![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En ik heb het ook niet alleen over de paus maar ook in een ander voorbeeld in dit topic van T_ID over dat een groep spirituele leiders in Nigeria vaccinaties verbood. Dat is dus ook een voorbeeld van leiders die de wetenschap daarmee willen ophouden met hun ontwikkelingen, en ondertussen gaan er een heleboel mensen dood.... Geen flauw idee wie jouw religieuze leider is, maar het gaat over religie in het algemeen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
God weet het al, dus waarom zou je er zelf nog over nadenken? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
verder zie ik nog steeds niet die verband tussen miljoenen doden en de almachtigheid van God in ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Sorry hoor maar om iets van een religie te weten hoef je echt niet ieder woord te gaan lezen van een religieus boek je kan ook met de religieuzen praten die wel zo'n boek hebben gelezen, want om die boeken door te gaan lezen is echt geen beginnen aan zoals ik al zei. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Leer over de religie om dan daar conclusies uit te trekken, het boeit mij geen fuck wat sommige religieuzen doen. Wetenschap is leren over hoe iets in elkaar zit. Wie daarvoor zorgt weet je al, maar dat wil niet zeggen om niet te ontdekken hoe iets in elkaar zit. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Nee religieuze leiders zijn geen geleerden maar ze hebben wel de macht om het de geleerden moeilijk te maken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ja, maar en dus zijn ze wat betreft religie vaak ontwetend. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Helemaal mee eens. Want wat voor ut ene geloof een plicht is is voor een ander een schande. Neem Theo van Gogh als er in de wereld geen godsdiensten zou zijn was theo nooit doodgeschoten. En zo heb je nog veel meer. Echt ieder mens wordt neutraal geboren en dan beginnen ouders hun het geloof op te dringen. Een zwaar uit de hand gelopen bijgeloof 'T is het geloof, 't is niet mijn geloof Want ik ben geen sukkel die bang is om te sterven En vreest dat de ziel m'n hele lichaam zal bederven Alle geloof is gebaseerd op angst Want in hun hart zijn juist de gelovigen het bangst Want zij kunnen geestelijk niet accepteren Dat zij na hun dood tot as zullen verteren En dat er daarna helemaal niets is Daarom maken zij elkaar wijs dat er iets is Wat wij stervelingen niet kunnen begrijpen Ruiken, proeven, horen, zien of grijpen Conclusie: het moet wel niets zijn Want als dat alles is dan moet het wel triest zijn Om daar je hele leven aan te wijden Want de dood kun je toch niet vermijden
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En nee er zitten geen vrouwen bij. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Vrouwen blijven vaak ongeschoold omdat ze worden uitgehuwelijkt, of omdat er gewoon vanuit wordt gegaan dat een vrouw toch niets beter kan dan het huishouden, zo wordt de wetenschap tegengehouden door religie
||
![]() |
Citaat:
*zucht* ![]() ![]() Verder is het onzin wat je zegt, want de Islam heeft zowel man als vrouw verplicht gesteld om kennis op te doen. Ik wist dat je met dit zou komen |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert3.htm Laatst gewijzigd op 21-01-2005 om 23:29. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Vrouwen worden geacht maagd te blijven, anders zijn het hoeren waar je alles mee uit mag halen wat je wilt en ga mij nou niet vertellen dat dit niet zo is, want hier zijn boeken over geschreven en verhalen over verteld. En als de vrouw dan zo minderwaardig wordt behandeld heeft ze wel stemrecht??!! nou daar heeft ze dan veel aan. En de islam heeft ze verplicht om kennis op te doen, maar die kennis mag alleen worden vergaard door het lezen en lezen en lezen van de koran, staat in het boek sultana's, zou je kunnen lezen. Het is ontzettend hypocriet om te zeggen dat vrouwen dan wel al dat stemrecht hadden, want er is voor die vrouwen in al die jaren tijd nog steeds niets veranderd, terwijl het gros van de vrouwen in landen die niet geleid worden door religie geemancipeerd is heeft de moslima nog steeds geen rechten.
