Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2005, 13:51
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-01-2005 @ 13:30 :
Misschien wel iets om rekening mee te houden: teveel fruit is niet goed voor je tanden (met name om de zuren, bepaalde soorten fruit bevatten die veel).
Hmmm... das waar. Maar ik drink meestal thee als ik eet. Is goed voor je gebit. Vooral witte thee.
Oud 18-01-2005, 13:53
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 18-01-2005 @ 14:48 :

Ik heb onze hoe-heet-zo'n-ding 'stilstaande-fiets' aan de gang gekregen, t'is niet hightech, maar je kunt de weerstand enzo wel verzetten, mijn auto heeft een lekke band dus kan ff niet sporten vandaag en morgen, dus ga lekker in mn kamer fietsen doe ik toch nog wat nuttigs, en ik heb ook gewichten dus de schade valt nog mee....
Aaah das vet relaxed zo'n fietsje. Kun je gewoon chillen voor de tv terwijl je benen aan het bewegen zijn zeg maar. En gewichten voor spiermassa behoud. Gelukkig maar! Hier sneeuwde het net ook trouwens... Nu regent het natuurlijk weer (het kan ook niet anders he).
Oud 18-01-2005, 13:54
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 18-01-2005 @ 14:50 :
Wij kopen altijd een hele ham (we hebben zelf een snijmachine)
du sdat eet ik dan wel... we hebben ook vaak bologna... alleen ik weet niet echt wat daar nou inzit, en of het goed is of niet
Hmm..ik weet niet wat bologna is. Je kunt vast op google wel iets vinden over de voedingswaarde. Ontvet je de ham dan ook trouwens? De vette randjes eraf snijden en zo...
Oud 18-01-2005, 14:01
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 18-01-2005 @ 14:51 :
Hmmm... das waar. Maar ik drink meestal thee als ik eet. Is goed voor je gebit. Vooral witte thee.
Ik denk niet dat thee de werking van die zuren echt heel erg verminderd.

En gewone thee is ook niet echt goed voor je tanden mbt de aanslag.
Oud 18-01-2005, 14:03
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 18-01-2005 @ 14:42 :
Vraagje... hoeveel calorieen zitten er ongeveer in 1 eetlepel appelstroop? Anders ga ik dat misschien ook 1x per week eten ofzo.
Ik weet niet hoeveel gram 1 eetlepel appelstroop is, maar per 100 gram zitten er dacht ik 280 kcal in.
Oud 18-01-2005, 14:06
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 18-01-2005 @ 14:47 :
Ik doe weleens pindakaas op mijn brood. 1 Eetlepel is 100 kcal dus valt mee. Ongeveer het dubbele van kipfilet. Maar waarom geen vleeswaren/
Pindakaas valt toch juist niet mee? Meer kcal dan hagelslag ofzo..
Oud 18-01-2005, 14:09
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Ave schreef op 18-01-2005 @ 15:06 :
Pindakaas valt toch juist niet mee? Meer kcal dan hagelslag ofzo..
Das waar. Maar ik tel calorieen dus het maakt niet uit of ik mijn calorieen uit pindakaas of iets anders krijg. Want uiteindelijk krijg ik toch even veel kcal binnen. En pindakaas is gezond, dus ik heb liever mijn kcal (al zijn het er meer, uiteindelijk dus niet) uit gezonde dingen als pindakaas dan ongezonde dingen als hagelslag.
Oud 18-01-2005, 14:15
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 18-01-2005 @ 14:46 :
Veel (simpele) koolhydraten. Waar zijn de eiwitten?
Hmm, simpele koolhydraten zijn dus slecht.. waar zitten die voornamelijk in dan.. van wat ik heb gegeten? Dan kan ik daar rekening mee houden..
En die eiwitten.. die zitten toch in mn kwark? en melk?

