnen kopen. Het scheelt niet echt veel, maar het smaakt hetzelfde of misschien wel lekkerder en het scheelt tenminste iets. ![]() Je hebt vandaag volkorenstokbrood op, maar op normale dagen eet je gewoon 4-5 boterhammen? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Rookvlees is erg gezond. 1 snee is maar 15 calorieën, nog minder dan bijvoorbeeld achterham, en maar 1 gram vet! Dus dat is wel verantwoord denk ik, en het is ongeveer het enige vlees wat ik eet zonder over m'n nek te gaan. Mandarijnen had ik voor het sporten gegeten om niet te flauw te zijn tijdens het sporten, net genoeg om overeind te blijven ofzo ![]() Oh, die rijst eet ik al zolang ik me kan herinneren, dus dat vind ik niet erg meer, en ik vind het toch niet zulk lekker eten, dus dat scheelt weer he ![]() Hachee was een foutje, het was goulash, das behoorlijk slecht dacht ik, ook maar weinig van genomen. Ook melk is er hier in geramd ![]() ![]() Ik probeer wat eten te bemachtigen bij het oppasadres, wat gezonds, moet wel lukken! Ik zal de ontbijtkoek langzaamaan afleren, maar het is nu nog even het opkikkertje tussen 8 en 12.. zijn van die dunne crackertjes beter? Normaal eet ik inderdaad 4 of 5 boterhammen, stokbrood was vanwege het restaurant!! Heel erg bedankt voor je reactie!! Nu moet ik snel gaan oppassen... xx |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Wat vind je trouwens niet zo lekker eten? Zilvervliesrijst? Graag gedaan. ![]() Laatst gewijzigd op 13-01-2005 om 17:09. |
![]() |
|
ja...
half 9 1 bruin brood met kaas half 11 1 bruin brood met kaas 12 uur bruin brood met kaas (hou van kaas haha).. het is nu 1.15 (woon niet in nederland!!) en k ga vanavond erwtensoep eten, en morgen krijg k een recept van de dietiste.. (als tie wel super is...dan kan k hier een inieminie samenvatting neerzetten ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
![]() |
Even een korte uitleg over goede/slechte vetten:
je hebt HDL = good cholesterol LDL = bad cholesterol Enkelvoudigde onverzadigde vetten verhogen je HDL-levels en verlagen je LDL-levels. Meervoudigde onverzadigde vetten doen niets met je HDL-levels (geloof ik?) en verlagen je LDL-levels. Onverzadigde vetten verhogen je HDL-levels en verhogen je LDL-levels. Trans fats (trans fatty acids) verlagen je HDL-levels en verhogen je LDL-levels. Wisten jullie dat goede vetten (vooral enkelvoudige onverzadigde vetten, maar ook meervoudige onverzadigde vetten, en omega3-6) heel goed voor je stofwisseling zijn? ![]() ![]() In ieder geval...wat weten jullie over kokosnootolie? Het blijkt namelijk een hele goede vet te zijn, de allergezondste zelfs (beter dan olijfolie?). En dat terwijl het 90% uit verzadigde vetten bestaat. Een of andere stof in de kokosnootolie zorgt ervoor dat deze niet 'toxicating' werken, zoals andere verzadigde vetten. En het blijkt een hele positieve effect op je stofwisseling te hebben dus. Ik wil het gaan proberen (af en toe olijfolie gebruiken, af en toe kokosnoot olie dan), maar ik wil eerst nog wat meer research doen. Of het nou echt zo goed is. Want sommigen raden het toch af, vanwege de verzadigde vetten. Over transvetten trouwens... Let iedereen erop dat ze die niet binnen krijgen? Of in ieder geval niet meer dan 1 keer per maand of week ofzo? Ik zal maar even een paar dingen quoten: Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #48 Mara | 500 | 30-04-2005 16:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #41 Verwijderd | 500 | 01-04-2005 08:17 | |
Lichaam & Gezondheid |
Gezond (snel) aankomen, mogelijk ? Zottuh | 51 | 30-08-2004 13:05 | |
Lichaam & Gezondheid |
afvallen lingua | 3 | 29-06-2003 19:45 |