|||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ja, ook uit de Koran leren ja en haddieth, maar daar wordt aangemoedigd wetenschap te bedrijven, en dus kan dat ook vrouwen leiden tot het bedrijven van wetenschap. Sultanas? ^o) uhh is dat geen koekje? Citaat:
![]() Verder was onze moeder Aisja (de vrouw van onze profeet) een van de belangrijkste mensen in de Islamitische geschiedenis. En was zij een leider van ons. verder. hebben 'islamitische landen' als turkije, pakistan en indonesie (de grootste moslim land ter wereld) een vrouwelijke president gehad. En in Nederland is dat nog niet gebeurd, of in Amerika. Dus zo slecht is de Islam voor de vrouwen nog niet ![]() Laatst gewijzigd op 21-01-2005 om 23:43. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb boeken gelezen over Het schenden van vrouwenrechten omdat dat mij interesseert en ben op zoek naar informatie over religieuze boeken, misschien weet jij een paar goede voor me? sites zou helemaal fijn zijn, zo kan ik me er goed in verdiepen. Misschien kan jij dan eens de boeken die ik heb gelezen proberen door te bladeren? Feit blijft dat er bij het schenden van de vrouwenrechten altijd religie blijft komen als aandachtspunt. Hirsi Ali? nee ik praat hier zelf. Toch wil ik hier wel even zeggen dat zij te maken heeft gehad met de islam en daar de nadelige gevolgen voor vrouwen van heeft ondervonden, zij weet dus wel waar ze over spreekt als ik dat dan niet weet omdat ik niet de objectieve boekjes lees. Sultana's is een trilogie over een prinses uit saoedi arabie, die ook geen rechten heeft. Misschien zeggen de boeken van Waris Dirie je iets meer, wat jammer dat je niet van het bestaan van deze boeken afweet. Mannen worden ook geacht maagd te blijven, maar bij hun is het niet controleerbaar, bij vrouwen ook niet, want het maagdenvlies hoeft niet altijd voor een bloeding te zorgen maar toch worden ze geacht te bloeden in de eerste nacht anders waren ze geen maagd meer. Er zijn mannen die hun zoon aanmoedigen naar de hoeren te gaan, omdat ze zo tenminste weten waar ze aan toe zijn in de huwelijksnacht. Mannen mogen in bijvoorbeeld somalie meerdere vrouwen hebben, de vrouw mag maar een man. Als een vrouw verkracht wordt is het haar schuld omdat zij te aantrekkelijk was omdat de vrouw zich goed moet bedekken omdat de man zich anders niet kan beheersen en dat dus ook niet hoeft!!!!! het is immers de schuld van de vrouw. De meeste vrouwen worden onderworpen aan groepsverkrachting in landen waar de islam overheersende religie is. Vrouwen zijn niet minderwaardig maar worden beschernd? Wie beschermd hun als een man een blote enkel ziet en er geil van wordt? niemand, eigen schuld, zij zorgt voor haar eigen bescherming door bedekkende kleding te dragen. Heeft een vrouw iets gedaan wat niet mag? daar zijn meerdere straffen voor. Als een vrouw onzedelijk is geweest omdat ze op puberleeftijd benieuwd wordt naar seks en daar bijvoorbeeld een boekje over leest is een van de straffen waarvoor gekozen kan worden eenzame opsluiting om de eer van de famillie te redden, de rest van haar leven in een onverlichte kamer met een bed en een gat voor de ontlasting en een klepje om voedsel door te laten. Is dat bescherming? dat mannen alles over de vrouwen beslissen met als leiding hun eigen interpretatie van de koran en de zedenpolitie?
|||
![]() |
Citaat:
Er zijn zelf landen waar op grond van de koran mensen stafbaar zijn die beweren dat de aarde niet plat is! Citaat:
Laatst gewijzigd op 22-01-2005 om 00:14. |
![]() |
|||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Fantastisch, misschien komen we er samen wel ![]() Citaat:
Je komt met de dingen, waar andere mensen ook mee komen, en allang ontkracht zijn, maarja.. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als een man een vrouw verkracht krijgt hij volgens de islamitische wet toch echt de doodstraf hoor en de vrouw niet immer zij kon er niets aan doen (om te twisten of dat goed of slecht is, is in deze discussie irrelevant). Het is dus duidelijk niet de schuld van de vrouw, en incidenten als verkrachtingen, zijn islamitisch gezien compleet verboden en een GROTE zonde voor de man. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat was 1 geleerde die dat beweerde. EENTJE, verder staat er in de Koran zelfs dat de aarde als andere planeten om de zon draait. Dat gaat een beetje moeilijk als de aarde plat is he. Het is dus symbolisch bedoeld die vers (het desbtreffende vers vermeld dat de aarde als een tapijt is met bergen die als pinnen in de grond zitten). Bergen als pinnen in de grond, hmm, dat is zo raar nog niet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens geldt dat niet alleen voor islamitische landen, hoor. Zie ook Amerika (fundamentalistisch-christelijk) waar het geloof de wetenschap blokkeert, o.a. in onderzoek naar kloontechniek. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat is de bijdrage van religie geweest aan grote wetenschappelijke bevindingen als: - het heliocentrisme van Copernicus - de evolutietheorie van Darwin - de relativiteitstheorie van Einstein - enzovoort
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kunt bijvoorbeeld wel eenvoudig allerlei wiskundig onderzoek uitvoeren zonder dat je daarmee het bestaan van god of allah betwist, maar dat gaat voor de evolutietheorie natuurlijk niet op. Daarom zal een gelovige daar nooit serieus onderzoek naar kunnen doen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
heliocentrisme => in de Koran staat dat planeten om de zon draaien. evolutietheorie => is nog geen concreet bewijs van, wilk verder ook niet over discussieren. laten we zeggen dat religie daar wel tegen indruist. Om te mierenneuken, maa reinstein was wel joods he ![]() Verder wil ik erbij vermelden dat niet overal gelovige achter een bevinding hoeft te zitten, dat wil verder niet zeggen, dat hij er daardoor dan tegen indruist. Verder hebben moslims ontzettend veel voor wiskunde, natuurkunde, scheikunde, geneeskunde, algebra, filosofie, literratuur, sport etc gedaan. Daar kwamen ook redelijk grote wetenschapelijke bevindingen uit. Laatst gewijzigd op 22-01-2005 om 00:41. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Copernicus (en velen na hem) druisden tegen religie in (in dit geval het christendom). Dat is het punt dat ik wil maken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
geloof, hoop, liefde Gerlinda | 126 | 12-05-2009 06:32 | |
Leven na de dood ** | 74 | 16-03-2009 09:27 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[stelling] Etnische/religieuze geweldadige conflicten bestaan niet Verwijderd | 213 | 15-11-2008 15:22 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 |