Wat kan ik het beste veranderen? (Afgezien van het suikerbrood dan )
Oud 18-01-2005, 14:16
Verwijderd
over de spaghetti zal toch ook wel een saus met gehakt ofzo zitten? dat zijn ook eiwitten
Oud 18-01-2005, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 18-01-2005 @ 15:16 :
over de spaghetti zal toch ook wel een saus met gehakt ofzo zitten? dat zijn ook eiwitten
Ja, tomatensaus met gehakt en veel groenten -> paprika, prei, champignons, ui..
Oud 18-01-2005, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Koel schreef op 18-01-2005 @ 15:15 :
Wat kan ik het beste veranderen?
Het suikerbrood dus idd, maar dat wist je al. ipv beschuit kun je, denk ik, beter een boterham eten. Verder vind ik het eigenlijk wel meevallen... (Als je bij die spaghetti ook groenten gegeten hebt en dat heb je, dus...)
Oud 18-01-2005, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 18-01-2005 @ 15:19 :
Het suikerbrood dus idd, maar dat wist je al. ipv beschuit kun je, denk ik, beter een boterham eten. Verder vind ik het eigenlijk wel meevallen... (Als je bij die spaghetti ook groenten gegeten hebt en dat heb je, dus...)
Aan de reactie van ikkeleerlinge te zien lijkt het net alsof ik alles fout doe terwijl ik het zelf ook best oke vond..

Die beschuiten zijn wel volkoren, is dan een boterham nog steeds beter? Hoe zit dat eigenlijk..?
Oud 18-01-2005, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Koel schreef op 18-01-2005 @ 15:22 :
Aan de reactie van ikkeleerlinge te zien lijkt het net alsof ik alles fout doe terwijl ik het zelf ook best oke vond..

Die beschuiten zijn wel volkoren, is dan een boterham nog steeds beter? Hoe zit dat eigenlijk..?
Meningen verschillen, misschien vinden anderen het idd niet of iig minder goed, kan.

Volgens mij is een boterham nog steeds beter, beschuit bevat ook suiker (brood vaak ook wel iets, maar minder, geloof ik) en andere toevoegingen ed. En brood bevat, volgens mij, meer voedingsstoffen ed.
Oud 18-01-2005, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 18-01-2005 @ 15:23 :
Volgens mij is een boterham nog steeds beter, beschuit bevat ook suiker ed. En brood bevat, volgens mij, meer voedingsstoffen ed.
Oke das wel goed om te weten, ik eet nogal eens beschuit terwijl ik brood ook wel lekker vind.
Oud 18-01-2005, 14:32
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Koel schreef op 18-01-2005 @ 15:15 :
Hmm, simpele koolhydraten zijn dus slecht.. waar zitten die voornamelijk in dan.. van wat ik heb gegeten? Dan kan ik daar rekening mee houden..
En die eiwitten.. die zitten toch in mn kwark? en melk?

Wat kan ik het beste veranderen? (Afgezien van het suikerbrood dan )
Nou ja. Het viel op zich wel mee. Koolhydraten zijn niet slecht. Maar je eet amper eiwitten en goede vetten dus het is compleet uit balans. In melk en kwark zitten inderdaad eiwitten. Maar niet echt veel (vooral melk niet veel).

Citaat:
Leonoor schreef op 18-01-2005 @ 15:19 :
ipv beschuit kun je, denk ik, beter een boterham eten. Verder vind ik het eigenlijk wel meevallen...
Of volkorenbeschuit?

Laatst gewijzigd op 18-01-2005 om 14:34.
Oud 18-01-2005, 14:33
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 18-01-2005 @ 15:32 :
Nou ja. Het viel op zich wel mee. Koolhydraten zijn niet slecht. Maar je eet amper eiwitten en goede vetten dus het is compleet uit balans. In melk en kwark zitten inderdaad eiwitten. Maar niet echt veel (vooral melk niet veel).
Wat zou jij aan mn voedingspatroon veranderen? Welke koolhydraten kan ik het beste weglaten en wat kan ik het beste eten om die goede vetten en eiwitten wel binnen te krijgen?
Oud 18-01-2005, 14:36
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 18-01-2005 @ 15:32 :

Of volkorenbeschuit?
Het was volkorenbeschuit wat ik net heb gehad
Oud 18-01-2005, 14:38
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Koel schreef op 18-01-2005 @ 15:33 :
Wat zou jij aan mn voedingspatroon veranderen? Welke koolhydraten kan ik het beste weglaten en wat kan ik het beste eten om die goede vetten en eiwitten wel binnen te krijgen?
Geen suikerbrood meer (of in mate iig). Overgaan op light-jam. Tsja magere melk. Bij de spaghetti had je dus gehakt. Daar zitten inderdaad eiwitten in, maar ook veel (slechte) vetten. Je kunt je eiwitten beter uit vis en mager vlees halen. Verder ben ik niet zo'n fan van pasta en rijst maar dat ga ik niemand verbieden. Goede vetten kun je op zich uit nootjes halen. Maar je moet ze wel met mate eten, dat is erg belangrijk. Het is niet nodig op zich. Verder kun je om 8 uur nog iets dat laag in koolhydraten is eten.
Citaat:
Koel schreef op 18-01-2005 @ 15:36 :
Het was volkorenbeschuit wat ik net heb gehad
Oud 18-01-2005, 14:52
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 18-01-2005 @ 15:38 :
Geen suikerbrood meer (of in mate iig). Overgaan op light-jam. Tsja magere melk. Bij de spaghetti had je dus gehakt. Daar zitten inderdaad eiwitten in, maar ook veel (slechte) vetten. Je kunt je eiwitten beter uit vis en mager vlees halen. Verder ben ik niet zo'n fan van pasta en rijst maar dat ga ik niemand verbieden. Goede vetten kun je op zich uit nootjes halen. Maar je moet ze wel met mate eten, dat is erg belangrijk. Het is niet nodig op zich. Verder kun je om 8 uur nog iets dat laag in koolhydraten is eten.
Ja het probleem met light-jam en magere melk is dat ik dat dan voor mezelf moet gaan kopen. Ik weet dat het beter is, maar daar ga ik echt niet aan beginnen, ik eet gewoon wat er in huis is.. net zoals de spaghetti.. als dat met gehakt wordt klaargemaakt dan eet ik het met gehakt..

Maar goed.. suikerbrood in het vervolg dus vervangen door bruin brood. Beter geen gehakt, maar iets van kip ofzo?
En dan om aan goede vetten te komen nog nootjes? Dan heb ik altijd het idee dat ik teveel vet binnenkrijg.. vet zit toch ook al in kaas en vlees?
Oud 18-01-2005, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Koel schreef op 18-01-2005 @ 15:52 :
Ja het probleem met light-jam en magere melk is dat ik dat dan voor mezelf moet gaan kopen.[
Of je vraagt of je ouders of wie de boodschappen doet het voor je mee kan nemen...? Dan is het in huis.

Citaat:
En dan om aan goede vetten te komen nog nootjes? Dan heb ik altijd het idee dat ik teveel vet binnenkrijg.. vet zit toch ook al in kaas en vlees?
Er zijn verschillende vetten...maar als je kaas en vlees eet en bakt in bv. olijfolie, dan zijn nootjes volgens mij niet zo heel erg nodig, iig niet voor de vetten oid, denk ik.
Oud 18-01-2005, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 18-01-2005 @ 13:38 :
Tot nu toe gegeten:
9.00 uur: twee boterhammen met honing en een met niets, half flesje water
11.30 uur: Pakje sultana's en andere helft van flesje water
13.00 uur: Twee geroosterde boterhammen met salami, twee geroosterde boterhammen met honing en een broodje bapao.

Wat ik vanavond ga eten weet ik nog niet helemala maar ik denk champignons, cherrytomaatjes, ham en spinazie met pasta.
Krijg je tussen de lunch en het avondeten geen trek?
Zou ik last van hebben namelijk.. ik neem dan meestal iets minder bij de lunch en eet dat wat later op de dag, bv om 15 a 16 uur..
Maar is maar net wat je fijner vindt
Oud 18-01-2005, 14:56
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Koel schreef op 18-01-2005 @ 15:52 :
vet zit toch ook al in kaas en vlees?
Slechte vetten ja. Vandaar magere kaas en mager vlees. Maar ja als jij daar al je vetten vandaan haalt...wordt het idd wel veel als je ook nog goede vetten erbij gaat eten. En nootjes zijn ook hoog in kcal, dus moet je met mate eten. Het liefst een half handje per dag.
Oud 18-01-2005, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 18-01-2005 @ 15:53 :
Of je vraagt of je ouders of wie de boodschappen doet het voor je mee kan nemen...? Dan is het in huis.

Er zijn verschillende vetten...maar als je kaas en vlees eet en bakt in bv. olijfolie, dan zijn nootjes volgens mij niet zo heel erg nodig, iig niet voor de vetten oid, denk ik.
Dat van die boodschappen zou idd kunnen, maar het is meer dat ik het niet wil betalen aangezien dezelfde producten nu "gratis" in huis zijn (alleen dan iets ongezonder )
Oud 18-01-2005, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Koel schreef op 18-01-2005 @ 15:57 :
Dat van die boodschappen zou idd kunnen, maar het is meer dat ik het niet wil betalen aangezien dezelfde producten nu "gratis" in huis zijn (alleen dan iets ongezonder )
Woon je bij je ouders of op jezelf? Waarom zou er geen light jam ipv gewone jam gekocht kunnen worden? Volgens mij valt het prijsverschil best mee (tenzij er normaal het goedkoopste van het goedkoopste bij de Aldi ofzo gekocht wordt natuurlijk).
Oud 18-01-2005, 14:58
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Koel schreef op 18-01-2005 @ 15:57 :
Hmm...mijn moeder betaalt het voor mij. Maar ja eigenlijk is het niet zo heel duur, als je vergelijkt dat ik veel minder eet nu dan toen ik ongezonde dingen at.
Oud 18-01-2005, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 18-01-2005 @ 15:58 :
Woon je bij je ouders of op jezelf? Waarom zou er geen light jam ipv gewone jam gekocht kunnen worden? Volgens mij valt het prijsverschil best mee (tenzij er normaal het goedkoopste van het goedkoopste bij de Aldi ofzo gekocht wordt natuurlijk).
Ik woon bij mn ouders.. en die vinden light-jam onzin.. zij willen gewoon "normale".. als ik aparte wil dan mag het wel maar moet ik het zelf kopen..
[edit] we hebben trouwens jam van de Aldi ja [/edit]

Laatst gewijzigd op 18-01-2005 om 15:01.
Oud 18-01-2005, 15:02
Verwijderd
Citaat:
Koel schreef op 18-01-2005 @ 15:59 :
Ik woon bij mn ouders.. en die vinden light-jam onzin.. zij willen gewoon "normale".. als ik aparte wil dan mag het wel maar moet ik het zelf kopen..
En als het qua prijs niets of amper wat scheelt, maakt het haar dan ook wat uit? Of je legt zelf het verschil bij (dat zou dan om nog minder gaan - je moet er wel wat voor over hebben natuurlijk )?

Van mij mag je best gewone jam eten, alleen als je light jam wilt, dan zou ik het zeker toch proberen om je ouders te overtuigen.
Oud 18-01-2005, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 18-01-2005 @ 16:02 :
En als het qua prijs niets of amper wat scheelt, maakt het haar dan ook wat uit? Of je legt zelf het verschil bij (dat zou dan om nog minder gaan - je moet er wel wat voor over hebben natuurlijk )?

Van mij mag je best gewone jam eten, alleen als je light jam wilt, dan zou ik het zeker toch proberen om je ouders te overtuigen.
Kijk, ik wil best light-jam.. maar mn ouders kopen toch de jam die we altijd hebben voor hunzelf, als ik dan light-jam wil moet ik gewoon een aparte pot nemen en betalen. Nja, en zo graag hoef ik het niet dat ik telkens weer voor mezelf een aparte pot moet gaan regelen enzo.. dat vind ik zo'n gezeur...
(en hetzelfde geldt voor magere melk)
Oud 18-01-2005, 15:07
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Koel schreef op 18-01-2005 @ 16:06 :
Kijk, ik wil best light-jam.. maar mn ouders kopen toch de jam die we altijd hebben voor hunzelf, als ik dan light-jam wil moet ik gewoon een aparte pot nemen en betalen. Nja, en zo graag hoef ik het niet dat ik telkens weer voor mezelf een aparte pot moet gaan regelen enzo.. dat vind ik zo'n gezeur...
(en hetzelfde geldt voor magere melk)
Hmm ja het hoeft niet per se. Het is gewoon een idee en zou een verbetering zijn. Maar ja een ramp is het niet.
Ach ja...het is tenminste geen volle melk.
Oud 18-01-2005, 15:10
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 18-01-2005 @ 16:07 :
Maar ja een ramp is het niet.
Gelukkig Ja, je kan ook beter de snacks (chocolade, chips) enzo weglaten denk ik.. en dan gewone jam eten..
dan de hele dag snoep etc eten maar wel light jam (ter compensatie )

Maar goed.. beter natuurlijk geen snoep en wel light-jam, maarja je kan niet alles hebben
Oud 18-01-2005, 15:17
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Koel schreef op 18-01-2005 @ 16:10 :
Gelukkig Ja, je kan ook beter de snacks (chocolade, chips) enzo weglaten denk ik.. en dan gewone jam eten..
dan de hele dag snoep etc eten maar wel light jam (ter compensatie )
idd
Oud 18-01-2005, 15:19
Nebel
Nebel is offline
Hmm morgen officiele weegdag...

Een aantal van jullie raadden mij aan naar een huisarts en/of dietiste te gaan. ik ben al bij een dietiste geweest, nouja, ik heb er een aan de telefoon gehad. En die zei dat ze me alleen kon helpen als ik er zelf achter stond (dat is natuurlijk redelijk logisch). Mn huisarts gaf me gewoon zo'n standaardschema, wat je binnen moet krijgen, en zei dat op de dagen dat ik sport ik best wel wat meer mag eten. Dit alles kan ik zelf ook wel bedenken....

Vandaag:
7:30 Dikke plak eigengebakken brood (met veel granen: boekwijt, tarwe, rogge, lijnzaad, pijnboompitten, pompoenpitten, speldmeel, en weet ik het allemaal) a 90 gram met jam, groot glas Go-drinkyoghurt
8:30 mandarijntje, ik had van 9 tot half 12 biologie practicum schoolexamen, en kon nix eten en DRINKEN
11:30 liter water, koekje
12:30 half fries roggenboterhammetje, 2 tomaten, glas tuinkruidenbouillon
13:30 halve liter water, dikke plak eigengebakken brood a 90 gram met slanki tuinkruiden en een tomaat
16:00 kiwi, kop koffie met zoetstof, handje gedroogd tropisch fruit
verwachting
18:30/19:00: avondeten. Vegetarische schnitzel, spinazie, gepofte aardappel (meestal eet ik daar 1/3 van) met knoflooksaus (probeer ik te omzijlen), sla met komkommer, appel en sladressing. Toetje: schaaltje volle vruchtenyoghurt (ong 250 kcal)

Als mn gezondheid het toelaat ga ik vanavond hardlopen, maar ik vrees dat het niet lukt. (ben alweer een week niet geweest)

Vooruitgang in mijn denkpatroon gisteravond: Ik voelde me 'schuldig' omdat ik mn calorien getelt had en op 1600 nogwat uitkwam. Vond ik een beetje weinig. Toen heb ik nog wat gegeten (tussen de middag) waardoor het iets meer werd, geloof in de 1700. Toen aten we wat anders wat ik dacht (minder calorierijk) en hadden we geen yoghurt, dus heb ik een schaaltje optimel chocholadevla gegeten (ook minder calorierijk). Toen vond ik dat ik te weinig binnen had gekregen, dus heb voor het slapen gaan mezelf getrakteerd op een beker halfvolle melk met honing... Tsja jullie zullen wel denken, nee dat maakt uit, maar voor mij is het een vooruitgang...
Vandaag heb ik geen calorien geteld... Maar denken jullie dat het er genoeg zijn? Om niet aan te komen? Of moet ik toch aankomen? Ik zit nu weer te twijfelen, want ik vind mn figuur voor het eerst van mn leven mooi
Oud 18-01-2005, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 18-01-2005 @ 16:19 :
Tekst
Begrijp ik het goed dat je eigenlijk een paar kilo's moet aankomen (omdat dat gezonder zou zijn) en dat jij dat ook wel wilt maar dat jij bang bent dat je dan te dik wordt?
Of wil je juist afvallen?
Oud 18-01-2005, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 18-01-2005 @ 16:19 :
En die zei dat ze me alleen kon helpen als ik er zelf achter stond (dat is natuurlijk redelijk logisch).
Dat lijkt me idd redelijk logisch. Er zijn ook dietisten die meer doen dan alleen een dieet voorschrijven, zij besteden ook aandacht aan de gedachten achter eten ed, misschien is zo iets meer wat voor jou? Omdat je je wel realiseert dat het zoals het nu gaat ook niet echt geweldig gaat, toch? Ik denk dat het belangrijk is dat er behalve in je eetpatroon ook "tussen je oren" wat veranderd (en dat bedoel ik niet zo negatief als het misschien klinkt, maar ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven, maar in je denkpatroon zoals je het zelf noemt idd).

Citaat:
want ik vind mn figuur voor het eerst van mn leven mooi
Dat is al heel wat, toch? Dat je tevreden bent met jezelf?

En ik ben stom, want ik ben al weer vergeten wat je lengte/gewicht ook al weer was...?
Oud 18-01-2005, 15:34
-(L)-
Citaat:
oO-MyoSoTiS-Oo schreef op 17-01-2005 @ 20:46 :
er is niks mis met coolbest! misschien niet te zuinig met caloriën, maar het is alleen van fruit afkomstig. Bovendien zijn dat niet de caloriën waar je van aankomt.
Als je graag iets met fruit wil, dan kan je beter het fruit zelf eten.
Ten eerste vult dat beter (altijd handig als je wil afvallen) en ten tweede is de concentratie suiker kleiner dan in sap (omdat als je 'm gewoon eet je ook 't vruchtvlees binnenkrijgt).

Ik weet niet hoe het bij coolbest zit, is daar suiker aan toegevoegd? En hoeveel ckal is 't per liter? In principe zijn alle dranken onder de 18ckal per liter als water op te vatten, het aantal calorieen is dan te verwaarlozen.
Oud 18-01-2005, 15:36
-(L)-
Citaat:
Wat is het verschil mbt afvallen met sap zonder suiker en/of zoetstoffen en fruit? (Dus zonder het verschil in vitaminen ed, want dat snap ik zelf ook wel. Ik vraag me alleen af waarom sapjes volgens jou zoveel minder bijdragen aan afvallen dan fruit.)
Zie mijn post hierboven
Oud 18-01-2005, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 18-01-2005 @ 16:36 :
Zie mijn post hierboven
In verhouding scheelt het aantal suikers dan misschien, maar het aantal blijft gelijk? Als je er dan een boterham bij eet, dan daalt de verhouding in totaal ook weer, toch? (Zelf vind ik btw sap een stuk beter vullen dan gewoon fruit, maar goed. )
Oud 18-01-2005, 15:44
-(L)-
Citaat:
Wat is het maximum van fruit dat je het beste kan eten op een dag?

Is 4 stuks teveel? (2 appels/2 peren)
Bij WW hebben ze een richtlijn van maximaal 5 stuks per dag, maar ik denk dat de gemiddelde nederlander dat niet eens haalt.
Oud 18-01-2005, 15:46
-(L)-
@ Qwuartz
Citaat:
M'n moeder klaagt altijd dat ik 's avonds niet mag eten omdat ik in de avonduren daar juist van aankom (ik bewees 's avonds meestal niet meer dan..)
Je mag best 's avonds iets eten, dat maakt helemaal niks uit. 't enige wat je natuurlijk niet moet doen is alle eten tot 's avonds bewaren, of je avondeten heel laat nemen.
Oud 18-01-2005, 15:48
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Koel schreef op 18-01-2005 @ 16:24 :
Begrijp ik het goed dat je eigenlijk een paar kilo's moet aankomen (omdat dat gezonder zou zijn) en dat jij dat ook wel wilt maar dat jij bang bent dat je dan te dik wordt?
Of wil je juist afvallen?
Ja, helemaal goed.
Oud 18-01-2005, 15:51
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-01-2005 @ 16:25 :
Dat lijkt me idd redelijk logisch. Er zijn ook dietisten die meer doen dan alleen een dieet voorschrijven, zij besteden ook aandacht aan de gedachten achter eten ed, misschien is zo iets meer wat voor jou? Omdat je je wel realiseert dat het zoals het nu gaat ook niet echt geweldig gaat, toch? Ik denk dat het belangrijk is dat er behalve in je eetpatroon ook "tussen je oren" wat veranderd (en dat bedoel ik niet zo negatief als het misschien klinkt, maar ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven, maar in je denkpatroon zoals je het zelf noemt idd).

Dat is al heel wat, toch? Dat je tevreden bent met jezelf?

En ik ben stom, want ik ben al weer vergeten wat je lengte/gewicht ook al weer was...?
Zo'n dietist vind ik idd wel wat beter klinken. Maar ik ben iemand die of bij vreemden totaal dichtklapt of heel mooi weer ga spelen. Mn ouders weten dat ook, en ik wil het ze wel vertellen als ik naar een dietist ga, maar ik denk dat zij dan liever hebben dat ik naar een psychiater ga. Ik ga daar trouwens heen binnenkort (eng), om wel een andere reden, maar heel misschien durf ik daar er wel over te beginnen als het nog niet goed gaat.... Misschien zeggen mn ouders er ook wel wat over..

Ik vind het ook al heel wat, dat ik tevreden ben .. Maar pessimist als ik ben, denk ik ook meteen.. als ik stop met hardlopen word mn figuur weer lelijk, maar goed, dat heeft nix met eten te maken...

Ik ben 1.86 en woog zondag 62.8 kg..
Oud 18-01-2005, 15:52
-(L)-
@Ave
Citaat:
Ik ben 1.85 en ongeveer 81 kilo. Mijn streefgewicht is 70 kilo.
Qua beleg op brood ben ik nogal moeilijk, omdat ik vegetariër ben vallen magere vleesproducten dus al af
Wat grappig, ik ben bijna evengroot als jou (3cm kleiner), en ook met ongeveer 80 kg begonnen. Nu heb ik de 70 bereikt (en ben gestopt met afvallen). En ik ben ook vegetarier...
Grappig, die overeenkomsten!

Succes met afvallen iig
Oud 18-01-2005, 15:54
-(L)-
@ Ave, eet je mosterd? Ik eet dat wel vaker op m'n brood (en anders alleen boter). Maarja bijna niemand vindt 'mosterd lekker, dus jij waarschijnlijk ook niet...
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 18-01-2005 @ 16:48 :
Ja, helemaal goed.
Hmm, dan is het voor ons dus ook niet echt makkelijk advies geven op je eetpatroon.. omdat je wel weet dat je bv best meer mag eten.. toch?
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 18-01-2005 @ 16:54 :
@ Ave, eet je mosterd? Ik eet dat wel vaker op m'n brood (en anders alleen boter). Maarja bijna niemand vindt 'mosterd lekker, dus jij waarschijnlijk ook niet...
Mosterd op brood? Dat vind ik alleen lekker bij de kroket...maar ja kroket is een no-no.
Oud 18-01-2005, 15:57
Verwijderd
vandaag

730
1 boterham met gegrilled gehakt
1 beker melk

1100
1 boterham met kaas

1300
2 boterhammen met gegrilled gehakt

1630
melk biscuit (95 kcal)

zometeen ga ik bij een vriend van me eten, waarschijnlijk gebakken aardappeltjes met doperwtjes of iets in die richting.

vanochten 2 uur gym gehad met een fitnessparcours . gisteravond 360 buikspieroefeningen gedaan .
Oud 18-01-2005, 15:59
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
z0pje schreef op 18-01-2005 @ 16:57 :
gisteravond 360 buikspieroefeningen gedaan .
Tel je dat? Tellen demotiveert mij altijd zo. Dat is saai, net als schaapjes tellen. Ik zet gewoon een muziekje op en ga tot het einde van de muziek. Dan later weer ff. Etc.
Oud 18-01-2005, 15:59
Snoopy=]
Snoopy=] is offline
pff mn BMI is 26.5
Oud 18-01-2005, 16:00
Verwijderd
Citaat:
z0pje schreef op 18-01-2005 @ 16:57 :
vandaag

730
1 boterham met gegrilled gehakt
1 beker melk

1100
1 boterham met kaas

1300
2 boterhammen met gegrilled gehakt

1630
melk biscuit (95 kcal)

zometeen ga ik bij een vriend van me eten, waarschijnlijk gebakken aardappeltjes met doperwtjes of iets in die richting.

vanochten 2 uur gym gehad met een fitnessparcours . gisteravond 360 buikspieroefeningen gedaan .
Voor mij zou het te weinig zijn.. omdat je ook hebt gesport enzo.. Misschien kan je tussen 13 en 16.30 nog wat eten.. een boterham ofzo..
Maar verder ziet het er netjes uit!
Oud 18-01-2005, 16:01
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Koel schreef op 18-01-2005 @ 16:54 :
Hmm, dan is het voor ons dus ook niet echt makkelijk advies geven op je eetpatroon.. omdat je wel weet dat je bv best meer mag eten.. toch?
Nou, ik heb mezelf zo ver dat 2 kg iig moet gebeuren. Dus ik hoopte of jullie wisten of dit daarvoor genoeg was, en of ik niet dingen eet die slecht voor je zijn, of waar je te snel door aankomt..
Topic gesloten

Regels voor berichten